Výluka MHD na Kutlíkovej (od 20.1.2025)

Prestavba Kutlíkovej ulice si vyžiada odklony viacerých autobusových liniek MHD.

Pre stavebné práce na Kutlíkovej ulici bude od 20. januára 2025 vylúčená premávka autobusových liniek na Kutlíkovej a Jantárovej ceste medzi zastávkami Kutlíkova a Šintavská. Výluka sa dotkne liniek 92 95 98 99 192 N95 a tiež začínajúcich/končiach spojov linky 83 medzi Kutlíkovou a Depom Petržalka.

Zastávka Topoľčianska nebude počas výluky obsluhovaná žiadnou linkou. Rovnako naďalej nebude obsluhovaná zastávka Tupolevova.

  • Linky 92 95 a 192 budú premávať medzi zastávkami Romanova a Šintavská obojsmerne cez Romanovu, Jiráskovu, Smolenickú a Šintavskú.
    • Nebudú obsluhovať zastávky Bradáčova, Kutlíkova a Topoľčianska.
      • Z oblasti Kutlíkovej bude možné použiť linky 83 a 98 s prestupom na linky 92 95 192 na Romanovej.
    • Zastávka Šintavská bude obojsmerne obsluhovaná na Šintavskej ulici (nástupištia B, F).
    • Na obchádzke obslúžia zastávky Markova, Švabinského, Smolenická a Holíčska.
  • Linka 98 bude premávať medzi zastávkami Kutlíkova a Lúky II obojsmerne cez Romanovu a Jiráskovu ulicu.
    • Nebude obsluhovať zastávky Holíčska, Šintavská a Topoľčianska.
    • Zastávka Kutlíkova smer Jasovská bude obsluhovaná na nástupišti A (smer Bradáčova).
    • Na obchádzke obslúži zastávky Bradáčova, Romanova, Markova, Švabinského a Smolenická.
  • Linka 99 bude premávať medzi zastávkami Jiráskova a Smolenická obojsmerne priamo bez vykonania okruhu cez Šintavskú, Kutlíkovu, Romanovu a Jiráskovu.
    • Nebude obsluhovať zastávky Holíčska, Šintavská, Topoľčianska, Kutlíkova, Bradáčova, Romanova, Markova a Švabinského.
      • V časti neobsluhovanej trasy bude možné použiť linky 95 98 192 (vzájomný prestup možný na Smolenickej).
  • Nočná linka N95 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Kutlíkova a Šintavská obchádzkou bez zastavenia.
    • Obojsmerne nebude obsluhovať zastávku Topoľčianska.
    • Zastávka Šintavská bude obojsmerne obsluhovaná na Šintavskej ulici (nástupištia B, F).
    • Zastávka Kutlíkova smer Depo Petržalka bude mimoriadne obsluhovaná na nástupišti B (výstupište linky 83).
  • Začínajúce a končiace spoje linky 83 medzi Depom Petržalka a Kutlíkovou budú premávať obojsmerne cez Kutlíkovu a Dolnozemskú cestu.
    • Na tejto trase obslúžia zastávky Malý Draždiak, Starý háj, Betliarska (iba smer do depa) a Depo Petržalka.
    • Obvyklé zastávky na výjazdovej a dojazdovej trase nebude obsluhovať (Topoľčianska, Šintavská, Strečnianska, Lúčanka, Ľubovnianska, Bzovícka).
    • Riadna trasa linky 83 sa nemení.
    • Dojazdová trasa z Kutlíkovej do Depa Petržalka

Predpokladané trvanie výluky na Kutlíkovej je okolo 9 mesiacov (do výstavby nového mosta ponad Chorvátske rameno), medzitým by malo prísť k sprejazdneniu električkového priecestia na Pajštúnskej ulici (o cca 2 - 3 mesiace) a k obnoveniu premávky medzi Pajštúnskou a Jantárovou cestou.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Škoda, že oblasti Kutlíkovej ulice ostane použiteľná len L83.... a náhodne premávajúca L98...
Radšej by tú 95 mohli presmerovať z Nám. hraničiarov cez Starohájsku, Kutlíkovu, Romanovu a Furdekovu, čím by bez obsluhy boli len riadne zastávky Hrobákova a Topoľčianska (z oblasti Hrobákovej by bola použiteľná zastávka Starohájska ako stála 83 alebo Dostihová dráha). Jedna vec je výluka na 2 týždne a iná vec je výluka na rok (vieme, že za 9 mesiacov to nestihnú)
Oba mosty mosty nie sú hotové ani po 3 rokoch výstavby a máme veriť, že to stihnú za 9 mesiacov? Za 9 mesiacov nestihli ani križovanie so 4 prúdovou cestou pri Kauflande..
Reakcia na: bobitwo #2:
V septembri sa urobí akcia "Spoločné prebrodenie Chorvátskeho ramena" a bude vybavené. Potom sa už bude len dokončovať a kolaudovať.
Reakcia na: pressburger #1:
Pre 95 to nebude výluka na deväť mesiacov, keďže od zavedenia premávky električiek už ako linka skončí.
Aký to malo zmysel na dva mesiace vrátiť linky 98 a 99 na svoje pôvodné trasy a teraz na 9 mesiacov ich zase presmerovať? Juhoamerické telenovely sú nič oproti tomu čo sa deje v Petržalke s dopravou, nekonečný príbeh.
Reakcia na: Klawu #5:
Predpokladam, ze po dokonceni priecestia na Pajstunskej (slubovane 2-3 mesiace) bude 99 premavat po trase Pajstunska-Jantarova cesta-Sintavska.
Reakcia na: jozin #6:
kto to komu sluboval ? Majster Vallo ? ved cokolvek on povie, je uz na smiech....
ked uzavreli Pajstunsku, tak bola informacia, ze to bude trvat do 30.11.2024
a kam sme sa dostali ?
Reakcia na: jozko89 #7:
Informacia o predpokladanom otvoreni priecestia je v tejto sprave.
Reakcia na: jozin #8:
Áno, vidím.
Len hovorím, že keď to uzatvorili, tak komunikovali termín do 30.11.2024.
Teraz je január 2025 a hovoria "2 až 3" mesiace. Ktovie aká bude realita, keďže tempo stavebných prác je opäť na bode mrazu.
Od PR show 19.12. sa tam nedeje nič.
Tieto zmeny idú naozaj výrazne na úkor cestujúcich z oblasti zastávok Topolčianska , Kutlíková, Bradáčová.
- L99 smer Ovsište síce nahradí v plnej miere L98, ale dochádza k zrušeniu všetkých spojov L95 a L 192 takže reálne tam zostane L83 s 7,5 mi intervalom v špičke 15 min v sedle, výborné riešenie pre oblasť s niekoľko tisíc obyvateľmi.

Počet spojov ráno/sedlo/poobede/víkend klesne 17→7 / 10→4 / 15→6 / 10→6 t.j. oslabenie o viac ako 50% + prestup navyše
Smer juh Petržalky to počtom spojov je ešte horšie. Aj keď sa to kapacitne s 98 asi zvládne, ten interval a spoľahlivosť ...

Na druhej strane v úseku Holičská - Romanova príde k nárastu smer mesto ( ak nerátame zámenu 99 s 98 ) v úseku Holičská - Prokofievova o vyše 100% 9→19 / 4→10 / 8→17 / 4→8 a v úseku Prokofievova - Romanova o 60-70% 17→27 / 8→14 / 14→23 / 8→12

A keďže ide o dlhodobú výluku (tým termínom neverí snáď nikto) tak sa v DPB mohli zamyslieť nad niečim komplexnejším než len nad tradičným vyhodením liniek z daného úseku so zachovaním čo najviac z pôvodnej trasy. Možností je niekoľko.
Keďže nie som zástancom zachádzok (viď pressburgerov návrh s L95) tak by sa na tie 3 😃 mesiace snáď našli 3-4 vozy ktoré by stačili na L195 Kutlíková - Muchovo nám. s int 7,5/ 10 min vložené medzi riadnu L95.
Tým že L 99 nerobí okruh okolo Technopolu tak tam sme ušetrili 2vozy. ďalší sa dá zobrať z L192, ktorá by bola skrátená (po Prokofievovu, Kutlíkovú, Dostihovú Dráhu,.. vyberte si), lebo v useku Dolnozemská-Romanova (až na vozovňu) ju v plnej miere nahrádza L98.
Alt. (na rok) by sa dala aj L96 presmerovať na Kutlíkovú, odôvodnené práve tým kompenzovaním (resp. prehodením spojov) z 95+192.
Reakcia na: Solider #4:
A električka pôjde kedy ? Jún/júl ? To majú na prácu (vrátane veľkonočných prázdnin) 5 mesiacov. 5 mesiacov už snáď možno považovať za dlhodobú výluku.
Reakcia na: Perto #11:
Mesto tvrdilo, že premávka električky začne po letných prázdninách.
Reakcia na: bobitwo #12:
V ktorom roku? 😃
Reakcia na: bobitwo #12:
Už sa niečo zmenilo??? Však sa písalo stále že na jar čo tipujem apríl/maj
Reakcia na: Ma178rek #14:
Síce sa hovorí jar (je od 20.3.-21.6.), ale chýba všetko okolo, chodníky, zastávky atď. Napríklad cesta okolo Lúčanky bola daná do užívania 30.júla, ale stále tam nie sú hotové zastávky. Za pol roka neboli schopný dokončiť 2 zastávky pre autobusy. Združená zastávka pri TPD mala byť hotová za 1,5 od 6.augusta 2024, teda okolo 20. septembra to malo byť hotové. Stále to hotové nie je (teda aspoň pred Vianocami, čo som tade išiel naposledy). Za nami je už prvý pracovný týždeň po Vianociach a na celej stavbe ani noha. Takže neverím veľmi, že to bude hotové na jar. Resp. električku možno pustia, ale budeš sa tam chodiť po stavenisku.
Reakcia na: bobitwo #15:
Ja už som v takom štádiu, že radšej nech električku sprevádzkujú na jar a nech tam chodím po stavenisku, lebo toto večné výlukové cestovanie autobusmi po Petržalke je ako za trest. Ja len dúfam, že s tým sprevádzkovaním po letných prázdninách je to len zlý vtip.
Reakcia na: bobitwo #15:
v #11 si pisal
Mesto tvrdilo, že premávka električky začne po letných prázdninách.

v #14 pises, ze sa nic nerobi a nic sa nestiha.

No tak ako teda? Mesto uz naozaj niekde oficialne potvrdilo, ze elektricka pojde az po prazdninach, alebo si si to vymyslel ?

PS: netvrdim, ze od predvianocneho divadla bezia prace v zbesilom tempe, ale ohladom terminu "az po letnych prazdninach" si ocividne vymyslas.
Reakcia na: jozin #17:
„Vo výstavbe budeme pokračovať nezmeneným tempom tak, aby v jarných mesiacoch mohla byť električka odovzdaná do užívania," uviedol primátor.

Len to tempo je asi zmenené.
Reakcia na: B K #18:
Dakujem za potvrdenie, ze mesto neuviedlo "premávka električky začne po letných prázdninách".
Reakcia na: jozin #17:
Ospravedlňujem sa, sa mi pomýlil dátumy celkového odovzdania a kedy má začať prevádzka samotnej električky. Súčasťou kolaudačného rozhodnutia sú aj nástupištia, svetelná signalizácia atď.

Samozrejme, mesto síce niečo tvrdí, ale za 3 a niečo rokov sa nedodržal ani 1 termín.
Inak otázka do pléna - Vieme čo bráni tomu, aby v úseku Kutlíkova-Topoľčianska bola zachovaná aspoň premávka MHD s vylúčením osobnej dopravy ako tomu je napr. na moste na Hradskej? Hoci aj so semaformi na striedačku v jednom jazdnom pruhu? Na starom presype je dosť miesta napríklad na úkor chodníkov a buriny, kde sa mohla vybudovať dočasná obchádzka a ďalej cez priestor, ktorý sa v súčasnosti využíva ako parkovisko medzi stromami...
Reakcia na: Perto #11:
Osobne realisticky odhadujem máj 2025. V texte je uvedené, že práce na priecestí Pajštúnska by mali trvať cca 3 mesiace, je tam potrebné postaviť novú križovatku a napojenie Jantárovej. Potom ešte predpokladám pôjde 95 po Jiráskovej a Pajštúnskej. Nebude sa však dať ísť na Kutlíkovu, pretože tam kvôli výstavbe mosta potrebujú odbagrovať násyp, po ktorom ide dnešná dočasná komunikácia.
Reakcia na: pressburger #21:
Inžinierske siete.
Len pripomeniem s čím bolo uvažované v 01/2020 a netuším kto a kedy to zmenil

Časť G: Projekt organizácie výstavby
16.2 Rok 2
16.2.1 Križovatka Kutlíkova – Jantárová

❗ Etapizácia výstavby križovatky umožňuje, aby križovatka fungovala počas celej doby výstavby.❗

Dosiahne sa to tým, že sa vetva križovatky od Jantárovej cesty presunie na dočasnú komunikáciu vybudovanú na zemnom telese električkovej trate. Následne sa počas výstavby bude presúvať doprava medzi jazdnými pásmi Kutlíkovej ulice. BUS zastávka Topoľčianska sa dočasne vybuduje v novej polohe.
Výmery a investičné náklady pre navrhované dočasné komunikácie sú uvažované v špeciálnej položke výkazu výmer (rozpočtu stavby) SO 50-38-02.
Etapy:
Etapa 1:
❗ - Realizácia severnej polovice mosta ponad Chorvátske rameno. Musí sa zrealizovať do prevádzkyschopného stavu.❗
- Realizácia telesa električkovej trate km 4,000 – 4,150
- Realizácia západnej vetvy križovatky = plného profilu Pajštúnskej ulice medzi cestami Brančská a Jantárová, vrátane električkového priecestia
- Realizácia polovičného profilu Kutlíkovej ulice (východná vetva križovatky) medzi ulicami Jantárová a Topoľčianska
Etapa 2
- Realizácia dočasnej komunikácie Bypass 1 prevádzajúcej dopravu z existujúcej Jantárovej cesty na električkové teleso

Obrázok 7 - dočasná komunikácia v križovatke Pajštúnska - Jantárová
Etapa 3
- Realizácia južnej vetvy križovatky – Jantárovej cesty, stredu križovatky a časti Kutlíkovej ulice
- Realizácia južnej polovice mosta ponad Chorvátske rameno na Kutlíkovej ulici
Etapa 4
- Odstránenie dočasnej komunikácie Bypass 1, doprava presmerovaná na južný polovičný profil Kutlíkovej a Pajštúnskej ulice
- odstránenie zbytku existujúcej Kutlíkovej ulice medzi križovatkou Jantárová a Topoľčianska, dostavba Kutlíkovej v tomto úseku na plný profil
- Dostavba prepojenia nového úseku Pajštúnskej ulice s existujúcou komunikáciou Pajštúnska v križovatke Brančská – Pajštúnska
- Dostavba Kutlíkovej ulice (BUS zastávka) pred križovatkou s Romanovou ulicou
- Odstránenie existujúcej Pajštúnskej ulice medzi ulicami Brančská a Jantárová. Odporúčanie - komunikáciu je možné využívať pre staveniskovú dopravu až do konca stavby.
Etapa 5
- Sprevádzkovanie celej križovatky vo výslednej podobe
Reakcia na: Perto #24:
Prečo by mal POV zrazu platiť pri tejto križovatke? Podľa POV už dávno jazdia električky.
Treba si uvedomiť, že ak za pokračovanie prác v "nezmenenom tempe" považujeme, že sa nepracuje resp. pracuje minimálne, tak to sedí.
Na tom priecestí na Pajštúnskej sa minimálne mesiac nerobilo vôbec nič.
Nie je žiaden racionálny dôvod sa domnievať, že Kutlíkovú tento rok dokončia.
Mesto absolútne nekomunikuje. Výluka začína o týždeň, prvá informácia bola táto na imhd. DPB to vyhodil dnes. Hlavné mesto ďalej mlčí.
Rovnako, ak projekt orgnizácie dopravy počítal s tým, že križovatka Kutlíkova - Jantárova bude celý čas fungovať, tak je namieste otázka, že kedy a prečo a prečo potichu sa to zmenilo.
Reakcia na: Perto #10:
Nerozumiem prečo chceš zhoršiť obsluhu a tým, ktorých sa to netýka. Viď návrh na odklon 96 či skracovanie L192. Jedine čo by tam malo byť do spustenia električky je aspoň špičková L195 Kutlíková - Muchovo nám. pre doplnenie kapacity L83.
Reakcia na: david11 #27:
Podla mna moznost presmerovania 95 Romanova-Bradacova-Kutlikova-Starohajska-Nam Hraniciarov tiez nie je zla alternativa, lebo jej vypadne iba Hrobakova, kde je aj 83 aj 192/92. Navyse, ak by zastavovala aj na obcasnej zastavke na Starohajskej, tak vzdialenost od Hrobakovej je cca 200 metrov.
Reakcia na: jozko89 #26:
DPB mal tú info už skôr v sekcii kde sa píše o rôznych obmedzeniach.
Reakcia na: Perto #10:
Em... Myslím si, že toto je budúcnosť okolia Bradáčovej ulice. Čo som počul, chystá sa totiž optimalizácia liniek v Petržalke (vrátane zrušenia linky 95 a i.)
Reakcia na: Michalziak #30:
Za 95 pôjde električka. Ale aké iné zmeny by ešte mali byť?
Reakcia na: Trolley #31:
Za 18/19 rokov sa taktiež v Petržalke zmenili prepravné nároky a prúdy takže možno nejaké zmeny nastanú...
Reakcia na: Ma178rek #32:
A kde a ktorým smerom sa podľa teba zmenili?
Reakcia na: david11 #27:
Podla mna to bude musiet vzniknut ale bude ta 195 ako preklad s L83 a nie s 95.
Samotna L83 stacit asi nebude od Technopolu. Na druhu stranu Technopol a nova zastavka elektriciek Pajstunska su v pesej dostupnosti a zase kvoli zast. Bradacovej netreba robit velke haloo, to zvladne aj 83.
Reakcia na: Petto #34:
Veď samozrejme ako preklad s L83. Ako som písal do spustenia električky.. no tých termínov je však toľko, že tá L195 by bola možno aj do dokončenia mostu.
Reakcia na: david11 #35:
Neviem preco ale mam tusaka ze 84 zanikne a bude len 83 2x zahustena po spusteni elektricky. A mierne oslabene sedlo na novej L83 na 10min.
Reakcia na: Petto #36:
Podľa mňa lepšie riešenie ako teraz keď idú takmer 2 identické linky ...
Len teda miesto tých elektrobusov by som tam videl niečo typu Kent XL alebo dačo podobne...
Reakcia na: Petto #36:
Z Ovsišťa, kde mimochodom začínala L83 (ex.104) pôjde čo na Zochovu? Petržalský úsek je dosť využívaný.
Reakcia na: Ma178rek #37:
Capacity kapitola resp. 4napravovych jednoklbovych vozidiel sa myslim zial vyradenim Capacity uzavrie. Co je skoda😥.
Reakcia na: david11 #38:
Môže ísť aj linka 83 s 2 trasamiv Petržalke ale proste zjednotiť 83+84 v Dúbravke...
Mimo špičky by jazdili všetky spoje k Technopolu napríklad...
Reakcia na: Petto #36:
Tak ale v Petržalke má 83 väčší súbeh s elinou než 84, ak by sa niečo malo šktrať tak presne naopak, než navrhuješ.
Reakcia na: Viko #41:
Lenže električkové zastávky budú pomerne ďaleko od a-busových Hrobákova a Bradáčova. Takže po zrušení 95 bude treba práve 83 v tomto smere posilniť. Len čo s tým Ovsišťom? Petržalka by ale potrebovala nejakú väčšiu úpravu linkového vedenia aj do budúcna. Nesto, Labutia ulica (kde už sú aj vybudované zastávky)...
Reakcia na: TomJ #42:
Veď do Nesta sa roky jazdí aj, keď tam nič reálne nie je zatiaľ.
Reakcia na: david11 #38:
99+elektricka? Ja myslím, že nám to tu pekne preriedia. Všetko na električku + nejaké spoje typu 90/91
Reakcia na: david11 #43:
Áno, zatiaľ tam nič nie je, ale keď ho dostavajú podľa pôvodných plánov, tak tam 80 s intervalom 15 min v špičke a 30 min mimo špičky stačiť nebude. A teda sa treba zamyslieť, či tam budeme potom viesť všetky spoje linky 80 a Kapitulský dvor vyriešime niečím iným, alebo tam zavedieme nejakú novú linku, ktorá bude robiť návoz k električke.
Reakcia na: TomJ #45:
a ked to stacit nebude tak opat na posilnenie zas budeme musiet zoskrtat nieco ine, ako vzdy za poslednych 30 rokov ?
ci uz sa sudruhovia na magistrate zobudia ze akosi by sa patrilo aj navysit objednavku vykonov ?
(viem, snivajte s nami....)
Reakcia na: si #46:
ak zoženieš šoférov a peniaze, bude aj navýšenie.
Reakcia na: bobitwo #47:
Ak nebude na magistráte prezamestnanosť a nebudú sa dávať peniaze na veci typu cyklotrasa Vajanského nábrežie, tak peniaze budú.
Reakcia na: Trolley #48:
Cyklotrasy musia vznikať, ak mesto chce obmedziť autá a aby sa menej používali. To čo mesto míňa na cyklotrasy, tak sú smiešne peniaze, oproti tomu, čo by potrebovali do MHD. Samozrejme, ešte tu ostáva, kde chceš nájsť šoférov.
Reakcia na: bobitwo #47:
a preco mam ja zhanat peniaze, pokial viem od toho tu mame mestske zastupitelstvo..... a to ich aj zhana (zvysuje dane, najmy, ...) akurat ze ich nasledne rozhadzuje sposobom ze z cudzieho krv netecie.....

a pokial bude menej platenych byrokratov na magistrate, tak moze byt viac penazi na platy vodicov....
Reakcia na: bobitwo #49:
odhliadnuc od toho ze cyklotrasy okrem urciteho percenta fanatikov ludi z aut na rozdiel od vybornej MHD nedostanu, tak mi skus povedat kolko tych cyklistov tu cyklotrasu pouzije napriklad dnes....
a co ten zvysok ? aj keby nechcel pouzit osobny plechovy dazdnik proti snehu, tak aku ma moznost ? zmesti sa ?

PS: to je uplne to iste ako politika s OZE od zelenych obvzlast v nemecku, ved pokryjeme vsetko solarmi a veternikmi, a ked je hmla/noc a nefuka, tak to uz akosi nedomysleli.....
Reakcia na: TomJ #45:
Veď sa posilní L80 podľa potreby. Vajnory si musia stačiť aj teraz s 30 min. pri L53 sedlo + večer.
Reakcia na: jurajz #44:
To rieši aj teraz L99 pri spojení zo Šafkom po ex.L88. No L84 nahrádza ex L27 spojenie Zochova a SAV (stanica). Sama ti to L99 nepoberie.
Reakcia na: Viko #41:
Urcite nie. Zrusenim 83 aj 95 v oblasti Technopolu a Bradacovej by si pekne nas*al ludi ak im nechas len 99.
Reakcia na: Petto #54:
Obratisko pri Technopole sa v roku 2007 budovalo preto, aby mohla po zavedení električky (a zrušení 95) mať Romanova, Bradáčova a Hrobákova ulica priame spojenie s centrom mesta, nakoľko im električka nepomôže (tá pomôže tým, ktorí bývajú na Rovniankovej či Gessayovej). Takže by bol riadny fail, ak by tam tú 83 zrušili... Medzi rokmi 2005-2007 jazdila na Dostihovú dráhu a prakticky vozila z Nám. hraničiarov len šoféra...
ako sa dostanem z Dúbravky na Antolskú?
Reakcia na: pressburger #55:
Obratisko tam bolo omnoho skôr. Po zvýšení frekvencie IAD po Kutlíkovej sa dobudoval jedine semafor pre bezpečné otáčanie cez 4-prúdovku. Inak tá oblasť má návoz na električku poriešenú s L99 ako Ovsište. L83 rieši spojenie s vrchom centra a čiastočne stanicou za zrušenú L81. Podobne ako L84 z Ovsišťa. No tam majú cez víkend o prestup navyše.
Reakcia na: Petto #34:
ak tam budú také intervaly ako sú teraz, tak to asi L83 nezvládne
https://petrzalskaelektricka.sk/aktuality/

sice tam maju rok 2024, ale asi mysleli 2025 😉


15.1.2024
V súvislosti s výstavbou cestných komunikácií a mostného objektu projektu Petržalskej električky bude od 20. januára uzavretá Kutlíkova ulica a časť Jantárovej cesty. Zrušený bude tiež vjazd aj výjazd z Brančskej a Tupolevovej, a z Topoľčianskej na Kutlíkovu. ❗1. 4. 2025 bude sprejazdnená križovatka Pajštúnska – Jantárová cesta❗, Kutlíkova bude uzavretá naďalej, aby bolo možné dobudovať dopravný most Kutlíkova. Priechod pre chodcov a cyklistov cez Kutlíkovu bude taktiež zrušený, ako obchádzkovú trasu je potrebné použiť priechody pre chodcov na križovatke s Romanovou a Starhradskou.
Práce sa týkajú dokončenia napriamenia a rozšírenia Kutlíkovej a Pajštúnskej na štvorpruhovú cestu. Súčasťou bude nová križovatka Jantárová cesta – Pajštúnska – Kutlíkova, nový dopravný most cez Chorvátske rameno, výmena kanalizácie, nové napojenia na Tupolevovu a Brančskú ulicu, autobusové zastávky, chodníky aj cyklochodníky.
Obmedzenia sa dotknú aj liniek 83, 92, 95, 98, 99, 192 a N95. Informácie nájdete na webstránke Dopravného podniku: https://dpb.sk/sk/zmeny-a-obmedzenia/docasne-zmeny-liniek-83-92-95-98-99-192-a-n95-v-petrzalke
Tomu inzinierovi ktory planoval tieto vyluky treba dat Nobelovu cenu.Diletant na entu.
Pozerám, že imhd prezieravo neuviedol termín ukončenia uzávierky. 😁
Asi po skúsenostiach s niekoľkonásobným prepisovaním ukončenia, keďže na tejto stavbe sa nedodržal žiadny termín a ani míľnik.
Ja len, že mesto na oficiálnej stránke petrzalskaelektricka.sk uvádza ako ukončenie uzávierky 1.4.25. Tak snáď to zase nebude z ich strany prvoaprílový žart. Ako celá táto stavba v réžii mesta.
Reakcia na: Klepeto #62:
1.4. píšu o križovatke Pajštúnska x Jantárová.
Explicitne píšu, že Kutlíkova bude naďalej uzatvorená.
Reakcia na: Klepeto #62:
Google Maps píše že cesta bude uzavretá do Novembra.
Reakcia na: si #51:
Nechcem sa hádať, v mnohom súhlasím, ale dovolím si takú poznámku, že cyklodoprava v meste rozhodne nie je len pre "fanatikov". Snáď všetky svetové mestá, ktoré sa umiestňujú na popredných priečkach hodnotení kvality života a majú výbornú MHD, majú aj značný podiel cyklodopravy. A mnohé z tých miest majú také podnebie, ktoré je ešte menej priaznivé pre cyklodopravu, než má Bratislava (napr. Švédsko alebo sever Japonska). Cyklodoprava je častá voľba mladých zdravých ľudí v produktívnom veku, ktorým sa nechce čakať na spoje. V mestách, kde funguje metro alebo S-Bahn, to mnohí kombinujú s cyklodopravou, pretože metro nejde všade a namiesto prestupu na autobus sa dá odviezť do cieľa bicyklom, ak je samozrejme k dispozícii vhodná infraštruktúra. A s rozmachom elektrobicyklov dokážu cyklodopravu využívať aj menej zdatní cyklisti aj v kopcovitom teréne.

Ja netvrdím, že cyklodoprava má mať väčšiu prioritu ako rozvoj MHD. Nemá. Ale tiež má svoje dôležité miesto. Za predpokladu dostatočnej infraštruktúry (a tým nemyslím cyklopruh na Vajanského) dokáže prilákať veľa ľudí. Všetky argumenty o tom, aká je cyklodoprava pre "normálneho človeka" nepoužiteľná, ktoré tu často zaznievajú, až nápadne pripomínajú nezmyselné argumenty proti VHD, ktoré často zaznievajú na autistických fórach a stránkach.
Reakcia na: si #51:
Ja som začínal do roboty jazdiť bikom v Bratislave tak 10-15 rokov dozadu. Okrem jedného prípadu, som to nemal z Petržalky ďalej ako 15km. Keď som začínal, tak som stretával v lete toľko ľudí, čo išli bikom do práce, ako teraz , čo jazdí v zime, pokiaľ vyslovene neleje, alebo nehrozí poľadovica. Od apríla do októbra vieš úplne pohodlne jazdiť, bez toho aby si mrzol. Samozrejme záleží od lokality, na vzdialenosť cca 10km vieš byť bicyklom rýchlejší ako auto, či MHD, alebo porovnateľné rýchly. Za posledné 2 roboty, čo mám, tak stará robota 11km a nová 9,5km od domu som tam pohodlne do 40 minút (dvere bytu - dvere firmy). Autom ak idem na 7:00 to je tak 20 minút, MHD 45-50 minút, ale ak mám ísť na 8:00, tak autom je to 45+ minút (a problém zaparkovať), MHD cca 60 minút (výhoda 90tky, bez nej o cca 10-15 minút viac). Po obede je to plus mínus rovnaké.

Ľudia začínajú jazdiť vo veľkom, vidím ten rozdiel, čo sa stal za posledných 10-15 rokov, že počet ľudí, čo ide do roboty bicyklom je tak 3-5 násobný oproti tomu, čo bolo vtedy, rekreačných cyklistov je minimálne 10 násobne viac.

Cyklotrasy majú svoj zmysel, nie každý cestuje z Vrakune do Devínskej a podobne. Veľa ľudí cestuje v rámci BA do 10km. A tam je potenciál, aby časť ľudí jazdila bikom a nie autom.
Má niekto informácie ako sa zmenili objemu prepravnej kapacite na obchádzkovej linke 99 -zjednodušená trasa, 98. Cestoval som linkami a zdajú sa byť dosť vyťažené. Predtým keď chodili cez Kutlíkovu,boli poloprázdne. Možno to tak aj nechajú,keď´tam bude zastávka električky,alebo linka 99 bude pokračovať od Terna z Jiráskovej rovno po novej ceste a odbočí na Jantárovú cestu,kde bude stáť električka.
Reakcia na: lamark #67:
No neviem. Pracujem v Petržalke > 20 rokov, používam väčšinou MHD, trúfam si teda povedať, že dopravu tam dobre poznám. V súčasnosti, keď a-99 zahne v smere od Kopčian hneď doprava na Smolenickú a vynechá celú okľuku cez Jiráskovu a Romanovu, je určite menej využitá ako vo svojej pravidelnej trase. A na druhej strane a-98 ju síce vo vyššie uvedenej trase supluje, ale je tým pádom sotva použiteľná ako rýchle spojenie z Nového mesta a Ružinova na koniec Petržalky, teda najmä do nemocnice na Antolskej a na Jasovskú. Som presvedčený, že to vrátia späť. Trasa a-99 cez zastávku Smolenická má síce svoju výhodu, keďže ide o významný prestupný uzol, ale úloha a-99 bola napájanie nosných liniek a teraz, až bude v prevádzke električka, jej význam ešte narastie. K tomu by skrátená trasa vôbec neprispievala.