Premávka liniek MHD počas vianočných prázdnin a sviatkov (23.12.2024 – 7.1.2025)

Počas Štedrého dňa a silvestrovskej noci bude bratislavská MHD premávať v špeciálnom režime.

Počas nadchádzajúcich vianočných a novoročných sviatkov a školských prázdnin bude premávka liniek bratislavskej MHD upravená nasledovne:

  • v pracovných dňoch od 23. decembra do 7. januára budú všetky linky MHD premávať podľa cestovných poriadkov platných pre školské prázdniny;
  • počas Štedrého dňa (24. decembra) bude premávka denných liniek ukončená už po 17. hodine a premávka nočných liniek začne po 18. hodine v intervale 30 minút do polnoci;
  • počas silvestrovskej noci budú nočné linky premávať so skrátenými intervalmi medzi spojmi (okrem liniek N56 N91 a N99) a navyše budú počas celej noci premávať električkové linky 3 a 9 - prestup medzi nimi bude zabezpečený na zastávke Blumentál;
    • linka 9 bude po 23:30 premávať po predĺženej trase z Ružinova až do Dúbravky;
    • od 22:00 bude vylúčená premávka liniek 1 a 4 na Jesenského a Nám. Ľ. Štúra, električky pôjdu jednosmerne odklonom cez tunel;
  • od 20. decembra do 12. januára nebudú premávať linky 25 26 92 z dôvodu dovolenky vo Volkswagene.

Prehľad premávky liniek MHD počas jednotlivých dní je uvedený v nasledujúcej tabuľke:

Deň Režim premávky MHD Poznámka
23. december (pondelok) pracovný deň, školské prázdniny  
24. december (utorok - Štedrý deň) voľný deň do cca 17. hodiny

nočné linky po 18. hodine každých 30 minút, po polnoci podľa štandardných cestovných poriadkov
Nepremáva linka ❄

Linka 69 premáva len do 13:40
25. december (streda - 1. sviatok vianočný) voľný deň Nepremáva linka 69
26. december (štvrtok - 2. sviatok vianočný) voľný deň Nepremáva linka 69
27. december (piatok) pracovný deň, školské prázdniny  
28. - 29. december (sobota - nedeľa)
voľný deň  
30. december (pondelok) pracovný deň, školské prázdniny  
31. december (utorok - Silvester) pracovný deň, školské prázdniny do konca dennej premávky

nočné linky (okrem N56, N91 a N99) premávajú každých 15 - 30 minút

linky 3 a 9 premávajú celú noc až do 4:30; linka 9 premáva v noci po predĺženej trase Ružinov - Karlova Ves - Dúbravka

Posilnená prepravná kapacita na nočných linkách

Od 22:00 bude vylúčená premávka liniek 1 a 4 na Jesenského a Nám. Ľ. Štúra, električky pôjdu jednosmerne odklonom cez tunel

Počas silvestrovskej noci tradične nebudú funkčné viaceré automaty na cestovné lístky

1. január (streda - Nový rok) voľný deň Nepremáva linka 69
2. - 3. január (štvrtok - piatok) pracovný deň, školské prázdniny  
4. - 5. január (sobota - nedeľa) voľný deň  
6. január (pondelok - Traja králi) voľný deň Nepremáva linka 69, premáva aj linka 131
7. január (utorok) pracovný deň, školské prázdniny  

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Podľa papierového CP vykoná L69 v režime s+ posledných odchod z ASP o 12:07 h. Následne nepremáva.

L69 má v papierovom CP dátumové obmedzenia s/s+, na webe žiadne. Tak čo vlastne platí?
Reakcia na: B K #4:
Veru. A ten čas ukončenia o 13:40 (uvedený tu v tabuľke) je taký mätúci, lebo 13:37 ide spoj od Avionu, ktorý je 13:41 vo Pharose. Vyznieva to tak, ako keby odtiaľ už ľudí nebral a šiel naprázdno do depa.
Reakcia na: TomJ #5:
Pekné je aj to, že linky 3 a 9 premávajú CELÚ noc a zároveň DO 4:30 😁
Reakcia na: B K #6:
Lebo vozy zatiahnu do vozovne a následne sa vypravia 1.1 iné vozidlá...hoc zbytočne km..
Reakcia na: Ma178rek #7:
Ide o nelogickú formuláciu. Buď celú noc, t. j. do 06:00 alebo do 04:30.
Reakcia na: B K #8:
substrát zvyknutý na BA systém vníma z pohladu MHD noc práve do cca 4:30 čiže plne chápem že je to písané tak ako je
L69 by mohla premávať aj počas sviatkov, pokojne len v režme návozu na zmenu/odvozu zo zmeny, predsa len má po trase niekoľko firiem a inštitúcii s non-stop prevádzkou (LPS, DHL, colnica, špedície)
A na prvý sviatok vianočný je zbytočné aby denné spoje premávali už od 04:30, keď ich obsaditeľnosť je pomerne malá. Kľudne by mohli začať jazdiť až od cca 06:30 ako v minulosti.
Na budúci rok dajte 24.12. premávku do 15. či 16. hodiny. Tí čo pracujú 24.12. do 18. či 19. hodiny a nie sú kancelárske krysy majú smolu ako sa dostať domov. Však čo. Ste banda Vallova čo len zvyšujete poplatky za električenky, ale protislužba žiadna.
Reakcia na: roman63 #12:
Nemajú smolu, maju nocaky. Šoféri chcú byť tiež doma s rodinami takže...
Reakcia na: Petto #13:
Vďaka za reakciu, všetci chceme byť s rodinami 24.12., ale povedz mi ako často budú chodiť po 17. hodine nočáky. Každú hodinu - či ??? Predošlý rok už IMHD dalo vianočný grafikon, tento rok neviem či spia...
Reakcia na: roman63 #14:
Je to tam napísané, každú polhodinu od 18:30. Problém je tá diera medzi koncom dennej premávky a začiatkom nočnej. Predpokladám že ako každý rok, niekde to vyjde pekne a niekde budú diery.

Imho tento model nie je zásadne problematický ale nemali by byť viac ako 30 minútové diery v žiadnom smere + vybrané denné linky ktoré nemajú nočákovú alternatívu by mohli byť zachované o niekoľko hodín dlhšie (tangenciálne linky, alebo linky do oblastí kam nočáky nejazdia, obzvlášť vzhľadom na to že napriek rozvoju mesta sa sieť nočnej dopravy nerozšírila už vyše 15 rokov).
Reakcia na: roman63 #14:
Povedz odkiaľ kam potrebuješ ísť. Možno ti už poradia skôr kým budú cp
Reakcia na: Trolley #11:
Je to pravda, ale takto sa robí kvôli jednoduchosti. Reálne sa na tom veľa neušetrí, ale s rozhádzaným režimom na pár hodín sa narobí len viac problémov.
Reakcia na: Ma178rek #7:
Museli by vydať aj nový CP pre 1.1., pretože by si nemal výjazdy a nesedeli by km.
Reakcia na: Solider #18:
Však ale mohol sa vodič niekde na trase vystriedat s tým čo má nočnú službu... Ušetrilo by sa na výjazde ...
Ale to je moc komplikované ...hoc chápem že vozy bude treba asi skontrolovať po silvestrovskej službe
Reakcia na: roman63 #12:
Možno ty mi prezradíš, keďže si ďalší, kto sa oháňa pracujúcimi 24.12. do 18h, (niektorý tvrdia, že až do 22h), že koho sa to týka? Okrem záchranných zložiek, polície, personálu v nemocniciach, v doprave ako MHD, vlaky, SAD, cestári, ak by snežilo ( majú pohotovosť). Všetci nejak držia bobríka mlčania.
Reakcia na: Ma178rek #7:
To ale nie je niečo o čom by bolo nutné cestujúceho touto formou informovať 🙂 Proste jazdia nonstop.
Reakcia na: roman63 #12:
To inac vies, Roman, ze toto je fanusikovska stranka, ze? Nepatri ani mestu, ani DPB. Cize nadavat ludom tu za nastavenie MHD je naozaj ale naozaj zbytocne...
Reakcia na: hroch #22:
Samozrejme mas pravdu, ale istym sposobom si tato stranka moze za to sama, kedze odsuhlasili aby ich meno bolo vytlacene na oficialnych propagacnych materialoch DPB.

https://imhd.sk/ba/mapa-schema/2778/Elektri%C4%8Dky-27-5-2024

Mozno keby na mape nebol oficialny odkaz na tuto stranku tak by nam tu nadavalo menej ludi.
L69 je asi najzáhadnejšia linka.

1. CP (tu + papierový) uvádza posledný odchod o 12:07
2. Článok uvádza, že premáva do 13:40
3. Info s prehľadom na zastávkach uvádza posledný odchod z ASP o 13:37
4. Web DPB uvádza posledný odchod z ASP o 13:37

Keby to bolo na mne, tak zrusim vsetky spoje v case 24.12 od 13:00 po 25.12 do 16:00. Vodici maju oddychovat a byt s rodinami a oslavovat Vianoce a nie prevazat nejake autobusy, do ktorych nastupi maximalne 1 clovek za celu trasu. Ti, ktori maju vtedy robotu nech sa prejdu peso alebo nech po vecernej zajdu na polnocnu omsu, pomoze im to odventilovat si hlavu od hejtov na vodicov.
A tiez by som zrusil vsetky spoje v case od 31.12 18:00 po 1.1 10:00. Ked sa oslavujuci vedia dostat peso napr. zo Zochovej na Nam. SNP, tak vedia ist peso aj do Race.
Reakcia na: Dav4 #25:
Neviem, či londýnsky model je úplne najlepšie riešenie. Tie nočné spoje sú podľa mňa dobrý kompromis medzi pohodlím vodičov a cestujúcich. Inak, tento rok robia niektoré nočné spoje denné poradia, takže sa v konečnom dôsledku znížil počet potrebných vodičov.
Reakcia na: Urbanway 2423 #27:
Pre mna je ten model uplne najlepsi. Vodici nemaju co rozvazat prazdne autobusy, vsak to je ekonomicky nonsens. Skoda, ze na Slovensku nie je nejaky predstavitel ako je Thatcher alebo Reagan alebo Milei.
Reakcia na: Dav4 #28:
Tie autobusy sú prázdnejšie, ale nie sú úplne prázdne. Podľa tejto logiky by sme mali zrušiť aj nočné spoje v strede noci, ktorými tiež jazdí málo ľudí, ale aj tak jazdia, pretože chceme zachovať nejakú základnú obslužnosť.
Reakcia na: Dav4 #28:
Celkom ma fascinuje, že na jednej strane zastávaš sa vodičov, ale na druhej strane obhajuješ Thatcherovú a Reagana. Neprotirečíš si tak náhodou? Ani Thatcherovú ani Reagana nijako nezaujímali malí ľudia a ich problémy.
Reakcia na: Urbanway 2423 #29:
Ja sa na to pozeram aj z hladiska ekonomickeho. Je treba si vybrat, ci zbytocne vypravit spoj s par ludmi, ktory by priniesol akurat tak stratu a nechat radsej vodicov oddychovat a oslavovat Vianoce s rodinou. Byt na mne, tak by som osekal nejake nocne spoje. Som praviciar, ale kazdy ma na to iny pohlad.
Reakcia na: Andrej #30:
Ja to myslim tak, ze tym, ze by sme nevypravili spoje cez Vianoce, tak vyhoda je aj v tom, ze vodici mozu v klude oslavovat Vianoce s rodinami. Vianoce su Vianoce. A co sa tyka Thatcher a Reagana, za nich bolo najlepsie ekonomicke obdobie. Za ich obdobia sa chvalabohu to imperium zla ZSSR skolabovalo. A mohol by som este pokracovat. Nie som ako ekonomicky diletant Fico, ktory by najradsej dal spickovy interval na polnocne omse.
Reakcia na: Andrej #30:
To je taký veľmi krátkozraký pohľad. Keď prosperuje ekonomika, majú sa dobre aj "malí ľudia".
Ale tento človek je proste buď magor alebo provokatér.
Reakcia na: S499.1023 #33:
Už zaspamoval vlaky.net, teraz to zasiera tu.
Reakcia na: Dav4 #32:
Nie každý má rodinu, nie každý má rád vianoce a nie každý je taký sprostý ako ty! Je kopa vodičov, ktorý sú bezdetný a slobodný a na služby počas vianoc a podobne sa dobrovoľne sami hlásia. Takéto SADistické názory na plánovanie výpravy počas sviatkov vytvorené na základe tvôjho jednosmerného pohľadu s klapkami na očiach patria do doby dávno minulej. Ako už bolo spomenuté, skorší štart prevádzky nočných liniek je ideálny kompromis vo vzťahu ekonomika / personálna potreba / dosiahnutá obslužnosť.
Reakcia na: Tom_BB #35:
Súhlasím, tiež som vždy rád robieval cez sviatky. Pohodička, lepšia atmosféra, menej uponáhľaného sveta a vo finálne aj pár drobákov naviac.
Reakcia na: B K #36:
Za chvíľu príde bobitwo a vysvetlí ti že si to robil len preto že inak by si umrel od hladu a zomreli by ti deti 😃
Reakcia na: 810zssk #37:
No veď presne tie príplatky mi chýbali do milióna 😁

Bez srandy, v doprave radšej urobiť jeden deň sviatku bez príplatku ako jeden deň, keď sa sťahuje národ pred sviatkami.
Ja som až dnes večer kvôli príbuznej zistil, že v utorok 7. 1. 2025 sú ešte v školách prázdniny (škôlky sú, minimálne niektoré, v prevádzke). Tu podľa imhd aj podľa webu DPB jazdí MHD podľa prázdnin, ale na webe IDS BK to z novinky z 18.12 ani z Dopravného kalendára tak nevyzerá...

Pre krátkosť času som dnes o 22 h zatelefonoval na 02/5950 5950. Našťastie to v čase 19 h - 07 h automaticky prepája na dispečing. Dispečer si nebol istý, ale hneď sa opýtal druhého, ktorý potvrdil, že 7. 1. jazdia ešte prázdninovo.

Potom som zistil, že infolinka BID na ich dispečing v noci neprepája, tak som zatelefonoval priamo na dispečing, kde si dispečer tiež nebol istý a ponúkol že to zistí a zatelefonuje mi späť.
Povedal som, že netreba a že čo mi povedali v DPB. Poďakoval za upozornenie a že to nahlási, tak predpokladám, že (v čase keď čítate tento príspevok) to už je pravdepodobne na webe IDS BK v ozname aj v Dopravnom kalendári uvedené správne.

PS 1: Nerád som takýmto dotazom zaťažoval dispečingy, ktoré môžu mať práve niečo urgentnejšie na riešenie, ale bol som čo najviac stručný, takže iba krátko som ich mojim telefonátom zdržal.

PS 2: Originál telefónne číslo na dispečing DPB som nenašiel. Neviete náhodou, platí ešte 02/5296 7751? A zdá sa mi, že 02/5950 5555 je cez deň infolinka aj keď to číslo som už tiež nenašiel zverejnené.

PS 3: Čisto iba pre zaujímavosť: Telefonovali ste už niekto niekedy na ústredňu DPB 02/5950 1111? Tá má akú prevádzkovú dobu? Predpokladám, že to neobsluhuje nejaký automatický systém bez zásahu človeka.
Reakcia na: Peon #39:
A ešte jedna zaujímavosť: Už neviem kedy a neviem z akých príčin nebolo možné (tuším zopár dní) stiahnuť z Google Play appku IDS BK. Z IDS BK o tom vtedy informovali (snáď si to niekto tiež pamätáte).

Ja som vtedy verejne na Facebooku IDS BK napísal, že kto si potrebuje tú appku stiahnuť to môže obísť tak, že si stiahne aplikačný obchod HUAWEI AppGallery. A z neho si potom tú appku stiahnuť. Poďakovali, ale žiaľ o tom už oznam nedali.

Teda minimálne mne na Android 11 Go Edition fungujú aj iné obchody s mobilnými aplikáciami vrátane toho od HUAWEI.
Reakcia na: Peon #40:
Pozerám, že aj Arriva to má zle (neuvádzajú na 7. 1. že sa jazdí podľa prázdnin), ale im to už nejdem nahlásiť. https://arriva.sk/bratislava/uprava-prevadzky-verejnej-dopravy-pocas-vianocnych-a-novorocnych-sviatkov-a-prazdnin-23-12-2024-6-1-2025/
Reakcia na: Peon #39:
V skratke. Telefónne číslo pre verejnosť je 02/5950 5950 ale priamo na dispečing je možné sa dovolať aj cez klapku 7777. Klapka 1111 je vrátnica Olejkárska, kde vrátnik prepája hovor, pokiaľ je treba. To koncové číslo 7751 neviem, či platí ale skôr nie.
Reakcia na: Dezerter #42:
Ahaa, na to 7777 som úplne zabudol, dík.

Wau a tá vrátnica Olekárska (1111) je v prevádzke nonstop? To je tam nejaky SBS-kár ten vrátnik čo aj prepája hovory v prípade potreby?

1111 dokáže prepojit hovor aj do niektorej vozovne na ich vrátnicu (napr. ak je nájdená stratená vec cestujúceho dočasne uložená vo vozovni na vypravni)?

Tak sa mi zdá, nemal náhodou dispečing DPB kedysi zverejnené aj (záložné) telefónne číslo na mobil, príp. vodiči majú nejaké neverejné pre prípad poruchy / vypadku pevnych liniek?