Kapacitné posilnenie vybraných liniek v predvianočnom období (30.11. – 22.12.2024)

Počas decembrových víkendov budú na niektoré linky vypravené väčšie vozidlá.

Pre očakávané zvýšené prepravné nároky budú v predvianočnom období vybrané linky bratislavskej MHD kapacitne posilnené.

Od 28. novembra do 22. decembra 2024 bude na linke 80 vykonávaný posilový spoj od Stanice Petržalka (nástupište A pred staničou budovou) na Kollárovo námestie po príchodoch vybraných vlakov z Viedne.

Od 7. decembra do 22. decembra 2024 bude vo voľných dňoch zvýšená prepravná kapacita (električkové súpravy, resp. kĺbové autobusy/trolejbusy) na linkách 4 60 70 88 a 98.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Neverím, že toto niekomu konečne napadlo. Ten zvýšený počet cestujúcich skrz trhov bol veľmi citeľný v 70ke, 60ke cez víkend v tých krátkych vozidlách.
Konečne!
Akurát že by tam tie kĺbaky mohli zostať aj nastálo...
Nejak mi tam chýba 96, ale je možné, že to kapacitne postačí
Hádam nejdeme zvyšovať tržby obchodníkom. Úspešne sme cestujúcim premenovali zastávky, aby náhodou do shoppingov netrafili a teraz ich tam ideme za mestské peniaze voziť?
Reakcia na: Ike #4:
Presne, a dupľom keď si za to nezaplatili !!! Ibaže by sa v tom obchodnom centre zrovna konal koncert/festival, to by bol vážny dôvod na zrušenie posilnenej dopravy 😡
Klbaky na 60ke by mohli ostat nastalo uz.. Cez vikend duplom.. A plati to aj pre 70ku.. 88 a 96 - tymi tolko necestujem, ale ked uz raz boli klbove...

Podla mna este bude reorganizacia dopravy ked sa oficialne spusti elina do Petrzky - na jej koniec, ked dokoncia trat..
Myslim si, ze dojde aj k "prekopaniu tras" niekorych Petrzalskych busov..
Pri čítaní o takomto "posilnení" na L98 mi nezostáva nič iné, len zakaždým pripomenúť aby sa nezabudlo: "Z dôvodu zlej finančnej situácie hlavného mesta príde od 13. februára 2023 k obmedzeniu prevádzky ... Na linkách 72 96 98 budú počas voľných dní .... nasadzované menšie (12-metrové) vozidlá namiesto kĺbových."
Na linke 4 sú T3/T6 určite lepšie ako K2S ale prečo konečne nomôžu byť cez víkend na všetkých poradiach Škodovky?
Reakcia na: ES499.0001 #8:
Asi šetria kilometre, aby nedrali obruče rýchlejšie, než ich stíhajú meniť 😃
Reakcia na: Perto #7:
A na L72 im toto šetrenie vydržalo cca 3 týždne, lebo aj tak nemali dostatok sólo vozov a tak 1/3 víkendovej výpravy boli stále kĺby. 😁
Tento krok bol taký efekt šetrenia, že až. A potom rovnako ako teraz pri tých busoch, tak aj vtedy vyhlásili, že posilňujú kapacitu na L72. Lebo však volič má pamäť akvarijnej rybičky, takže si už nepamätá prečo prišlo pred 3 týždňami k zhoršeniu. 😁
Mimochodom prečo zabudli na L96, ktorá spája najväčšiu nákupnú zónu s najväčším sídliskom v meste? Nie všetci majú potrebu ísť do centra na nákupy.
A čo tak posilniť na 10 min. aspoň v poobedných a večerných hodinách aj L50 cez víkend? Linka čo spája 4 veľké OCčka.
Linky 96 a 98 si už dlhodobo zasluzis cez vikendy kĺbové autobusy no stále to neprichádza. Najmä v časoch keď končia OC(na L96 Avion+Retro, v prípade L98 Polus) sú krátke autobusy poriadne natrieskané. Amaterizmus sa už prejavuje
Reakcia na: Perto #7:
Klasické typické dristy od vedenia akože podniku. Pritom niektoré tie krátke Busy čo vypravuju majú rovnaku spotrebu ako niektoré kĺbové takze nič moc ušetrené
Reakcia na: Dezerter #3:
Myslím si že cez takéto dni by sa našlo klbakov dosť vo vozovni ....
Len teda nie je vôľa...
Však v januári sa to ukľudní zase...
A čo bude jazdiť na linke ❄? CP je už vonku, ale zatiaľ som si nevšimol novinku o premávke linky ❄.
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
#7085
Reakcia na: ES499.0001 #16:
Áno, to ma mohlo napadnúť. Je to už "tradičný" voz na tú službu. Dúfam, že bude aj tento rok pekný.
By ma zaujímalo, prečo je to ale až od 7.12. keď už minulý víkend sa nedalo do takej 70ky ani len nastúpiť. Mohli to dať už tento víkend...
Reakcia na: Dadino #18:
Píše sa od ďalšieho víkendu...
Dnes je len zmena na linke 80.
Reakcia na: Ma178rek #19:
Hej hej. Som sa stretil v čase. 🙂 Ale nechápem prečo to nemohli dať už od teraz. Na 2 víkendy posielnia dopravu pritom už minimálne dva je tá doprava nedostačujúca. 😬
Reakcia na: Dadino #20:
Lebo rozhodnutia DPB sa väčšinou robia neskoro
Pričom prevádzkové náklady sa týmto posilnením nijako zásadne nezvyšujú....
„Od 28. novembra do 22. decembra 2024 bude na linke 80 vykonávaný posilový spoj od Stanice Petržalka (nástupište A pred staničou budovou) na Kollárovo námestie po príchodoch vybraných vlakov z Viedne.“

A ktoré sú to tie vybrané vlaky?
Reakcia na: Cancer #22:
očakávajú sa nejaké odlišné prepravné prúdy oproti iným dňom ???
Reakcia na: gejza #23:
Predpokladám zvýšený pohyb ľudí na trhy
Reakcia na: Ma178rek #24:
A zaplatili si trhy posilnenie? My tu dotujeme cesty do kapitalistickej cudziny???? /s
Reakcia na: Ma178rek #24:
Rakúšania robia každoročne obrovské nálety do BA na predvianočné nákupy (Aupark, Eurovea) spojené s návštevou trhov. Je bežné, že sa dopoludnia nedá v dvojitom CityJete do Petržalky ani len pohnúť.
Reakcia na: Trammat #26:
Najlepšie je to vo vlakoch REX 7777 a REX 7781. Idú v noci, tak sa v nich dá pohnúť 🤣🤣🤣
Včera sa konečne cestovalo L98 ako za starých čias, keďže tam už boli klbáky.
Reakcia na: Cancer #22:
Rexy prichádzajú v minúte :44 tak buď zdvoja spoj o :48 alebo ho dajú na medzi odchod medzi :48 a :03. Predpokladám v režime cca. 10-16h, aby to malo zmysel.
Reakcia na: Trammat #26:
co to je za kapitalizmus ze rakusania chodia *ku nam* na nakupy? tu uz nikto nic negarantuje 😵 😂
Reakcia na: lupask #30:
Ten istý, ako keď slováci chodia do Rakúska, Česka alebo Poľska. Sú tovary, ktoré sú u nás lacnejšie ako u nich.
Reakcia na: lupask #30:
Aj maďari chodia už k nám nakupovať.. Sa to otočilo..
Reakcia na: lupask #30:
Keďže je Petrzalska stanica vyťažená o dosť viac už rok odkedy nechodia vlaky cez Marchegg, tak sa to cestujúci musia nejako presunúť... A teda ak je spoj nasadený mimo špičky vie to pomôcť pri Tom 15m intervale
Reakcia na: Trammat #26:
Som v šoku. Však všetci hovoria, ako je v Reichu všetko lacnejšie a zároveň kvalitnejšie než u nás. 😛
Reakcia na: bobitwo #31:
V tomto prípade ide o zatvorené obchody v Rakúsku v nedeľu. Stačí si pozrieť povedzme štruktúru nakupujúcich (napr. podľa ŠPZ, alebo podľa jazyka) v OC pri Sade v sobotu a v nedeľu. Bol som tam minulý víkend v nedeľu a vedľa mňa parkovalo šesť áut z rakúskou ŠPZ.
Reakcia na: Ike #35:
Ale do istej miery to je určite aj o tých cenách nie len potrebe/možnosti nakúpiť v nedelu.

Napríklad taká Ikea má rozdiely v cenách na ten tovar čo sa predáva u nás aj v Rakúsku prekvapivo velké (to že majú aj tovar ktorý sa u nás nepredáva už je druhá vec a zase niektoré varianty ktoré sa predávajú tu niesu tam).

Si pôjdeš kúpiť nejakú perinu, vankúš a obliečky sem a ušetríš kludne aj 15€. Alebo pri inej perine môžeš kludne ušetriť aj 40€:

https://www.ikea.com/sk/sk/p/strandmolke-paplon-teply-30459191/

https://www.ikea.com/at/de/p/strandmolke-decke-warm-30459191/
Reakcia na: Ike #35:
Nedeľa prispieva ale nie je jediný dôvod. Sú vecí ktoré je lepšie nakupovať na Slovensku, nehovoriac o tom že bratislavský koncept obchodných centier v Rakúsku prakticky neexistuje. Ani keď sa bavíme o Viedni, a treba dodať že značná časť nákupných turistov sú Schnitzli ktorí to majú do Bratislavy bližšie ako do Viedne.
Reakcia na: 810zssk #37:
Neviem, ja mám subjektívny pocit, že hlavne v prípade toho nemenovaného nákupného strediska pri Sade je štruktúra zákazníkov v sobotu a v nedeľu úplne odlišná. Kým v sobotu je tam väčšina domácich, v nedeľu mám často pocit, ako keby som tam bol jediný Slovák, v 9 z 10 prípadov predomnou pri pokladni stojí niekto, kto rozpráva nemecky, anglicky alebo rukami-nohami. Aj keď tých návštev je relatívne málo, keďže sa fyzickým nákupom snažím vyhýbať.
Reakcia na: Cancer #36:
Pred nejakými 7 rokmi som kupoval ku svokre rozkladaciu váľandosedačku na občasné prespávanie a naopak bola cena v AT o 100,- EUR nižšia len za korpus, takže sa mi vyplatilo v súbehu s ďalšími nákupmi po to zájsť do SCS.
Jedno nechápem prečo tie dlhé vozidla sa nenasadia aj cez týždeň veď taká 60ka by bola super a odbremení 61ku a chýbajúcu 64
Posilový spoj na 80 funguje tak klasicky bratislavsky. Išiel som práve bežnou 80kou z Nesta ktorá zhodou okolností práve schytala vlak. Narvané to bolo po strechu (a to už bol relatívne ok spoj, doobeda som videl bus čo ani nepobral). Teraz čakám na prestup na Kollárku, kam sa po asi päť minútach dorútila sa prázdna kĺbová SORka s označením posilový spoj a nula cestujúcimi...
Reakcia na: 810zssk #41:
Pre istotu sa tie kĺby ani nezobrazujú na tabuli.
Reakcia na: 810zssk #41:
To posilový spoj to malo miesto ciela či ako?
Reakcia na: Cancer #43:
Za čelným sklom, cca ako tabule Záložné vozidlo alebo Vodič v zácviku.
Reakcia na: Cancer #43:
Prosím nedávaj sem tieto nápady, lebo ešte sa dočkáme preblikávania s "reinforcement connection" 😁🤣
Reakcia na: Color #42:
A ako by sa mali zobrazovať? 131 byva na infotabuli? Keď to nema CP.
Reakcia na: Ike #45:
Ja by som tam dal šípku smerom hore = posila. 🙃
Reakcia na: Petto #46:
131 má služby nahodené aj keď podla nich nejazdí a na tabuliach sa zobrazuje (s meškaním takže ani boh netuší či niečo pôjde alebo kedy, ale na tabuliach sú).

https://imhd.sk/ba/sluzby?date=2024-12-14&WholeDuty=&LineInt=&LinePub=131&Order=1&DutyNumber=&Mode=3&ModeOther=&OutputType=0
Reakcia na: B K #47:
A preco by sa mal ten spoj oznacovat ako posila? Cestujucich to nezaujima.

Staci aby tie posily boli nejak rozumne vypravene.
Reakcia na: Andrej #49:
Bolo to na odľahčenie.

Ak nie je na zastávke EIT a spoj je zdvojený (resp. nemá CP), tak je fajn o tom vozidle vedieť.
Reakcia na: B K #50:
Ale načo? Ak nie je na eit, tak pre cestujúcich neexistuje a keď ho vidia, tak im to je jedno, nie?
Reakcia na: Petto #46:
Normálne? Samozrejme že čokoľvek čo ide by na tabuli byť malo. Každopádne to tu nie je podstata problému.
Dnes posilová L80 tiež zrejme išla až po napratanom kraťase na normálnom poradí a zbierala tých, ktorí by išli ďalším kraťasom na normálnom poradí (išiel jednu minútu po posile).

A v záujme minimalizácie počtu cestujúcich v prázdnom vozidle ten ryšavý ***** čo to jazdí dnes nezastavil na Kremnickej aj keď tam bolo minimálne šesť ludí na zastávke.
Reakcia na: Cancer #53:
Kedysi tak chodila nedeľná posilová L7 z Vinohradov. Bežný spoj po príchode vlaku sa napratal do prasknutia a za ňou sa vliekla prázdna L7.
Reakcia na: Andrej #49:
Tak vlaky od Viedne prichádzajú :44 . :48 ide bežná L80 tak službukonajúci dispečing nech si pozrie meškanie a dá pokyn na odchod. Ak by to bola veľká nadpráca pre dispečera tak ak je iba jedna posila tak ju vypraviť spolu s odchodom :48 ak náhodou dve tak ešte pred pravidelný odchod :03 ju vypraviť.