Električková trať v Petržalke bude podľa vedenia mesta dokončená včas

Do troch týždňov by sa mala na konci Petržalky skúšobne objaviť prvá električka.

Približne tri týždne pred plánovaným sprejazdnením električkovej trate v Petržalke vedenie hlavného mesta informovalo, že tento termín (15. december 2024) by už nemalo nič ohroziť. Do uvedeného termínu sa majú po trati prejsť prvé električky v rámci technicko-bezpečnostnej skúšky trate. Na tomto termíne sa mesto dohodlo so zhotoviteľom počas jari tohto roka. Aj vďaka klimatickej zmene už nehrozí, že by sa kvôli zimnému počasiu nedalo stavať. Cestujúci by sa mali začať električkami voziť po novej trati niekedy v priebehu jari budúceho roka po vybavení administratívnych záležitostí. Dokončenie všetkých ostatných objektov stavby je plánované do konca augusta 2025.

Mesto už získalo aj nenávratný finančný príspevok z Programu Slovensko na druhú fázu projektu (t. j. na práce realizované od roku 2024). NFP je vo výške 63,553 mil. €. Pre prvú fázu (do konca roka 2023) mesto dostalo NFP z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra vo výške 18,197 mil. €. Spolu teda hlavné mesto získalo 81,75 mil. € z eurofondov na financovanie tohto projektu. Zvyšok zaplatí zo svojich zdrojov. Aktuálna zmluvná cena výstavby trate (k 12/2024) je vo výške 85,405 mil. € bez DPH (102,486 mil. € s DPH), čo je o takmer 11 mil. viac ako pri podpise zmluvy v roku 2021.

V súčasnosti je na trati zabetónovaná väčšina koľajníc, s výnimkou niektorých úsekov, ktoré boli pre stavbu uvoľnené v uplynulých týždňoch. Koľajnice ešte chýbajú aj na moste pri petržalskom kostole a na realizáciu čakajú aj výhybky na obratisku v Janíkovom dvore. Trolejové vedenie zatiaľ zavesené nie je, pripravené sú však výložníky a prevesy na trakčných stožiaroch. V týchto dňoch prebieha aj kábelizácia posledných úsekov trate z dvoch novopostavených meniarní. Na niektorých budúcich zastávkach boli vydláždené nástupištia. Za zmienku stojí fakt, že z množstva termínov dočasných dopravných obmedzení zverejnených na stránke petrzalskaelektricka.sk sa v roku 2024 podarilo dodržať jediný (umožnenie odbočenia na Lietavskú ul. v novej križovatke). Ostatné práce mali, resp. majú niekoľkomesačné meškania.

Ak by sa aj termín dokončenia trate nepodarilo dodržať, môžeme sa aspoň tešiť, že sa zhotoviteľ nezbalil a neodišiel zo stavby, ako už bolo opakovane zdôrazňované.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dobrý večer priatelia.

Máte nejaké zákulisné informácie ako sa budú meniť autobusové linky v Petržalke po sprevádzkovaní trate (okrem zrušenia linky 95)?
Ak včas, tak to znamená, že už bola dokončená? To by sa mohli naučiť v ZSSK - dynamicky by menili cestovný poriadok podľa situácie na tratiach a tak by všetky vlaky prišli vždy načas, meškanie by sa tak nejak zamaskovalo.
Reakcia na: BA2301 #3:
"dynamicky by menili cestovný poriadok podľa situácie na tratiach a tak by všetky vlaky prišli vždy načas, meškanie by sa tak nejak zamaskovalo"

Nie je toto náhodou úplne najzákladnejší princíp tvorby CP? 😁
Tu sa o termine 15.12.2024 pise trochu inak.
https://bratislava.sme.sk/c/23414498/vystavba-elektrickovej-trate-v-petrzalke-bude-mat-plynule-financovanie.html

Tento datum by mala byt iba odovzdana trat, skusobne jazdy by mali byt az potom. A kedze sme na Slovensku, tak sa da ocakavat, ze tie budu najskor az po sviatkoch ...
Reakcia na: jozin #5:
Aktualizovaný cieľ je aby "do vianoc" prešla po trati prvá skúšobná električka. Potom to asi bude "do nového roka" a potom "až naprší a uschne".
Keby bolo tolko robotnikov na vystavbe trate ako je teraz uz by to mali hotove a mohli uz riesit inu trat … napr. na letisko 😀
Reakcia na: Michalziak #2:
Ešte 59 ma skončiť.
Reakcia na: Petto #8:
A nechystá sa žiadna zmena trás liniek po vzore roku 2005?
Reakcia na: Michalziak #9:
Neviem ale 2005 sa prisposobovalo vedenie liniek buducej elektricke tusim.
Reakcia na: Ike #4:
Samozrejme, že tam funguje dynamika od jedného cestovného poriadku k druhému. Ale ja som, viac menej ako sarkazmus, myslel na to, že nasadnem do vlaku do Košíc s príchodom o 14:00, v Žiline CP už ukáže, že do Košíc máme "plánovaný" príchod o 14:30, v LM už budú kočíce plánované na 15:30 a nakoniec prídeme "včas" do Košíc o 18:00. Tak nejak sa totiž stavala tá trať po ktorej sa už rok malo jazdiť, niekoľkokrát posúvali termín dokončenia a teraz ma šokovalo ako vedenie mesta je spokojné s tým, že "električková trať bude dokončená včas". Pre mňa to nie je ani zlý vtip.
Reakcia na: Petto #8:
Tak tá je doebaná už tak extrémnym spôsobom (ako celá MHD v BA), takže tú už radšej nech zrušia... Pritom to mohla byť aspoň nejaká alternatíva už k totálne zúfalému cestovaniu v 3
Reakcia na: Matej138 #12:
3 verim ze bude posilnena aj poobede. Hoc rano sa hovori o 3 minutach co zhorsi cestovanie z Racianskej radialy ak teda idu rusit L7 co mi pride dost odveci. Uz teraz vraj nestihaju rano pri 2min intervale.
Reakcia na: Petto #13:
7 by sa hodilo potiahnuť po Námestie SNP alebo Štúra ako za starých čias, na hlavnú stanicu ide minimum ľudí. Tiež by to chcelo dlhšie hodiny prevádzky, to že prvý spoj odchádza z trate už o 8em je dosť extrémne. Všetko by malo jazdiť minimálne do 9ej a až potom dojazdy.

Poobede je tá linka dosť biedna.
Reakcia na: Andrej #14:
7 bola vedena na hlavnu stanicu pokial viem preto, lebo by to nestihala krizovatka na americkom namesti keby sa tadial tahala este dalsia linka....
Reakcia na: si #15:
Tak by sa mohla trasovať cez Vazovovú.
Reakcia na: si #15:
Aha, neuvedomil som si ze za tym boli technicke dovody. Diky za opravenie.

Cez Obchodnu a SNP na NLS by to neslo? Dost ludi prestupuje zo 3 + 7 na 9 na Blumentali...
Reakcia na: Andrej #17:
Určite by bola trasa cez obchodnú na NLŠ lepšia ... Jediné čo chýba je prístupná zastávka dakde bližšie... Lebo napríklad ísť Z Hlavnej stanice smer Rača/Ružinov a prestupovať z 1 na Vysokej je troška fail 😞
Reakcia na: Andrej #17:
NLS prestavkuje par minut L1. Skor nech ma obrat cez SNP naspat na Spitalsku rovno a ak nezvlada Americke tak nech ide cez Vazovovu naspat. Vypomoze tak aspon L3 z centra okrem Blumentalu.
Reakcia na: Petto #19:
Prípadne úplne iná trasa a to ísť Vinohrady-Blumental-Obchodna-Kapucinska-Tunel-Most SNP-Jesenskeho-Namestie SNP-obchodna-Vinohrady

Len že zase bohvie či môžu byť takéto výkony keďže skresavali výkony pred 2-3 rokmi...
Reakcia na: Petto #19:
Prestávky L1 by sa nedali posunúť na hlavnú stanicu? Hlavne keď tam nebude strašiť L7 tak tam budú mať dosť slušnú kapacitu na obratisku. Za starých čias keď na Štúra chodili linky 11, 13, a 14 tam nič nemuselo prestávkovať.
Reakcia na: si #15:
To je, len výhovorka s tou križovatkou. vedeli sme aj vieme upraviť signálne plány. L7 sa dala na stanicu za zrušenú L2, aby bola alternatíva v špičke k večne upchatej Šancovej. Ráno, keď jazdí v 4 min.int. je prepravný prúd smer stanica slabý podobne aj v L1. Určite by bolo rozloženie ľudí v L3 a L7 lepšie ak by išla L7 do centra.
Inak okruh cez tunel a Jesenského by sa zišiel obsluhovať linkou v špičke. Vznikol dosť silný pracovný cieľový bod Zuckermandel. Ráno sa tam dá dostať zo Zochovej jedine s L31,39 , ktoré jazdia veľmi nepravidelne.
Reakcia na: Andrej #21:
Nie je to vyslovene prestavka skor vyrovnavacka.
Reakcia na: Ma178rek #20:
Ano ale kto to zaplati. Da sa vsetko. Hoc ten okruh Kapucinska-Tunel-Most SNP- Jesenskeho kto vie ako by "vypalil" . No Zuckermandel Riverpark v spicke generuje slusny dopyt z business centier do L4, takze ta spickova L7 by mohla pomoct tam
Reakcia na: david11 #22:
Len otázka ako zmenené signály ovplyvnia dopravnú situáciu.
Reakcia na: Petto #23:
No ale ako vravím, za 3 linkového variantu (a istý čas aj počas 2 linkového, keď bola hlavná stanica uzatvorená), chodilo tam viacero liniek ktoré nepotrebovali tam žiadny čas. A keď to zvládla dlhá linka ako 11, tak minilinka 1 by mala byť v pohode.
Reakcia na: david11 #22:
Ono by šli spraviť linky 1 a 7 nasledovne:
Linka 1 HLST - Obchodná - Nám. SNP - Jesenského - MOST SNP (prejazd na linku 7) Linka 7 - MOST SNP - nábrežie - tunel - Obchodná - RAČA (Vinohrady) Opačným smerom RAČA (Vinohrady) - Obchodná - tunel - nábrežie - MOST SNP (prejazd na linku 1). Linka 1 MOST SNP - nábrežie - Šafárikovo nám. - Nám. SNP - Obchodná - HLST. Na Hlavnú stanicu by jazdila iba jedna linka.
Reakcia na: bobitwo #25:
Na Mýtnej či Šafku to nikoho netrápilo.
Reakcia na: upravovač fotiek #27:
To by bolo ideálne..
Reakcia na: upravovač fotiek #27:
Len to by si uz mal skoro linku 5 a rovno by ju potom ziadali potiahnut do Dubravky 😃

Ale napad to nie je zly, vsak kedysi sme mali prejazdovanu linku tusim 3 - 9 pocas nejakej vyluky, takze §UzSaToNiekedyUrobilo
Reakcia na: david11 #29:
Resp. miesto MOST SNP ako konečnej by mohlo byť NÁM. Ľ. ŠTÚRA, aby linka 1 mohla jazdiť celodenne v tej istej trase (aby neboli dve verzie linky 1), t.j. aj v časoch, kedy linka 7 nepremáva a logicky by neboli prejazdy medzi linkou 1 a 7. Čo sa linky 7 týka, tak v rannej špičke by išla až z/do Rače, poobede podľa potreby, buď všetky spoje, polovica spojov, alebo by bola skrátená iba po Vinohrady.
Reakcia na: MatejBA #30:
Mali sme L3/8.
Kedysi aj L7 a L6 jazdili okruhom cez Tunel. Tuším v roku 1990 sa to skrátilo po Nám. SNP. Zabezpečovali prestupy smer Petržalka z pod mosta SNP.
Reakcia na: upravovač fotiek #27:
A mimo spicky L1 ako ? Kedze 7 asi nechavas v rezime spicka.
Reakcia na: Petto #33:
Práve preto napisal ďalší príspevok #31 kde to troška zmenil 🙂
Reakcia na: upravovač fotiek #27:
Pri Chatamovi by aj vznikol alternatívny prestupný bod L1 -> L31, L39. Ideálne na pojazďovanej integrovanej zastávke. V opačnom smere (z L31/39 prestup smer Rača) by však cesta vyšla zhruba narovnako.
Možno by som ešte zvážil prehodenie smeru, aby L1 bola z HlSt cez tunel na nábreží (kvôli L31/L39) rýchlejšie.
Reakcia na: MatejBA #30:
To nebola žiadna výluka, 3 + 8 mali denne prejazdy medzi sebou od marca 2012 až do otvorenia električky do Petržalky 😁
Reakcia na: Petto #33:
Mimo špičky by linka 1 jazdila tak, ako jazdí dnes.
Reakcia na: Color #35:
Ja som to chcel kvôli Rači, aby jedna linka išla na Špitálsku a Šafko, druhá na Obchodnú a Kapucínsku. Zároveň by ostala linka 1 v súčasnej trase a mohla v nej jazdiť aj v čase, keď linka 7 nepremáva.
59 bola dobra a rychla linka a svoj ucel splnila. Teraz uz asi nie je velmi rentabilna.
Z Petrzalskej stanice sa do Race da za rovnaky cas dostat POHODLNE prazdnym vlakom. Na novej konecnej elekticiek Janikov dvor mohli spravit prestupny terminal aj na novu vlakovu zastavku. Tym padom by sa dalo zeleznicnym spojenim spojit Rusovce - Jarovce - Petrzalka - Nove mesto - Raca. Mozno rychlejsia, ale urcite pohodlnejsia alternativa k linke 3, ktora bude na tejto trase premavat.
Reakcia na: 6503 #39:
"Z Petrzalskej stanice sa do Race da za rovnaky cas dostat POHODLNE prazdnym vlakom."

Ten prázdny vlak už v novom GVD nebude jazdiť.
Reakcia na: Color #35:
To by zasa hodne predĺžilo cestovanie ľuďom idúcim zo stanice do oblasti Kamenného námestia. Navyše by bol potom problém s trasovaním linky 1 v čase, keď 7 nejazdí.
Reakcia na: TomJ #40:
Tak to je skoda. Šoto 59 jazdit nebude, šoto prazdny vlak jazdit nebude... Najrychlejsie spojenia Ghetto - Raca.
Vďaka akej "klimatickej zmene"? To je dáky dodatok či autorove vlastne vnímanie?
Reakcia na: draxter #43:
Nevedel som že odmietači Climate Change ešte existujú a dosť mi táto skutočnosť zhoršila deň.
Magistrát a Vallo niesu realisti. 15.12. nič neprejde po kolajach. Treba sa pozrieť na trat ako je nedokončená a nepripravena.
Zase nás klamú.
Keby priznali že zase to nebude ale radšej budu zas klamat a zavadzat termínmi ako vždy.
Akú presne logiku má koncept toho že medzi TBS (ktorá potvrdí že trať a príslušenstvo je zjazdná a bezpečná na používanie) a reálnym spustením premávky majú ubehnúť tri mesiace?

Lebo ako rozumiem ak niekto v auguste dokončí trať a so spustením čaká do zmeny cestovného poriadku, ale tu mesto vlastne tvrdí že k zmene cestovného poriadku bude trať opečiatkovateľná a použiteľná a potom nie je jasné na čo čakáme 🙂
Reakcia na: 810zssk #46:
Nebude to tak, že sa urobí skúška na takmer rozostavanej trati (hotové budú iba úplne najnutnejšie objekty pre schválenie) a zvyšné 3 mesiace sa bude dokončovať? 15.12. podľa mňa prejde po trati iba skúšobná jazda, aby sme stihli termín a neprišli o peniaze, ani som nepočítal, že by na druhý deň bola trať spustená do bežnej premávky, tá trať bude vtedy asi hotová iba v nejakom provizórnom stave.
Ak som to spravne pochopil, do 15.12 ma byt hotove kolajove teleso. Ostatne veci ako zastavky, chodniky sa budu dorabat dalej. A co sa tyka 3 mesiacov … netrvalo to tolko aj pri prvej faze?
Reakcia na: Urbanway 2423 #47:
Ak ma pamat neklame, tak podobne to bolo aj s 1. fazou nosneho systemu. Co nebolo hotove sa zasypalo strkom a potom ked oddisla navsteva z EU tak sa to dokoncilo.
Reakcia na: hanzija #49:
Áno tiež vtedy trebalo do 15.12.2015spraviť čo najviac na oko aby to bolo hotové a trať sa spustila až v júli 2016... Predpokladám že druhú časť budú chcieť spustiť na prelome apríla/maj...
Reakcia na: Petto #13:
Hm, budu to mat vobec cim jazdit po predlzeni Petrzalskej trate? Neviem, ci maju dost vozov aj na sucasnu prevadzku predlzenu po Janikov dvor. To predlzenie bude znamenat cca. 8-10 minut navyse (viac aj s prestavkou), cize pocitam aspon jeden dalsi voz ku kazdemu jednemu, co tam uz chodi teraz. Ak by mali L3 posilnit, to by bolo treba este ten novy pocet zdvojnasobit. Pocas pracovneho dna obsluhuje L3 celkom 26 vozidiel. Pridanim jedneho stupne potreba na 52, trebars ked sa to nejako zefektivni, da sa to zaokruhlit na 45. No a ak by sa mal interval ako taky zhustit na 2 minuty, tam uz pojde o 90 vozidiel. To naozaj nemaju cim vykryt, aj ked chapem, ze toto je velmi hruby laicky vypocet. Uz aj zakladnu prevadzku po predlzeni bude zaujimave sledovat. Nemyslim, ze by L3 mohla byt s cimkolvek delena (aj ked mozno prekvapia).
Zrusenie L7 vnimam prave v tomto kontexte, kedze skanzen sa bude musiet rozsirit na dalsie stabilne linky, ak to maju vsetko pokryt. Obavam sa scenarov ako napr. kacice v rannej spicke na L4.
Reakcia na: lostrail #51:
Som veľmi zvedavý či dovtedy už bude vyriešený problém s dverami na T6A5.
Reakcia na: 810zssk #46:
Bežia tam administratívne procesy.
Reakcia na: 810zssk #46:
Rovnaky obej ako v pripade prvej etapy.
Vtedy bola vystavba oficialne ukoncena 12/2015, potom nasledovala polrocna kolaudacia a odstranovanie nedostatkov.
Trat bola slavnostne otvorena 8.7.2016.

K tomu este pripominam, ze par dni pred spustenim prevadzky cerstvo skolaudovana trat vybocila a bola napravana bagrami 😂
https://imhd.sk/ba/galeria/u/10171/Oprava-zdeformovanej-elektri%C4%8Dkovej-trate-v-Petr%C5%BEalke?gsd=0
Reakcia na: lostrail #51:
Jazdiť sa bude určite v intervale 4 minúty, Rača potrebuje interval 2 minúty ráno ...
Petržalka určite nebude potrebovať na začiatok menší interval .. keď tak

Terajšia linka 3 má 21 vozov cez pracovný deň... Čo znamená nejakých 26-27 poradí bude po predĺžení na konečnú
Keď tak si viem predstaviť skôr K2 na linke 9... Hlavne v tej rannéj špičke ale neviem ako chodia obsadené spoje z Ruzinova...

V intervale 3 minúty by sa dala vyjazdit linka 7 v úseku Vinohrady-Hl.ST s volnymi súpravami a mixom K2S(prípadne ráno viesť každú 2 do Race)..
Linka 3 by mala v tomto prípade cca 35 poradí
Lenže na to nie sú vodiči momentálne
Reakcia na: Ma178rek #55:
A sú vôbec vodiči na akékoľvek rozširenie prevádzky? Podľa mňa nie. Už teraz berú hocikoho z ulice a keď zistia, do čoho prišli, tak po roku čo majú viazanosť, tak odchádzajú. A niektorí aj skôr. Dostanú sa na delené a tam akurát zabijú celý deň a nič nezarobia. Taká fluktuácia ako je teraz tu ešte nebola.

Fakt som úprimne zvedavý, ako sa toto podarí polepiť dokopy. Pri rozšírení prevádzky v júli 2016 to bol riadny masaker, celé leto viacero nevypravených služieb. Čo sa týka linky 3 v 3-min. intervale, tak by to malo výjsť na cca 33 vozov. To by však jazdila v Rači iba 3 v 3-min. intervale bez 7, čo považujem za dosť veľký risk.
Reakcia na: Solider #56:
Preto mi príde rozumnejšie ísť v terajšom režime...
V roku 2016 sme išli zmenu 1ka išla zo 4 na 5 vozov denne...
3+8 sa rozdelili a tam bolo 14 poradí...
Po rozdeleni 3 mala 9 a 8 8 poradí...
Celkové navýšenie vtedy bolo 4vozy cez pradniny... cez školský rok to navýšenie bolo vyššie a to o 1 voz navyše celkovo....

Ale hej keď som si pozeral výpravu tu na imhd aj s poznámkami tak bolo veľmi veľa nevypravenych služieb...

Nebude tam jazdiť e1? Lebo ja som počul taký variant. Potom by v Pdšr zostal int. 4 min a aj e7.
Reakcia na: Ma178rek #55:
Nestraš s K2 na linke 9. K2 sa žiaľ pri súčasnom linkovom vedení nehodia nikde.
Reakcia na: TomJ #59:
K2 sa nehodia nikde už aspoň jedno desaťročie.
Reakcia na: lostrail #51:
To si akým výpočtom prišiel na tých 52 poradí? Aby sa počet poradí oproti dnešku zdvojnásobil, musela by sa zdvojnásobiť aj jazdná doba medzi konečnými.
Ja si myslím, že pri intervale 4 minúty sa to bude dať vyjazdiť so súčasným počtom vozidiel. Stále máme v zálohe T3G, ktoré teraz jazdia pomenej a mohli by ich šupnúť na linku 7. Horšie by bolo, keby sme chceli posilniť interval, to už asi budeme musieť počkať, kým prídu ďalšie nové vozy.
Reakcia na: TomJ #59:
K2 by boli ideálne iba ako súprava 2 vozidiel prípadne spojená s nejakým sólo vozom ... Mali by sme 35m električky 😭🤣 keďže máme 20 ks, tak by sme vedeli takto ich využiť ... Ale to je len scifi...
Reakcia na: TomJ #61:
T3G už nie sú v zálohe, ten nezmyselný experiment zrušili lebo po 1,5 mesiacoch objavili že ani súčasná výprava sa nedá bez nich odjazdiť.

Možno ak zrušia ZV a tie vozy čo tam teraz strašia presunúť na bežné poradia L7?
Reakcia na: Ma178rek #62:
Škoda, že aspoň pri novostavbách nemysleli na to, že by ich mohli upraviť tak, aby mohli jazdiť v súpravách. Teraz by to už zrejme boli vyhodené peniaze prerábať ich.
Reakcia na: TomJ #61:
Hlavne teraz sa vyradovali iba K2S, čo znamená že sa nad navýšil stav ...
Ak sa dovtedy spravia výmeny obručí na 29T prípadne 30T bude výprava ok, ak nie tak sa pravdepodobne vrátia na linku 7 v nejakých poradiach K2 pričom najvyuziteljnejsie by boli iba pre linku 1...
Reakcia na: Andrej #63:
Pokiaľ stále vypravujeme súpravy a nie menej kapacitné vozidla sme na Tom veľmi dobre... Hoc od ideálneho stavu to má ďaleko...
Rozklikol som si výpravu z roku 2019 pred reko KV radiály a denný počet vozov je cca rovnaký (99vs100) s tým že odvtedy sme sa obohatili o 30 NP vozov a vyradili 15k2 a v podstate nejaké T3 (rátam sem aj dubnicku pomstu a 7733+34)
Možno mi niečo ušlo ale sme v lepšej situácii a ak preckame do roku 26 budeme mať zas 10 vozov navyše do výpravy 🙂
Reakcia na: jozin #54:
Lenze sucasne vedenie sa prezentuje ako najlepsie v historii, tak preco opakuju rovnake oyebi? Miesto toho aby na rovinu povedali "sorry, zdrzalo sa to, pokaslali sme to", tak sa tvaria, ze potemkinova trat 15.12.2024 bude uspech storocia...
Keď sa tu už riešia električky... Dočkáme sa myslíte súprav v Petržalke? Ja osobne by som sa rád povozil v Petržalke T6
Reakcia na: MatejBA #67:
Vsak ved ja vedenie mesta nijako neobhajujem ...
Super konecne to bude hotove vcas:)
Dnes betónovali koľajnice na obratisku v depe, čo som si všimol. Takže termín 15. decembra padá.
Reakcia na: bobitwo #71:
Ak ide o vrchný zákryt... Tam nemusí betón zrieť toľko dlho...
Podklady sú už dávno spravene...
Na tie 1-2 jazdy električkou sa tomu naozaj nič nestane...
Reakcia na: Ma178rek #72:
Ide o betón, do ktorého sú kotvené koľajnice. Takže určite chceš, aby ti to poriadne vytvrdlo
Reakcia na: bobitwo #73:
V Tom prípade jasné že 15.12 nepôjde...
Neviem mal som pocit že už všade je podklad spraveny ...
Reakcia na: Ma178rek #74:
https://www.youtube.com/watch?v=i8zv4Dj5XWI ak si dáš 0:24, tak tam betónovali. Neviem presne ktorú časť, keďže som šiel busom okolo