Začali sa práce na presune protitankovej steny z trasy Petržalskej električky

Takmer 80-ročná protitanková stena o pár dní uvoľní miesto električkovej trati.

Jedna z veľkých prekážok pri výstavbe predĺženia električkovej trate v Petržalke bude v nasledujúcich dňoch konečne odstránená. Ide o železobetónovú protitankovú stenu z obdobia konca druhej svetovej vojny, ktorá stojí v trase vznikajúcej električkovej trate neďaleko zdravotného strediska na Strečnianskej ulici a bráni tak prepojeniu už vybudovaných koľajníc. Za posledné tri roky od začiatku výstavby trate vedenie mesta už niekoľkokrát avizovalo presun steny mimo električkového koridoru, no ani jeden z termínov sa dodržať nepodarilo. Skutočná veľkosť steny sa ukázala až v minulom roku po odkopaní jej základov. Následne bolo potrebné vymyslieť spôsob, ako tento starý kus betónu presunúť. Najnovšie oznámený termín na konci tohto mesiaca už zrejme bude definitívny, keďže v týchto dňoch prebiehajú intenzívne prípravné práce k presunu steny. Vykopaná bola jama, do ktorej bude stena premiestnená. Okolo steny bude zhotovený oceľový rám, prostredníctvom ktorého bude stena premiestnená. O pár dní by tak mala zaznieť dlhoočakávaná veta: Dajte stenu preč!

Presun steny sa zrealizuje len 1,5 mesiaca pred zmluvne dohodnutým termínom pripravenia električkovej trate na konanie o predčasnom užívaní stavby. Do 15. decembra t. r. by mal zhotoviteľ dodať mestu dokumentáciu skutočného realizovania stavby električkovej dráhy, dokumentáciu kvality pre električkovú trať, ako aj vykonať technicko-bezpečnostnú skúšku električkovej dráhy, čo znamená zrealizovať prvé skúšobné jazdy električiek na novopostavenej trati. Či sa tento termín podarí dodržať, je zatiaľ otázne. Na stavbe je ešte mnoho nedokončených objektov. Okrem okolia protitankovej steny treba koľajovú trať dobudovať aj na viacerých ďalších úsekoch. Z električkových zastávok zatiaľ nebola dokončená žiadna, zavesiť je potrebné aj celé trolejové vedenie. Vedenie mesta zatiaľ o meškaní prác nehovorí. Ak by sa zhotoviteľovi nepodarilo termín dodržať, zaplatí mestu jednorazovú pokutu 100-tisíc € (príp. 200-tisíc € pri omeškaní nad 28 dní).

Aktualizácia: Stena bola žeriavom premiestnená dňa 30.10.2024.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
z hladiska toho stavitela nejakych 200 000 moze byt smiesna cena za to ze nepridu o celu zakazku a nemusia sponovat na poslednu chvilu naklady
Reakcia na: lupask #1:
Presne tak, pokuty za omeskanie sa nastavuju ako nejake percento z hodnoty celej zakazky za kazdy den omeskania.

Pokuta 200 000 z hodnoty vyse 100 milionov je par dobnych. Takze ak sa termin nedodrzi, tak zhotovitel zaplati jednorazovu pokutu a moze kludne pokracovat dalej v takom tempe, ako sa bude jemu chciet. Nic ho nebude nutit dokoncit stavbu co najskor.
Rumunskej armáde stena neodolala, ale električke sa bráni statočne ! 😃

Tá pokuta za omeškanie je nízka.
Neskutočne pomaly sa realizuje táto stavba... temer nekonečná... a kamže presúvajú protitankovú stenu? Do Dúbravky?
Reakcia na: jozin #2:
kovbojka pokracuje dalej.....na tej stavbe bvy som ako robotnik robit nechcel..to je ako za trest,lataju to z kazdej strany.... ako puzzle obrazok ked kupis nove v krabici...
Jeden chlap so zbíjačkou a za poobedie by bolo vymaľované. 3 roky presúvať kus betónu. A tie sankcie... niekomu musela ísť do vrecka rovnaká suma aby tie sankcie za omeškanie boli čo najmenšie 😂
V Maďarsku za 1 rok na okruhu Hungaroring postavia celkom nové pretekárske a divácke zázemie a tu stavba verejného záujmu... škoda reči.
Reakcia na: tomas.ryan #6:
Za veľa problémov je zodpovedný magistrát nedostatočnou projektovou prípravou, tak je celkom prirodzené, že sa nemá na vymáhanie pokút, za ktoré si môže sám.
Reakcia na: Solider #7:
Most cez rameno na Rusovskej ceste sa stavia minimálne 2,5 roka. Má cca 20m rozpätie a šírku cca 90m. Priecestie pri Kauflande sa malo robiť 5 mesiacov a malo to byť hotové 31. júla. Za 5 mesiacov spravili polovicu. Tú druhú polovicu robia už 3. mesiac a dokončenie v nedohľadne. Neexistuje, že by si 1 križovanie cez 4 prúdovú cestu robil 8 mesiacov a stále to nebolo hotové. Nadjazd pri Janíkovom dvore, prišli ubrali 1 pruh. Zhodili zábradlie dole a to je všetko za posledné 2 mesiace tam nič iné sa za ten čas neudialo. Dokonca tam je zvalené na ceste vedľa. Priecestie medzi Jasovskou a Jantárovou cestou sa malo robiť od 8.4.-31.7. stále nie je hotové. 30.7. sa dala do "predčasného" užívania časť komunikácii medzi Lúčankou a strediskom Strečnianska. Máme 24. október a stále nie sú hotové chodníky, či nástupištia, prístrešky (a to ešte neviem, či sa im už podarilo to dať do predčasného užívania, alebo to je na čierno). Takto sa dá ísť ďalej a ďalej. Všade sa mešká každý jeden úsek mešká. Malo to byť hotové celé 2023. Len čisto električková časť plus potrebná infraštruktúra mala byť po novom hotová 15. decembra 2024. To že nebude sa vedelo už v koncom júla. Takže sorry, aj s tým všetkým okolo to pri tomto tempe prác nebude hotové ani v 2025. A to tam chýba most na Pajštúnskej, celá infraštruktúra okolo ako chodníky a cyklotrasy, úpravy terénu... Realita vyzerá tak, že ak to bude komplet hotové do konca roka 2026, bude to úspech. Stavalo sa na zelenej lúke prakticky.

Edit: takže sorry, vyhovárať sa na projekt je nemysliteľné v tomto prípade.
Reakcia na: bobitwo #8:
Konšpirácia:

Mestu a DPB meškanie vyhovuje a dúfajú, že sa natiahne až do roku 2026, resp. do dodania zvyšných desiatich Škodoviek 29T. Lebo nemajú, resp. nebudú mať dosť vozov do výpravy. Lebo Škodovky odchádzajú na obruče a VPčky a bude z toho ešte riadny prúser. Lenže miesto toho, aby sa DPB snažil ten prúser riešiť, hľadá teraz niekoho, na koho by to mohol hodiť. Lebo to je účelné vynakladanie energiou. Ale čo iného od politicky dosadených ľudí čakať.

Koniec konšpirácie.

Nebrať vážne. 🙃
Reakcia na: bobitwo #8:
Otazka je, ci bolo zo strany mesta vzdy vsetko splnene na 100% tak, aby zhotovitel mohol naplno makat. Taketo detaily vsak nevieme.
Vo vsetkych vymenovanych problemoch sa mohlo kludne cakat na nejake podklady alebo povolenia zo strany stavitela, kvoli ktoremu prace stali.

A navonok to vyzeralo tak, ze sa nic nedeje.

Ako som povedal, nemame dostatok informacii, aby sme mohli jednoznacne povedat, kto sa flaka a kto moze za zdrzanie.

PS: neobhajujem ani jednu stranu, ale vzhladom na vlazny pristup mesta k nedodrziavaniu terminov a nizkym sankciam to tiez vidim na nejaku konspiraciu, ze mestu to pomale tempo aj vyhovuje.
Reakcia na: jozin #10:
Mesto ostalo vazalom.Keď Vallo bol na prezentácii v DK Luky,tak povedal, že oni boli rokovať v Čine s majiteľom firmy, a ten keď zbadal stavbu ako prvé sa opýtal,že koľko je pokuta za úplne opustenie stavby. Takže v podstate mesto ostalo vazalom a občania tiež,keď sú radi,že to ide aspoň takto ako vôbec nie. Ale to je chyba výberu dodávateľov,kde klamali,že to vedia urobiť a mali odborných zamestnancov a nemali. Úplný amaterizmus, Skor by ma zajímalo mala by byť položená otázka,že kto dostal akú províziu za to,aby vyhral verejné obstarávanie. Resp. kto koho podplatil,aby stavba nešla následne. Za tým sú len peniaze,arogancia a babráctvo a politika
Reakcia na: lamark #11:
Odpoveď je jednoduchá: Obyčajná ľudská neschopnosť (neskúsenosť) a hlúposť (naivita). Až ďaleko po týchto vlastnostiach by som hľadal nejaký úmysel (zámer) alebo nebodaj úplatok (korupciu).
Reakcia na: lamark #11:
Najnižšia ponuka v tendri mali byť automaticky vylúčená
Reakcia na: Viliam22 #13:
To nieje dobry sposob. Aj lacna ponuka moze byt dobra.

Asi najlepsi sposob by bolo hodnotenie zhotovitela/zhotovitelov obstaravatelom po ukonceni projektu. Podobne ako ma napr. google hodnotenia restauracii. A toto hodnotenie brat do uvahy pri vyhodnocovani ponuk na dalsich projektoch. Ale to je silne sci-fi 😕
Reakcia na: upravovač fotiek #9:
Skor aby boli volby a strihali sa pasky. 🙃
Reakcia na: jozin #14:
Tak hlavne cena by mala mat maximalnu vahu bud 25% alebo 33% a nie, ze je to hlavne kriterium. Lebo takto ti potom vyhraju sunty, co si cenu navysia na 2 ci 3 nasobok dodatkami, a mesto vacsinou podpise.
Reakcia na: bobitwo #8:
A to ešte keby mali dodržať pôvodný sľub, že po koľajách sa dá do poriadku provizórny asfalt na Jantárovej, alebo nebodaj naplniť štúdiu od prof. Kováča na líniový park... tak je pri takomto tempe Petržka rozkopaná do roku 2056 😃