O dodanie nových električiek pre Bratislavu bol minimálny záujem

Súťaže na dodanie nových jednosmerných a obojsmerných električiek prekvapenie nepriniesli.

Verejné súťaže na dodávateľov nových nízkopodlažných električiek dĺžky 32,5-metra vyhlásené Dopravným podnikom Bratislava spoznali svojich víťazov. V oboch prípadoch sa súťažila štvorročná rámcová zmluva umožňujúca dodať po 20 kusov jednosmerných, resp. obojsmerných električiek. V oboch tendroch bola predložená iba jediná ponuka, pričom vždy išlo o rovnaké združenie dodávateľov s prevahou českej Škody.

Víťazom sa v oboch prípadoch stalo združenie pozostávajúce z firiem Škoda Transportation, Škoda Ekova, Škova Electric a ŽOS Trnava. V prípade jednosmerných električiek združenie ponúklo x-tú generáciu v Bratislave dobre známej električky Škoda 29T s prepravnou kapacitou 250 cestujúcich za jednotkovú cenu 3 570 000 € bez dane (spolu 71,4 mil. €). Ponúknutá cena za jedno vozidlo je presne na úrovni stanovenej predpokladanej hodnoty zákazky.

V druhej súťaži víťaz ponúkol tiež x-tú generáciu električky Škoda 30T s prepravnou kapacitou 247 cestujúcich s cenou za jedno vozidlo 3 885 063 € bez DPH (spolu 77,7 mil. €), čo je o málo nižšie než bola predpokladaná hodnota zákazky, ktorá bola na úrovni 78,7 mil. €.

Súťaže teda nepriniesli želaný súboj viacerých výrobcov, čo by mohlo viesť k nižšej obstarávacej cene vozidiel.

Dopravný podnik sa teraz bude snažiť získať financovanie nákupu nových električiek, pričom by rád získal finančné príspevky z fondov Európskej únie. Za týmto účelom bude rokovať so zodpovednými inštitúciami. V prípade získania finančných prostriedkov príde k podpísaniu rámcových zmlúv s víťazom súťaží.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #10:
Po predošlých skúsenostiach so Škodovkou si už viacerí výrobcovia rozmysleli, či sa vôbec prihlásia do súťaže na Slovensku. A ja sa im vôbec teda nečudujem.
Súťaž bola fraška, ale uprimne ktorý vyrobca ma lacnejšie vozidlo pre nas? Stadler bol drahši par rokov dozadu. V Svajci je sice plno vozidiel s 1000mm ale dosť pochybujem ze by vyšli lacnejšie taky Alstom, Bombardier ci Siemens. Jedine by si Škodovka dala nižšiu marzu na ďalšie 29,30T. Pesa by teoreticky mohla dat lacnejšiu ponuku ale o Pese sa vraví ze je to "SOR elektriciek".
Bratislava potrebuje 50m elektricky
Reakcia na: FFF13 #1:
Tak zase ak vieš ako sa stanovuje PHZ, tak to nahodicka nie je a ani nemôže byť.
Reakcia na: Solider #5:
To nie ale k tejto téme by som mal pomimo čo to napísať keďže som robil pre spomínanú firmu ...
Reakcia na: Ma178rek #2:
To nie je to isté. Navyše pochybujem, že niektorý prenajímateľ má k dispozícii aktuálne 15 Traxxov alebo Griffinov s požadovanou prechodnosťou.
Škodovka si "svoj tradičný" trh obhájila.
Dopadlo to presne tak, ako píšem tu - https://imhd.sk/ba/doc/sk/23433/Dopravn%C3%BD-podnik-za%C4%8Dal-obstar%C3%A1va%C5%A5-%C4%8Fal%C5%A1ie-nov%C3%A9-elektri%C4%8Dky
Totálna zlodejina, normálne mám chuť si priať, aby sa na ňu nenašli eurogroše... (a to v princípe proti 29T/30T nič nemám a vozím sa s nimi rád)
Reakcia na: FFF13 #1:
Asi taká náhoda ako tender na Vectrony pre ZSSK ..
To je náhodička že akurát trafili odhadovanú cenu zákazky