Maďarská Rajka opäť získala aj autobusové spojenie s Bratislavou.
Od 7. októbra 2024 bude v prevádzke nová cezhraničná autobusová linka spájajúca bratislavské Rusovce s maďarskou Rajkou. Po štyroch rokoch sa tým obnoví autobusové spojenie s Rajkou, ktoré do septembra 2020 zabezpečoval bratislavský dopravný podnik linkou 801.
Novú autobusovú linku bude prevádzkovať súkromný dopravca DOMINIQ, s.r.o. z Bratislavy. Linka nebude zaradená do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, ale bude mať vlastné cestovné lístky. Cestovné lístky sa budú predávať v hotovosti u vodiča autobusu. Jednosmerné cestovné bude 2 €. K dispozícii budú aj mesačné predplatné lístky za 80 € (obyčajný) / 65 € (študenstký, dôchodcovský).
Cezhraničný autobus bude premávať iba v pracovných dňoch podľa cestovného poriadku v rannej špičke z Rajky každých 30 minút, popoludní a večer každú hodinu. Cestujúci z Rajky budú môcť prestúpiť na linky bratislavskej MHD ďalej smerom do centra na zastávke Stn. Rusovce (prestup na linku 191, v niektorých prípadoch aj na linku 90), alebo v čase nepremávania linky 191 na zastávke Gaštanová aleja (prestup na linku 91). V smere do Rajky bude možný prestup z liniek 90 91 a 191 na zastávke Stn. Rusovce.
Autobus bude v Rajke obsluhovať zastávky Véradó park, Calida kötöde, Autóbuszforduló a Benzinkút. Ranné spoje z Rusoviec do Rajky (okrem posledného) pôjdu priamo na zastávku Rajka, Benzinkút bez obsluhy ostatných zastávok v Rajke.
Vnútroštátna preprava cestujúcich na území Maďarska aj Slovenska nie je povolená. Cestujúci si môžu so sebou do autobusu vziať najviac jednu batožinu.
Okrem novej autobusovej linky je spojenie Bratislavy a Rajky naďalej zabezpečované aj vlakovou linkou, ktorá premáva celotýždenne.
Peon
Cestovný poriadok na zastávke sa dosť podobá tým v IDS BK, asi bol vytvorený rovnakým softvérom.
Nenašiel som ten SOR na webe, asi je to taký 10,5-metrový v mestskom prevedení aké aj v BA jazdili (dokonca ako záložný aj na linke 801), ale tento z Dominiq nepochádza z DPB. Interiér a celkovo ten voz na mňa zapôsobil dosť sympaticky a zachovalo akoby bol v minulosti málo používaný. Rád by som vedel pre zaujímavosť že v ktorom meste v SR / ČR u ktorého dopravcu jazdil a kedy bol vyrobený...
Na hraničnom prechode Rajka / Rusovce na maďarskej strane je cesta stále v strašnom stave, okolo "zrúcaniny" colnice sme išli opatrne pomaly a aj tak to "triaslo"... Ach, starý dobrý Dederónsky prechod do Čunova, tam je dobrá cesta aj krajšie prostredie naokolo, to boli časy keď tade 801-ka premávala...
A ten Delfín zo ZSSK na S8 to je hnus podľa mňa. Odporne hučiaci hlučný motor a pach nafty som cítil až na sedadlo, voz ani nie je kompletne nízkopodlažný.
Zdá sa mi že som niekde zachytil že čo iné tam bude jazdiť od decembrovej zmeny GVD? Niečo na elektrinu či to sa stále nedá?
Ten pôvodne rakúsky motoráčik z GySEV aj keď nebol nízkopodlažný, tak to bolo na úrovni podľa mňa.. Aj tá asi 812zsk z ČD čo jazdila na S53 (Kúty - Břeclav) by bola skvelá oproti otrasnému Delfínu...