Zavedenie cezhraničnej autobusovej linky do Rajky (od 7.10.2024)

Maďarská Rajka opäť získala aj autobusové spojenie s Bratislavou.

Od 7. októbra 2024 bude v prevádzke nová cezhraničná autobusová linka spájajúca bratislavské Rusovce s maďarskou Rajkou. Po štyroch rokoch sa tým obnoví autobusové spojenie s Rajkou, ktoré do septembra 2020 zabezpečoval bratislavský dopravný podnik linkou 801.

Novú autobusovú linku bude prevádzkovať súkromný dopravca DOMINIQ, s.r.o. z Bratislavy. Linka nebude zaradená do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, ale bude mať vlastné cestovné lístky. Cestovné lístky sa budú predávať v hotovosti u vodiča autobusu. Jednosmerné cestovné bude 2 €. K dispozícii budú aj mesačné predplatné lístky za 80 € (obyčajný) / 65 € (študenstký, dôchodcovský).

Cezhraničný autobus bude premávať iba v pracovných dňoch podľa cestovného poriadku v rannej špičke z Rajky každých 30 minút, popoludní a večer každú hodinu. Cestujúci z Rajky budú môcť prestúpiť na linky bratislavskej MHD ďalej smerom do centra na zastávke Stn. Rusovce (prestup na linku 191, v niektorých prípadoch aj na linku 90), alebo v čase nepremávania linky 191 na zastávke Gaštanová aleja (prestup na linku 91). V smere do Rajky bude možný prestup z liniek 90 91 a 191 na zastávke Stn. Rusovce.

Autobus bude v Rajke obsluhovať zastávky Véradó park, Calida kötöde, Autóbuszforduló a Benzinkút. Ranné spoje z Rusoviec do Rajky (okrem posledného) pôjdu priamo na zastávku Rajka, Benzinkút bez obsluhy ostatných zastávok v Rajke.

Vnútroštátna preprava cestujúcich na území Maďarska aj Slovenska nie je povolená. Cestujúci si môžu so sebou do autobusu vziať najviac jednu batožinu.

Okrem novej autobusovej linky je spojenie Bratislavy a Rajky naďalej zabezpečované aj vlakovou linkou, ktorá premáva celotýždenne.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zakaznik #73:
Nie je to ziadna hroza, na tej zastavke je clovek do 10 minut uplne lezernym tempom, navyse nedavno postavili chodnik, ktory tam citelne chybal. Skor by bodla zastavka blizsie ku Greenu - zastavbe domov na juhovychode dediny, idealne nedaleko krizovatky Kiliti utca - Pisztrang utca, nakolko ludia z krajnych ulic to momentalne maju na najblizsiu zastavku 20 minut cca., a o vlakovej stanici sa ani nebavim.
Škoda je, že to nemá zastávku pri tých bytových domoch na juhu obce. Ale tam nemajú anilen chodníky, takže asi môžu byť radi, že im doma vôbec voda tečie. 😃
Reakcia na: henko151 #70:
To asi nie, ale Stadler Flirt je myslím takmer celý prechodný nízkopodlažne.
Reakcia na: 810zssk #64:
Použiť nie, ale videl som. Z Maďarska išlo 8 ľudí a z Rusoviec tak 10-12...
Reakcia na: Peon #65:
Plne nízkopodlažný vlak asi neexistuje 🙂
Reakcia na: Peon #66:
"Viete si predstaviť žeby tú linku do Rajky prevádzkoval nejaký maďarský dopravca a v Rusovciach by bol cestovný poriadok iba v maďarčine a cestovné by sa aj na Slovensku mohlo platiť iba v HUF (forinty = Ft)? Ak som dobre videl, tak v opačnom prevedení je to tak v Rajke.."

nuž, uvedený spoj je evidentne prevádzkovaný prioritne pre našich emigrantov a tým takýto spôsob (zatiaľ) vyhovuje ... vedia po slovensky a nakoľko sem dochádzajú ako gastarbeiteri, tak zárobok majú v EUR ... Maďari túto linku zjavne nepotrebujú
Reakcia na: Peon #65:
Malo by tam začať jazdiť MÁV Desiro, neviem však, či už od nového GVD alebo až od toho nasledujúceho.
Reakcia na: Peon #65:
Ja som ho našiel na stránke evidencia dopravcov. https://evidencia-dopravcov.eu/voz/37492
Reakcia na: Peon #65:
Viete si predstaviť žeby tú linku do Rajky prevádzkoval nejaký maďarský dopravca a v Rusovciach by bol cestovný poriadok iba v maďarčine a cestovné by sa aj na Slovensku mohlo platiť iba v HUF (forinty = Ft)? Ak som dobre videl, tak v opačnom prevedení je to tak v Rajke..

Ako som očakával, ten bus nemá akustické ani vizuálne hlásenie zastávok, ani Wifi a ani elektronické transparenty. A teda platiť sa dá vo vozidle iba v hotovosti v EUR.

Rozumiete niekto logike že ten bus ide PON - PIA ráno a potom až poobede takmer od 15 h, ale potom až do neskorého večera?

Btw, stretli ste už v S8 niekedy revízora? Z Petržalky až do Rajky (a opačne) je to SVS (samoobslužný výpravný systém), takže vlakvedúci tam už zopár rokov nie je..
Reakcia na: 810zssk #64:
Ja včera. Cestovný lístok je taký vo forme účtenky (bločku) z prenosnej registračnej pokladnice ako napr. z nejakého malého obchodíku či z vianočných trhov / zo stánku z hodov, vinobrania.

Cestovný poriadok na zastávke sa dosť podobá tým v IDS BK, asi bol vytvorený rovnakým softvérom.

Nenašiel som ten SOR na webe, asi je to taký 10,5-metrový v mestskom prevedení aké aj v BA jazdili (dokonca ako záložný aj na linke 801), ale tento z Dominiq nepochádza z DPB. Interiér a celkovo ten voz na mňa zapôsobil dosť sympaticky a zachovalo akoby bol v minulosti málo používaný. Rád by som vedel pre zaujímavosť že v ktorom meste v SR / ČR u ktorého dopravcu jazdil a kedy bol vyrobený...

Na hraničnom prechode Rajka / Rusovce na maďarskej strane je cesta stále v strašnom stave, okolo "zrúcaniny" colnice sme išli opatrne pomaly a aj tak to "triaslo"... Ach, starý dobrý Dederónsky prechod do Čunova, tam je dobrá cesta aj krajšie prostredie naokolo, to boli časy keď tade 801-ka premávala...

A ten Delfín zo ZSSK na S8 to je hnus podľa mňa. Odporne hučiaci hlučný motor a pach nafty som cítil až na sedadlo, voz ani nie je kompletne nízkopodlažný.

Zdá sa mi že som niekde zachytil že čo iné tam bude jazdiť od decembrovej zmeny GVD? Niečo na elektrinu či to sa stále nedá?

Ten pôvodne rakúsky motoráčik z GySEV aj keď nebol nízkopodlažný, tak to bolo na úrovni podľa mňa.. Aj tá asi 812zsk z ČD čo jazdila na S53 (Kúty - Břeclav) by bola skvelá oproti otrasnému Delfínu...
Už ste to niekto stihli použiť? 🙂
Reakcia na: Valec #59:
Pri poslednom večernom spoji z Rajky sa ale na L91 na hrane prestúpiť nedá.
Reakcia na: Ike #60:
Náhodne by to fungovať nemalo samozrejme nikde, ale pri dotovanej linke chápem ak verejná správa má postoj taký že im je VHD ukradnutá a len chcú nejak odviezť to minimum čo musia. Pri komerčnej linke kde na tom visia tvoje peniaze mi to príde zvláštne.
Reakcia na: Valec #56:
Práveže jazdil po trase zrušených liniek. Vtedy množstvo ľudí nadávalo na nový prestupný systém. L83 ešte končila pri Dostihovej dráhe. Z Ovsišťa jedine z prestupom. No presne ako píšeš cena za jednu jazdu bola vyššia od MHD. Do Rajky teraz odchádza BUS tesne pred príchodom vlaku do Rusoviec. Takže aj ľudia ktorý by chceli cestovať po Rusovce vlakom v rámci tarify IDS BA a ďalej busom, ktorý im stojí bližšie k domu majú smolu.

Veď čas ukáže..
Reakcia na: 810zssk #58:
Práveže na dotovaných linkách by to fungovať náhodne nemalo. 😁
Reakcia na: Dexius.74 #52:
Ja len doplním, že linka sa vo všetkých relevantných vyhľadávačoch nachádza (CP.sk, Google Transit, iMHD), cestovný poriadok je viazaný primárne na linku 191, mimo jej prevádzkovú dobu na linku 91. Prestupné väzby z HU pokryje železničná linka S8, jazdiaca hlbšie do mesta - pre túto linku ich nemá zmysel riešiť, naviac sa ani riešiť veľmi nedajú lebo nemôžete na jednej strane robiť nadväznosti k taktovému CP liniek MHD a zároveň k náhodnému CP liniek Volánbuszu 7255 a 7294. Čo je tu silnejší vzťah je jasné a dopravca v tomto prípade zvolil správne.
Reakcia na: Valec #57:
Rozumiem že je to komerčná linka, ale práve preto si myslím že tento koncept jazdenia náhodne nebude fungovať. To sa dá robiť na dotovaných linkách východoeurópskeho typu kde nepotrebuješ zarábať ale len chceš odviezť to nutné zlo čo nemá na auto, nie tam kde tvoj biznis stojí a padá na vytvorení nejakého užívateľského návyku.
Reakcia na: 810zssk #53:
Ale toto je komerčná linka, kde sa bude dopravca snažiť nie len pokryť náklady, ale aj niečo zarobiť. Teda logicky, ak bude spoj ktorý bude mať jednotky cestujúcich a zároveň bude jeho vedenie mať vplyv na náklady, jeho zrušenie príde na pretras. Je to stále lepšie riešenie, ako keby mala na tom stroskotať celá linka.
Reakcia na: david11 #50:
Túto linku ale nemožno porovnávať s CityLinkom, nakoľko ten jazdil za takmer dvojnásobné cestovné po trasách, kde bola hustá ponuka liniek MHD. V tejto trase prakticky žiadna iná ponuka nie je.
Reakcia na: david11 #54:
To je kicsi dopravca ktory jazdi na svoje riziko bez dotacii. Urcite nebude dotovat niekomu dopravu zo svojho vrecka pre jeho pekne oci.