Zavedenie cezhraničnej autobusovej linky do Rajky (od 7.10.2024)

Maďarská Rajka opäť získala aj autobusové spojenie s Bratislavou.

Od 7. októbra 2024 bude v prevádzke nová cezhraničná autobusová linka spájajúca bratislavské Rusovce s maďarskou Rajkou. Po štyroch rokoch sa tým obnoví autobusové spojenie s Rajkou, ktoré do septembra 2020 zabezpečoval bratislavský dopravný podnik linkou 801.

Novú autobusovú linku bude prevádzkovať súkromný dopravca DOMINIQ, s.r.o. z Bratislavy. Linka nebude zaradená do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, ale bude mať vlastné cestovné lístky. Cestovné lístky sa budú predávať v hotovosti u vodiča autobusu. Jednosmerné cestovné bude 2 €. K dispozícii budú aj mesačné predplatné lístky za 80 € (obyčajný) / 65 € (študenstký, dôchodcovský).

Cezhraničný autobus bude premávať iba v pracovných dňoch podľa cestovného poriadku v rannej špičke z Rajky každých 30 minút, popoludní a večer každú hodinu. Cestujúci z Rajky budú môcť prestúpiť na linky bratislavskej MHD ďalej smerom do centra na zastávke Stn. Rusovce (prestup na linku 191, v niektorých prípadoch aj na linku 90), alebo v čase nepremávania linky 191 na zastávke Gaštanová aleja (prestup na linku 91). V smere do Rajky bude možný prestup z liniek 90 91 a 191 na zastávke Stn. Rusovce.

Autobus bude v Rajke obsluhovať zastávky Véradó park, Calida kötöde, Autóbuszforduló a Benzinkút. Ranné spoje z Rusoviec do Rajky (okrem posledného) pôjdu priamo na zastávku Rajka, Benzinkút bez obsluhy ostatných zastávok v Rajke.

Vnútroštátna preprava cestujúcich na území Maďarska aj Slovenska nie je povolená. Cestujúci si môžu so sebou do autobusu vziať najviac jednu batožinu.

Okrem novej autobusovej linky je spojenie Bratislavy a Rajky naďalej zabezpečované aj vlakovou linkou, ktorá premáva celotýždenne.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #59:
Pri poslednom večernom spoji z Rajky sa ale na L91 na hrane prestúpiť nedá.
Reakcia na: Ike #60:
Náhodne by to fungovať nemalo samozrejme nikde, ale pri dotovanej linke chápem ak verejná správa má postoj taký že im je VHD ukradnutá a len chcú nejak odviezť to minimum čo musia. Pri komerčnej linke kde na tom visia tvoje peniaze mi to príde zvláštne.
Reakcia na: Valec #56:
Práveže jazdil po trase zrušených liniek. Vtedy množstvo ľudí nadávalo na nový prestupný systém. L83 ešte končila pri Dostihovej dráhe. Z Ovsišťa jedine z prestupom. No presne ako píšeš cena za jednu jazdu bola vyššia od MHD. Do Rajky teraz odchádza BUS tesne pred príchodom vlaku do Rusoviec. Takže aj ľudia ktorý by chceli cestovať po Rusovce vlakom v rámci tarify IDS BA a ďalej busom, ktorý im stojí bližšie k domu majú smolu.

Veď čas ukáže..
Reakcia na: 810zssk #58:
Práveže na dotovaných linkách by to fungovať náhodne nemalo. 😁
Reakcia na: Dexius.74 #52:
Ja len doplním, že linka sa vo všetkých relevantných vyhľadávačoch nachádza (CP.sk, Google Transit, iMHD), cestovný poriadok je viazaný primárne na linku 191, mimo jej prevádzkovú dobu na linku 91. Prestupné väzby z HU pokryje železničná linka S8, jazdiaca hlbšie do mesta - pre túto linku ich nemá zmysel riešiť, naviac sa ani riešiť veľmi nedajú lebo nemôžete na jednej strane robiť nadväznosti k taktovému CP liniek MHD a zároveň k náhodnému CP liniek Volánbuszu 7255 a 7294. Čo je tu silnejší vzťah je jasné a dopravca v tomto prípade zvolil správne.
Reakcia na: Valec #57:
Rozumiem že je to komerčná linka, ale práve preto si myslím že tento koncept jazdenia náhodne nebude fungovať. To sa dá robiť na dotovaných linkách východoeurópskeho typu kde nepotrebuješ zarábať ale len chceš odviezť to nutné zlo čo nemá na auto, nie tam kde tvoj biznis stojí a padá na vytvorení nejakého užívateľského návyku.
Reakcia na: 810zssk #53:
Ale toto je komerčná linka, kde sa bude dopravca snažiť nie len pokryť náklady, ale aj niečo zarobiť. Teda logicky, ak bude spoj ktorý bude mať jednotky cestujúcich a zároveň bude jeho vedenie mať vplyv na náklady, jeho zrušenie príde na pretras. Je to stále lepšie riešenie, ako keby mala na tom stroskotať celá linka.
Reakcia na: david11 #50:
Túto linku ale nemožno porovnávať s CityLinkom, nakoľko ten jazdil za takmer dvojnásobné cestovné po trasách, kde bola hustá ponuka liniek MHD. V tejto trase prakticky žiadna iná ponuka nie je.
Reakcia na: david11 #54:
To je kicsi dopravca ktory jazdi na svoje riziko bez dotacii. Urcite nebude dotovat niekomu dopravu zo svojho vrecka pre jeho pekne oci.
Reakcia na: Petto #51:
Na poriadne vyhodnotenie potrebujú aspoň 6 mesiacov ideál rok.
Reakcia na: Petto #51:
To je najhlúpejšia vec čo by mohli spraviť, ale zas vzhľadom na stratégiu ktorú pri tejto linke zvolili by ma to ani veľmi neprekvapilo.
Reakcia na: Petto #51:
Ja si myslím, že Rajka je už satelit Bratislavy. Veľkou chybou DP bolo, že za cezhraničný úsek už zrušenej linky 801 sa muselo platiť extra. To nie je neriešiteľná vec. IDS JMK má tarifný bod Myjava, a tuším aj Holíč a Skalica. IDS BK by kľudne mohlo mať Rajku. IDS Východ (Eurobus) prevádzkuje linku do Hidasnémeti za "vnútroštátne cestovné"
Čo sa ale dá urobiť, je začleniť túto "súkromnícku" linku do systému IDS BK aspoň tak, aby sa zobrazovala vo vyhľadávačoch; boli na ňu prestupné väzby (s poznámkou, že linka nie je súčasťou IDS a platí sa extra). Rovnako by bolo v záujme dopravcu sa vložiť do vyhľadávačov aj na maďarskej strane a podľa možností tvoriť možnosť prestupu z regionálnych liniek HU na cezhraničný bus. Dopravca by mal časom umožniť kúpu lístkov cez appku. Ideálne by bolo zaintegrovanie linky do IDS ale to je na dlhé lakte
Reakcia na: Trolley #46:
Tipujem spoje, ktore budu vozit najmenej ludi,sa po mesiaci zrusia.
Reakcia na: Andrej #47:
Podnikateľ naceňuje svoje služby tak, aby tvoril zisk a rozvíjal svoju firmu. Objednanú verejnú dopravu dotuje štát. Tu však objednávka roky chýba. Je momentálne na ľuďoch či tú cenu budú akceptovať alebo nie. Ak nie dopadnú rovnako ako pokus o prevádzku maršrutiek v Petržalke po optimalizácii liniek v Petržalke.
Reakcia na: Trolley #46:
Ľudia v noci necestujú!

Nezastavovaniu na Aleji fakt nerozumiem (ani pri iných spojoch), však to aj tak majú na znamenie, tak fakt nevidím nevýhodu v tom aby tam stálo všetko. Však ten bus tade ide tak či tak.
Reakcia na: bobitwo #44:
Biznis žije z toho že si niekto kupuje jeho produkty. Na to je potrebné aby tie produkty boli konkurencieschopné a ponúkali dobrú hodnotu za peniaze.
Reakcia na: bobitwo #44:
Vždy ma fascinuje keď ľudia obhajujú takéto veci argumentom "z niečoho musia žiť". A bežní ľudia ktorí by tú službu používali už nemusia? Ak súkromník nemá na to, aby ponukal službu s rozumnou cenou, tak by nemal vôbec podnikať.
Reakcia na: bobitwo #44:
Predpoklad, že to je linka v štýle pokus-omyl. Posledný večerný spoj z Rajky navyše na Gaštanovej Alei nestojí, takže prestup na L91 do centra nie je.
Reakcia na: bobitwo #43:
SOR má aj autobusy aj menšej kapacity. O Rošere som nepísal nič.
Reakcia na: 810zssk #42:
Z niečoho musia žiť. Navyše to vyzerá, že to nie je dotované nejakou samosprávou, aspoň som to nenašiel.