Zrekonštruované križovatky na Jantárovej ceste ešte nemajú užívacie povolenie

Hlavné mesto vyzvalo samo seba, aby dokončilo nedorobené križovatky na Jantárovej ceste.

Hlavné mesto SR Bratislava dalo na konci júla tohto roka do užívania prebudované križovatky Jantárovej cesty s Lietavskou ulicou a Betliarskou ulicou. Cez tieto križovatky premávajú aj autobusy MHD a na zrekonštruovanej Jantárovej ceste sa nachádza zastávka MHD Lúčanka. Prestavba týchto križovatiek bola súčasťou výstavby električkovej trate do Janíkovho dvora. Hlavné mesto, ako príslušný špeciálny stavebný úrad, však pre uvedené križovatky zatiaľ nevydalo povolenie na ich predčasné užívanie, o ktoré mesto požiadalo ešte koncom mája tohto roka.

Špeciálny stavebný úrad namiesto vydania povolenia na predčasné užívanie dňa 20. augusta 2024 vyzval hlavné mesto ako stavebníka, aby do 60 dní od vyzvania doplnilo chýbajúce doklady k žiadosti o vydanie predčasného užívania a najmä aby odstránilo všetky zistené závady a nedorobky, ktoré boli zistené pri miestnom zisťovaní dňa 11. júla 2024. Na tomto pojednávaní sa zistilo, že stavba nebola užívania schopná, pretože neboli dokončené pešie prepojenia a zastávky MHD. Z týchto dôvodov preto stavebný úrad konanie o predčasnom užívaní križovatiek prerušil do doby úplného odstránenia závad a nedorobkov a doplnenia návrhu.

Prestavba uvedených križovatiek začala 5. augusta 2023, kedy boli zároveň linky MHD presmerované na obchádzkové trasy. Pôvodne sa predpokladalo, že prebudované križovatky budú dané do užívania k 30. novembru 2023, čo sa však nestalo. Autá a autobusy sa na nové komunikácie dostali až 30. júla 2024.

Dočasná zastávka pre nedokončenie riadneho nástupišťa

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #21:
Sa pozri ako bolo zabezpečené stavenisko petržalskej električky. Dostať sa kamkoľvek nebol problém, okrem miesta, kde im SBS strážila techniku. Ty ako človek, čo ide na stavenisko, sa musíš zahlásiť a mať odpovedajúci bezpečnostný odev. Za každý úraz na stavenisku bude poťahovaný stavebník.
Reakcia na: bobitwo #20:
Stavba nie je chodník.
Reakcia na: Ike #18:
Už som ti to vysvetľoval, ale znova, aby si to pochopil:

Zákon 8/2009 Z.z. § 52 (2) Iní účastníci cestnej premávky než chodci nesmú chodník používať; to neplatí, ak dopravnou značkou alebo dopravným zariadením nie je určené inak alebo ak ide o zastavenie alebo státie vozidla, pri ktorom ostane voľná šírka chodníka najmenej 1,5 m.


Reakcia na: Solider #16:
nuz, ale predpokladam ze ak sa stane (dopravna?) nehoda a ublizenie na zdravi napriklad v dosledku toho ze sa zosunie nejaky svah (pre nazornost, je mi jasne ze na tej rovinke v petrzalke zrovna toto asi hrozit prilis nebude), tak sa bude skumat aj to ze ci tam ten vodic s vozidlom nemal co hladat a stalo sa to lebo volaco porusil, alebo volaco porusil ci zanedbal niekto iny kto pripustil vyskyt "civilistov" v "nebezpecnom" uzemi....
Reakcia na: Solider #16:
Rozprávaš sa s človekom, ktorých chcel preskúmavať "pravosť" zákona 😉 😁
Reakcia na: Solider #16:
Na neskolaudovanej ceste, či nedanej do predčasného užívania nemá vodič čo robiť, ak nemá patričné povolenie. V prípade nehody na takej ceste, PZP je neplatné. Keď som tade išiel naposledy, nikde som si nevšimol tabule, že sú tam práce na ceste, či zákaz vjazdu, či žlté/oranžové čiary. Pokiaľ to je ešte stále stavenisko, tak tam sú iné pravidlá a za bezpečnosť je zodpovedný stavebník, minimálne tam treba mať pracovnú obuv, reflexné vesty a prilby pre peších, či cyklistov.
Reakcia na: bobitwo #15:
Dopravné nehody sa neriešia na súde, ale v správnom konaní na dopravnom inšpektoráte. V prípade dopravnej nehody so zranením osôb, ktoré by sa dalo klasifikovať ako prečin ublíženia na zdraví z nedbanlivosti, sa asi ťažko môžeš vyviniť tým, že cesta nebola skolaudovaná.
Reakcia na: Solider #13:
Áno, ale aj tomu predchádza nejaký legislatívny proces, aby sa po nich jazdiť mohlo, tak isto zákon určuje, ako majú byť označené (farba pruhov, príslušné dopravné značky, dopravné obmedzenie atď).

#14 ak je to cesta, tak dopravnej nehody. Nemusíš byť na to zrovna Einstein.
Reakcia na: jozin #11:
V prípade akej nehody?
Reakcia na: bobitwo #10:
Bežne sa jazdí po stavenisku, či dočasných preložkách a iných provizóriách.
Reakcia na: jozin #11:
Treba podať podnet na prokuratúru...
#7 + #8

Za bezpecnost na ceste (resp. za jej bezpecny stav) je v prvom rade zodpovedny jej spravca, ktory tam umoznil vjazd motorovych vozidiel, na zaklade nejakych povoleni.

Ako sme sa docitali v tomto clanku, tak povolenie na predcasne uzivanie nebolo vydane.

Takze
a) vsetky vozidla premavaju po tejto komunikacii nacierno
b) ako spravca komunikacie zabezpecil, aby sa tam ziadne vozidla nedostali ?

Ano, v pripade nehody sa vsetky otazky budu riesit na sude. A podla principu padajuceho exkrementu predpokladam, ze vinny bude vodic, ktory bol ucastnikom nehody (resp. vodici, ak ich bolo viac) a zaroven aj robotnik, ktory tam nedal znacku zakaz vjazdu. Nie vsak ten, co _SA_ rozhodol, ze tam premavka moze ist, aj napriek chybajucim povoleniam.
Reakcia na: Solider #8:
Cesta na to, aby sa po nej legálne mohlo jazdiť, musia prejsť kolaudáciou, alebo minimálne povolením stavby do predčasného užívania.
Reakcia na: Solider #8:
do nejakej miery. spravca vozovky totiz zodpoveda za to ze je v technickom stave aby umoznovala bezpecnu jazdu.
Reakcia na: jozin #5:
Však zodpovednosť má ten, kto tú nehodu spôsobí. Ak vznikne nehoda na lesnej ceste, tak je zodpovedný snáď urbariát?
cestna premavka bezne funguje na staveniskach, namatkovo D1 hned za Bratislavou, je to bezna prax a nevyhnutnost...
postup mesta zrejme suvisi s tlakom na zhotovitela, iny ako takyto postup si neviem predstavit, ak chcu nejak zhotovitela sankcionovat
Reakcia na: jozin #5:
To sa bude riešiť na súde.

Celá tá stavba električky je obrovský bordel.
Reakcia na: Viko #4:
Alebo inak - autobusy tam premavaju po otvorenom stavenisku, oficialne tam nemaju co robit. Ked sa tam stane nehoda (nebodaj aj smrtak), tak kto si to dobrovolne zoberie na zodpovednost ?
Ako? Premávka je vedená po staveniskách, ktoré nemajú povolené ani len predčasné užívanie? A pod to sa bol ochotný podpísať kto?
Reakcia na: lamark #1:
Prečo?