Konečná Čiližská bude mať od septembra nový názov (od 2.9.2024)

Novej železničnej zastávke vo Vrakuni sa prispôsobí aj názov zastávky MHD.

Nová železničná zastávka Bratislava-Vrakuňa pri termináli MHD Čiližská je v prevádzke už niekoľko týždňov. Obsluhovaná je vlakmi liniek S70 a R70. Pre jednoduchšiu orientáciu cestujúcich sa od 2. septembra 2024 zmení názov priľahlej zastávky Čiližská, ktorý bude po novom odkazovať na možnosť prestupu na vlaky na tejto zastávke a bude v súlade s označením ďalších zastávok MHD nachádzajúcich sa pri vlakových staniciach a zastávkach.

Nový názov terajšej zastávky Čiližská bude Stn. Vrakuňa.

V týchto dňoch sa cestujúci môžu na zastávkových označníkoch a vozidlách stretnúť už aj s novým označením konečnej zastávky, keďže dopravný podnik začal zmenu zavádzať postupne vopred.

Nové aj staré označenie konečnej Čiližská na zastávke v meste

O ďalších septembrových zmenách v MHD budeme ešte informovať.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kde je na tej fotke to nové označenie zastávky?
Reakcia na: S499.1023 #1:
Na označníku už majú linky nový cieľ 🙂
Na zastávke Vrakuňa stoja aj R70? Odkedy?
Veď RExy zastávku prechodia, stoja až v Podunajských.
Kiežby tam stáli, keď to má byť moderný terminál a nie len zastávka pár osobákov raz za hodinu 🤷
A nebude sa to Stn. Vrakuňa mýliť s Ctn. Vrakuňa? 🤔
Reakcia na: Martin99 #3:
Kvôli výluke v PB budú 2 mesiace stať aj vo Vrakuni
Reakcia na: Max #4:
A kde máme označenie zástavky "Ctn. Vrakuňa"? 🙄
Ahojte všetci! Máte niekto insiderské informácie, aké zmeny sa chystajú od začiatku školského roka?
Reakcia na: Dezerter #2:
Vďaka za navedenie. Na označník mi vôbec nenapadlo pozrieť.
Reakcia na: Michalziak #7:
Podľa schémy nočných liniek od 2.9. bude Rušňové depo I premenované na Železničné múzeum, Rušňové depo II na Rušňové depo, Agátová sa zmení na Dúbravčice a bude obsluhová nová zastávka Agátová pri novej výstavbe v Dúbravke.
ze terminal MHD😂 😂 kde sa ani neda normalne pohybovat lebo je tam iba strk.predtym tam boli aspon betonove panely.
Reakcia na: Ma178rek #5:
V tomto prípade by nebolo vhodné ponechať zastavovať na všetkých zastávkach a staniciach v rámci BA aj tie Rka po ukončení výluky v PB? Kurnik však to má hlavne obslúžiť čo najväčšiu časť mesta pre tých dochádzajúcich z mimo BA.
Reakcia na: Public Transport #9:
Tak predsa len nezrušili oddelenie premenovávania zastávok. Tak som sa bál. 😁
Terminál "hodný" 21.storočia pre hlavné mesto. Ach jaj . Snáď sa to zlepší, ale pochybujem.
Ja stále očakávam a tak tajne dúfam, že raz, budú informácie o zmene v MHD, uvedené, mesiac dopredu aby sa ľudia stihli prispôsobiť a oboznámiť sa. Nie u nás na poslednú chvíľu alebo ltt. To je 21 storočie.
Reakcia na: thomas123 #13:
Da sa stale aj horsie vid Kosice. 😁
Reakcia na: Klepeto #11:
Možno by stálo nad tým pouvažovať či doobeda nezastaviť aspoň v smere do BA a poobede v smere z BA...
Ako teraz tak pozerám na ten označník, tak prečo sa pri konečných cieľoch nepoužíva pri Cintorínoch tiež obrázkový piktogram, teda kríž s krtincom, alebo podobný symbol pre cintorín, keď už nemáme dvojjazyčné pomenovania. Však aj cintorín je celkom dôležitý bod.
Piktogram by som zaviedol aj na konečných pri OC a to nákupný vozík.
Reakcia na: N/A #14:
V com by ti pomohlo keby ti oznamili zmenu na Stn. Vrakuna 2 mesiace predtym, alebo hodinu predtym?
Reakcia na: 6503 #18:
Nepochopil si ma a aj moja chyba ak som sa nevyjadril, presnejšie. Nemal som na mysli túto zmenu o premenovaní Čiližskej ale vo všeobecnosti, keď sa chystajú zmeny.😉
Reakcia na: Klepeto #11:
Ta komarnanska trat je hrozne preplnena, dopravna kapacita jednokolajky nepostacuje. Vrakuna neni stanica, ale zastavka, taketo zastavenie zdlzi cestu medzi nm a pb a znizi aj tak nizku kapacitu trate, resp k tomu aj zväčší meskania
Reakcia na: isnst #20:
A celou pointou vlakov liniek R je to, ze nestoja vsade. Na to su vlaky liniek S. Ano, viem, je ich malo, nie je to dokonaly system, ale aspon dava logicky zmysel.
Reakcia na: Martin99 #3:
od 1.7.2024
Reakcia na: Klepeto #17:
Toto už skúšali. Linka 50 jeden čas jazdila s cieľom Aupark a symbolom nákupného košíka, ktorý im moc nevyšiel, lebo mne skôr pripomínal parník s komínom. A tiež spoje 49 končiace pri NÚSCH mali srdiečka. Našťastie to zrušili. Pri staniciach a letisku to ešte chápem, ale pri cintoríne mi to príde zbytočné. Aj pri staniciach by to nemuselo byť pri všetkých. Napríklad aj konečná Červený most má symbol vláčika (asi ako pozostatok názvu ŽST. Železná studienka). Ak to má slúžiť ako navigácia pre cudzincov, tak je to trochu mätúce. Aj keď si nemyslím, že sa často stane, že nejaký turista nastúpi na Hodžku na 42 v domnení, že keď je na obrázku vláčik, tak to ide na hlavnú stanicu, ale aj tak.
Reakcia na: 6503 #18:
§cestujucibytonepochopili?
Reakcia na: triskaidekafobia #12:
No tentoraz sú tie premenovanie aj celkom logické 😉
Reakcia na: triskaidekafobia #12:
Odvolávam, čo som odvolal a premenovávam, čo som premenoval.😁
Reakcia na: Public Transport #9:
nad tou zastávkou pri Agátoch som rozmýšľal odkedy ju začali stavať, že ako ju pomenujú.. ale vyriešili to šalamúnsky
Reakcia na: TomJ #23:
tie srdiečka pri NÚSCH neboli na každom spoji, vraj šlo o iniciatívu niekoľkých "hravých" vodičov ... a v tej súvislosti vznikla aj otázka, aký piktogram dať na druhú konečnú 49 na Kramároch
Reakcia na: Klepeto #17:
Pretože:
1) Krížik s krtincom si už privlastnili celoštátne CP a znamená to "Odo dňa vyhlásenia".
2) V Bratislave by to dávalo nejednoznačné výsledky, ľahko by to mohlo cestuúceho so záujmom o cestu na konečnú električiek v Dúbravke dopraviť niekam do Slávičie.
Reakcia na: isnst #20:
Stanica to neni? Naopak. Na preplnenej trati má najväčšiu kapacitu paralelný grafikon.
Reakcia na: TomJ #23:
Existuju vobec ludia, prestupujuci z vlaku na trolejbus na tom cervenom moste?
Reakcia na: isnst #31:
Pár desiatok sa nájde... Potenciál prestupu by sa zlepšil keby sa trolejbusy potiahli priamo pod most (miesto toho prvého parkoviska)
Reakcia na: gejza #28:
Nebola to iniciatíva vodičov. Bol tak naprogramovaný štandardný cieľ.
Železničná zastávka s názvom stanica a skratkou Slovenská technická norma. Výborne. EN Nové Mesto - STN Vrakuňa - ISO Podunajské Biskupice - ASTM Orechová Potôň - DIN Kvetoslavov - MSZ Dunaszerdahely - GOST Dolný Bar - ČSN Veľký Meder - BS Bodza - UNI Zlatná na Ostrove - PN Nová stráž - UIC Komárno a späť.
Reakcia na: Majo #34:
Voči skratke Stn. som sa vymedzil už veľakrát, aj k nevôli otca zakladateľa.
Ale s tým, aby sa dopravný bod kategórie "zastávka" pre verejnosť volal "stanica", nemam najmenší problém. Cestujúcemu je totiž úplne jedno, či tento bod môže riadiť sled vlakov.
Reakcia na: S499.1023 #35:
Koniec koncom aj samotná železnica má hlásenia že nasleduje stanica. Neviem či aj zastávka nie je príliš melagomanské meno pre takú Hačavu Skálie, ale zmätok to nespôsobuje 😁
Ak už, tak St. ako Stanica (napr. HLST bežne používam). To n na konci "Stn." mi proste nikdy sedieť nebude. Lenže to by si asi niektorí turisti mysleli že to sú nejakí svätí. Svätý Vrakuňa, svätý Vinohrady, atď.
Reakcia na: upravovač fotiek #37:
Nebolo nič potrebné meniť. Ak turisti v Nemecku a Rakúsku dokážu pochopiť čo je to HBF, turisti tu by pochopili čo je to ŽST. Lenže v DPB objavili Ameriku a tak to aj vyzerá.
Reakcia na: S499.1023 #35:
Toto sa však dalo vyriešiť tak, aby nebol použitý nesprávny názov a súčasne to bolo krátke a úplne zrozumiteľné pre cestujúcich - názvom "Terminál Vrakuňa". Tento názov by bol dobre pochopiteľný aj pre zahraničných turistov (všetkých štyroch, ktorí sa tam za rok objavia), keďže sa používa vo viacerých jazykoch na označenie konečnej stanice a/alebo prestupného uzla.
Reakcia na: Majo #39:
Čo je na zastávke s jedným nástupišťom terminál?
Reakcia na: 810zssk #40:
Skoro to isté, čo je na nej stanica. 🙂 Je to však konečná zastávka 4 liniek MHD, priebežná jednej ďalšej linky MHD a jednej železničnej linky. Vzhľadom na to, koľko liniek MHD v posledných rokoch ubudlo, je to na bratislavské pomery dosť vysoký počet.
Reakcia na: Majo #39:
Radšej stanica ako terminál. Terminál vo mne vždy vyvolá predstavu kontajnerového prekladiska...
Reakcia na: Majo #39:
Zdá sa, že interurbánny autizmus nepopúšťa, naopak zosilnel šestináciou.
Reakcia na: Martin Fundárek #42:
Nechcem vidieť na našom termináli žiadne interurbánne elektrické šaliny 😃.
Reakcia na: si #43:
A ja POS terminál 😃.
Reakcia na: Petto #15:
Na toto nemáme ani v Košiciach 😀. Vlastne jedinú prestupný uzol vlak-MHD je v Košiciach na zast. Staničné námestie. Ostatné zastávky s pomenovaním tipu „Železničná zastávka, železničná stanica, či stavadlo“ sa tak volajú, lebo v tej lokalite nič lepšie na pomenovanie zastávky nebolo 😅.
A prečo to nemohlo zostať Čiližská? Vo svete je kopec príkladov, kedy dôležitý dopravný uzol nemá dopravný názov s násobne väčším obratom? Pripadá mi to dosť nekonzistentné, keď rušíme Auparky a nahradzujeme ich názvami typu "pri vŕbe" a potom zrazu ideme dlhoročné názvy premenovať len preto, lebo ľudia by pravdepodobne nevedeli nájsť stanicu, ktorá tam mimochodom je od roku 2016.
Reakcia na: Ike #48:
Príde mi dosť absurdné aby dva zastávky jedného systému ktoré sú hneď vedľa seba (a funkčne tvoria jednu zastávku) mali dva rôzne názvy. Čo sme na Zochovej?
Reakcia na: 810zssk #49:
Prečo by museli mat odlišné názvy? Vlaková stanica by sa volala Čiližská a je vybavené.
Reakcia na: Andrej #50:
S tým riešením by som problém nemal, ale to nie je to o čom Ike písal 🙂
Reakcia na: Andrej #50:
Takže je logickejšie pomenovať železničnú zastávku podľa bezvýznamnej ulice 🤔
Reakcia na: 810zssk #51:
Asi som to zle pochopil, ale neviem čo inak tým chcel povedať. Nie je celá pointa toho príspevku že meno Čiližská sa mala zachovať?
Reakcia na: B K #52:
No Ježiš. Už sme v Bratislave zase objavili Ameriku? Neboli by sme prvé ani posledné mesto na svete čo má železničnú stanicu pomenovanú podľa ulice.
Reakcia na: 810zssk #51:
pride mi z hladiska pouzivatelskeho omnoho privetivesjia stabilita (ponechanie 40+ rokov stabilneho nazvu zastavky hoc aj podla bezvyznamnej ulice) ako kazdu chvilu nieco premenovavat a precislovavat len aby sme mali eno-nuno pre bezneho cloveka aj tak neprakticky system cislovani a pomenovani.....
Reakcia na: 810zssk #49:
Osem rokov to nevadilo, nevidím dôvod prečo by od teraz malo. Koľko sťažností k tomu DPB/HMB dostali? Plne súhlasím so si v #55. Ale nemal by som problém ani s názvom Bratislava - Čiližská pre stanicu.

Ono ten cieľ má dopad na viac cestujúcich, ako len tých, ktorí tú stanicu využívajú, dovolím si tvrdiť, že oveľa viac cestujúcich sa podľa toho cieľa orientuje vo vzťahu k smeru linku ako tých, ktorí tam reálne cestujú. a tých reálne zbytočne pomýliš. Pokojne sa cieľ Čiližská mohol doplniť vláčikom tak ako Červený most.
A ja som zas nazoru, ze ked je v jednej miestnej (mestskej) casti iba 1 vyznamne obratisko tak sa ma podla nej pomenovat. Odpadava dvojriadkovy ciel typu Dubravka / Pri Krizi, zaroven sa smer zhoduje s nazvom zastavky (kedysi jazdili elektricky oznacene cielom iba nazvom MC). Skvelo to funguje pri konecnych Zahorska Bystrica, Koliba, Lamac, Zlate Piesky, Dlhe Diely, Cunovo... Takze mat trolejbusy vezuce ludi z centra na sidlisko Vrakuna oznacene ako (Stn) Vrakuna je podla mna vporiadku a urcite domov trafi aj to male % ludi ktori byvaju prave na Cilizskej.
Pre argumenty ze preco to menit ked uz sa to ludia naucili... Ano ja napriklad viem kde je Cilizska ulica ale len vdaka tomu ze som ako maly cumel v trolejbusoch na schemy liniek a mam to zafixovane s obratiskom pre L201, 202. Ale dovolim si povedat ze 95% ludi netusi kde ta ulica je, a zaroven je ista skupina obcasnych cestujucich ktorej tato zmena pomoze.
Vymyslim si priklad, vlakom pridu za niekym rodicia z vychodneho Slovenska 2x za rok. Vedia ze byva niekde vo Vrakuni, ze tam zakazdym cestuju napriamo trolejbusom a mozno aj dobre poznaju samotne sidlisko a zastavky na nom. No namiesto toho aby museli studovat cestovny poriadok linky "71 Cilizska" na stanici a hladat tam svoju zastavku ked im pristavi trolejbus s cielom Vrakuna tak donho mozu s istotou hned nastupit. Samozrejme obcasna navsteva nie je jedina cielovka ktorej to pomoze, to iste plati pre cerstvo pristahovanych a vpodstate vsetkych ludi dobuducna, ktori sa so systemom oboznamuju. Nemam na to ziadnu statistiku, ale som presvedceny, ze neznaly clovek si skor osvoji linky ktorymi cestuje ak budu oznacene jeho mestskou castou a nie nahodou ulicou. Pri radialovej drahovej doprave to musi platit este viac.
Reakcia na: Adam3 #57:
Vrakuňa má ale tie obratiská dve – Cintorín Vrakuňa a teraz plus 🚂 Vrakuňa. 😉
Reakcia na: Adam3 #57:
no vidis, a prilahle sidlisko sa (aspon pokial viem) vola dolne hony, to sidlisko ktore sa vola (nova) vrakuna je o kus dalej....
a ak by si to nazval tak ako prilahle sidlisko, tak este vedz, ze to sa nachadza v katastroch az 2 mestskych casti, cast dolnych honov spada pod vrakunu a cast pod podunajske biskupice.....

a este nech Ti troska zamotam hlavu, tak ja si obratisko cilizska pamatam este z cias, ked tu koncila iba linka 20 (a otacala sa na hline medzi cestou a zeleznicou) a prechadzala linka 25....
potom v medzicase sa sem predlzila linka 54 z ondrejovovej a ked vybudovali obratisko v sucasnej podobe v ramci vystavby trolejbusovej trate, tak sem predlzili z dudvazskej expresy 107, 108 a 109
a linka 20 bola po zacati prevadzky trolejov nahradena trolejbusovou linkou 220 (ktora ma dodnes identicku trasu, len sa medzitym niekolkokrat precislovala a v sucasnosti uz ani neviem ako je oznacovana) a po dobudovani trate po malinovskeho na hlavnu stanicu aj linka 218 (tiez dnes premava bez zmeny trasy ale niekolkokrat precislovana)
Reakcia na: Cancer #58:
Okej, je to teda oproti ostatnym prikladom ktore som pouzil trosku vynimka, podobne je na tom Raca s Komisarkami a Detvianskou. Mozme sa bavit o tom, ze toto obratisko je to "hlavnejsie" kedze su tu 4 linky vs 1 ale je to vpodstate irelevantne a tak ako su teraz obe pomenovane povazujem za najlepsie mozne riesenie (ak si odustim ze aj zamna je to ŽST a nie Stn. ...) 🙂
Reakcia na: si #59:
Pozri nemam nastudovany kataster, vychadzam z toho ako mam ja a moje okolie tu oblast zauzivanu a keby som sa niekoho znalelejsieho z mojho okolia opytal kam jazdi 71/201tka tak to nazve Vrakuna pripadne neslavne slavny Pentagon. Ulicu Cilizska nepozna hadam nikto. Pri pohlade do map (mapy cz) ale jasne vidno, ze linky iduce z mesta co tu koncia obkruzia celu Vrakunu a obsluzia sidliska Medzi jarkami, Dolne hony a nakoniec Stara Vrakuna, pricom mojim odhadom 90% patri Vrakuni. Kmenove obratisko pre Podunajske Biskupice je prave Stn Podunajske Biskupice.
Reakcia na: Adam3 #61:
A keby si sa opýtal v mojom okolí, tak ti povedia že na Dolné Hony (mimo iné tak bol desiatky rokov písaný ciel na tabuliach neskôr s dodatkom ulice Čiližská/Dúdvážska). Všetko od Vrakunskej/Železničnej smerom na Ružinov u nás voláme Vrakuňa, Pentagon je samostatný orientačný bod, od neho po Kazanskú sú Dolné Hony a od Kazanskej smer Rovinka to voláme Biskupice. A môžme nájsť ďalšie skupiny s iným rozložením pomenovania. Tudy cesta nevede.
Reakcia na: Ike #56:
Osem rokov tam tá zastávka nebola. Ja nie som fanúšikom DPB mánie s premenovávaním zastávok každý týždeň, ale toto mi príde ako druhý extrém a lá Slovak Lines kde mali názvy zastávok po neexistujúcich JRD, potravinách či dokonca objektoch o ktorých už nikto ani netušil čo to vlastne kedysi bolo, lebo však ľudia to tak poznajú, načo to meniť.
Reakcia na: B K #52:
Kde s tým je problém? V malej dedine zvanej Londýn majú stanice pomenované podľa ulíc, nájdeš tu King's Cross, Liverpoole Street, London Bridge atď. Funguje im to tam cez 150 rokov.

Ja osobne nechápem, prečo sa v poslednej dobe mení pomenovanie toľko zastávok. Zase osobne s tým problém nemám, ale niektoré zmeny mi prídu len pre zmemu. Žijeme v roku 2024, nemusia byť pomenované zastávky, aj po mestskej časti a zároveň aj ulici. Ja ako obyvateľ Bratislavy neviem, kde je v Košiciach Furča, či v Prahe Letňany. Ak mám ísť do tej oblasti, tak si pozriem, že kam idem a ktoré linky môžem použiť, napríklad na Google maps. Argument tipu, moji rodičia s Giraltoviec vedia, že žijem v Petržalke, tak sadnú na nejaký spoj do Petržalky a automaticky vystúpia dobre u mňa veľmi nefunguje. Ono by to veľmi nefungovalo ani keby som žil v Devíne, Jarovciach, Rusovciach, či Čunove.
Reakcia na: bobitwo #64:
Pomenovanie železničných zastávok má tiež nejakú históriu a je relatívne unifikované.
Nerozumiem, prečo sa ŽSR majú prispôsobovať výstrelkom konkrétnych ľudí v meste počas volebného obdobia (v ktoromkoľvek).
A určite by si niekto, kto by cestoval do Vrakune (zastávka na Dvojkrížnej ulici), by do vyhľadávača zadal Čiližská.
Reakcia na: B K #65:
Zdravý sedliacky rozum určuje že ak ideš do neznámej lokality tak si vyhľadaš na mape či tam vôbec existuje stanica, nie že si zavrieš oči a vystúpiš na stanici a dúfaš že tvoj cieľ je hneď tam.

ŽSR sa majú prispôsobiť ľuďom v meste lebo pomenovanie stanice podľa ulice urobí nulovú škodu, zatiaľ čo premenovanie konečnej cobdlho nosila jedno meno extrémne škodí.
Reakcia na: Andrej #66:
Vyhľadávanie má byť intuitívne. Nie skrytý názov absolútne nesúvisiaci so zastávkou.
Železnice sú celonárodná sieť, MHD lokálna sieť. To čo pochopí domáci v MHD nemusí pochopiť nedomáci.
Reakcia na: B K #67:
Zaujímavé že v iných krajinách to funguje úplne v pohode. Podľa toho čo to tu vypisuješ tak si asi myslíš že Slováci sú mimoriadne blbý národ.
Reakcia na: B K #65:
Označenie zastávok je tu pre ľudí, aby sa vedeli čo najlepšie zorientovať. To čo sa hodí pre malé obce, sa nemusí hodiť pre Bratislavu.

Kedy si naposledy cestoval do neznámeho mesta verejnou dopravou?
IDS si tiež veľkú hlavu s dilemou “stanica vs. zastávka” nerobil.
Reakcia na: B K #65:
Ak niekam cestuješ, nájdeš si komplexné spojenie. Pre mnohé cesty do Vrakune môže byť lepšie vystúpiť na ŽST Podunajské Biskupice.
Reakcia na: 810zssk #71:
Presne tak. Hľadám komplexné spojenie.
Preto je mimo realitu zadávať do vyhľadávača Kysak --> Čiližská (pri kombinácii Vlak + Bus - MHD)

Zaujímavé je, že chcete, aby ŽSR spresnilo názov zastávky, ale električky máme iba s názvom mestskej časti...Ružinov, Karlova Ves...

Reakcia na: B K #72:
Dnes máme vyhľadávače, ktoré Ti vedia nájsť spojenie z adresy na adresu, takže je otázne, či ešte je potrebné, aby názvy zastávok mali nejaký hlbší zmysel
Reakcia na: B K #65:
Veru, ŽSR sa neprispôsobujú ani takým výstrelkom, že "obec", podľa ktorej je pomenovaná stanica sa už pred 40. rokmi stala súčasťou väčšieho mesta. Preto máme dodnes stanice bez pomenovania "Bratislava".
Reakcia na: B K #72:
+ #49
ja by som uplne nevidel ani problem v odlisnom nazve v ramci zeleznicnej infrastruktury a v ramci MHD
hned jednu taku mas uplne v centre - na zeleznici sa ta stanica vola Bratislava Hlavna Stanica, v sieti MHD sa to vola len Hlavna Stanica....
tak uplne rovnako sa mohlo ist aj tu, na zeleznici Bratislava Vrakuna Cilizska a v MHD ponechat doterajsi nazov

PS: zrovna v tomto pripade za tym premenovanim aspon kusok logiky a zmyslu je, akurat ze po kope uplne (pre cestujucich) nezmyselnych zmien v podobe premenovavani zastavok alebo precislovani liniek sa mi pri akejkolvek zmienke o premenovani alebo precislovani akurat otvara nozik vo vrecku.....
Reakcia na: B K #72:
Čiže človek z Kysaku nevie čo je Čiližská, ale v pohode bude poznať Vrakunu? Bohovský argument fakt.
Reakcia na: Andrej #76:
Aha, takže nepozná jednu zo 17 mestských častí, ale pozná jednu z 2147 ulíc.
Gratulujem, vyhral anketu Logik roka 2024.
Reakcia na: B K #77:
Povedal som niekde že pozná Čiližskú? Vymýšľaš si.

Ak som človek ktorý ide do mesta ktoré nepoznám, tak si vyhľadám informácie o mojom ciele. Čo tam je, aká doprava tam je, ako sa tam dostať. Ak idem do cieľa ktorý viem že je vo Vrakuni, tak si potom vyhľadám že aké stanice sú vo Vrakuni, a nie že si kúpim ľubovoľný lístok do Vrakune a budem plakať že môj cieľ je na druhej strane mestskej časti. A teda mne môže byť ukradnuté či je stanica pomenovaná po mestskej časti alebo priľahlej ulici, lebo pre mňa to NEMÁ orientačnú hodnotu.
Reakcia na: B K #72:
Kde to ja chcem?
Reakcia na: Valec #74:
Mne skôr príde nadbytočná posadnutosť ŽSR (a SADiek) pchaním katastra obce v ktorej sa zastávka nachádza do jej názvu aj keď funkčne je to nepodstatné.
Reakcia na: B K #77:
predpokladam ze pozna ulicu kam sa potrebuje dopratat, ale pokial to zrovna nie je jej obyvatel tak aj tak minimalne v pripade 3/4 ulic asi ani clovek z mesta nebude podla nazvu vediet ze v akej mestskej casti sa nachadza.... skus len tak zo srandy z hlavy bez hladania: Letna ulica, Siedma, Hlavna, Zlata, Stupavska, Zlta, Zelena, Chrenova, .....
takze bud ak cestuje k niekomu tak ten to tam pozna a poskytne mu nejake navigacne info vcetne toho kde ma vystupit/prestupit, alebo ak nie tak pouzije nejake vyhladavanie na nete (a v tej chvili je znovu jedno ako sa nastupna/vystupna zastavka vola....

len premenovavanim a precislovavanim len pre to aby sa to niekomu pacilo v tabulke je dobre na to, aby aj Ti co su miestny a poznaju to, tak im ziskane znalosti boli na dve veci a mali v tom dalsi chaos.....
Reakcia na: 810zssk #80:
ano, ale podobny nezmysel sme mali moznost zazit uz aj u nas. vid ruzinovsky cintorin vs cintorin vrakuna ktory kvoli tomu musel byt premenovany na cintorin stara vrakuna.....
a aj tak to budu miestny volat (mozno az kym sa tam neprestahuju) ruzinovsky cintorin....
obdobne ako novy most, polus, ....
Reakcia na: B K #77:
Vymenuješ všetkých 22 mestských častí v Košiciach? Alebo 22 mestských častí Prahy a vieš, kde sú? Asi ťažko.

Ak niekam cestujem, kde som nikdy nebol, tak sú 2 možnosti:
1/ buď mi domáci kam idem povie, že ako sa tam mám dostať
2/ použijem vyhľadávač a ten mi vyskladá trasu. Funguje to tak už cez 15 rokov.


V každom prípade je mi úplne jedno, ako sa volá daná zastávka.
Reakcia na: bobitwo #83:
Dovolím si tvrdiť, že na 99% platí bod 2.
Reakcia na: Ike #84:
Ja si obyčajne najprv na mape nájdem najbližšiu zastávku k miestu, kde sa potrebujem dostať, tam vidím aj ktoré linky tam jazdia a ďalej postupujem podľa bodu 2. Taktiež je mi úplne jedno, ako sa tá zastávka volá. Leda že by mala taký názov, aký by som si nebol schopný zapamätať.
Reakcia na: bobitwo #64:
Zbytocne zvelicovanie, jasne som povedal, ze nieco take je mozne iba v mensich castiach s jednym obratiskom a samozrejme nie v Petrzalke alebo centre mesta.
A zrovna pri tom Devine, Jarovciach, Rusovciach by to vpohode fungovalo (keby existovala linka co by isla z mesta cez celu mestsku cast a na konci by bola konecna) rovnako ako to funguje v Zahorskej Bystrici a Cunove a urcite je lepsie ked jazdi 37cka s cielom Zahorska Bystrica ako "Tesedikova", "Hargasova" alebo nejaka ina bocna ulicka pri konecnej v ZB.
Reakcia na: Andrej #66:
A v com to prosim tak extremne skodi? Ja si fakt neviem predstavit ziadnu skupinu cestujucich ktora po tejto zmene ostane dezorientovana. Cestujuci co na danej zastavke pravidelne nastupuju velmi dobre vedia ze sa im tam budovala zeleznicna stanica (taku stavbu asi zrovna neprehliadnes) a bezny cestujuci co cestuje len cast trasy linky (napriklad Trnavske Myto - Gagarinova) ktora tu konci urcite tiez nebude zmatene kukat ked mu dojde trolejbus oznaceny Stn Vrakuna.
Reakcia na: bobitwo #83:
Nevymenujem, ale viem ze mam rodinu na Tahanovciach (pricom ani netusim nazov ulice), nahrubo dane sidlisko poznam, viem ze vsetky linky cez neho jazdia rovnako a konecnu maju na jeho konci a keby som sa tam mal sam dostat z centra tak s kludom by som nastupil na hocico s cielom Tahanovce. Zial tak oznacene nic nechodi a musel som sa naucit, ze konecna sa vola tusim Spanielska??
oprava: tak som otvoril mapy a konecna je Madridska, keby tam teraz vystupim z vlaku a vidim autobus 27 Madridska tak si spomeniem, ze to je ten co pouzivam, ale je to zbytocne mentalne cvicenie a oznacenie 27 Tahanovce by mi osobne pomohlo.
Reakcia na: Adam3 #87:
nuz, kedze sme tu uz mali aj situaciu, ze jeden den vecer ti na jednej konecnej (novy most) prisiel autobus linky 30 s cielom zst podunajske biskupice a na druhy den rano na tej istej konecnej (nastastie aspon inom nastupisku) s cielom lamac (alebo ako sa vtedy ta konecna volala), tak by som minimalne vyrazne zvysil pozornost.... (a pre tych mladsich co to nezazili na vlastnej kozi, jednalo sa o jedno taketo tabulkove precislovavanie aby sa to niekom pacilo v exceli (=oblastne oznacovanie liniek))

a este len pre predstavu, na oboch dotknutych linkach v tom case jazdili rovnako vyzerajuce kratke karosy, takze ak si takto mavol rukou nad takou marginalitou ako zmena nazvu ciela, tak si sa zrazu len ocitol na opacnom konci mesta.....
Reakcia na: si #89:
Lenže tam bola informácia aj v tom čísle - po spustení oblastného číslovania bolo jasné, že linka s číslo 3x začínajúca v centre nemôže pokračovať do východnej časti mesta
Reakcia na: Adam3 #88:
Osobne som toho názoru, že jedinou úlohou cieľa na vozidle je označenie smeru, ktorým vozidlo na linke s určitým číslom premáva.
Reakcia na: 3pa3ck3 #90:
myslis napriklad do dnes premavajucu linku 39 ? 😃
Reakcia na: si #92:
Písal som o linke začínajúcej v centre, nie iba cezeň prechádzucej
Reakcia na: 3pa3ck3 #93:
no dobre, CSU je uz druha zastavka katastralne mimo stareho mesta....
v kazdom pripade akekolvek tabulkove precislovanie len aby to niekomu vyzeralo pekne v tabulke povazujem za hovadinu; nehovoriac o tom, ze v tom case (druha polovica 90tych rokov) si nejaku informaciu mal len ak si cital plagatiky vo vozidlach, pristup na internet mal len dost obmedzeny pocet ludi (nova draha technologia) a urcite nie na zastavke MHD (datovo mobilny si mal jedine satelitny terminal, jeho vlastnik ale takmer s istotou mhd necestoval, aj mobily na hlasovu prevadzku neboli v populacii uplne bezne)....
nehovoriac o tom ze aj ked niekto nieco organizoval alebo mal nejaku prevadzku, casto sa pouzivali letaciky kde si mal popisane ako sa tam dostat a k tomu bol zrovna tento moj priklad velmi "priatelsky"....
Aký má zmysel aby sa linky číslovali podľa toho, kde začínajú/končia? Cudzinec to nebude vedieť, nebude to vedieť ani 2/3 domácich. Zase to len nejaká zbytočnosť, aby to niekomu krajšie vyzeralo v Exceli.
Reakcia na: si #94:
Vedel si, že v tej dobe existovalo niečo ako denná tlač?
Reakcia na: Adam3 #87:
Stabilita je pre dopravu dobrá. Tu ide hlavne o ľudí ktorí občas používajú linku a nemusia byť orientovaní v zmenách.

Ja nie som nejaký mimoň ako si B K predstavuje a sa aktívne zaujímam o dopravu, ale mne tie nové mená tiež robia problémy. Niekto sa má spýta ako sa dostať na Zimák, "choď na Zimný štadión... Počkaj, nie, choď na TIPOS Aréna". "Ako sa dostanem do Prioru?" "Choď na Kamenné námestie... počkaj, nie, už je to Centrum." Aj ja už mám skoro 30ku a na staré mená som zvyknutý. Zastávky sa zbytočne nemajú meniť.
Reakcia na: 3pa3ck3 #90:
Bežný cestujúci takýto systém si nenaštuduje.
Reakcia na: S499.1023 #44:
Veľmi silné argumenty k veci. Od začiatku projektu sa to nazýva terminál (integrovanej osobnej prepravy), je to základný význam toho slova a nikto neuviedol relevantný dôvod prečo nie - okrem toho, že niekomu to evokuje kontajnerové prekladisko, niekomu počítačové koncové zariadenie a niekomu zariadenie na bezhotovostnú platbu. Mne to môže evokovať pokojne aj Toma Hanksa, ale to nie je dôvod, prečo sa tomuto pomenovaniu vyhýbať.
Reakcia na: Majo #99:
Aj Most Košická sa tak volal "od začiatku projektu" a nakoniec sa tak nevolá.
Reakcia na: Andrej #97:
Keby len mená... Keďže do našej štvrte trolejbusy nechodia, napriek svojmu záujmu o dopravu som stále nedešifroval, ako si najprv trolejbusy pomenili trasy bez čísel a potom čísla bez trás - a doteraz netuším, čo kadiaľ ide 😀
Reakcia na: Viko #100:
ja ho dodnes volam kosicky most.....
Reakcia na: Color #96:
vedel, ale pokial si tu dennu tlac necital denne a nechytil ten jeden alebo 2 vytlacky kde k tomu bola robena propaganda pred zmenou, kludne si sa mohol nechytat aj ako domaci....
pre dopravny system su zmeny len pre to aby sa to niekomu pacilo v tabulke vyslovene skodlive
vacsie zmeny v dosledku zmeny dopravnych prudov, prepravnych narokov a pod. sa pri zmene trasovania liniek daju legitimne vyuzit aj k precislovaniu dotknutych liniek; tato prilezitost sa napriklad nevyuzila pri zmene linkovana 3 trolejbusovych liniek, kde sa najprv spravil gulas v ich trasovani a ked si na to aspon pravidelni cestujuci zvykli, tak ich zas po relativne kratkom case preistotu zas precislovali.... odvtedy dodnes neviem ktora z nich kadial chodi a ako je oznacena.... (to uplne prve precislovanie malo aspon nejaku snahu zachovat nieco podla coho sa dalo riadit 213 -> 203, 217 -> 207, 216 -> 206, 215 -> 205, ..., ci si pmatam tak ale vynimku tvorili prave linky 218 a 220, pri tej druhej to aspon zmenili na 202; a 212 ktorej cislo ostalo)
Reakcia na: Majo #99:
Terminálom sa u nás nazýva čokoľvek čo má pri sebe zastávku nadväznej dopravy (inak povedané, základnú výbavu železničnej zastávky v civilizovanom svete už tak 100 rokov), lebo sa cez to dajú odrbať eurofondy.
Reakcia na: si #103:
Rôzne "mestskočastné" schránkové noviny existovali už aj vtedy a aj sa týmto témam venovali (výstrižky z Petržalských novín mám možno doteraz), takže informácia si ťa počkala v schránke a mohol si si ju prečítať aj o týždeň. Také progresívne technológie, ako teletext (kde informácie o zmenách bratislavskej MHD) radšej vyťahovať ani nejdem.
BTW, pamätáš si zle, 218>201 a 220>202 boli v jednej vlne s ostatnými k 23.12.1999. Jediná sa nemenila 212, lebo to číslo pasovalo tak do starej, ako aj do novej rady.
Reakcia na: 810zssk #104:
Eurofondy by sa na to dali použiť, aj keby sa to nevolalo terminál. Ja som inak navrhoval postaviť tento terminál pri vyústení Kazanskej (čo by bola logickejšia poloha z hľadiska napojenia na cestnú komunikačnú sieť a hlavne výhodnejšia pre väčšinu dochádzajúcich prestupujúcich na MHD, keďže by nemuseli absolvovať zachádzku na Čiližskú a späť), vybudovať poriadny terminál MHD a zrušiť zastavovanie vlakov na ŽST Podunajské Biskupice, ale zvolilo sa (o niečo) lacnejšie riešenie. Vedľajším efektom by bolo, že Čiližská by ostala Čiližskou a Ivan, ktorý tam žije od detstva a bez ktorého by možno ani nevzniklo iMHD, by mohol spávať o niečo pokojnejšie. 🙃 V porovnaní s umiestnením terminálu mi príde to, či sa volá zastávka MHD terminál, STN, EN alebo ISO, celkom zanedbateľné.
Reakcia na: si #103:
216 --> 208. 206 bola od začiatku 206. 😉
Reakcia na: Majo #107:
moze byt, pri tych "menej dolezitych" linkach som si nebol uplne isty a viem ze ta maska neplatila uplne na vsetky linky....
Ked uz sa tu hadame, preco ma/nema byt Cilizska alebo Vrakuna, vie mi niekto potom vysvetlit, preco menili Kuklovsku na Dlhe Diely? Alebo nepremenovali to na Beniakovu ci Veternicovu?

Tak bud majme jednotny system, kde jedna (alebo jedina) konecna sa vola podla oblasti, alebo prestanme premenovat vsetko podla toho, ako sa nejaky uradnik zobudi.
Reakcia na: MatejBA #109:
V tomto prípade ale na Dlhých dieloch je len jedna konečná. Vo Vrakuni sú konečné dve (Stn. Vrakuňa a Bodvianska). Takže cieľ Vrakuňa by nebol úplne jednoznačný. Navyše, mne sa pod Vrakuňou vždy vybaví stará Vrakuňa pozdĺž Hradskej a nie oblasť Čiližskej. To sú pre mňa Dolné Hony.
Každopádne, toto premenovanie ma až tak nebolí, keďže je to kvôli existujúcej vlakovej zastávke. Blbosť je posúvanie Agátovej a podobne. Človek, ktorý nevie o zmene teraz pri ceste z DNV na Agátovú vystúpi o zastávku skôr než chcel (možno v domnení, že pôvodná Agátová sa presunula do tejto polohy, netušiac, že pôvodná Agátová tam stále je, len sa už tak nevolá).
Reakcia na: TomJ #110:
Dlhe Diely su to iste ako Dolne Hony. Nie je to mestska cast (Karlova Ves vs Vrakuna), je to nejaka "mala" oblast v nej. A tak ako vo Vrakuni mas viacero konecnych, tak mas aj v Karlovke.

Takze aka je tam teda logika? Tak ju potom nazvime Horne Diely, ked mame aj Dlhe Diely - vsak to presne lezi tam.
Reakcia na: MatejBA #111:
Ale stále platí, že na Dlhých Dieloch je konečná len jedna, takže to tak môžeme nazvať, na Dolných Honoch sú dve (ak Bodvianska nespadá pod Dolné Hony, tak sa ospravedlňujem).
Toto ber len ako môj pohľad, ale v prípade Dlhých Dielov mi príde taký názov konečnej dostatočne jednoznačný. Keby sme Čiližskú premenovali len na Vrakuňa, vyvolávalo by to vo mne dojem, že daná linka ide niekde do oblasti zastávok Majerská a Šípová.
Reakcia na: MatejBA #111:
Ak by tam nevznikla žel. zastávka s názvom BA-Vrakuňa, tak by bol vhodnejší názov Dolné hony, resp. by k premenovaniu nikdy neprišlo.
A kde v súčasnej situácii je Stn. Vrakuňa (pre hnidopichov sa to píše s malými písmenami, teda ekvivalent nie je ISO, EJ alebo ČSN) najvhodnejším pomenovaním.
Osobne si myslim, ze aj keby sa to volalo iba Vrakuna tak by nikto neocakaval ze skonci na Bodvianskej, ktora je oproti Cilizskej uplne bezvyznamna konecna (offtopic: ma vobec obratisko, alebo sa 87cka otaca v krizovatke?).
Kazdopadne musim teda na zaklade diskusie uznat, ze aj nazov Dolne hony by bol vhodny (respektive vhodnejsi ako Cilizska keby nevznikla zeleznicna zastavka) a vlastne aj nocaky byvali oznacovane N72 Dolne hony. Ako su vlastne teraz oznacovane N72?
Reakcia na: si #94:
nehovoriac o tom že linky 220, 202, 72 sú stále tá istá linka bez zmeny trasy len zbytočne 2x prečíslovaná.

A označenie stanice nemuselo byť Čiližská, ale Dolné Hony používané aj v minulosti bez prídomku ulice.
https://imhd.sk/ba/media/gn/00112110/Linka-220.jpg?2279034133
https://imhd.sk/ba/media/gn/00135463/Linka-54.jpg?1497339253
Reakcia na: Adam3 #114:
Prečo sa vlastne tá stanica volá Vrakuňa a nie Dolné Hony?
Reakcia na: Urbanway 2423 #116:
Asi aby to bolo rovnake ako v zbytku Bratislavy, kde sa tiez pomenuvava podla mestskej a nie miestnej casti. Rovnako ako mame ZST Lamac a nie ZST Segnare, Devinsku a nie Paulinske.
Reakcia na: Adam3 #117:
A Vinohrady a Devínske jazero?
Reakcia na: Andrej #118:
Vinohrady sú druhý/tretí železničný tarifný bod v tej istej miestnej časti. Devínske Jazero je druhý tarifný bod v tej istej miestnej časti.
Reakcia na: Adam3 #117:
+ #119
a hlavna stanica je podla ktorej mestskej casti pomenovana ? a UNS ? 😃
a zelezna studienka ? ta lezi v k.u. Karlova Ves,; a ta tusim ziaden iny tarifny bod ani nema 😃
Reakcia na: Andrej #118:
Ešte ti doplním Predmestie..
Reakcia na: si #120:
Vazne nevidis rozdiel medzi stanicami typu Vrakuna, Raca, Devinska, Lamac a hlavnou stanicou, pripadne UNS? To preco zelezna studienka nie je Karlova Ves tiez hadam netreba komentovat 🙂
Reakcia na: Adam3 #122:
tú železnú studienku určite treba okomentovať, keby aj sme akceptovali že pre neznáme dôvody stanice typu HLST a UNS sú ok ale Čiližská/Dolné Hony už nie.

Železná Studienka je v Karlovej Vsi; stanica sa nevolá podľa mestskej časti... prečo? Ak má byť nejaký šotosystém ktorý je dôležitejší než poskytovanie stabilných informácií pre cestujúcich, prečo to v tomto prípade neplatí?
Reakcia na: Adam3 #122:
uprimne, nevidim, ked musi byt konecna na cilizskej premenovana na vrakuna, tak nevidim dovod aby nemohla byt premenovana napriklad na zst dolne hony - linky s touto konecnou nejaky nie maly cas inac premavali s cielom dolne hony\n cilizska; nikdy sa to vsak nevolalo vrakuna.... a ak sa teda mame striktne drzat katastralnych uzemi, tak preco su potom z toho vynimky ? a preco nemohla byt vynimka potom aj tu ?
Reakcia na: Andrej #123:
Pockat, pomenovanie "Vrakuna" novej zeleznicej zastavky, ktora je vpodstate najviac v centre Vrakune ako sa vramci zeleznice da a zaroven je to jedina stanica v tejto mestskej casti povazujes za sotosystem? Keby sme sa bavili o takom Lamaci, ktory pouzivaju viac ludia z Dubravky pochopim, ze je to diskutabilne. Ale tu je to uplne prirodzene.
Pre objasnenie teda. Ziadne sotoriesenia nepotrebujem ani nenavrhujem. O tom, ze je Zelezna Studienka sucast Karlovej Vsi 95% Karlovestanov ani netusi, rovnako ako aj to, ze Tesco Lamac je v Karlovke.
Reakcia na: si #124:
Sam som to nizsie v diskusii priznal, ze keby neexistovala ta ZST tak vhodny nazov obratiska by bolo Dolne hony. Avsak ked mame iba jednu stanicu v mestkej casti, navyse priblizne v jej strede tak nazvat ju Vrakuna mi pride uplne prirodzene a nemam za tym ziadne sotodovody. Rovnako ako mi je prirodzene, ze mame Racu, Lamac, Devinsku, Petrzalku, Nove Mesto. Zelezna je teda jedina vynimka, kedze je uplne mimo zbytku Karlovky, tu je stred Vrakune 700metrov od tej stanice.
Chalani, zamyslime sa nad tým, prečo v jazykoch existujú nepravidelné slovesá alebo iné gramatické tvary a prečo ide o najčastejšie slová.

Skúsim to vysvetliť. Preto, lebo tieto najpoužívanejšie slová sú zároveň najstaršie a jazykovedci veľmi dobre vyhodnotili, že hoci sú nepravidelné a autistom nemusia sedieť v systéme, stabilnosť systému má väčšiu prednosť.

Skúsme toto, prosím, aplikovať aj v doprave. Pretože ak robíme korekcie bez pridanej hodnoty typu, že zastávku A premenujeme na B a zastávku C na A, tak potom nám nič nebráni prečíslovať električky (najlepšie takto) 1 bude 5, 3 bude 4, 4 bude 3, 7 bude 2 a 9 bude 1. A hurá, máme systém 1, 2, 3, 4, 5! Sami uznáte, že je to hlúposť.
Reakcia na: Adam3 #126:
z pohladu vrakune, ci uz katastralneho uzemia alebo suvislo xzastavaneho uzemia veru nie je... to by musela byt dakde v mieste zeleznicneho mosta cez maly dunaj alebo este kusok na jeho lavom brehu a nie na pravom.... (zeleznica pritom ide cca stredom katastralneho uzemia)
vid:
https://pieskovisko.sk/misc/ku-vrakuna.png
(cervenou je hranica k.u. Vrakuna v extravilane, fialovou hranica v intravilane, zelenomodrou hranica intravilan/extravilan, oranzova bodka predstavuje sucasne umiestnenie zastavky)
trat som tam nevyznacoval, predpokladam ze jej umiestnenie v uzemi poznas....

PS: stred vrakune 700m je vcelku dost daleko, ked to k.u. je cca 2.5x2.5km taky pootoceny "stvorec"
Reakcia na: Adam3 #125:
V tomto vlákne sa pomenovanie staníc obhajuje len podľa šotodôvodov. pred pár dňami: "Pomenovanie železničných zastávok má tiež nejakú históriu a je relatívne unifikované." Ako keby to niekoho reálne malo zaujímať aká je história pomenovania staníc. (A tiež to nie je pravda; v minulosti sme mali aj stanice Nivy a Filiálka).

Tvoje odôvodnenie je podobné: "Asi aby to bolo rovnake ako v zbytku Bratislavy, kde sa tiez pomenuvava podla mestskej a nie miestnej casti. Rovnako ako mame ZST Lamac a nie ZST Segnare, Devinsku a nie Paulinske." No a? Ako keby bol problém zmeniť "pravidlo" aby sa zachovalo roky zaužívané meno konečnej Čiližská. Ak ľudia pochopia mená ako Vinohrady, Devínske jazero, Železná Studienka, atď, tak určite by zvládli aj Čiližská/Dolné Hony. Jediný relevantný argument, prečo tá stanica MUSÍ byť Vrakunou, a prečo sa MHD zastávka MUSELA prispôsobiť železnici, tu nebol predstavený, lebo samozrejme žiadny taký argument neexistuje.

Ak väčšina ľudí nepozná Železnú studienku, o to relevantnejší dôvod prečo by sa tá stanica mala volať Karlova Ves, nie??
Reakcia na: Andrej #129:
Väčšina ľudí Železnú studienku pozná, ale nevie, že je časť Karlovej Vsi(ak by som to tu nečítal, predpokladal by som, že je to časť Lamača, Starého alebo Nového Mesta). Rovnako tak nad Vinohradmi by sa možno niekto mimobratislavský zamyslel, v ktorej mestskej časti sú- bežný mimobratislavský človek si MČ Nové Mesto predstaví ako priestor ohraničený cca. predĺženou osou parku na Račku, železničnou traťou 132, Rožňavskou, Trnavskou a Šancovou.
Existuje niekde mimo Bratislavy/Slovenska táto obsesia názvami zastávok, staníc, cieľov a neviem čoho ešte? Seriózne, riešite tu nezmysly. Zastávka je jednoznačné pomenovanie miesta kde sa niečo nachádza, dôležité je aby tam bola konzistencia v tom ako sa niečo volá a je jedno či ten názov je Vrakuňa, Dolné Hony, Čiližská, Bufet na konci sveta alebo U Dorotoviča. Tiež je fajn to nemeniť každé dva týždne, ale ak sa raz za 10 rokov niekde postaví niečo čo je orientačne významné - od Auparku po Stanicu Kelelec - tak nie je žiadna tragédia ak sa to premenuje.

Za mňa je na prvom mieste stabilita, nemeniť názvy zbytočne, ale zároveň ak sa zmenia okolnosti a niekde nám vyrastie nový orientačný bod (obzvlášť v kontexte siete verejnej dopravy), tak sa nebojme tomu prispôsobiť. Ak sa za rok premenujú dve zastávky lebo niečo sa zmenilo, nie je na tom nič zlé, vlci si zvyknú, dôležité je vyvarovať sa renaming frenzy lebo niekto na magoriáte sa chce cítiť dôležito. A nech sa tá nová zastávka kľudne volá aj Pri parčíku, do roka to bude zľudovelý názov a nikto tomu inak nepovie. Naozaj teraz nebudú stovky ľudí zmätene blúdiť po meste lebo Čiližská je Slovenská technická norma Vrakuňa.
Reakcia na: si #128:
Dobre, ale zober si vazeny priemer podla hustoty zaludnenia. Na lavom brehu ten intravilan tvori z velkej casti lesopark, cintorin, COV a zvysok su rodinne domy. Na pravom brehu su prevazne 8-13 poschodove bytovky, kde mojim odhadom byva 80-90% populacie. Takze ten moj pomyselny "vazeny stred" som myslel niekde v okoli zastavky Estonska a to je 700m od stanice 🙂
Reakcia na: triskaidekafobia #12:
Delete.