Zmeny v MHD počas koncertu AC/DC (21.7.2024)

Návštevníkov koncertu kapely AC/DC odvezú posilnené linky MHD, počítať však treba aj s viacerými zmenami vo Vajnoroch.

V súvislosti s konaním koncertu skupiny AC/DC na starom letisku vo Vajnoroch príde v nedeľu 21. júla 2024 k posilneniu premávky MHD a k skráteniu vybraných liniek pre uzavretie prístupových komunikácií pre cestnú dopravu v okolí miesta podujatia. Obsluhu MČ Vajnory v prípade uzavretia ciest zabezpečí náhradná autobusová linka X53 zo Zlatých pieskov a regionálne autobusové linky 525 a 527. Pre očakávaný nápor návštevníkov treba počítať aj s meškaniami spojov, či inými neplánovanými zmenami v závislosti od aktuálnej dopravnej situácie.

Aktualizácia: Skrátenie liniek 52 53 56 65 a zavedenie náhradnej linky X53 je už od 12:00. Na linke 4 premávajú všetky spoje až na Zlaté piesky už od 14:40 a k Stn. Nové Mesto premáva náhradný autobus linky X4 od MiÚ Nové Mesto. Regionálne linky 525 527 610 620 622 630 632 premávajú s veľkými meškaniami v desiatkach minút.

 

Po uzavretí Vajnorského nadjazdu a ulice Pri starom letisku (od 12:00) budú linky MHD skrátené a najrýchlejší prístup k miestu podujatia bude možný peším presunom zo zastávok:

  • Na pasekách (cca 2 km) - linky 52 a 56 z Rače,
  • Zlaté piesky (cca 2,3 km) - linky 4 a 53 z mesta, linka 65 z Dolných honov a regionálne linky 610 620 622 630 632,
  • Bratislava-Vajnory (Stn. Vajnory) (cca 1,3 km) - vlaková linka S60 a kyvadlové vlaky.

Po skončení koncertu zabezpečia odvoz návštevníkov:

  • kyvadlové vlaky zo stanice Bratislava-Vajnory na Hlavnú stanicu,
  • mimoriadna električková linka N4 zo Zlatých pieskov do centra mesta,
  • posilnená nočná linka N53 zo Zlatých pieskov na Hlavnú stanicu.

Na Hlavnej stanici, resp. v centre mesta (Hodžovo nám.) bude možný prestup na posilnené nočné linky. Linky N21 N33 N34 N37 N70 N72 N74 N80 N93 a N95 budú počas noci (do 3:30) premávať z Hlavnej stanice, resp. Hodžovho nám. každých 30 minút.

Prehľad zmenených a posilnených liniek

Cestujúcich upozorňujeme, že vzhľadom k operatívnosti nižšie uvedených zmien boli do cestovných poriadkov zapracované iba posilové spoje na linkách 4 65 a náhradné linky X4 a X53.

  • Linka 4 bude mať v čase po cca 16:45 14:40 všetky spoje vedené z Dúbravky až na Zlaté piesky. Nebude zachádzať k Stanici Nové Mesto.
    • V čase medzi 17:00 a 21:00 bude linka 4 posilnená aj vloženými spojmi v úseku Centrum – Zlaté piesky.
      • Medzi centrom mesta a Zlatými pieskami bude premávať každé 3 minúty.
    • Medzi zastávkami MiÚ Nové Mesto (nást. D) a Stn. Nové Mesto bude premávať náhradná autobusová doprava linky X4.
    • Trasa linky X4
  • Nočná električková linka N4 zabezpečí v čase cca 0:00 – 3:00 odvoz návštevníkov koncertu zo Zlatých pieskov cez Vajnorskú, Trnavské mýto, Blumentál a Obchodnú na zastávku Centrum.
    • Na zastávke Poštová bude možný prestup na nočné linky N31 N34 N44 N47 N70 N72 N80 N93 N95 v uzle Hodžovo námestie.
    • Na zastávke Centrum je možný prestup na nočnú linku N61.
  • Linka 52 bude počas uzavretia komunikácií (po 12:00) vo Vajnoroch premávať po skrátenej trase Rača, Tbiliská – Na pasekách.
    • Nebude obsluhovať úsek Na pasekách – Stn. Vajnory.
    • V úseku Tbiliská – Potočná bude pre nemožnosť otáčania kĺbového autobusu na Potočnej premávať náhradný autobus linky X52 so zabezpečením prestupu z/na linku 52 na Tbiliskej.
  • Linka 53 bude počas uzavretia komunikácií (po 12:00) vo Vajnoroch premávať po skrátenej trase Trnavské mýto – Zlaté piesky.
    • Nebude obsluhovať úsek Zlaté piesky – Vajnory, náhradnú dopravu do Vajnôr zabezpečí okružná linka X53.
  • Náhradná autobusová linka X53 (po 12:00) bude premávať po jednosmernej okružnej trase Zlaté piesky – Vajnory – MiÚ Vajnory –  Stn. Vajnory – Zlaté piesky.
    • Kapacita autobusu bude obmedzená, linka bude určená prednostne pre obyvateľov MČ Vajnory.
    • Zo Zlatých pieskov pôjde bez zastavenia cez Chorvátsky Grob rovno na konečnú Vajnory.
    • Na trase obslúži zastávky:
      • Zlaté piesky (D)
      • Vajnory (A)
      • Roľnícka (A)
      • Hospodárska (A)
      • MiÚ Vajnory (A)
      • Čierny chodník (A)
      • Pračanská (C)
      • Stn. Vajnory - náhradné nástupište na ul. Čierny chodník pred križovatkou s Príjazdnou ul.
      • Zlaté piesky (C)
  • Linka 56 bude počas uzavretia komunikácií (po 12:00) vo Vajnoroch premávať po skrátenej trase OC Rača – Tbiliská – Na pasekách.
    • Nebude obsluhovať úsek Na pasekách – Zlaté piesky – Studená.
  • Linka 65 bude počas uzavretia komunikácií (po 12:00) vo Vajnoroch rozdelená na dve časti premávajúce v úsekoch:
    • Tbiliská – Na pántoch a späť,
      • zastávka Rybničná bude obojsmerne obsluhovaná na nástupišti A.
    • Čiližská – Zlaté piesky a späť (v tomto úseku budú medzi 17:00 a 21:00 premávať aj posilové spoje, interval medzi spojmi bude 7-8 minút),
      • nástupište Zlaté piesky smer Čiližská bude na Ceste na Senec (nást. C),
      • obojsmerne neobslúži zastávku Shopping Palace,
      • v smere na Čiližskú neobslúži ani zastávky Stará Vajnorská a OC Stará Vajnorská, namiesto toho zastaví na zastávke Vajnorská (A).
    • Úsek Na pántoch – Zlaté piesky nebude obsluhovaný.
  • Nočná linka N53 bude počas uzavretia komunikácií premávať po skrátenej trase Hlavná stanica – Zlaté piesky.
    • Nebude obsluhovať úsek Zlaté piesky – Vajnory, náhradnú dopravu do Vajnôr zabezpečí okružná linka X53.
    • V smere zo Zlatých pieskov na Hlavnú stanicu bude posilnená mimoriadnymi spojmi.
  • Nočná linka N56 bude počas uzavretia komunikácií premávať po skrátenej trase Hečkova – Na pasekách.
    • Nebude obsluhovať úsek Na pasekách – Zlaté piesky.
  • Regionálne linky 525 a 527 by mali premávať po štandardných trasách, v prípade zlej dopravnej situácie však môžu byť operatívne presmerované.

Úplne neobsluhované zastávky počas uzavretia komunikácií a skrátenia liniek 52 53 56 65 N53 N56:

  • OC Vajnory
  • Dvojstudňové polia
  • Koniarkova
  • Osloboditeľská
  • Regrútska
  • Rušňové depo II
  • Shopping Palace (autobusová na Starej Vajnorskej ul.)
  • Sprinzlov majer
  • Staré letisko
  • Studená
  • Studená, zastávka
  • Tuhovská
  • Uhliská
  • Vajnory, nadjazd

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vlaková kyvadlovka neviem prečo nezastaví na Vinohradoch. Prestup na N55 alebo N7 ak bude pokračovať výluka.. prípadne pešo smer Garda alebo Krasňany.
Nemohla by L53 premávať do Vajnor stále, hoc odjlonom, ako ju useknúť na Zlatých pieskoch a ďalej prestup na x53?

Prečo mimoriadny vlak nemôže cez deň prepravovať ľudí obojsmerne, keď sa z Vajnor tak či tak musí vrátiť späť na hlavnú stanicu?

A CP N4 je kde?
Chyba aj CP x52 a N55. Pri N56 DPB uvádza, že pôjde z Depa Jurajov dvor cez Vajnorskú, Nobelovú, Račiansku a ďalej po svojej trase po zastávku Na pasekách a späť. CP taktiež chýba.
akože chápem že tam sa minimálne po koncerte bude nárazovo presúvať velké množstvo ludí ale moc nerozumiem prečo zavrú cestu od nadjazdu ...mohli ju zavrieť až od kruháču s tým že by zavreli výjazd na Rybničnú a k ulici Pri starom letisku a vjazd do Vajnor mohli nechať voľný...dakto kto v tom čase pôjde domov do Vajnor sa isto poteší keď bude musieť od zlatých pieskov šlapať pešo...nehovoriac o kvalite "chodníkov " na peší presun ...mohli L53 odkloniť od zlatých smer Ivánka a po ulici Pri Mlyne by vliezla do Vajnor.
inac ono to bude vcelku "zabavne" aj pre nahodnych okoloiducich kedze vajnory ako take budu pre iad kompletne neprejazdne....
v podstate od pezinka sa dostat na letisko (ivanka) alebo naopak bude vyzadovat nemalu zachadzku do mesta.....
Dosť výrazné posilnenie dopravy v porovnaní s inými akciami. Nočné spoje v 30 min intervale skoro do každej mestskej časti. To je skoro ako na Nový rok.
Reakcia na: si #5:
Z Pezinka na D4,zlezieš za metrom ,otočíš sa na zlatých pieskoch a okolo konrada (tam by to ešte malo byť prejazdné) vybehneš na obchvat a šup na letisko ,troška zachádzka ale nevadí 😬
Predpokladám že keď myslia uzáveru od nadjazdu tak to budú odkláňať doľava a k NAYke 🤷
Snaď by nešli až taký extrém že by to sekli už na zjazde "rača+vajnory" 😱
Reakcia na: NOKS #7:
Obyvatelia budú kontrolovaní a vjazd im umožní PZ.

Ostatní podľa mapiek.
Reakcia na: NOKS #7:
ten chybajuci zlez/vylez medzi D4 a D1 v kombinacii s chybajucim zlezom/vylezom smer mesto je inac super, pri metre je to obohnane tak, ze len dost otrly vodic sa tam bude otacat....
+ teda predpokladam ze nikoho nenapadlo na tuto dobu dat inkriminovalny usek D4 mimo spoplatnenia, co urcitu nemalu cas vodicov asi odradi.....
Reakcia na: si #5:
Od Pezinka úplne v pohode. V Grinave doľava na Groby.. Napojíš sa na novej križovatke Triblavina na D1. Ak nemáš diaľničnú tak pokračuješ novou cestou 127 na starú Seneckú a potom cez Rožnavskú a Galvaniho na letisko..
Reakcia na: Trolley #2:
L53: predpokladám, že kvôli meškaniam a dostupnosti sociálnych zariadení.

Vlak jazdí tak, ako si organizátor koncertu objednal.

N4 predpokladám nemá CP, bude jazdiť podľa potreby resp. odchod po naplnení vozidla.

#3
N55 bude mať stále výluku, takže CP sa nemení (rovnako ako N7). X52 a N56 môžu mať len ťažko CP, keďže uzávierka ciest môže aj nemusí byť. Aj ten CP X53 môže nakoniec platiť úplne inak.
Keď už pre Raču či Račiansku neurobili posilu z centra mohli aspoň N56 posilniť a vypravovať ju zo Zlatých pieskov.
Inak fakt tu ani ťuk o N56 že pôjde od J. Dvora cez Nobelovu do Rače.
Reakcia na: Valec #11:
Ale CP N53 chyba.

Argument, že organizátor si objednal vlak jednosmerne z Hlavnej stanice veľmi neobstojí, lebo tá súprava sa tak či tak musí zakaždým vrátiť späť na hlavnú, ibaže takto pôjde zbytočne naprázdno.
Reakcia na: david11 #12:
A pri tom o tej N56 píše samotný dopravca, že pôjde z Depa Jurajov dvor cez Nobelovú.
Inak zatiaľ je predaných cez 90 tisíc lístkov. To sú tri Pohody.
Reakcia na: Valec #11:
Načo ti je vypravená posilová linka, keď ani nevieš kedy to má ísť. Hlavne ak to má hodinový interval. Tvoj argument by som bral ak by to jazdilo každých 15 min. Postavíš sa na zastávku a počkáš..
Reakcia na: Trolley #13:
Je možné, že je to aj kvôli tomu, aby súprava neblokovala trať, keďže vo Vajnoroch je perón iba pri priamych koľajách (to krátke nástupište pri druhej koľaji smerom od budovy neuvažujem, jednotka LE sa tam nevojde). Takto sa môže hneď po vystúpení cestujúcich a nejakých technologických veciach súprava hneď vrátiť na Hlavnú, prípadne odpratať niekam, kde nebude zavadzať
Reakcia na: david11 #16:
Ktorú linku teraz konkrétne myslíš?
Reakcia na: 3pa3ck3 #18:
N56
Reakcia na: 3pa3ck3 #17:
Teraz je výluka jednej koľaje Vajnory - Bernolákovo. V nedeľu by tak nemuselo až tak vadiť vyčkávavanie súpravy LEO pri nástupišti. Zvyšné vlaky to obídu. Aj, keď pred koncertom na to dôvod moc nie je.
Reakcia na: 3pa3ck3 #17:
Keď tam počas račianskeho vinobrania mohol počas víkendu premávať historický motorový vlak, tak toto taktiež nebude problém. Do spiatočného CP sa kľudne môže dať odchod napr. 5 minút po príchode.
Reakcia na: Trolley #21:
predpokladam ale ze ten z race tam lozil cez rendez na kolaj priamo pri stanicnej budove a nijak neovplyvnoval premavku na hlavnej trati....
(z vinohradov by si ale musel ist na odbcoku (tusim) mociar a rendez a nie priamo, ak by si chcel stanicit na tejto kolaji; a tu zas je nevyhoda pomalych jazd minimalne cez rendez takze vyrazne dlhsia jazdna doba...
(z hlavnej trate od BA sa priamo k stanicnej budove dostat neda, jedine uvratou na seneckom zhlavi stanice))
Reakcia na: si #22:
Vo Vajnoroch budú zastavovať aj EC 27p (270-278) a R 83p (832-842) a v Rači zastavia 608/17628/610.
Reakcia na: N/A #23:
Metropolitany sa budú aj posilňovať (aj vzhľadom na preteky F1 v Maďarsku)?
Reakcia na: Trolley #13:
A čo že pôjde naprázdno? Ak si ho v tomto smere nikto neobjednal, tak logiky pôjde bez cestujúcich ako manipulačná jazda.

N53 môže byť posilnená buď len kapacitne, alebo operatívne vloženými spojmi (nejdem skúmať ktorá možnosť to bude), vtedy preto žiaden CP vydaný nie je.
Reakcia na: david11 #12:
To bude najskôr tým, že nepôjde. Resp. z Depa na Hečkovu to bude služobák.
Reakcia na: Valec #26:
Na DPB píšu o /výlukovej/ trase J. Dvor - Na pasekách a späť.
Inak kyvadlovka Leo Expres stojí 10€. Dá sa kúpiť iba cez ticketportal na konkrétny vlak. Cestou späť platí na všetky.
Reakcia na: Valec #25:
Neviem čo je logické na pripravovaní sa o potenciálnu tržbu keď už s tým vozidlom niekam idem. Taký Air Baltic tiež nevezie prázdne lietadlo z Vilniusu do Amsterdamu keď ide robiť túru pre KLM, ale normálne v ňom vezie cestujúcich hoci si to KLM "neobjednalo".

Dôvody budú skôr prevádzkového charakteru - súpravový vlak môže ísť hocikedy kedy je to dopravne vhodné, kým vlak s prepravou cestujúcich nesmie odísť predčasne.
Dobrý večer, budeme ubytovaný v Svetý Jür, jak se dostaneme na koncert AC DC a zase zpět? Děkuji za radu. Lada
Reakcia na: 3pa3ck3 #24:
Slovenske supravy podľa mňa isto nie. Veď Nové Zámky ani nevedia zabezpečiť, aby na nich jazdili vozne, ktoré tam majú bežne jazdiť. 😁

Ked si pozrieš vagonweb, tak v posledných dňoch snáď ani jedna z troch slovenských súprav nie je kompletná alebo má iné vozne, ako je plánované (napr. kupé Beer namiesto veľkopriestoru Bmpz).
Reakcia na: Valec #25:
Ak si čítal info, tak tam majú byť vložené spoje. Lenže ak ľudia nebudú vedieť kedy pôjdu, je to nefigu tak isto ako nezverejnený CP N4.
Reakcia na: Trolley #32:
N4 po Lovestreame odchádzala vždy po naplnení vozidla a po pokyne dispečera. Teraz to bude tak isto.
Reakcia na: Trolley #32:
A načo by ti bol CP v takomto prípade? Náhodou sa presun návštevníkov predĺži o 10 min. oproti plánu a prvých 5 električiek odíde prázdnych ale hlavne, že bude dodržaný CP? Proste začnú prichádzať ľudia, pristaví sa k nástupišťu prvá električka, naplní sa, odíde, príde ďalšia, naplní sa, odíde, atď., atď. Je na tom niečo komplikované? A to isté platí aj pre N53, vozov tam bude toľko, že nikoho ani nenapadne nejaký CP vôbec sledovať.
Reakcia na: AndyNO #34:
CP predsa môže byť orientačný. To je ako pri LD na Kamzík. V CP je hodinový takt, ale v skutočnosti tie sedačky chodia jedna za druhou.
vy sa tu vsetci tvarite ako keby v beuse robili uplny idioti a nevedeli nic vypravit...prosim vas....tie elektricky pojdu logicky asi podla potreby na pokyn dispecerov....toto vase vyplakavanie sa tu neda citat...uz sem prestanem aj chodit...
Reakcia na: Trolley #35:
Bol som Londýne na takej lokálnej akcii o pár ľuďoch v 2012 nazývaný otvárací ceremoniál Olympijských hier, kde bolo cez 80 tisíc ľudí. Odparkované metro a autobusy. Po skončení akcie prišli ľudia, naplnili sa vozidlá a odišli preč. Žiaden harmonogram. Tak isto aj na iných veľkých podujatiach kde som bol. Verejná doprava čakala na koniec. Keď sa naplnilo vozidlo, tak odišlo. Nikde žiaden grafikon, len informácia, že doprava bude posilnená po skončení akcie. Všetkým to stačilo. Len tu sa hľadajú problémy, kde nie sú.
Reakcia na: bobitwo #37:
Keď dokáže byť orientačný CP pri kyvadlovom vlaku po skončení akcie, tak nevidím dôvod doplniť CP N4 a x52.
Reakcia na: Trolley #38:
Lenže vlak osobnej dopravy musí mať CP a byť zavedený v dispečerskom systéme. Inak by nemohol ísť na trať.
Reakcia na: henko151 #31:
Tuším včera niekto videl na Metropolitane B.
Reakcia na: S499.1023 #40:
ZSSK alebo ČD?
Reakcia na: VladoPal86 #36:
"vy sa tu vsetci tvarite ako keby v beuse robili uplny idioti a nevedeli nic vypravit" uprimne v minulosti dali dost dovodov si to mysliet, a renome sa lahko nenapravuje.
Reakcia na: MatejBA #42:
Matej zacnime od magoriatu a tam aj skoncime dobre?
Reakcia na: 3pa3ck3 #41:
Zostali vôbec ZSSK ešte nejaké B?
Reakcia na: 3pa3ck3 #41:
Neviem.
Reakcia na: S499.1023 #45:
Ale také Bee je v princípe to isté, akurát namiesto napravového alternátora má CZE.
Reakcia na: Lada73 #30:
úprimne ? v tom chaose bude najlepší asi peší presun
Reakcia na: S499.1023 #46:
Áno, včera boli minimálne na EC272 a EC274 Bee-čka.
Reakcia na: Viko #44:
Pár ks B alebo Bdt ešte stojí v Žiline medzi súpravami ako záloha, ale v premávke som už dlhšie nevidel žiadny.
Reakcia na: mrcheef #49:
Aspoň v niečom ste na SK lepšie ako v CZ. Ja cestujem v B²⁴⁹, AB¹⁴⁹, A³⁴⁹ a Bdt²⁸⁰ denne v zrýchlených vlakoch medzi Prahou a Benešovom. Ale bude to dané neporovnateľne väčšou hustotou prímestskej dopravy v CZ, takže si ČD nemôžu dovoliť tak veľkoryso odstavovať staré šroty.
Reakcia na: Trolley #32:
Vôbec nerozumiem tejto logike. Čiže ak prídeš na zastávku a si v tom že ti príde o 10 minút spoj, ale najprv tam zastaví vložený spoj o 5 minút, nesadneš si doň lebo nie je uvedený v cestovnom poriadku?

Chcem ísť N53? Chcem. Viem kam chodí? Viem. Tak si sadnem a ďalej neriešim. Nerobme (zase) z malej vecičky obrovský škandál.
Reakcia na: Andrej #51:
Tak potom zrušme CP veď každý spoj nám skôr či neskôr príde. N53 ide raz za hodinu, čiže človek by mal vedieť orientačný CP rovnako aj pri N4. L4 má tiež vložené spoje zapracované v CP, L65 tiež.
Reakcia na: Trolley #52:
Linka 4 bude mať pevne dané posilové spoje. Lenže, ak majú ísť posilové spoje N4 a N53 na pokyn dispečera po naplnení, tak nemá zmysel robiť pre ne CP. Lebo potom by už plné museli čakať možno aj 5 minút, kým by mohli odísť. Alebo si predstavuješ CP na spôsob "spoj odchádza po príchode dostatočného počtu fanúšikov a zaplnení všetkých miest" ?
Reakcia na: Trolley #52:
V niektorých mestách kde jazdia linky extrémne často už viac menej "zrušili" CP. Koľko ľudí myslíš si že sa pozerajú na CP metra, napríklad?

Ak vložené spoje budú vypravené podľa dispečerov, akú hodnotu má "orientačný" CP? Podľa toho ako pôjde akcia tak je dosť možné že tie vozy budú vypravené v kompletné iných časoch než by bolo napísané, a v tom prípade ti bude CP úplne nanič.
Reakcia na: Andrej #54:
Nikde sa nepíše, že N53 a N4 pôjde na pokyn dispečera.
Reakcia na: Trolley #55:
Veľké mestá ako Londýn napríklad majú v CP v časoch dopravnej špičky uvedené, že bus je každých 10 minút. Myslíš, že s tým ľudia majú problém?
Reakcia na: bobitwo #56:
U nás to tak bolo pri električkách, ale po kritike cestujúcej verejnosti sa od toho upustilo.
Reakcia na: S499.1023 #50:
Tak ľahko sa vyhadzujú staré vozidlá, keď si ZSSK za posledných 15 rokov kúpila drvivú väčšinu modernizácií/nových súprav z eurofondov. 😂

V CZ, kde sa súťažia jednotlivé linky nie je až tak v móde kupovať si vozidlá z eurofondov. V poslednom období sa z eurofondov kúpili asi len moravské Ibalginy.
Reakcia na: Andrej #54:
"V niektorých mestách kde jazdia linky extrémne často už viac menej "zrušili" CP."

Presne tak. A vo väčšine ostatných ich ani nikdy nezaviedli. Našinec si to bežne neuvedomuje, ale koncept jazdenia podľa zverejneného cestovného poriadku (a jeho následného dodržiavania) sa uplatňuje v pomerne úzkom okruhu sveta. Viacmenej stredná, severná a časť západnej Európy, inde vo svete len vyslovene vzácne.
Reakcia na: Trolley #55:
Nie, ale keďže to tak bolo počas Lovestreamu, tak je rozumné predpokladať že to tak bude aj teraz, nie? Načo je dobrý vložený spoj, ak odíde veľkému davu pred nosom, lebo tak to má byť podľa CP?
Reakcia na: Andrej #60:
na druhej strane, pokial ciel tvojej cesty nie je na trase tych posilnenych liniek ale musis este na nieco ine prestupit, je dobre aspon tusit ci mas sancu stihnut spoj na prestupe alebo tam budes znova cakat.....
Reakcia na: si #61:
Veď tam chodí naozaj spoj za spojom a zbytočne by to malo CP, keď ani nevieš do ktorého spoja sa dostaneš. Nevieš kedy presne skončí koncert a koľko sa bude vychádzať z areálu, koľko bude trvať cesta na zastávku v tom dave ľudí, koľko bude trvať kým sa ti podarí dostať do nejakej električky. Čiže ten prestup si pozeráš asi priamo vtedy. Po takýchto koncertoch som si nikdy neplánoval, ktorý presný spoj chcem stihnúť, nakoľko naozaj človek nevie, koľko sa kde zdrží.
Bola niekde zverejnená aspoň chronometráž (ktorá je súčasťou CP), aby cestujúci vedeli, aký cestovný lístok si majú kúpiť?

A potom je tu ďalšia vec, ktorú sme dávnejšie rozoberali pri 131 - že ak linka nemá nahraté žiadne časy odchodov, nevie o nej vyhľadávač spojení
Reakcia na: Color #48:
Pozor, nie je Bee ako Bee. Na Metropolitanoch sa vyskytujú len Bee238 ČD alebo Beer ZSSK.
Bee238 ČD a Beer ZSSK sú ex. B a Bh po rozsiahlej modernizácii, o.i. majú kotúčové brzdy, predsuvné dvere a klimatizáciu, Bee238 ČD aj WiFi, jedinou nevýhodou sú zásuvky len pri oknách
x
Bee243 ČD, Bee272 ČD, Bee273 ČD a Bee ZSSK sú len humanizované, alebo len mierne zmodernizované B, bez klimatizácie, na EC sú nevhodné a na Metropolitanoch sa ani nevyskytujú.
Bližie info k modernizáciam ex B je na českej wiki alebo inde na nete.
Prečo ide X53 v súbehu s 525 a 527 z Chorvátskeho Grobu a bez zastavenia, a zároveň sú úplne zrušené tangenciálne spojenia na severovýchode Bratislavy?
Riešenie? X53 by bola omnoho zmysluplnejšia v trase (obojsmerne) Zlaté Piesky - Pri mlyne - Roľnícka - diaľnica D4 - Púchovská - Detvianska - Nám. A. Hlinku (na Tbiliskej by sa už asi nevošla do obratiska). Takáto trasa by bola trochu dlhšia, ale vzkm by sa dali získať tým, že by časť 65 Tbiliská - Na pántoch mala interval 30 min. miesto 15, to by tam stačilo. Plus by pre obsluhu Rybničnej mohla X53 obojsmerne zastavovať na Vajnorskom potoku v zastávke PAD.
Reakcia na: 3pa3ck3 #63:
Odchody 131 sú viazané na príchody vlakov, takže načo by bolo dobré mať ten spoj vo vyhľadávači? Povedzme že by spoj mal odísť o 1715, ale jeho vlak mešká príde až o 1755, takže by tá 131 tiež meškala. A keďže cestujúci zásadne nečítajú a nerozmýšľajú, radšej by sa rozčúlili na DPB namiesto toho aby zvolili alternatívnu kombináciu liniek ktorá by ich priniesla do cieľu oveľa rýchlejšie.
Reakcia na: Andrej #66:
Omyl, omyl. Neraz sa stalo, že ľudia nečakali na L131, lebo nevedeli kedy pôjde a namiesto toho sa všetci narvali do L93. Keď sa pristavila potom L131 na zastávku, nastúpilo do nej len zopár jedincov.
Reakcia na: Trolley #67:
To bude podľa mňa vina internátov a škôl, že nedostatočne informujú o tejto linke.

Neviem si predstaviť čomu by bolo dobré zverejňovať odchody linky ktoré často budú odlišné. Ak neprichádzaš z vlaku tak takú linku nikto nebude používať.
Čo mávam šťastie sledovať vyťaženosť L131 na Zochovej, tak je to adept No. 1 na zrušenie. Málokedy viac ako 4 cestujúci.
Reakcia na: Color #69:
Záleží asi od ktorého vlaku. Bývajú aj dosť plné 131.
Reakcia na: Andrej #68:
Načo by som čakal na linku, ktorá neviem kedy pôjde, keď mi práve ide L93 a na Zochovej mám na ňu prípoj v podobe L31 a 39?
Reakcia na: Trolley #71:
Celá pointa tej linky je aby ju používali študenti z konkrétnych vlakov. Ak nevedia o tej linke, tak ju nepoužijú. Riešenie je aby boli o tej linke poskytnuté lepšie informácie, ako som už písal.

Ak by bol zverejnený orientačný CP, tak sa stane jedna z dvoch vecí:

1. Linka nebude reálne premávať podla zverejnených informacií, a človek ju použije len raz, bude musieť čakať na dobu neznámu kým tá linka reálne bude vypravená, a potom tu na imhd.sk budeme musieť o tom počuť a trpieť. Nabudúce radšej zvolí kombináciu 93+31/39, a sme tam kde sme boli.

2. Linka bude mať štandardný CP a bude premávať v štandardnom intervale, a odchody bude mať vždy v tom istom čase, či prišiel vlak alebo nie. Okrem toho že tá linka má dosť obmedzené využitie pre ľudí ktorí nejdú na Lanfranconi alebo na CSU, ak vlak príde mimo interválu, študent radšej zvolí kombináciu 93+31/39, a sme tam kde sme boli. Teda pokiaľ na tej linke nebude ponúknutý podobný interval ako na 93, o čom mám vážne pochybnosti.

Vážne si myslíš že toto je lepšie riešenie? Stačí, aby študenti o tej linke vedeli, a je po problémoch.
Ja som mal vždy pocit že 131 sa pristavila až príliš neskoro, často odchod 15 minút po príchode vlaku kde už väčšina študentov nasadla na 93/32 a už boli na ceste
Reakcia na: Andrej #72:
Ak by tá linka jazdila každých 15 minút, respektíve by sa tam cez víkend presmerovala L31, nebol by žiadny problém. Práve teraz sa totiž deje to čo píšeš - neviem kedy mi príde L131, tak radšej napadnem na L93 a 32.
Tu je otázka, či 131 neublížil aj presun na nástupište I, na ktoré sa prechádza ako svetelnej tabule, na ktorej sa tiež táto linka neobjavuje. Nebolo by nejako technicky možné zabezpečiť, aby sa tam odchod objavil aspoň pár minút predtým (keď začnú vychádzať cestujúci zo staničnej budovy)?
Reakcia na: Trolley #74:
131 by jazdila každých 15 minút, ale 93 je každých 8, a 31+39 každých 11. No prečo by niekto išiel 131kou ak musí na ňu počkať viac než 8 minút?

31 na hl. st. tiež nie je riešenie, ak by tá linka jazdila nadalej na Blumentál cez týžden tak by to zase len zbytočne zmiatlo substrát.

Ako som napísal už x krát, ak tá linka vozí vzduch, to bude preto lebo informovanosť je zlá. Ak je študent schopný viesť vlastný život a študovať, tak by snad pochopil informáciu typu "Linka 131 odchádza z nástupištia B 5 minút po príchode vlaku XYZ", či nie? A ak nie si študent, načo ti bude taký spoj? Pre aký dôvod by si šiel z hlavnej stanice na internáty nedelu večer?
Reakcia na: Andrej #76:
Prečo by mal čakať 15 minút. Vlak príde povedzme xx:30, 131 by išla xx:40. Ak vlak bude meškať 10 minút - 15 minút, v pohode stihne ďalší spoj.

A 31 cez víkend na stanicu by mohla byt kľudne označená ako 131, aby to nemalo 2 rozdielne trasy.

Ale keď už nechcete ani jedno, ani druhé, čo tak aspoň na zastávkové tabule vypísať odchod 131?
Prekvapila ma trasa X53. Prečo nemôže ísť obojsmerne cez ulicu Pri Mlyne, aj so zastávakov pri stanici, keďže nahradzuje aj iné zrušené linky, nielen 53? MiÚ Vajnory aj tak obslúži jedným smerom, mohla by oboma. Zachádzka bez zastavenia cez Chorvátsky Grob (predpokladám cez jeho časť Čierna Voda, lebo cesta z Bernolákova do pôvodnej obce Chorvátsky Grob sa aj tak rekonštruuje) mi pripadá ako plytvanie časom a prostriedkami.
Reakcia na: BA2301 #78:
Tipnem si, že kvôli tomu, že ulica Pri mlyne je súčasťou príjazdovej trasy na parkovisko Juh a teda sa očakávalo, že by tu autobus prestál hodiny v kolóne
Reakcia na: 3pa3ck3 #79:
Presne ako píšes 525 / 527 skrz to naberajú aj hodinové meškania.
Reakcia na: Tom_BB #80:
Ono tá obchádzka pre X53 by nemusela byť taká dlhá, ak by existovala križovatka D1xD4. Potom by sa aj regio linky dali odkloniť tak, že by obišli Vajnory, ale cez Čiernu Vodu by už šli po štandardnej trase
Reakcia na: Andrej #76:
Nestačilo by, keby sa autobus pristavil na zastávku ihneď po príchode vlaku a počkal tam niekoľko minút, kým by stihli prísť študenti? Informovanosť by sa možno dala vyriešiť tým, že by v strede na nástupišti D bola veľká tabuľa (ako pri výlukách) s nápisom "131 > Cintorín Slávičie" a šípkou. Prípadne by tam mohol byť cez prvé víkendy aj informátor.
Reakcia na: VladoPal86 #36:
S tou prvou vetou sa nedá nesúhlasiť, máš úplnú pravdu, robia a nevedia a potom sa populisticky pochvália že ako jediný dopravca v IDS BK majú 100% výpravu pričom deň predtým zrušia spoje 😂
Reakcia na: 3pa3ck3 #81:
Všetko sa dá keď sa chce len treba chcieť. Tu sa ukazuje aj pre mňa nepochopiteľne chýbajúci výjazd na D4 smer Rača na starej seneckej v smere na Senec. Ale ak by niekto chcel nie je problém tam postaviť policajta, ktorý by na pár minút odstavil autá a pustil by bus na odbočenie do ľava cez plnú čiaru keďže výjazd na D4 na Raču v smere od Senca tam je čo by ušetrilo hodne času a kilometrov keďže by sa voz nemusel ťahať cez triblavinu okolo klokana cez celú Čiernu vodu.
Reakcia na: Tom_BB #84:
Tie vetvy tam nie sú zámerne (keďže dané smery rieši D1 o kúsok ďalej), avšak projektant nemohol tušiť, že niekomu napadne nepostaviť celý uzol Bratislava-Východ naraz
Reakcia na: Color #69:
Ospravedlňujem sa, pomýlil som sa. Myslel som L184.
Hlavne, ze BID sľúbila, že v prípade zdržania 525 a 527 odkloni. 😀
Reakcia na: Joyki #87:
525 by sa odkloniť ešte dala s tým, že by šla rovno na Chorv.Grob a obslúžila by všetky zastávky cestou späť na Zlaté piesky (defacto by jazdila okružne opačným smerom podobne ako x53 s tým, že zo zlatých pieskov by šla rovno na Chor.Grob) ale pri 527 je odklon nereálny keďže na Pezinok/Viničné je to už dlhšia trasa...tam skôr mali byť pripravené operatívne zálohy na konečných kedže meškania sa výšplhali až na 120 minút! Spoj 527 z Viničného s odchodom 20:03 reálne vychádzal 21:00 (mal tam stáť od 18:56).
Zo včerajška ..
S60 nepoberala všetkých. Ľutujem tých, ktorý išli ďalej ako do Vajnôr. Buď mali spojiť Jánošíkov alebo tam dať Stadler KISS. ZSSK to nezvládlo.
Kyvadlovka tiež nepoberala. Točila sa furt aj mimo zverejneného CP.
Naspäť úplná pohoda s kĺbovou X53 zo zastávky Čierny chodník. Električky išli za sebou hneď po naplnení. Prázdne čakali za sebou pomaly od vozovne smer Zlaté piesky.
Reakcia na: david11 #89:
A nevyšlo ani mimoriadne zastavovanie EC vlakov vo Vajnoroch, keďže bola po výkoľaji v Strekove pooraná trať a jazdilo sa odklonom cez Rajku.
Reakcia na: david11 #89:
"ZSSK to nezvládlo"
😮😮😮😮😮😮😮
To nie je možné
Reakcia na: Ike #91:
Otázka teraz znie, či to nezvládlo ZSSK, alebo si posilnenie v ZSSK nikto neobjednal. Ja tipujem to druhé, už minimálne preto, že podľa dopravného projektu mali na posilovke jazdiť Stadleri, v noci dokonca v 20 min. intervale. A posilovka MHD tam bola tiež plánovaná vo výrazne vyššom rozsahu.
Reakcia na: Valec #92:
Od istého momentu vnímam ZSSK a objednávateľa ako jednu právnickú osobu. Občas dokonca aj fyzickú 😁
Reakcia na: Solider #90:
Podľa webu ZSSK mali zastavovať vo Vajnoroch Metropolitany, ktoré neboli odklonené (mali NAD)
Reakcia na: Valec #92:
Ono je to jedno či si niekto niečo objednal. Oni neodviezli ani ľudí čo si kúpili lístok a necestovali na koncert no omnoho ďalej, kde je interval 120 min. v nedeľu. Organizačne zlyhali. Hlavne, že im spinkali odstavené súpravy v Zámkoch.
Reakcia na: 3pa3ck3 #94:
Len EC 131 a 281 už išli odklonom cez Rajku a v úseku BA – Štúrovo boli odrieknuté, takže cestujúci odtiaľ sa presunuli do osobákov, preto to nestačilo. A ZSSK nevie operatívne na tieto udalosti reagovať, ak sú tie vozy deponované v Zámkoch. To by ich museli plánovane previezť/nakuplovať predtým.