Na začiatku leta prinášame sumár vozidlových noviniek z jarných mesiacov.
Električky
Veľké prehliadky spojené so zmenou náteru na celočervený boli v ústredných dielňach dokončené na súpravách T6A5 #7913+7914, 7927+7928 a 7933+7934. V pôvodnom červeno-krémovom laku tak zostali už len súpravy #7917+7918, 7929+7930, 7937+7938 a 7939+7940. Červeno-krémová #7901+7902 išla v júni na prehliadku do ústredných dielní.
Veľkú prehliadku s obnovou celočerveného náteru podstúpil aj vozeň K2S #7132.
Odstavená na vyradenie bola ďalšia električka K2S #7113.
V prvej polovici roka bolo viacero električkek Škoda 29T ForCity Plus odstavených z premávky z dôvodu opotrebovaných obručí kolies. V premávke sa tak namiesto nich môžeme častejšie stretávať s obojsmernými električkami Škoda 30T na linkách 1 4 a 9. Výmena obručí by sa mohla zrýchliť po dodávke nového prezúvacieho zariadenia pre nízkopodlažné električky, ktoré si DPB objednal v apríli tohto roka od firmy SK-TECH s.r.o., Trenčín.
Trolejbusy
V poslednom júnovom týždni boli z premávky odstavené posledné tri jazdiace trolejbusy Škoda 25 Tr Irisbus #6701, 6702 a 6705. Posledným dňom ich prevádzky bol 28. jún 2024. Pre uvoľnenie miesta vo vozovni Hroboňova boli všetky odstavené vo vozovni Trnávka/Jurajov dvor.
Do vozovne Hroboňova boli z Trnávky na prelome júna a júla preradené trolejbusy Škoda 30 TrDG SOR #6101 - 6115 v súvislosti s ich nasadením na linku 33.
Do vozovne Trnávka naopak z Hroboňovej odišli trolejbusy Škoda 30 Tr SOR #6010 - 6015.
Autobusy
V autobusoch SOR NB 18 City z rokov 2010 a 2012 bola dokončená montáž akustických hlásičov zastávok, ktorá prebiehala postupne od roku 2022. Hlásiče zastávok BUSE BS 200 boli získané z vyradených vozidiel. Interiérový informačný systém v týchto vozidlách pôvodne pozostával iba z jedného, resp. dvoch malých jednoriadkových LED displejov. Doplnením akustického vyhlasovania zastávok sa tak aspoň čiastočne zlepšila orientácia cestujúcich.
Autobus SOR NB 18 City #2234 bol na dva letné mesiace prenajatý žilinskému DP pre zmluvnú dopravu v závode KIA.
Na vyradenie boli navrhnuté viaceré staršie nevyužívané, príp. pokazené autobusy (niektoré z týchto autobusov DPB aktuálne ponúka na predaj):
- SOR NB 18 City #1828, 1832, 1850, 2849, 4222, 4224, 4238
- Irisbus Crossway LE 12M: #3102
- Mercedes-Benz CapaCity: #4906, 4920
- Solaris Urbino 15 CNG: #1204, 1206, 1209, 1211, 1212, 1214, 1219, 1220, 1222
- Solaris Urbino 18: #3211, 3212, 3213, 3215, 3216
- MAN NG 313: #3201, 3202, 3203, 3204, 3205
- SOR C 10.5: #3304, 3305
- SOR BN 10.5: #3424, 3425 (oba boli od 1/2024 prenajaté do Prešova)
Doslúžili aj technologické autobusy SOR BN 10.5 #3407 (koľajové trate) a #3430 (zimná údržba), SOR BN 9.5 #3536 (nakoľajovač električiek) a Tedom C12 G #2107 (štartovanie autobusov).
Koncom júna neplánovane dojazdil SOR NB 18 City #2206 pre ruptúru nosnej konštrukcie. Jeho ďalší osud zatiaľ nebol definitívne stanovený.
henko151
Krátke trolejbusy budú teda nasadené na pomalšie linky.
L49 dá za 19 minút 5,7km = 18 km/h
L42 dá za 24 minút 9,6 km = 24 km/h