Výluka na račianskej nočnej linke N55 (4. – 21.7.2024)

Do Rače bude mimoriadne premávať nočná električka z Hlavnej stanice.

Pre opravu Račianskej ulice bude od noci 4./5. júla do noci 20./21. júla 2024 zmenená organizácia nočnej dopravy z Hlavnej stanice do Rače.

  • Mimoriadna nočná električková linka N7 bude premávať po trase Hlavná stanica – Blumentál – Račianske mýto – Stn. Vinohrady – Rača, Komisárky.
    • V uzle Detvianska bude na spoje linky N7 nadväzovať autobusová linka N55 v smere Na pántoch.
    • Na zastávke Hečkova bude od noci 5./6. júla zabezpečený prestup na nočnú linku N56 smerom na Zlaté piesky.
    • Električka bude na všetkých zastávkach zastavovať iba na znamenie.
      • Pred vystupovaním z vozidla bude preto potrebné stlačiť tlačidlo otvárania dverí v dostatočnom predstihu pred zastávkou.
  • Autobusová nočná linka N55 bude premávať po skrátenej trase Detvianska – Púchovská – Na pántoch.
    • V uzle Detvianska bude obojsmerne zabezpečená nadväznosť medzi linkami N7 a N55.
    • Zastávku Detvianska bude obsluhovať na autobusových nástupištiach na Detvianskej ulici (nást. C a D).
    • Namiesto neobsluhovaných zastávok Bukovinská a Rostovská bude možné využiť zastávku Hybešova.
    • Zastávky Povraznícka, Nám. slobody a Kollárovo nám. (nást. D a E) nebudú počas výluky nočnou dopravou obsluhované.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
A to sa kedy stalo, že električka dokáže zastavovať na zastávkach iba na znamenie?
A predsa sa dajú urobiť zastávky na znamenie aj pre električky 😁! Hoci pre dennú prevádzku by sa asi hodilo doplniť viac stop tlačidiel.
Reakcia na: Public Transport #2:
Ja hovorim uz dlho ze niektore zastavky ako napriklad krcace by sa mali dat na znamenie.
Reakcia na: Public Transport #2:
Tiež si myslím, aspoň to bude nejaká zmena:D
A budú tlačidlá na otváranie dverí doplnené o správny symbol alebo o informáciu? 🤨

To zase bude hlásenie: Nasleduje zastávka X, na znamenie. Signál na zastavenie dajte včas vodičovi stlačením tlačidla, ktoré cez deň stláčate na otvorenie dverí. 😂
Hlavne chceme niečo s hranatými kolesami
To sa čo ide robiť že neprejde autobus po Račianskej? A nadväznosti na N56 budú ako?
Reakcia na: 810zssk #7:
žeby na Hečkovej?
Tiež by ma zaujímalo, či teda počas nocí nebude vôbec prejazdná Račianska pre autá alebo čo sa ide robiť?
Reakcia na: samkoh #8:
No len to nevychádza. N7 bude mať podstatne dlhšiu jazdnú dobu ako N55. A keď posunieš N56, nebudú ti zas vychádzať pripoje na ZP.
Reakcia na: 810zssk #10:
Ak správne rozumiem systému N56, tak nadväzuje buď na račianskom konci, alebo na ZP. A v noci by N7 dlhšiu jazdnú dobu nemusela mať, veď kilometricky je to kratšie cez Štefanovičovu, než cez Hodžovo námestie.
Reakcia na: samkoh #11:
No jazdná doba 7ky je cca 27 minút cez deň...
K tomu treba odrátať vypnuté semafory a všetko možné a predpokladám že sa dostaneme k času pod 25 minút čo neznie zle 🙂
A predpokladám že sa nasadia K2 prípadne súpravy nocujuce v Rači
Reakcia na: Ma178rek #12:
Myslim, ze skor Skodovky kvoli nizkopodlaznosti.
Reakcia na: 810zssk #7:
Budú sa robiť jednopruhové časti Račianskej. A kvôli vpustom by hrozilo, že by si tam nočáky dotrhali topánky.
Keď sme sa o tomto pred pár týždňami bavili, tak som nečakal, že DPB spraví nočnú električku. Lebo "nikdysatotaknerobilo". Som prekvapený. Myslím že v noci z piatka na sobotu a zo soboty na nedeľu by električkové nočáky mohli byť. Aj na ostatných radiálach.
Reakcia na: Ma178rek #12:
Veľa záleží od vodiča. Končiace spoje L5 okolo polnoci vedeli Račiansku preletieť za pár minút. S polnočným nočákom sme išli častokrát narovnako. Račianske mýto a Čabelkova križovatka sú zapnuté non stop. Je tam zrýchlený cyklus nečaká sa dlho no voľno.
Inak veľa ľudí bude čakať v centre zbytočne na N55. K Blumentálu ani nič nejde okrem N55 žeby prestúpili tam.
Reakcia na: samkoh #11:
N56 nadväzuje na oboch koncoch v rôznych smeroch. Teda vtedy keď nadväzuje od N55 na Hečkovej tak na ňu zas na ZP nadväzuje N53. Preto ak by si posunul odchod N56 z Hečkovej na neskôr, rozbije sa ti prestup na N53 na Zlatých.

Tá N56 je inak celkovo fajnový nezmysel a už by s ňou niekto mohol niečo robiť.
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
Aký by bol ich benefit?
Reakcia na: 810zssk #18:
Kapacita.
Reakcia na: 810zssk #18:
a v pripade race aj lepsia obsluha sidliska....
Reakcia na: si #20:
Tú vieš predsa rovnako dosiahnuť aj autobusom.
Reakcia na: 810zssk #21:
rovnako to nebude, električkou sa z Hečkovej na Hybešovu dostaneš rýchlejšie, než busom z Hečkovej na NKD.
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
A vozili by koho? Pretože už ani tými nočnými autobusmi necestuje toľko ľudí ako v minulosti.
Existovali niekedy v systéme bratislavskej MHD nočné linky obsluhovane električkami vôbec?
Reakcia na: volod #24:
Pravidelne nie... Nepravidelne áno
Reakcia na: volod #24:
pokiaľ si pamätám, tak počas Vianoc/Silvestra boli vypravované mimoriadne električkové spoje
Reakcia na: volod #24:
"1. mája 1899 boli zavedené prvé nočné električkové spoje na Hlavnú stanicu k nočným vlakom a súčasne bola zavedená nočná tarifa."
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10030/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1895-az-1908

"Zriadené boli aj nočné spoje na linkách 1 a 2 (Hlavná stanica - Savoy - Zátišie)."
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10033/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1938-az-1952
Ten príchod N7 na hlavnú stanicu o x:26 je teda veľmi trúfalý. Som zvedavý ako tam dispečeri budú zvládať sledovať dobiehajúcich prestupujúcich (čo sa im už dnes občas nedarí ani pri busoch).
Reakcia na: 810zssk #21:
Stále ani po X rokoch nie sú prerobené zastávky pre N55. Takže nie nevieš urobiť podobnú obsluhu zatiaľ. jediná čo sa presunula je Mladá Garda, ale iba v jednom smere. Ostatné bez zmeny vrátane nastupovania z trávy či cesty ..
Reakcia na: 810zssk #28:
To je prvé, čo ma pri tejto dočasnej linke zaujalo a dosť ma prekvapilo, že na to doteraz nikto nepoukázal.
Osobne som veľmi zvedavý, ako to bude fungovať v praxi, keďže aj ten príchod x:26 je len na papieri a v prípade meškania to nemusí byť úplne príjemné pre ostatné nočné linky... Keď sa samozrejme pripočíta aj ten čas prestupu cestujúcich. 4 minúty sú vážne málo, ale nechajme sa prekvapiť, možno to inžinieri z DPB majú premyslené.
Reakcia na: volod #24:
za našich časou keď sme brávali karosy z krasňan tak tam chodil nočný služobák - električka., a bolo fasa Že v jednom vozni bola fajčiareň a v druhom nefajčiareň - tá však bola skoro furt prázdna...kde sú tie časi...s tou električku fujazdili brigádnici po februárke čo to dalo....už zostanú iba spomienky..
Reakcia na: Depebe #30:
Tak na N33 a N74 vieš v pohode prestúpiť aj na Račku a ak by N7 prišla na Račko o minútku skôr, tak sa dá stihnúť aj prestup na N74 smer stanica.
Príchod N7 na Detviansku XX:50 a odchod N55 z Detvianskej XX:51. Obrat na Pántoch 0 minút. Príchod N55 na Detviansku XX:04, odchod N7 z Detvianskej XX:04. Čiže akékoľvek meškanie N7 pri odchode z Hlavnej stanice znamená zaručene neskorý príchod N7 na Hlavnú stanicu 👎
Reakcia na: Trolley #32:
Tak či tak musia čakať tú N7. Čo ak by niekto cestoval z STU alebo podobne. Aj keby niekto nastupuje pod stanicou a ide hore na stanicu, tak musia čakať.
Reakcia na: Pajo #33:
Celé je to veľmi natesno. Ak príde nejaká silná piatková/sobotnajšia noc, tak tento systém sa celý rozpadne a bude sa jazdiť s meškaním.
Napríklad teraz počas tohto víkendu, keď prebiehal HHŽ N53, kam poslali 12M Urban, chodil na stanicu totálne narvatý, viackrát aj po plánovanom odchode. Počas premávky tejto N7 podobné situácie nie sú úplne premyslené. Nie je žiadna šanca to stihnúť dobehnúť.
Reakcia na: Depebe #35:
Víkendy tak fungujú roky rokúce.. vždy sa meškalo..
Reakcia na: david11 #36:
Čo pokladáš za meškanie? Pretože ak tvrdíš, že každú noc pred voľným dňom nočáky odchádzajú 3 a viac minút neskôr zo stanice a na opačnej konečnej sa len otočia a idú naspäť, tak nie, takto to roky rokúce naozaj nefunguje...
Reakcia na: Depebe #37:
No taká N55 vždy prichádza medzi poslednými na Hodžovo.. už tam má 3 viac min. meškanie. veľa záleží na odchode zo stanice /poradí/ a na koľkú zelenú prejdú na Štefánikovu v zástupe za sebou.
Reakcia na: david11 #38:
No veď jasne, s tým sa samozrejme ráta, keďže nejaký nočák musí odísť prvý a nejaký iný zase posledný. Tam je jedno, či je to N55, N70 alebo N31 - vždy je to aj tak inak. Ten čo odchádza posledný logicky mešká. Tu skôr poukazujem na to, že budú často bývať zmeškané už samotné rozjazdy.
Reakcia na: Depebe #39:
Ináč taká N31 načo chodí medzi prvými... Mali by ísť podľa toho ako dlha je daná linka a stíhajú sa obraty ...
Lebo aj tie 1-2 minútky sú niekedy veľa
Reakcia na: Ma178rek #40:
Záleží na vodičoch... Podľa toho ako sa postavia, tak idú. Ja som tiež toho názoru, že tie linky kde je menej času na obrat by mali chodiť čo najskôr, ale je pravda, že aj keď odchádza nejaká linka posledná a je málo ľudí, dobehne to bez problémov. Napríklad N21 má vyrovnávací čas len 2 minútky, ale keď ide prvá, na Hroboňovej už väčšinou vetrá 30 sekundový nadbeh
Reakcia na: Depebe #39:
Teraz sa na Račianskom FB sťažujú ľudia, že na seba nečakajú 52 a X52 pri žel. prejazde. Základnú vec nevedia zabezpečiť..
Reakcia na: Depebe #37:
v časoch predkovidových bolo zcela bežné, že nočáky v piatky a soboty odchádzali zo stanice namiesto :30 v rozmedzí :35 až :40 lebo sa čakalo na niečo zmeškané (najviac N61 a N70), a to nemusela byť ani žiadna akcia v meste, hlavne vtedy v tých nočákoch cestovalo o poznanie viac ludí ako dnes, čiže po trase ani nebolo velmi kde dobiehať meškanie a fungovalo sa...
necelý mesiac trvajúci výlukový stav v Rači kde budú časy na knap sa dá prežiť si myslím v pohode. N95 jazdí často na otočku už pomaly rok.
Reakcia na: Ecomat #43:
Tu mi napadlo či by sa N55 a N56 nedali zlúčiť do jednej linky v tomto prípade.
Reakcia na: Ecomat #43:
Čo bolo na nočákoch pred kovidom bohužial neviem. Čerpal som z vlastných skúseností z nedávneho obdobia.
Fungovať sa určite dať bude, len sa bude podľa mňa častejšie meškať, práve kvôli tým časom na N7. Najväčšie zdržanie podľa mňa aj tak spôsobia prestupujúci cestujúci, ale to sa nedá nejak lepšie vyriešiť, lebo električka
Reakcia na: Trolley #44:
A po výluke by sa zase odlúčili?
Reakcia na: Depebe #46:
N7 môže ostať, rovnako ako zlúčené linky N55 + N56
Reakcia na: Trolley #47:
Práve sa tu rozprávame o tom, aké je to nepraktické...
Reakcia na: Depebe #48:
ma to svoje vyhody aj nevyhody.... pokial by ale ten elektrickovy nocak dokazal vymiest aj centrum, tak okrem cestujucich na masokombinat by to pre substrat bolo cisto prakticke.... (co po dokonceni petrzalskej trate spravit aj nocnu 3 by mohlo byt zaujimave, teda ak si odmyslim napatove vyluky a z toho vyplyvajuce nahrady.....)
Reakcia na: si #49:
V tomto prevedení v akom je to teraz, nevidím žiadne výhody oproti N55.
Celkovo pravidelná premávka nočných električiek popri terajšej nočnej sieti čo máme, mi nedáva moc zmysel.
Prečo je pri 1/51 piktogram spoj nemusí byť zabezpečený nízkopodlažným vozidlom uvedený iba pri výjazdovom spojí na hlavnú stanicu a pri ďalších odchodoch, ani na N7 už nie?
Reakcia na: Depebe #50:
Výhody sú v tom, že nemusíš nastupovať niekde na ceste, na tráve, v prípade dažďa sa môžeš schovať pod prístrešok a obslúži sa väčšie územie.
Reakcia na: Trolley #51:
N7 nemá uvedenú nízkopodlažnosť, teda sa tam neuvádza ak niektorý spoj garantovaný nie je. Z nejakého dôvodu DPB na nočákoch nikdy negarantoval NP vozy ani keď tam pravidelne vypravované byť mali a aj záložáky boli NP (na abusoch a tbusoch to dnes už samozrejme relevantné nie je).

Každopádne pri tom výjazde ide očividne o chybu a budú tam Škodovky.
Reakcia na: 810zssk #53:
Tak ked si pozreš linku jedna ked to jazdí to poradie 1/51 este ako linka jedna tak tam je že spoj je NP
Reakcia na: Patari_k #54:
Ale ak si pozrieš výjazd na stanicu od STU, máš tam piktogram, že spoj nemusí byť nízkopoddlažný. Ďalšie odchody 1/51 ho už nemajú.
Reakcia na: Patari_k #54:
No veď preto hovorím že tam budú škodovky.
Reakcia na: 810zssk #56:
A čítal si môj koment?
Reakcia na: Trolley #57:
Čítal, aj som naň odpovedal v #53.
No ako sa osvedčila N7 stíhali sa obraty alebo nie???
B
Reakcia na: Ma178rek #59:
párkrát sa čakalo na stanici, inak bez problémov, a to dokonca niektorý deň mala N55 aj mimoriadnu udalosť, kde musel ísť záložák s meškaním a zvládlo sa to ...
Počas výluky som si všimol, že častokrát niekto čakal aj na zastávke Komisárky, aj keď tam bežne N55 nestojí. Prečo tam vlastne nezriadili aj zastávku pre N55, keď pri ostatných zastávkach električky zastávku má (Hybešova a Detvianska sú mimo jej trasy)?