DPB objednáva zvyšných 10 jednosmerných električiek

Do dvoch rokov sa počet nízkopodlažných klimatizovaných električiek zvýši na 100.

Dopravný podnik Bratislava podpísal s Ministerstvom dopravy SR zmluvu na poskytnutie sľúbených financií na nákup ďalších 10 jednosmerných veľkokapacitných električiek Škoda 29T3 ForCity+, ktoré boli vysúťažené ešte v roku 2021. Finančný príspevok bude poskytnutý z európskeho mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti (komponent REPowerEU) vo výške 23 900 000 €. V tomto prípade príspevok umožňuje preplatiť až 100 % oprávnených výdavkov projektu, takže dopravný podnik sa na nákupe týchto 10 električiek nemusí finančne podieľať, s výnimkou prípadných neoprávnených výdavkov potrebných na dosiahnutie cieľa projektu.

V nadväznosti na poskytnutie finančného príspevku DPB dňa 20. marca 2024 električky objednal od výrobcu Škoda Transportation, pričom dodacia lehota bude 27 mesiacov. Električky by tak mali byť dodané do júna 2026, kedy zároveň končí obdobie oprávnenosti výdavkov v rámci Plánu obnovy a odolnosti.

Po dodaní týchto električiek bude mať bratislavský dopravný podnik rovnú stovku veľkokapacitných nízkopodlažných a klimatizovaných električiek (60 jednosmerných, 40 obojsmerných). Ich nákup mohol byť realizovaný vďaka nenávratným finančným príspevkom z fondov Európskej únie.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lostrail #23:
je to o zvyku...
a stale mas vyssiu pravdepodobnost ze to zachytia aj ti cakajuci pri vylucenej kolaji ako ked ti miesto toho jazdi nahradna autobusova doprava....
Reakcia na: si #18:
Technicky vsetko OK, len neviem, ci je uplne najlepsi napad v meste, kde pri prekrytom oznacniku s napisom "Zastavka je zrusena" stale caka 10+ ludi na spoj, presuvat masy cez vikendy na protismerne nastupiste.
Reakcia na: Škoda Forcity #21:
Reagujes na nieco ine. Hovoril som tam o zbytocnosti mat 50m obojsmerky na L3 ❗ Ked aj Raca aj Janikov dvor budu mat /maju bobratiska klasicke.
Reakcia na: Petto #16:
1. L3 teraz nemá obratisko na Jungmannovej
2. Prečo pri rekonštrukci by mali robiť obratisko, ak to bude len na jednej linke, obojsmerné električky vystačia. Po sprevádzkovaní 30T3 ich bude 40.
Reakcia na: Petto #16:
Skôr by som tieto vozy očakával len pre linku 3, veď pri int. 3 minúty a po predĺžení na koniec Petržalky to je približne 30 až 35 vozov, plus rezerva. A keďže sú o niečo drahšie, cena môže byť pokojne 4 až 5 miliónov eur za voz pri dnešných cenách. Ak si niekto myslí, že sa len tak niekde povaľuje vyše 300 miliónov eur na ďalšie električky pre Bratislavu, tak mu držím palce. Podľa mňa bude úspech, ak sa pokryje aspoň celá linka 3.

Okrem toho Račianska radiála sa bude musieť zmodernizovať pred rokom 2030, na mnohých úsekoch je trať v horšom stave než na Vajnorskej, takže treba počítať aj s týmto financovaním.
Reakcia na: S499.1023 #17:
Ak budú premávať v súpravách, tak kľudne.
Reakcia na: Petto #16:
vidis, a ja by som zas v mojich snoch privital keby vsetky vozidla boli obojsmerne, na tratiach boli kolajove spojky, zabzar a dialkove (automaticke) stavanie vlakovej cesty a nebol by problem napriklad cez weekend vylucit jednu tratovu kolaj a pocas vyluky ju stihnut podbit a prebrusit a pocas toho mat zachovanu v dotknutom useku jednokolajnu prevadzku aj s obsluhou zastavok po nespravnej kolaji....
Reakcia na: Solider #14:
A vyhrá to Schadefabrika s 27-metrovými vozmi ako v Ostrave 😃.
Reakcia na: Solider #14:
Snad to nebudu aspon obojsmerky. L3 aj L4 su a budu v buducnosti len s obratiskom. Aj Bory v 2030+ s obratiskom su planovane. Pocas reko Racianskej 2030 + tiez nebude asi uvrat. Ked sa daju vyuzit obratiska Vinohrady/Krasnany.
Reakcia na: Solider #14:
Nekaz mi moje sny!
Reakcia na: upravovač fotiek #13:
A pritom to bude do 50 metrov 😛
Reakcia na: Dadino #4:
Očakávam 52 až 53 metrov v zadaní, keď sa vyhlási súťaž.
Reakcia na: SixSixTrooper #11:
Nespomínam si že by som o tom niečo v technických špecifikáciách čítal. Mechanicky ich spriahneš, ale to nestačí.
Reakcia na: Dadino #4:
Nedali by sa spriahnut 29Tcky podobne ako elektricky na Tenerife?
Reakcia na: ES499.0001 #9:
Neboli úplne rovnaké nejaké madlá a iné úpravy viem že na začiatku boli...
Ale asi máš pravdu že to bude T4, rôzny rok výroby resp sprevádzkovania...
Reakcia na: Ma178rek #8:
Tipujem, že tieto už budú 29T4. Aj #7401 - #7430 sú zhodné a aj napriek tomu došlo k rozdeleniu na podsérie 29T1 a 29T2. Toto isté je aj pri #7501 - #7530, kde ešte #7501 a #7502 tvoria samostatnú podsériu 30T0.
Reakcia na: ES499.0001 #6:
Ak by nastali nejaké úpravy tak áno ale budú zhodné z nedávno dodanymi
Reakcia na: Ma178rek #5:
Tento plán poznám aj ja, ale bol som v tom že takto to bude po dodaní 20x 29T a 10x 30T a že toto je extra. Či?
To už budú 29T4?
Reakcia na: Andrej #3:
Predpokladám že týchto 10 bude na predĺženie do Petržalky akurát, predsa len treba robiť prehliadky, vyradia sa K2S okrem novostavieb a možno nejaké T3G (hovorilo sa 7835-38) či také niečo