Ďalšie kolo výpredaja vyradených električiek a trolejbusov

Záujemcovia o vyradenú električku či trolejbus môžu opäť rozbiť prasiatko.

Po prevažne neúspešnom odpredaji vyradených vozidiel MHD z minuloročnej jesene ponúka bratislavský podnik mestskej dopravy (DPB) nepredané vozidlá opäť prípadným záujemcom. Tentokrát sa DPB rozhodol cenu dopravných prostriedkov výrazne znížiť, pri električkách až o 75 %, trolejbusy sú za polovicu.

V ponuke sú električky K2S, trolejbusy Škoda 14 Tr a 15 TrM, nízkopodlažný kĺbový trolejbus Škoda 25 Tr Irisbus, autobus Karosa C 734, ako aj jedno pracovné vozidlo. Predaj bude realizovaný formou elektronickej aukcie, záujemcovia môžu predkladať žiadosti o účasť v elektronickej aukcii do 13. februára 2024 do 10:00 v zmysle súťažných podkladov.

Prehľad ponúkaných vozidiel:

  • Kĺbové električky K2S: #7101, 7102, 7104, 7105, 7106, 7108, 7111, 7114, 7118, 7119, 7120.
    • Minimálna kúpna cena jedného vozidla je 2000 €.
    • Električky sú kompletné a prevádzkyschopné po vykonaní revízie elektrických zariadení a technickej kontroly.
  • Krátke trolejbusy Škoda 14 Tr: #6285, 6310.
    • Minimálna kúpna cena jedného trolejbusu je 1000 €.
    • Trolejbusy sú kompletné a v pojazdnom stave.
  • Kĺbové trolejbusy Škoda 15 TrM: #6621, 6632, 6634, 6636, 6637, 6638.
    • Minimálna kúpna cena jedného trolejbusu je 2000 €.
    • Trolejbusy sú kompletné a v pojazdnom stave.
  • Kĺbový trolejbus Škoda 25 Tr Irisbus: #6706.
    • Trolejbus je nepojazdný a minimálna kúpna cena je 2000 €.
  • Autobus Karosa C 734 pracovný: #8001.
    • Autobus je nepojazdný a minimálna kúpna cena je 1000 €.
  • Koľajový vysávač Mercedes-Benz 1717 / Schörling WPF.
    • Vozidlo je pojazdné, ale s nefunkčným koľajovým adaptérom.
    • Minimálna kúpna cena je 2000 €.

Počas jesene sa dopravnému podniku podarilo predať dve pracovné vozidlá Tatra T815 a jeden trolejbus Škoda 14 Tr #6311, ktorý odkúpil záujemca až z Nemecka.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Sarajevo by o tie K2S nemalo záujem? Aj po dodaní všetkých Stadlerov budú do výpravy potrebovať niekoľko starých vozov (K2/KT8).
Reakcia na: Trammat #1:
Nie.
Som zvedavý či niekto K2S kúpi. Možno tak na diely, ale aj to som skeptický.
Bude niektorá K2S ponechaná ako historické vozidlo? Predsa len to bol určitý míľnik v bratislavskej MHD.
Reakcia na: rosomak44 #4:
7103
Reakcia na: rosomak44 #4:
máju historické električky K2S
(317,8133,7086)
Reakcia na: Ilushka #6:
Nič z toho nie je K2S
Reakcia na: Ilushka #6:
8133 už skoro 3 roky nie je majetkom DPB. V októbri 2021 bola odvezená do ČR.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Ale nepokladám za ideálne, aby boli z jednej série zachované dve vozidlá - 7103 ex 314 a 317. Pre jednoduchosť (lebo ešte jazdia a chvíľu ešte budú) by som zachoval poslednú električku, čo prejde väčšou pravidelnou opravou zo série 7126-7134 alebo 7135.
Reakcia na: Mhr1 #9:
Nemyslím si že zachovať pôvodné a zmodernizované vozidlo z tej istej série je problém. Jediné na 7103 čo je pôvodné je rám, nemá nič spoločné s 317.
Reakcia na: Mhr1 #9:
Ja som bol tiež naklonený nechať radšej novostavbu, ale vraj chcú mať historičák s platňovými dverami. Ak by v budúcnosti robil problémy s vysokými nástupiskami, tak sa kolísky podložia o niečo viac a voz bude celý stáť o pár cm vyššie, aby nedrel dvere. V princípe mi je jedno ktorá K2S ostane.
Je istá šanca, že by K2S mohli ísť do Mykolajiva na Ukrajine. Ale bude nutné zabezpečiť 1435mm podvozky zo Sarajeva/Brna, nápravy 1524mm z iných miest na Ukrajine a celé to zorganizovať, čo je asi najväčší problém. Predpokladám, že 1435mm podvozky (krajné aj stredný) sa budú dať relatívne ľahko prekopať na 1524mm vložením dlhších náprav.
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
Ostáva jedine GRAS. V Brne jazdí jediná K2P a žiadne podvozky bez využitia DPMB neostali (rezervný pre historickú K2 samozrejme ostal).
Reakcia na: Majo #13:
Podvozky z T3 nie sú použiteľné po nejakej menšej úprave?
Reakcia na: Dispecer #14:
Krajné áno. Stredný bude vyžadovať zásadné úpravy rámu. Jednoduchšie bude upraviť stredný 1435mm K2 podvozok na 1524mm.
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
Myslíš upraviť ten, čo nie je k dispozícii?
Ja myslím, že najjednoduchšie bude K2 vyhodiť a darovať im nejaké T3/KT4 z normálneho rozchodu. Alebo máš nejaké relevantné správy, že by Mykolajiv túžil ausgerechnet po K2?
Reakcia na: S499.1023 #16:
Áno, ten, ktorý by potenciálne mohol byť v Sarajeve. A mám správy že Mykolajiv zvažuje odkúpiť K2S. Predpokladám, že viac by k tomu mohol vedieť Majo.
Reakcia na: upravovač fotiek #17:
Ten Mykolajiv, ktorý nebol schopný odobrať darované T3 z Ostravy, a tie nakoniec skončili v šrote?