Možné meškania vlakov v okolí Hlavnej stanice (od 9.11.2023)

Vlaky budú v okolí Hlavnej stanice jazdiť dočasne slimačím tempom.

Pre zlý stav koľajovej trate na bratislavskej Hlavnej stanici je od 9. novembra 2023 znížená rýchlosť vlakov na 10 km/h v obvode tejto stanice (úsek dlhý cca 2 km). Železničná spoločnosť Slovensko preto upozorňuje cestujúcich, že dotknuté vlaky liniek S20 S50 S60 R20 R50 a R60 môžu meškať kvôli zníženej rýchlosti okolo 5 až 10 minút. Odporúčame cestujúcim zohľadniť túto skutočnosť pri plánovaní ciest.

„Manažér železničnej infraštruktúry, Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), pracuje na čo najskoršom odstránení nevyhovujúceho stavu infraštruktúry, ktorý bol zistený po prejazde meracieho vlaku ŽSR. Po oprave železničného zvršku v bratislavskej hlavnej stanici budú vlaky jazdiť opäť bez obmedzení a meškaní," uviedol hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Dominik Drevický.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Všetci poznáme tú jednotku dočasnosti 😃
Reakcia na: Dezerter #1:
2 furty ?
Ono to bude chvíľu trvať ale zase tá hanba keď nám budú EC medzinárodné a všetky vyššie vlaky meškať, nemyslím si že to ŽSR môže dovoliť ..
V Devínskej Novej Vsi to tiež zistili a riešili to 3 mesiace. Ináč čo som sa bavil s ľuďmi zo ŽSR, tak mi povedali že aj výhybky v Lamači a na HLST sú tiež v katastrofálnom stave a je iba otázkou času, kedy sa stane to, čo sa práve teraz stalo. Typicky slovesnké, načo riešiť niečo včas, keď sa to môže začať riešiť až keď horí.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Naco opravovat, ved uz ma prebehnut komplexna modernizacia. Za premennu coskoro si dosadte lubovolny casovy udaj v rokoch. Aby bol realny, mal by byt viac ako 10.
(Ne)udrzba z eurofondov.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
problém v Devínskej Novej Vsi bol o dosť dlhšie, niektoré pomalé jazdy cez bočné koľaje tam boli vyše roka, len to nikto neriešil, pretože do rozkazu o dočasnej pomalej sa písala konkrétna koľaj a výhybka, takže vlaky čo nešli cez pomalú, jazdili normálne. problém bol, že to boli neoznačené pomalé, niekto do toho rýpal, že rušňovodiči nevedia kde je ktorá výhybka, a tak sa museli začali dávať rozkazy striktne podľa Z1, kde sa píše - veľmi zjednodušene - že pokiaľ je niekde na zhlaví neoznačená pomalá, musí ísť vlak pomaly cez celé zhlavie. V prípade DNV to znamenalo že sa šlo pomaly cez celú stanicu, pretože pomalé boli na oboch zhlaviach.
Reakcia na: lostrail #6:
veď na trati DNV - Malacky prebieha modernizácia už 2 rok, budúci grafikon už bude 3 výlukový ...
Reakcia na: ratataj #8:
Devínska Nová Ves - Malacky síce plánovaná rekonštrukcia je s výlukovým gvd už cez 2 roky, ale de facto sa ešte ani nezačala.
Reakcia na: ratataj #8:
Pozeral som CP na 110 a ráno 85 min. diera smer BA resp. žiadne posilnenie rannej špičky. To tam bude masaker.
Reakcia na: ratataj #7:
Áno to viem. Ja píšem až o stave, keď sa išlo striktne podľa Z1. Identifikovať rozbitú srdcovku v zhlaví v smere Marchegg/Devínskej jazero bolo jednoduché. Celé mesiace vedľa vymlátenej ležala a hrdzavela nová srdcovka. Nebolo rúk, ktoré by ju vymenili.
Reakcia na: david11 #10:
Presne tak, odchody v rannej špičke z Malaciek do Bratislavy budú: 6.47 a potom 8.12. A ZSSK už potvrdila, že nepošlú dvoch jánošíkov ale iba jeden.
Reakcia na: Ma178rek #4:
Budu meskat? Ja som uz strasne dlho nezazil medzinarodny EC vlak, ktory by nemeskal, tych 10 min navyse sa uz strati...😅
Reakcia na: Pajo #12:
už sa vie čo tam bude jazdiť? lebo my vieme tak, že pretože nie je dosť Jánošíkov na to aby mohli jazdiť vo dvojici, budú nasadené klasické súpravy 7 - 8 vozové, čo bude robiť problémy pri križovaní v DNV a Zohore
Reakcia na: ratataj #15:
Oni chcú v DNV križovať osemvozové súpravy a zároveň tam s nimi aj stáť a obslúžiť stanicu? To bude zaujímavé. Tipujem že to budú honeckeráky medzi dvoma laminátkami. 🤮
Reakcia na: david11 #10:
Takýchto dier tam vzniklo viacej v smere do BA v rámci celého dňa pritom opačným smerom zostal zachovaný hodinový takt. A hlavne vďaka tomuto posunutiu sa v Kútoch predlžil čakanie na prípoj pri ceste zo smeru Skalica/Senica smer BA z 15 min vo väčšine prípadoch na 45 min ... nuž asi tie vlaky stále využíva príliš veľa ľudí a treba ďalších vyhnať do aut aby do budúcna nebolo treba objednávať toľko vlakov ...
Reakcia na: Ma178rek #4:
Chodievam nimi a je to presne ako píše hroch. 10,20,30,40 min.meškania úplne bežný jav.

Úplný rekord bol keď už neviemktorý deň v mesiaci júl 2022 EC s odch.14.06h z hlavnej smer Praha meškal 144min.

Práve sedím v RJ, sme niekde na záhorí smer Praha a už máme meškanie okolo 25-30 min.
S60 je na tom už katastrofálne - od skorého rána do neskorého večera samé 30-50 min. meškania a odrieknuté vlaky aj pre opravu nástupíšť Vinohradov aj pre obmedzenie komplet celej Hlavnej stanice.
Reakcia na: Pe67 #18:
Ja chodím primárne trasu BA-ZA takže meškanie na oboch koncoch mojej trasy 😂😂

Btw na jednej stránke som čítal že tam je cca 50 defektoskopickych porúch a odstraňovanie bude do 3/24
Reakcia na: Pe67 #18:
"Úplný rekord bol keď už neviemktorý deň v mesiaci júl 2022 EC s odch.14.06h z hlavnej smer Praha meškal 144min."
Tá dnešná rozmaznaná mládež, oni nikdy nebudú vedieť aké to bolo žiť v naších časoch keď Avala pravidelne meškávala v rádoch stoviek minút 😁
Reakcia na: 810zssk #21:
My čekali Hrona a Bečva přijela,
tak strašlivý zpoždění snad ještě neměla,
z přeplněnejch vozů se neozýval smích
a strašlivý bitvy se strhli na schůdcích...

A inak legendárny v meškaní býval rýchlik Karpaty, prezývaný Katastrofa, z Bukurešti cez Hidasnémenti, Košice a Plaveč do Varšavy.
Imhd je moje najoblubenejsie investigativne novinarstvo.
Dalsie 10 km/h vo Vajnoroch na bratislavskom zhlavi, takisto na Odb. Mociar, cize dalsie 3 minúty meskania pre vsetky vlaky.
Reakcia na: 810zssk #21:
Tak nejako som sa vlastne prvýkrát detailnejšie zoznámil so železnicou - mal som asi 16 rokov a vyrazil som sám do Prahy, do bytu požičaného od otcovho kamaráta. Chcel som ísť práve nejakým takýmto nočným rekreákom, tak som sa niekedy o desiatej večer dostavil na hlavnú šťanicu. Samozrejme s patričnou rezervou nejakú polhodinku pred plánovaným odchodom vlaku. Na Pragotrone bola nejaká hodinka, tak som si zaobstaral odporného Steina a sadol som si na lavičku. Meškanie na tabuli utešene pribúdalo, ja som mal času dosť, tak som čakal. Keď sa list "480 minút" cca. v čase plánovaného odchodu preklopil na "viac než 480 minút" (potom tam už bolo len "vlak nejde"), tak som sa začal dvíhať, že si idem domov trocha pospať a pôjdem ráno nejakou Strelou. V tom sa bez nejakého hlásenia k perónu vrútil vlak s hrdzavými plechovými tabuľami "Ostseebad Binz". Červenej čapici, čo tam postávala, ukazujem vyčítavo na Pragotron, stále tvrdiaci "viac než 480 minút" a výpravca ukázal na súpravu a odpovedal mi "to je včerajší".
Reakcia na: Ma178rek #20:
Nemaj obavy. Minister dopravy zájde za kamarátom z motoriek, ten tam pošle našich ľudí z Nitry, tí povedia defektoskopickým poruchám, že nemajú certifikát C4 a bez toho nemajú na stanici čo pohľadávať a ony sa rozutekajú kade ľahšie.
Reakcia na: Martin Fundárek #22:
Nejazdila Katastrofa cez Čop a Záhony?
Reakcia na: 810zssk #21:
V 70. rokoch som študoval 6 rokov v Prahe a na vojne som bol bohužiaľ tiež ďaleko od Bratislavy, až za Prahou. Takže 7 rokov pendlovania vlakom medzi Bratislavou a Prahou. Písal som si meškania každého vlaku a priemerné meškanie za tých 7 rokov mi na tejto trase vyšlo na vyše hodinu (niekde medzi 75-90 min., presne si už nepamätám). Tým sa nezastávam súčasného stavu, je to prúser, rovnako ako to bol prúser v minulosti. Železnice sa v ČSSR a rovnako ako teraz v SR vždy zanedbávali. A to od dôb prezidenta Zápotockého, ten sa údajne dostal do sporu s nejakým ajznboňákom a znenávidel železnice...
Reakcia na: Mhr1 #28:
Po tom, čo som tento rok zažil na svojich letných potulkách železnicou medzi Švédskom a Nemeckom, musím konštatovať, že kultúrno-technický odkaz ČSSR žije aj za jej hranicami.
Reakcia na: Vladimír #29:
Nemecko je v poslednom čase tiež také peklo, že si pri každej ceste hovorím "zlaté Česko". Jediný, kto sa drží, je Rakúsko, lenže to leje do železníc peniaze ako odtrhnuté z reťaze.
A samozrejme Švajčiarsko ale domáci hovoria, že ani tam to už nie je, čo bývalo, minůtka - dve meškania sú bežné, hodiny sa podľa toho už štelovať nedajú 😁.
Načo tam posielali ten merací vlak? Mohlo byť všetko naporádku 😞
Reakcia na: color #31:
Až kým by sme si prečítali, že nejaký vlak pristál na Jaskovom rade alebo Žabotovej...
Reakcia na: S499.1023 #30:
Ja mám pocit že Nemecko bolo peklo vždy odkedy tam cestujem, čiže aspoň 15 rokov. Prisámbohu že dodnes som mal len dve diaľkové cesty v DE pri ktorých by sa nič neposralo. Inak furt, vždy, za každých okolností. Či už je to štrajk, závada na trati, závada na vozidle, čokoľvek, vždy minimálne hodinová sekera ak nie vyložene nejaký šialený rerouting alebo rovno zrušenie vlaku a poraď si sám.
Reakcia na: 810zssk #33:
Jasné, nemecké železnice sú dlhodobo podfinancované. Spätne pokladám za malý zázrak, že roku pána 2019 som 2x otočil BA-Dortmund s prestupom presne tak, ako som mal naplánované 😃
Reakcia na: S499.1023 #30:
Vrcholným zážitkom tohtoročnej sezóny bolo, keď nám Dáni v IC Kodaň - Hamburg vlakovým rozhlasom oznámili, že náš vlak ukončí svoju jazdu v pohraničnej stanici Flensburg z dôvodu, že "nemecký personál nemá oprávnenie na vedenie tohto vlaku".
Nútene vystúpilo niekoľko stoviek cestujúcich najrôznejších národností, informáciu o možnosti pokračovania cesty nepodal nikto, a to ani osobne ani prostredníctvom informačného systému. Rozhorčený dav postupne samozisťovaním získal informáciu, že náhradná súprava do Hamburgu je vlastne pravidelné lokálne RE-čko s najbližším odchodom o 50 minút. Regionálnu jednotku si dav podmanil do posledného štvorcového metra (na ďalších staniciach súprava nepoberala). Zlatým klincom osláv nemeckej presnosti a spoľahlivosti bolo neskoršie oznámenie vlakového rozhlasu, že z dôvodu výlukových prác naše RE ukončí svoju jazdu v Neumünsteri a ak niekto chce ísť ďalej do Hamburgu, má si prestúpiť "na nejaký iný vlak".
Reakcia na: Vladimír #35:
Tak ešte sa vám mohlo stať že to RE by neodišlo z dôvodu príliš vysokej obsadenosti. Už aj také bolo 😃
Reakcia na: 810zssk #36:
To sa stáva aj u nás na tatranskej zubačke 😉
Reakcia na: Vladimír #35:
Toto sa deje bežne na EC do Pešti. Vlak ukončí svoju jazdu v Szobe pre veľké meškanie. Náhradný vlak je bežný OS do Pešti. Opačným smerom sa zase často čaká na rušnovodiča v Štúrove z meškajúceho oproti idúceho EC.
Reakcia na: david11 #38:
Buď rád, že vôbec nejaká náhrada je. Francúzi robia srandy typu cezhraničný vlak Lille-Tournai otočiť už u seba, aby obratový spoj nemal škaredú štatistiku meškania... A že niekto spoza hranice možno chcel chytiť v Lille TGV, nimi nehne. (Ale všetka česť, prenocovanie uhradili).
Cim to je, ze vlaky (ako citam, tak vseobecne) tak strasne meskaju?
Reakcia na: 6503 #40:
Všeobecne to určite neplatí. Napr. na Ukrajine som v živote nezažil ani len 5-minútové meškanie vlaku, a to som tam prejazdil tisíce km.
Reakcia na: Vladimír #41:
Ale daňou za to sú tie neustále postávania v poliach.
Reakcia na: S499.1023 #42:
Mňa fascinovala technika jazdy na Ukrajine, aspoň s "električkami". Plná jazda, rozbeh na 100 km/h, zhodenie z výkonu. Jazda výbehom kým rýchlosť klesla na 80 km/h. Plná jazda až do dosiahnutia rýchlosti 100 km/h, zhodenie z výkonu, atď. Postávanie v poliach bolo časté, ale nie dlhé. Vidieť nastupovať babušku s priviazaným kýblom k nohe, pomocou ktorého sa vôbec vytrepala do vozňa v akejsi zastávke "132. kilometer" uprostred ničoho a bez nástupiska, stojí za to. Následne spomínaný kýbel vytiahla na motúze do vozňa. Musím pochváliť skvelý palubný servis, každých pár zastávok sa cez súpravu predieral predavač zmrzliny, čo sme v lete mimoriadne ocenili.
Reakcia na: S499.1023 #30:
Rakusko sa drzi jak drzi. Tiez maju nedostatok vozidiel, preplnene vlaky generuju meskanie na kazdej zastavke, prestupnymi vazbami sa netrapia, odrieknutia bez nahrady su na dennom poriadku a aj vyluky riesia "svojsky" - preco by vlak siel s +15, ked ho mozu vo vylukovom grafikone posunut o hodinu.
Reakcia na: M@trixX #44:
ÖBB dnes ráno neposlali REX8 do Bratislavy, vraj pre technickú poruchu. Len pred dvoma dňami skončila päťtýždňová výluka Marchegg - Schönfeld-Lassee a už sú problémy. Do práce som prišiel o hodinu neskôr. REX8 je najnespoľahlivejšie vlakové spojenie. Neprejde ani týždeň bez toho, aby nebolo zmenené radenie (menej vozňov), výrazné meškanie alebo odrieknutie vlaku. O tom, že je zriedkavé vidieť všetky dvere na súprave funkčné ani písať nemusím. Pri toaletách je skôr výnimkou, ak v nich tečie voda, keď si chce človek umyť ruky, aspoň v tých Rakúskych.
Reakcia na: M@trixX #44:
Radšej hodinový posun s akou-takou istotou že prídem vtedy kedy je to avizované, než ŽSR hurá systém bez výlukových cestovných poriadkov, ktoré nahrádza oznam že vlak bude meškať 5 až 45 minút.
Reakcia na: 810zssk #46:
Tak u ŽSR by bolo treba prekopať aj celý koncept POTR. Je to prechodné tak to nezohľadníme v grafikone; oprava trvá mesiace až roky čiže všetko mešká. Načo mať CP ktorým sa dá riadiť, ľudia predsa dávno vedia, že si majú prirátať náhodnú hodnotu medzi 20 a 40 minútami 😃
Reakcia na: 810zssk #46:
...a reálne sa mešká 20-60 minút, alebo sa odriekajú vlaky alebo ojedinele nezastavujúce mimoriadne zastavujú (viď S60).
Mam z tejto diskusie vlakovu beznadej 😞
Reakcia na: M@trixX #44:
Pri ich intervaloch sa prestupnými väzbami nejako extrémne trápiť nemusia.
Reakcia na: upravovač fotiek #43:
Na Ukrajine, rovnako ako v celom ex-ZSSR, sa hlavne kvôli brzde Matrosov na klasikách extrémne ležérne brzdí do zastávok. A keď sa potom objaví čosi modernejšieho so stupňovito odbrzditeľnou brzdou, tak sú časové rezervy jaxwiň.
Reakcia na: S499.1023 #50:
Problém je, že sa netrápia ani pri vlakoch ktoré jazdia raz za hodinu. Prístup ÖBB je "nech si počkajú na ďalší". Kľudne aj hodinu niekde v prdelovici bez čakárne. A kľudne tam vhodia celú súpravu, aby stíhali obrat. Pri zlom počasí sa ľudia tlačili v podchode na perón, lebo to bolo jediné ako-tak bezpečné miesto. Počas covidu, bez náhubkov. Chlad, vlhko. Celú hodinu. Plačúce deti. ÖBB mali maximálne na saláme. Nebyť tam tiež, tak neverím, keby mi to niekto tvrdil.
Reakcia na: 3pa3ck3 #32:
Nový TIOP rýchlo a lacno!
Reakcia na: Miro #54:
Ale záber je zo Stockholmu! Keď som na tejto trati bol naposledy, tak tento koncový úsek bol vo výluke, práve pre likvidáciu následkov nehody na fotke. Spôsobila to upratovačka súpravy, ktorá si to jednoducho chcela vyskúšať...
Reakcia na: Mhr1 #55:
Tá teória o upratovačke nie je úplne presná, aj keď sa s ňou pôvodne pracovalo. Príčinou nehody bolo že rušňovodič pri odchode na konci služby vozidlo nezabrzdil podľa predpisu a "držalo" len na "zastávkovej brzde" (pardón, neviem aký je oficiálny termín na dráhe). Upratovačka vozidlo upratala a pred odchodom zatvorila dvere, čím sa brzda deaktivovala a vlak rozbehol.
Reakcia na: 810zssk #56:
Ďakujem za upresnenie.