DPB chce znovu hľadať vodičov autobusov v cudzine

Záujemcov o prácu vodiča autobusu MHD je na Slovensku málo, DPB sa opäť začína obzerať po zahraničných vodičoch.

Nedostatok vodičov autobusov je v súčasnosti problémom, ktorý trápi mnohých dopravcov nielen na Slovensku. V rámci Európy je podľa najnovšej správy svetovej organizácie cestnej dopravy IRU neobsadených viac ako 100-tisíc miest vodičov autobusov a v najbližších rokoch sa bude tento počet ešte zvyšovať. Slovenský Zväz autobusovej dopravy nedávno uviedol, že aktuálny nedostatok vodičov autobusov v súčasnosti u nás zhoršilo umožnenie skoršieho odchodu do dôchodku po odpracovaní 40 rokov za výhodných podmienok a ohrozuje to fungovanie mestskej aj prímestskej autobusovej dopravy.

Nedávne obmedzenie premávky viacerých autobusových liniek MHD v Bratislave dopravný podnik zdôvodnil potrebou zabezpečenia náhradnej autobusovej dopravy za električky na Vajnorskej radiále, no dá sa predpokladať, že problém s nedostatkom vodičov autobusov sa nevyhýba ani bratislavskému dopravcovi (DPB). Chýbajúcich domácich uchádzačov o prácu vodiča MHD chce teraz DPB, podobne ako už v nedávnej minulosti, nahradiť aj kvalifikovanými vodičmi autobusov zo zahraničia.

V súčasnosti DPB hľadá sprostredkovateľskú agentúru, ktorá by zabezpečovala nábor vodičov autobusov v zahraničí. DPB má záujem realizovať náborovú kampať v krajinách EÚ, ako aj v ďalších štátoch, ako napríklad Ukrajina, Gruzínsko, Moldavsko, Srbsko, Kazachstan, Uzbekistan, Kirgistan, Azerbajdžan, Arménsko a podobne. Podľa súťažných podkladov je predpokladaný počet obsadzovaných pracovných miest 130 za obdobie 24 mesiacov, pričom v rámci prvej objednávky DPB na minimálne 15 vodičov by mala agentúra najneskôr do 6 mesiacov zabezpečiť aspoň 10 vodičov.

Agentúra pre DPB zabezpečí vedenie náborovej kampane vo vybranej krajine, predvýber uchádzačov spĺňajúcich požiadavky, odborné testovanie a výber uchádzačov za účasti zástupcov DPB, zabezpečenie agendy súvisiacej s legalizáciou pobytu a výkonu zamestnania na našom území a sprostredkuje uzavretie pracovnej zmluvy medzi uchádzačom a DPB. Medzi požiadavkami DPB na vodičov sú zdravotná a psychická spôsobilosť, bezúhonnosť, vek aspoň 21 rokov, vodičský preukaz skupiny D a ovládanie slovenského, českého alebo ruského jazyka aspoň na úrovni B2.

Na slovenskom pracovnom portáli v súčasnosti DPB ponúka 15 voľných pracovných miest pre vodičov autobusov mestskej hromadnej dopravy. Záujemcom o prácu vodiča autobusu ponúka možnosť rozšírenia vodičského oprávnenia zo skupiny B na D a získanie kvalifikačnej karty vodiča na náklady podniku, ako aj náborový príspevok a ďalšie benefity.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nakoniec prišla (a príde) väčšina vodičov z Kirgistanu. Bude ich 140 a postupne už prichádzajú. Najviac ich je zatiaľ v JD.
A čo sa čudujú? Je to práca pre otrokov za pár drobných.
Reakcia na: 810zssk #56:
Na Trnávke (t-busy) jazdí jedna ruská vodička a tá nevie takmer vôbec po slovensky. A jazdí (vraj v pohode) 😉
Reakcia na: Viko #99:
Zaujimave. No, tak tolko tato progresivna uderka.
Reakcia na: andy27 #96:
Del.
Reakcia na: irizar #2:
Žiaden problém. Ako ich poznám, pôjdu po šichte kľudne spolu na pivo. Náhorný Karabach je ďaleko a oni budú radi, že sa u nás majú lepšie ako doma.
Reakcia na: andy27 #86:
Čo s tým má Cyklokoalícia? Šíriš tu hoaxy.
Reakcia na: lostrail #94:
A čo konkrétne by si chcel mať oficiálne potvrdené? Stačí sa pozrieť na FB, čo píše Cyklokoalícia, že ako má vyzerať nová trasa pre cyklistov.
Reakcia na: Viko #93:
To, co si tym liecia alebo aku fantazmagoriu tym chcu realizovat, je jedna vec, ale v zasade stale moze ist debata aj o tom, aku formu dopravy tam najlepsie postavit.
Reakcia na: andy27 #86:
Da sa najst niekde aj (napr. nepriame) oficialne potvrdenie, ci je to tvoj nazor? Je to zaujimavy postreh, ale bolo by dobre to mat overene.
Reakcia na: lostrail #84:
Celý západobratislavský vedecký klaster je len divný wow efekt za každú cenu, viď štúdia STU&UK na CEVIS Science Hills... To nezreálniš len tým, že kohosi v Esete o niečom presvedčíš.
Reakcia na: Viko #90:
To planetárium a plató pekne zapadá...ide zase o vylepšenie projektu Vydrica na úkor obyvateľov. Príde stíšenie automobilovej dopravy na nábreží a myslím že aj autobusy spod Mosta SNP pôjdu preč.
Reakcia na: Ttom #89:
Zvolili postupnú metódu ako odtiaľ dostať cyklistov. Chodci cyklocestu nerešpektujú, kľudne na ňu vstúpia bez pozretia a cyklisti zase často po cykloceste chodia rýchlo, lebo veď je to cyklocesta.
Reakcia na: Ttom #89:
V duchu #86 vychádza jediné: práve preto, aby ukázali, ako je zlé tam tých cyklistov mať 😀
Aj v rámci aktuálnej výmeny planetária za projekt plató sa do dohody dostalo ustanovenie, že tam nebude oddelená cyklotrasa. Čo viac dodať.
Reakcia na: andy27 #86:
potom ale nechápem, prečo sa pôvodne vyznačené cyklopruhy pred Riverparkom a aj na nábreží smerom od RP ku Mostu SNP zrušili a celý priestor je teraz mix chodci/cyklisti...keď bol vyznačený cyklopruh pred RP, bolo to jasne oddelené ..jasne, že vybiehali chodci od prevádzok/reštaurácií, ale teraz to tam je ďaleko nebezpečnejšie...hlavne teda, keď niektorí cyklisti tam chodia ozaj rýchlo a nie sú ochotní spomaliť 🙄
Reakcia na: Markus1 #42:
ten nedostatok vodičov nie je len o plate, hoci uznávam, určite by mali mať viac. ja D mám, 10 rokov som vozil ľudí, ale neplánujem sa k tomu vrátiť, pokiaľ ma okolnosti nedotlačia. a to ani za 2500 čistého. hlavný dôvod sú cestujúci. naozaj stačilo počúvať, aký som k... lebo - meškám, prípoj nepočkal, šlo hore cestovné, je zlý CP, trvám na dodržaní prepravného poriadku ( kočíky, bicykle, bezdomovci ) ... a napráklad aj toť nedávno v Poprade riešili, že cestujúci napadol vodiča, a to ten vodič chcel len aby si cestujúci zaplatil lístok. Ďakujem , neprosím. Kedysi bol vodič pán vodič, dnes je len obyčajná handra o ktorú si kde kto utrie hubu. Aj toto je dôvod, prečo to povolanie neláka.
Reakcia na: lostrail #85:
Ja nie som proti zlepšeniu. Myslím si však, že Kramáre ako MČ nepotrebujú takú intenzitu MHD, ako je tam teraz. Tá je tam z dôvodu zdravotníckych zariadení. Nemocnica L.Dérera je na ceste zániku, či už z dôvodu zastaralosti konceptu nemocnice, alebo aj z dôvodu dopravnej obslužnosti.

A ako píšeš - je úplne bezpredmetné sa baviť o nejakej električke na Kramáre. Nie je na to politická voľa, a ani financie.
Reakcia na: lostrail #85:
OT: Cyklopruhy na Vajanského nábreží Magistrát nespravil kvôli cyklistom. Práve naopak, urobil ich, aby cyklistov poškodil a vyšiel v ústrety developerom Nábrežia. Z cyklistov a Cyklokoalície urobil užitočných idiotov. O čo ide? River Parku pôvodne cyklisti na promenáde nevadili. Ako ale vzrástla intenzita cyklodopravy a niektorí tadiaľ začali jazdiť rýchlo, tak pribúdalo kolízií s chodcami. Pokúsili sa to riešiť spomalením, ale nepomohlo. Tak sa rozhodli úplne odstrániť cyklistov z Nábrežia a presunúť ich na cestu k autám. Ale ako to odôvodniť? Nuž použijú na to argument, že aj tak sa nedá ísť z Karloveského ramena popri Dunaji (legálne tam cyklocesta nie je) a keď už sú cyklisti na Botanickej a je cyklopruh na Vajanského nábreží, tak sa dobuje prepojenie po ceste. V skutočnosti Magistrátu o žiadnu prefrenciu cyklistov a ani MHD nejde. Personálny kolaps DPB je názorná ukážka.
Reakcia na: titomi #83:
Prave preto, ze tu kazdodennu realitu pozname, by si to tam pytalo znacne zlepsit. Co nie je pravdy na tom, ze Limbova sa da rozsirit viac-menej bezbolestne (bez komplikovanych sporov o vlastnicke vztahy)? Alebo na tom, ze nemocnicu ako taku treba celu preriesit?
Ak narazas na Stromovu, tam to je stiesnene, ale konfiguracia 2+1 by vosla, stacilo by len nepocitat s tym, ze pruhy budu mat sirku pomaly ako na dialnici. Ked to slo urobit na Lamacskej v jej pomerne uzkej casti, tu by to slo ako nic. A ano, ak tam chces napchat aj kompletnu cyklotrasu v kazdom smere, potom asi bude problem, no to si uz musi aj magoriat rozhodnut, comu chce dat prednost, ci tomu, aby trolejbusy stali v zapche s autami a predbiehali ich cyklisti (lebo elektricka je len taka fantazmagoria, s ktorou sa tu hrame, v skutocnosti je tam potrebne zabezpecit, aby presla v pohode hocijaka MHD) alebo sa cela organizacia za cenu urciteho kompromisu zmenila tak, ze budu tahane spolocne pruhy bus+cyklo (aj ked napr. tam, kde je to co i len trochu mozne, urcite by som preferoval oddelit cyklodopravu od ostatnej) alebo cyklotrasy povedu inymi trasami.
Vedenie mesta naznacilo, ze v prospech jedneho druhu dopravy (cyklo) nevaha ani zabit MHD (nabrezie), takze asi bude nakoniec po tvojom, no stale tu bude velka cast ludi, ktori z najroznejsich dovodov bicykel vyuzivat nechcu alebo jednoducho nemozu. Krv v ociach niektorych ludi na magoriate vidi len auta a bicykle, cize ak nebicyklujes, si u nich zly autickar, ktoreho treba trestat. Nie je nic medzi tym a MHD sa tu viac-menej trpi. Potom to aj tak vyzera.
Elektricka na Kramare samozrejme pravdepodobne nikdy nepojde, ale ani tie trolejbusy to tam nemaju lahke. No mali by mat.