Výluka električiek v úseku Kuchajda – Zlaté piesky (5.10. – 14.12.2023)

Dopravu na časti Vajnorskej radiály zabezpečia autobusy náhradnej linky X4.

Pre rekonštrukciu električkovej trate v úseku Kuchajda – Zlaté piesky bude od 5. októbra do 17. decembra 2023 (vrátane) vylúčená premávka električiek linky 4 v uvedenom úseku so zabezpečením náhradnej autobusovej dopravy. Rekonštrukcia trate si vyžiada aj presmerovanie autobusovej linky 57. Zmenené budú aj niektoré začínajúce, resp. končiace autobusové spoje, ktoré namiesto zastávky Depo Jurajov dvor budú začínať alebo končiť na zastávke Bojnická. Výjazdové a dojazdové električkové spoje budú začínať a končiť na zastávke Kuchajda.

Medzi Zlatými pieskami a Trnavským mýtom bude možné použiť aj kapacitne posilnenú linku 53. V úseku Zlaté piesky – Nová doba je tiež možné použiť regionálne autobusové linky 610 620 630 632 s platnými lístkami IDS BK, ktoré v tomto úseku obsluhujú aj zastávky Odborárska/Kuchajda, Jurajov dvor a Vajnorská.

Organizácia výlukou dotknutých liniek bude nasledovná:

  • Linka 4 bude premávať všetkými spojmi iba po trase Dúbravka – Stanica Nové Mesto a späť.
    • Nebude obsluhovať zastávky Odborárska až Zlaté piesky.
    • Prestup na autobusy náhradnej dopravy v smere Jurajov dvor a Zlaté piesky bude zabezpečený na zastávke Stn. Nové Mesto.
      • Pre elimináciu pešieho presunu pri prestupe z autobusu linky X4 na električku bude možné od 10. októbra nastúpiť do električky už na výstupišti počas prestávky.
  • Náhradná autobusová linka X4 bude premávať po trase Stanica Nové Mesto – Jurajov dvor – Zlaté piesky a späť.
    • Zastavovať bude na zastávkach:
      • Stn. Nové Mesto (nástupište F pri výstupišti električiek)
      • Odborárska (ako N53)
      • Magnetová (ako N53)
      • Jurajov dvor (smerom na Zlaté piesky na dočasnom nástupišti vedľa električkového, smerom k Stanici Nové Mesto ako N53)
      • Vajnorská (ako N53)
      • Shopping Palace (obojsmerne na dočasných nástupištiach pri nadchode na Ceste na Senec)
      • Zlaté piesky (nástupište na zastávke linky 53 smer mesto, výstupište na ceste k areálu jazera)
    • Pre tvorbu kolón treba najmä počas rannej špičky počítať s väčšími zdržaniami v smere k Stanici Nové Mesto a celkovo s nepravidelnou premávkou autobusov.
  • Linka 57 bude premávať po okružnej trase Zlaté piesky – Vajnorská – Bojnická – Žabí majer – Stavivá – Kalné jazero – Zlaté piesky.
    • Nebude obsluhovať zastávky Depo Jurajov dvor, Stará Vajnorská a OC Stará Vajnorská.
    • Nástupište a výstupište Zlaté piesky bude na zastávke linky 53 smer mesto na Ceste na Senec (nást. C).
    • Zastávka Shopping Palace bude obsluhovaná spoločne s linkou X4 na Ceste na Senec.
    • Prestup z linky X4 od Stanice Nové Mesto na linku 57 bude možný na zastávke Jurajov dvor, v opačnom smere je možný prestup na zastávke Zlaté piesky.

Zmenené výjazdové a dojazdové autobusové a električkové spoje v okolí Depa Jurajov dvor:

  • Výjazdové a dojazdové spoje električkových liniek 1 3 4 9 z/do Depa Jurajov dvor budú začínať a končiť premávku na zastávke Kuchajda.
    • Nebudú obsluhovať zastávky Odborárska, Magnetová a Depo Jurajov dvor.
    • Z týchto spojov nebude možný priamy prestup na linku X4 (nutný je presun k zastávke Stn. Nové Mesto).
  • Linka 59 bude mať zmenené dojazdové spoje zo zastávky Na pántoch do Depa Jurajov dvor.
    • Tieto spoje budú premávať od zastávky Zlaté piesky cez Rožňavskú (s obsluhou zastávky OC Rožňavská) na náhradnú konečnú Bojnická.
      • Nebudú obsluhovať zastávky Vajnorská a Depo Jurajov dvor.
  • Linka 65 bude mať zmenené dojazdové spoje z Čiližskej do Depa Jurajov dvor.
    • Tieto spoje budú premávať iba po zastávku Bojnická.
      • Nebudú obsluhovať zastávku Jurajov dvor.
  • Linky 66 a 67 budú mať zmenené výjazdové spoje z Depa Jurajov dvor.
    • Tieto spoje obslúžia zastávky Bojnická, Depo Trnávka a Slovinská na Rožňavskej ulici. Od zastávky Klientske centrum budú pokračovať po svojej trase.
      • Nebudú obsluhovať zastávky Depo Jurajov dvor, Magnetová, Odborárska, Stn. Nové Mesto.
  • Linka 75 bude mať zmenené výjazdové spoje z Depa Jurajov dvor smer Čiližská.
    • Tieto spoje obslúžia zastávky Bojnická, Depo Trnávka, Slovinská, Klientske centrum a Sabinovská. Od zastávky Bajkalská budú pokračovať po svojej trase.
      • Nebudú obsluhovať zastávky Depo Jurajov dvor, Magnetová, Odborárska, Kuchajda, MiÚ Nové Mesto a Nová doba.
  • Linka 78 budú mať zmenené výjazdové aj niektoré dojazdové spoje z/do Depa Jurajov dvor.
    • Výjazdové spoje obslúžia zastávky Bojnická, Depo Trnávka a Slovinská na Rožňavskej ulici. Od zastávky Klientske centrum budú pokračovať po svojej trase.
      • Nebudú obsluhovať zastávky Depo Jurajov dvor, Magnetová, Odborárska, Stn. Nové Mesto.
    • Dojazdové spoje od Nového SND pôjdu od zastávky Zimný štadión cez zastávky Bajkalská, Sabinovská, Klientske centrum, Slovinská a Depo Trnávka na konečnú Bojnická.
  • Linka 98 bude mať zmenené výjazdové spoje z Depa Jurajov dvor smer Kukučínova.
    • Tieto spoje obslúžia zastávky Bojnická, Depo Trnávka, Slovinská, Klientske centrum a Stn. Nové Mesto. Od zastávky MiÚ Nové Mesto budú pokračovať po svojej trase.
      • Nebudú obsluhovať zastávky Depo Jurajov dvor, Magnetová, Odborárska a Kuchajda.

K nevyhnutnej rekonštrukcii trate v úseku Kuchajda – Zlaté piesky pristupuje dopravný podnik z dôvodu havarijného stavu trate, pre ktorý hrozilo jej úplné odstavenie, čím by sa znemožnila aj premávka električiek do/z vozovne Jurajov dvor. Pôvodne sa počítalo s veľkou modernizáciou celej Vajnorskej radiály, no roky pripravovaný projekt magistrátom hlavného mesta stále nie je dokončený. Preto pre najhoršiu časť trate pripravil dopravný podnik menší eurofondový projekt, ktorý bude zahŕňať iba opravu trate a modernizáciu električkových zastávok po vzore nedávno zmodernizovaných zastávok na Račianske radiále.

Rekonštrukciu trate vykoná firma TSS Grade za cenu 20 miliónov € bez DPH. Počas prvej etapy s výlukou električiek sa do decembra opraví trať medzi Kuchajdou a Jurajovým dvorom a časť trate medzi Jurajovým dvorom a Zlatými pieskami. V druhej etape sa v priebehu budúceho roka dokončí oprava zvyšného úseku trate v úseku Jurajov dvor - Zlaté piesky s jednokoľajnou premávkou linky 4 v opravovaných úsekoch.

DPB získal na tento projekt nenávratný finančný príspevok vo výške 23,4 mil. € z eurofondov a štátneho rozpočtu, čo predstavuje 95 % z celkových oprávnených výdavkov.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ja iba doplním, že výjazdové a dojazdové spoje liniek 1, 3, 4 a 9 z Depa Jurajov dvor budú začínať a končiť na zastávke Kuchajda.
Je niekto v obraze, ktorý vie či toto znamená definitívny koniec aspoň niektorých T3G?
Tá dočasná zastávka Shopping Palace na Ceste na Senec mala byť normálne obsluhovaná aj L53 a nie len X4. Či ešte by si na to cestujúci zvykli a čakali by že tam zostane aj po skončení výluky?

No áno, ja si myslím že tam má zastávka pre linku 53 zmysel aj po skončení výluky a mala by sa z nej stať trvalá zastávka.

Ale aj keby sa nestala trvalou (lebo by to dávalo príliš velký zmysel asi keby tam mohli cestujúci vystúpiť miesto toho aby presvišťali okolo a museli sa vracať zo Zlatých/šlapať od Soravie) minimálne počas výluky tam mala zastavovať aj tá.
Nejak tu nevidím posilnenú linku č. 53, alebo len zle pozerám?
Prečo nebude X4 zastavovať na Kuchajde aspoň v smere na Zlaté piesky?
Reakcia na: Pajo #4:
Píšu kapacitne pocislnenú – čiže tam iba mrsknú klbáky...
Reakcia na: Urbanway 2423 #5:
To by ma tiež zaujímalo. V novom výlukovom CP L4 je dosť spojov premávajúcich len po Kuchajdu, čo znamená, že cestujúci sa nedostanú ďalej smer Zlaté piesky. Veď na samotnom označníku zastávky Kuchajda smer Zlaté piesky je štítok "náhradná doprava", viď tu:
https://www.google.sk/maps/@48.1729731,17.1424827,3a,15y,74.87h,93.86t/data=!3m6!1e1!3m4!1sWhy4qxTfnLeSbpRiB86rvg!2e0!7i16384!8i8192?hl=sk&entry=ttu

Preto nechápem, prečo tá X4 neobslúži aj Kuchajdu aspoň v smere Zlaté piesky, len by to pomohlo cestujúcim. Ďalší počin DPB, pri ktorom rozum postojí.
Čo inak hovoríte na redukciu liniek č.94 a 95?
Reakcia na: Cancer #3:
Tá zastávka je tam "vzbudovaná" dočasne v zelenom páse medzi Cestou na Senec a parkoviskom a na druhej strane odpílili časť zábradlia pri ceste
ano, do 15.12 , verime.
Reakcia na: Viliam22 #9:
Ako trvalú som si ju samozrejme predstavoval s trochu väčšími úpravami nie že v takom stave ako je/bude teraz bude fungovať aj po skončení výluky...

Alebo teda ešte lepšie, že pri prípravach tejto výluky by sa normálne vyložila dlažbou/vybetónovala (aspoň ako občasná zastávka Farského pred Billou, ktorá sa robila niekedy pred rokom 2019) a potom by zostala ako trvalá už.

Takto vyzerá tá Farského teraz: https://maps.app.goo.gl/c2drKjT8SnWL7UvQ8

A takto vyzerala predtým, tiež tam bol len pás buriny:
https://maps.app.goo.gl/Hz369aD1RJGBM4AA7

To ako vyzerajú normálne dočasné zastávky pri presunoch zastávok kde nieje chodník a že cestujúci nastupujú zo zelene je hanba.
Možno blbá otázka, ale tie výjazdy/dojazdy nemohli brať ľudí až po Jurák? Chápem že nemôžu stáť na Magnetovej a Odborárskej, keďže tam sa bude robiť (a jazdiť jednokoľajne), ale samotná zastávka Vozovňa Jurajov dvor prácami nebude dotknutá, či..?
Reakcia na: Kubo123 #7:
pozri, po kritike v diskusii na tejto stránke DPB a.s. viackrát skorigoval rôzne svoje návrhy - bude to tak aj teraz
👍
Reakcia na: 810zssk #12:
Nemohli a bude.
Reakcia na: 810zssk #12:
Mohli, lenže si asi myslia, že ľudia by to nepochopili.
Od 5.10. o jedno poradie ráno a aj podvečer bude oslabená aj "nosná" linka 63... toto je zaujímavý postup, najskôr od augusta posilníme (vlastne od septembra Školský rok) aby sme od októbra opäť oslabili interval, hm. Vypadne poradie 13 ráno a 11 poobede.
Reakcia na: diky #16:
L94 už len v špičke a L95 bude nadväzovať na každú druhú L3.

L63 bude mať rovnaký interval ako doteraz podľa CP.
Reakcia na: 810zssk #12:
Druhá blbá otázka do série - to sa na NAD nedalo prestupovať na hrane na Zátiší miesto pochodovania popred novomestskou stanicou?
Reakcia na: Viko #18:
Aai by bol problém s preraďovaním do jazdného pruhu v smere na Zlaté piesky.
Reakcia na: diky #16:
bez ľudí sa tažko vypravuje 😃 … posledné týždne bolo vídavať bežne na výpravni skoro aj celú A4 neobsadených služieb, ako sa to dokázalo doteraz všetko pokryť mi je stále záhadou 😃 … a po zmene zadelení pri električkách z dôvodu tejto rekonštrukcie asi bude musieť HR promptne vypísať výberové konanie aj na túto pracovnú pozíciu 😃
Reakcia na: Trolley #19:
A tiež je tam nástupište v smere na ZP dosť úzke na to, aby sa tam spravil prestupný uzol, nehovoriac o stave toho nástupišťa, ktorý nie je úplne vhodný pre pravidelné zastavovanie autobusov NAD. Reálnejšie by už bolo zriadiť dočasnú zastávku v pravom pruhu cesty na úrovni električkovej zastávky.
Reakcia na: Andrej #2:
Hovorí sa o tom, že postupne už pôjdu do preč. Aktuálny kurz na električky je zrejme posledný, ktorý na ňu bude mať papiere.
Na Vajnorskej od Juraku smer zlate vyznaceny bus pruh 🙂
Reakcia na: Viliam22 #23:
Bude ich viac 😍
Reakcia na: gejza #13:
A komentáre na tejto stránke si vôbec DPB číta? Nevyzerá to tak 😅
Reakcia na: Trolley #17:
Linka 63 nebude mať rovnaký interval zhorší sa na konci rannej špičky a aj na konci poobednej... no v kontexte zhoršenia na linkách v Petržalke, tak 63 dopadla ešte luxusne, len je to ozaj salámová metóda (ale tá sa používa už dlhšiu dobu) a vlastne si to ani väčšine ľudí nevšimne pri prvom pohľade, treba si porovnať oba CP a až tam je to vidno. Čo už pri tomto prístupe si vyháňame ľudí s MHD a pritom pred komunálnymi voľbami bol sľúbený pravý opak.
Reakcia na: Michalziak #25:
Ak vôbec, tak iba pre zábavu.
Ta kapacitne posilnená 53 je fajn.. no ešte by mohla konečne aj na Českej zastavovať 🙂
Dopravne znacenie rozmiestnene od kuchajdy po jurajov dvor smer zlate, kolajova spojka bude pred zeleznicnym mostom
Takže X4 zastavuje aj na Kuchajde?
Reakcia na: Trolley #31:
Ano, ale nie je ta zastavka na urovni rovnomennej elek.zastavky ale dalej smerom von z mesta.
Reakcia na: Petto #32:
Na tej kde stojí 51?
Reakcia na: Trolley #31:
Viditeľne si to na Olejkárskej rozmysleli a zistili, že obsluha zastávky Kuchajda linkou X4 len pomôže cestujúcim. Ešte to pridať do CP.
Reakcia na: Kubo123 #35:
Stojí tam obojsmerne?
Reakcia na: Kubo123 #35:
Tak na terčíku je označená náhradná doprava.. no ten je tam furt pre prípad operatívnej výluky.. No zastavovať by tam mala aj terajšia X4.. prístup na pešo k Vivu aj k zastávke električky.
L51 meškanie 12 min. na kolo, ktoré trvá 18 min.
Vajnorská fest zasekaná..
Reakcia na: david11 #37:
Už som to dávnejšie vravel. Náhradná doprava pri operatívnych výlukách a pri plánovaných by mala byť označená rôznym spôsobom. Pretože teraz budúci pondelok vykape pri Iuvente ďalšia električka a budeme mať dve linky s označením X4. A to cestujúci, ktorý musí mať na tabuliach napísané "teraz sa choď vykakať", nemusí prežiť.

Navyše operatívna výluka je bez cp, kým plánovaná výluka znamená zavedenie plnohodnotnej pravidelnej linky.

Možno naozaj mala byť linka X4 označená ako 4.
Reakcia na: Ike #39:
"Pretože teraz budúci pondelok vykape pri Iuvente ďalšia električka a budeme mať dve linky s označením X4"

Linky X sú rozdelené na úseky a nie sú zobrazované v celej trase kmeňovej linky.

Reakcia na: N/A #40:
Ja nehovorím o tom, ako je to v PP, ale ako je to pre cestujúceho. Ak vypadne Dúbravka, ako sa označí nad? Nie X4?
Reakcia na: Ike #41:
A kde v tom vidíš problém?

To je ako keď v BIDke vymýšľajú krkolomné číslovania MHD v regióne, lebo keby v Malackách jazdila linka 3, ľudia by si určite mysleli že ide do Petržalky.
Reakcia na: 810zssk #42:
Ak chceme, aby aj ľudia rozmýšľali tak, že na území IDS ide o jeden homogénny systém, ktorý nerieši administratívne hranice, tak je potrebné, aby každá linka v rámci IDS mala unikátne číslo
Reakcia na: Ike #39:
Električkové číslo bez prefixu by som používal iba v prípade, ak náhradný autobus ide po električkovej trati a obsluhuje rovnaké nástupištia ako električka.
Súhlasím ale, že X-kové čísla sa používajú všelikde a dokonca aj pre električky (ak niekde vznikne ostrov odrezaný od zvyšku trasy danej linky). Tam by to chcelo vymyslieť nejaký rozumný systém.
A čo sa týka momentálnej X4 na Vajnorskej, tak pre tú by sa mi páčilo číslo 54 (zároveň by sa dodržalo oblastné číslovanie 🙃 )
Reakcia na: 3pa3ck3 #44:
heh, no a mne sa pod L54 vybavi to co premavalo z petrzalky do ruzinova (ondrejovova) a po dobudovani obratiska cilizska az na dolne hony....
Reakcia na: 3pa3ck3 #43:
Prečo by to bolo potrebné? Viem ti ukázať niekoľko funkčných a zabehnutých IDS v Európe kde duplicitné čísla existujú. Pokiaľ máš rovnaké číslo linky MHD v dvoch rôznych mestách, tak neviem aký presne problém to má spôsobovať.
Reakcia na: Ike #41:
Ale tú dúbravskú X4 na virtuálnej tabuli uvidí iba v úseku Pri križí - Kútiky.

Neprekrývajú sa.
Reakcia na: 810zssk #42:
Beriem tento argument, ale ak sa počas výluky zneprejazdni úsek trnavské mýto - Kuchajda, môže nastať celkom chaos. Nie som si istý, či by niekoho nenapadlo nútiť ľudí prestupovať z X4 do X4 😂
Reakcia na: N/A #47:
To je pravda, ale fakticky máme dve rozdielne linky s rovnakým označením dokonca v jednom meste, nielen v rámci celého IDS
Reakcia na: 3pa3ck3 #44:
Ja by som Xky používal len pri operatívnych výlukách. Pri plánovaných nevidím dôvod na nepoužitie 4ky. Aj tak je tá náhradná doprava určená za linku č.4 a nič iné.
Reakcia na: Ike #50:
Lenže práve tu sa dá polemizovať, že či to je totožná linka (a teda má mať rovnaké číslo), keď síce obsluhuje rovnaké zastávky, ale rozdielne nástupištia
Príspevok vychádzal z nesprávnych údajov a preto bol zmazaný.
Reakcia na: nosuga #52:
Príspevok zmazaný vzhľadom na to, že bol zmazaný aj ten, na ktorý reagoval
Reakcia na: Ike #48:
To sa síce môže stať, ale to potom je najmä problém blbého riadenia dopravy, nie číslovanie 🙂
Reakcia na: Ike #50:
A tu už by ti prestup zo 4 do 4 nevadil? V čom je to iné ako prestup z X4 do X4? 🙂
Reakcia na: 810zssk #55:
V tom, že pri prestupe 4 na 4 je objektívny dôvod, kým pri prestupe z X4 na X4 nie 😂
Reakcia na: Ike #50:
Takže 4 x L4 je v poriadku v Stn. Nové Mesto?
L4 bus smer ZP
L4 bus zo smeru ZP
L4 tram zo smeru Dúbravka
L4 tram smer Dúbravka

To by bol iný level informovania cestujúcich. 4 x L4 je tam teraz neustále.

4 x X4 je ako nosiť prilbu, lebo ma trafí padajúci meteorit.
Reakcia na: N/A #57:
Dávalo by to ale tú informáciu, že ide stále o tú istú linku, avšak vzhľadom na stav dopravnej cesty je potrebné zmeniť vozidlo
Jeden tukes električky na Vajnorskej a bude prestup z X4 na X4.. 🤪
Reakcia na: N/A #57:
Podľa mňa to dáva perfektný zmysel mať tam 4ky.
Reakcia na: N/A #47:
Ako sa vlastne nahadzujú do palubákov služby na X4, keďže v nich existuje viacero verzií liniek X4? Napríkla 804011 je X4/1 v po-pi na trase Zlaté piesky - Nové Mesto a 804015 je X4/1 v po-pi na trase Pri kríži - Kútiky?
Reakcia na: david11 #59:
Lebo výluková NAD nedokáže pokračovať ako mimoriadková NAD, či? Načo prestup?
A na takéto označovanie NAD by ste povedali čo? 😃😃😃
Reakcia na: 810zssk #64:
Alebo toto z Toronta 😁
Reakcia na: 810zssk #64:
Soon.

Už tu chýba len to "cho cho, i am train now".😂
Reakcia na: Ike #66:
Príklad z Rakúska
Reakcia na: Ike #41:
Ak by bola vyluka a nahradna doprava v prostrednom useku linky, uz by nevadilo, ze premavaju dve linky s rovnakym cislom na roznych koncoch mesta?
Mokrý sen šotousa náhodou po rekonštrukcii nebudú regionálne busy stáť na zastávkach električiek napríklad Odborárska, Vajnorská..
Či je to nemožné
Reakcia na: on-line #69:
Ak myslíš integrované zastávky tak nie, keďže sa má iba opravovať/rekonštruovať trať a zastávky, čo znamená, že poloha a typ zastávok sa meniť nebudú.
Reakcia na: Urbanway 2423 #70:
Škoda a tak som naivne dúfal...
Reakcia na: on-line #69:
Smerom z mesta by regionálne autobusy zbytočne zdržovali električky (do akej miery - to záleží na tom, koľko ľudí zvykne do nich nastupovať na Vajnorskej, keďže tadiaľto necestujem)
Reakcia na: on-line #71:
Akoze Arivak si bude stat v zastavke, predavat listky cestujucim, vykecavat ci ma drobne, kolko ma drobnych, atd. a za nim bude stat elina a cakat kym sa odtial odprace?
Ahojte, vsimol som si, ze trat od Jurajovho dvora smer Zlate Piesky sa este nerekonstruuje, iba su tam naskladane podvaly. Aky je harmonogram? Kedy sa zacnu prace aj na tomto useku? Dik
Reakcia na: on-line #69:
Čo si pamätám tak Kuchajda má byť integrovaná..
No ten úsek sa robiť teraz nebude..
Reakcia na: pharel #74:
Máš to v článku ..
Reakcia na: pharel #74:
Budúci rok.
Reakcia na: Solider #77:
Okrem obratiska, to sa robi teraz.
Reakcia na: 6503 #78:
A dvoch priecestí s Vajnorskou a Starou Vajnorskou a úseku medzi nimi.
Reakcia na: david11 #76:
Vdaka, uz som precital. Pride mi to divne ked ten usek, ktory bol najhorsi sa neopravuje a dokonca tam planuju premavku pocas opravy, ved podla mna uz teraz by malo byt zakazane tadial jazdit aj na 1 kolaji. Cize dalej sa budu nicit elektricky pri jednokolajovom prejazde kym sa druha kolaj bude niekolko mesiacov prerabat. A teda bude to trvat 2x tak dlho, uzasne. Nechapem preco prave tam chcu zachovat jednokolajovy prejazd namiesto toho aby to urobili naraz spolu s nahradnou dopravou.
Reakcia na: pharel #80:
Pomalou jazdou je to prejazdné..
Opravujú prioritne úsek, aby nebola ohrozená výprava z vozovne.
Reakcia na: david11 #81:
Nebolo by lepšie opravovať aj ten úsek za vylúčenej premávky s tým, že okrem X4 by sa potiahli 525, 527 a 528 na Jurajov dvor, čím by bol v podstate zachovaný prestup medzi 4 a PAD. Ak by to bolo nutné, tak aj 605 a 609 by mohli urobiť zachádzku cez Bojnickú ul.
Reakcia na: Urbanway 2423 #82:
Nebolo, pretože by si odrezal vozovňu.
Reakcia na: S499.1023 #83:
Ako by som odrezal vozovňu, veď električky by nejazdili len medzi ZP a JD? 4 by končila priamo na Jurajovom dvore a ďalej by išla X4 na ZP.
Reakcia na: Urbanway 2423 #84:
L4 po vozovnu nemôže ist..
Su rozobrate aj zastavky v tom useku.
Je funkčna iba kolaj pre vyjazd a večerný návrat z vozovne..
Reakcia na: david11 #85:
Reč bola o ďalšej etape v budúcom roku, keď sa bude rekonštruovať časť medzi JD a ZP. Vtedy by 4 mohla ísť po JD, ak by zrovna neprebiehala rekonštrukcia vozovne, resp. by sa cez ňu mohli električky otáčať aj počas rekonštrukcie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #86:
Veď v budúcom to tak aj bude.
No od J. Dvora po Zlaté s premávkou L4 po jednej kolaji.
Reakcia na: david11 #87:
Veď to je práve zvláštne, že na čo sa bude budúci rok jazdiť jednokoľajne po rozbitej trati na ZP, keď by sa mohla medzi JD a ZP premávka električiek vylúčiť, zaviedla by sa X4 a 525, 527 a 528 by sa predĺžili na JD?
Reakcia na: Urbanway 2423 #88:
Práve preto, aby sa nezaviedla X4. Pôvodný plán bol totiž taký, že X4 bude premávať iba cez letné prázdniny a od septembra mali byť jednokoľajky. A tomu sa prispôsobil aj stavebný plán. Akurát sa to zase nestihlo a tak teraz táto výluka nedáva zmysel. Samozrejme by to bolo zo stavebného hľadiska lepšie celé uzavrieť, pretože by sa to stihlo zrekonštruovať za kratšiu dobu. Z pohľadu cestujúceho a dopravcu je lepšie riešenie jednokoľajka, pretože premávka električiek je zachovaná a nie je potrebná NAD.
Reakcia na: Solider #89:
V tom prípade bude prestup medzi električkami pri vozovni? Lebo asi nebude dostatok obojsmerných električiek na pokrytie L3 a polovice L4
Reakcia na: 3pa3ck3 #90:
Aký problém dočasne prelinkovať električky?
Petržalka - DJD, Dúbravka - Rača

🤪
Reakcia na: N/A #91:
Za predpokladu, že by linka Dúbravka - Rača nejazdila ako historická L5, ale po nábreží a Špitálskej (a teda by medzi nimi ostal prestup na zastávke Centrum), tak to zmysel dáva.
Reakcia na: 3pa3ck3 #90:
A prečo by na jednokoľajke boli potrebné obojsmerné električky? To predsa len vtedy, ak by nebolo funkčné obratisko ZP. Ale tam sú 2 koľaje a dajú sa opraviť postupne.
Reakcia na: Mhr1 #93:
Kvôli možnosti vystupovania/nastupovania cestujúcich z ľavej strany
Reakcia na: 3pa3ck3 #94:
Mali by tam byť zriadené dočasné nástupištia.
Reakcia na: Solider #95:
V priestore rekonštruovanej koľaje? To bude krkolomná oprava.
Reakcia na: Viko #96:
Tam sa to tiež bude robiť na viacero etáp, takže nemalo by to byť pri rekonštruovanej koľaji.
Reakcia na: 3pa3ck3 #94:
To sa dá riešiť provizórnym nástupišťom, ktoré sa posunie v priebehu výstavby, ako píšu aj iní.
Ahojte, a to ako budu stihat eliny svoje casy odchodov na jednokolajke od JD az po ZP? Alebo tam pojde vzdy iba 1 elina? Pride na ZP a tam sa rovno otoci spat do mesta a dalsia musi cakat pri JD kym ta zo ZP neprejde? A ked budu meskania tak to bude zaujimave 😃
Reakcia na: pharel #99:
Nebude tam jednokoľajka na celom úseku od JD po ZP. V prvej etape by mala byť jednokoľajka v úseku okolo zastávok Vajnorská a v úseku okolo zastávok Shopping Palace, v druhej etape v úseku Zlaté piesky – Shopping palace a Vajnorská – Jurajov dvor. Na každú etapu je 8 týždňov (4 týždne na jednu koľaj).
Reakcia na: Solider #100:
Ahoj, dakujem. Kokos ale podla mna toto mi pride uplne ujete, nechapem preco teraz nemozu rekonstruovat hned celu trat od JD po ZP, kto to takto uzasne naprojektoval? To sa este bude natahovat, ako vieme predsa ze nase rekonstrukcie trvaju, staci nejake zle zakreslene potrubie a uz budeme pestovat paradajky 😃
Reakcia na: pharel #101:
Oproti Petržalke to ide veľmi svižne.. Skôr to robí jedna firma a asi nemá toľko pracovnej sily, aby to robili naraz..
Neviete nahodou, ci sa riesi aj odvod dazdovej vody pod zeleznicnym mostom ? (v pripade, ak pride opat prietrz)
Co som si vsimol na rekonstruovanych zastavkach su dve elektro pripojky takze pravdepodobne automat aj tabula
Ako to vyzerá v úseku Kuchajda-JD bude sa jazdiť od 15.12??
Reakcia na: Ma178rek #105:
Včera to nebolo ešte podbité a priecestia sú stále provizórne..
Reakcia na: david11 #106:
Úsek Odborárska – Tomášikova už bol podbitý. Priecestia by až tak neprekážali, ale stále chýbajú zastávky, napojenie do vozovne a obratisko na Zlatých pieskoch.
Reakcia na: Solider #107:
Zacali robit zastavku Odborarska (Magnetovu a JD este nezacali), vcera betonovali triangel smer ZP, dnes betonuju esicko pri zastavke Vajnorska, v obratisku su uz kolajnice polozene a zabetonovana je cca tretina obratiska a robi sa zastavka ZP
Reakcia na: Viliam22 #108:
Možno to teda aj nakoniec stihnú, prípadne budú mať minimálne meškanie. To bude celkom príjemné prekvapenie. 🙂
MV článku od Yimby je písané že 15.12 skúšobné jazdy a od 18.12 už aj s cestujúcimi...
Nestihli opäť termín, no aspoň to nepretiahli o 3 mesiace ako začiatok opravy, ale len o 3 dni.
Reakcia na: Klepeto #111:
V povodn článku bolo približne do 15.12 takže či stihli či nestihli je jedno
Slovo približne dáva úplne iný význam 🙂 a pokiaľ by stavby prebiehali takto ako táto by to bol posun vpred veľký
Reakcia na: Ma178rek #112:
O úspechu by sa dalo písať ak by opravili úsek J.D.-Z.P. kompletne a nie si časť tohto úseku nechávať na ďalší rok, lebo neskoro začali a tým pádom by to do 15.12 ani 18.12. nestihli. Pôvodne sa mal robiť aj tento úsek, takže kompletne od Kuchajdy po Zlaté.
Reakcia na: Klepeto #113:
Počas dvojmesačnej výluky sa ani pôvodne nemal robiť úsek JD – ZP.
Reakcia na: Klepeto #113:
Celá výluka je do leta 24.. najskôr sa spraví úsek JD-ZP a na jar obratisko ZSTNM
Reakcia na: Ma178rek #115:
To, či sa na jar 2024 bude robiť úsek od Kuchajdy po ŽST Nové Mesto ešte nie je isté, keďže doposiaľ nebola vyhlásená ani vyhodnotená súťaž na zhotoviteľa rekonštrukcie.
Od pondelka by sa teda mali zmeniť CP elektfičkových liniek nie?
Ten 400 metrový úsek na drevených pražcoch ostane ako je? Aspoň ho podbijú?
Reakcia na: Trolley #117:
Áno, už je aj mapka aktualizovaná 🙂 kedy budú nové CP to je otázne
Reakcia na: Ma178rek #119:
Predpokladám, že ráno pribudnú dojazdy L1, 3, 4 a 9 na Jurak a L7 bude mať ráno dojazdy na JD a popoludní výjazdy z JD. Vozy L3 a 7 už asi nebudú na Komisárkach nocovať.
Reakcia na: Trolley #120:
Na Komisárkach sa nocuje kvôli kapacite vozovne. A vôbec by ma neprekvapilo, ak by celodenné vozy L7 cez deň zostávali na Vinohradoch, ušetria sa tým kilometre zbytočných prejazdov a vodičohodín.
Reakcia na: upravovač fotiek #118:
Nepodbijú ho, keď ho predsa o pár mesiacov rozoberú a zrekonštruujú.
Reakcia na: Solider #122:
A sú na tom úseku nejaké blaťáky?
Reakcia na: upravovač fotiek #123:
Ani nie. Len sa už nedá podbiť, pretože sú tam hnilé podvaly.