Hlavné mesto pokračuje v boji proti automobilizmu

Linkám 32 a 33 pomôže v rannej špičke nový buspruh z Dlhých dielov.

Po nedávno ohlásenom zámere zriadenia cyklopruhov a čiastočne aj buspruhov na nábreží s cieľom eliminovať tranzitujúcu automobilovú dopravu z tohto úseku pokračuje magistrát hlavného mesta v preferovaní MHD a cyklistov aj v Karlovej Vsi na Dlhých dieloch. Po nedávnej oprave časti ulice Hany Meličkovej mesto vyznačuje v týchto dňoch nové vodorovné dopravné značenie v úseku od zastávky Hany Meličkovej po Molecovu ulicu. Pôvodná štvorpruhová komunikácia je po novom rozdelená na viacero častí.

Okrem cyklopruhov v oboch smeroch pribudol na viacerých úsekoch aj vyhradený pruh pre MHD, resp. kombinovaný pruh pre MHD a cyklistov. Vyhradený pruh pred zastávkou Hany Meličkovej smerom na Dlhé diely zabezpečí plynulý príjazd trolejbusov a autobusov k zastávke a lepšie pristavenie vozidla k hrane nástupišťa, keďže sa odstránilo parkovanie vozidiel pred zastávkou. V smere z Dlhých dielov bol zriadený samostatný pruh pre MHD na krátkom úseku ul. Hany Meličkovej v oblúku pri trafostanici a na Molecovej ulici potom pokračuje spoločný vyhradený pruh pre MHD a cyklistov k štadiónu. Vyhradený pruh v smere do centra môže pomôcť zrýchliť MHD v rannej špičke pracovných dní. V minulosti sa tu už dočasný buspruh nachádzal, počas modernizácie električkovej trati v Karlovej Vsi v roku 2020 pomáhal zabezpečiť plynulejšiu premávku MHD.

Pre individuálnu automobilovú dopravu zostal v každom smere jeden jazdný pruh, v smere na Dlhé diely bol zároveň na ul. Hany Meličkovej vyznačený parkovací pruh, ktorý nahradil pôvodné parkovanie po okrajoch ulice. Nové dopravné značenie by malo zabezpečiť aj bezpečnejšie prechádzanie chodcov cez priechody na Molecovej a Janotovej, kde boli vytvorené ostrovčeky na priechodoch.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #71:
podľa mojej skúsenosti viac než jeden ... ale skúšať to každopádne treba 😁 😁 😁
Reakcia na: Ma178rek #69:
a co Ti v tom brani ? staci jeden telefonat....
Reakcia na: si #68:
Niekedy ich bolo viac ako áut, celkovo asi autá prevážili, ale to je len začiatok, ľudia sa prispôsobia (obidve strany - gumokolisti aj podľa Teba cykloteroristi)
Vodiči stoja po oboch stranách Molecovej buď v pruhu pre bicykle alebo smerom dole v pruhu pre autá... poslať tam MP pre zárobok by nebolo zlé;)
Reakcia na: trolejbus6207 #67:
a bolo ich aspon porovnatelne ako tych co tam presli autami ? (autobusy ktore v tych zacpach tam uviaznu rovnako ako bonus pre cykloteroristov ignoruj, tie by tie cisla prilis posunuli v neprospech cykloteroristov)
a tu zaberaju rovnaky priestor z ulice ako auta...
Reakcia na: 6503 #66:
Včera bola na RTVS 24 reportáž v priamom prenose z nábrežia, kde redaktorka s dotyčným pánom stáli pri cyklotrase. Jasne, bola nedeľa poobede, ale za tú chvíľu (cca 10 minút) prešlo okolo celkom slušné množstvo cyklistov
Reakcia na: TomJ #62:
Taky lowcost, čo iné by sme čakali. Dopravné stavby a projekty my fakt nevieme robiť.
Reakcia na: TomJ #62:
Vyhláška podfarbenie nerieši, iba technické predpisy. Podfarbenie sa tam uvádza ako možnosť a mám pochybnosti, či je nutné používať toľko červenej farby, najmä ak ide o pruh oddelený obrubníkom. A zelená sa nahradila červenou, keďže zelená nie je farba, ktorá má slúžiť na označenie nebezpečného miesta.
Reakcia na: TomJ #62:
Áno, po novom musia byť červené.
Dnes som si bol na bicykli vyskúšať ten nový cyklopruh od Mostu SNP po Šafko a je to fakt somarina. Pri NĽŠ sa zužuje, potom je zastávka busu, potom je zasa samostatný cyklopruh a pred Šafkom sa zasa zlieva s busovým kvôli zastávke. Nato, že je nedeľa a pekne, tak predo mnou som nevidel žiadneho cyklistu a za mnou išiel tuším jeden. Mal to byť normálne spojený BUS+cyklo pruh tak ako je na Karadžičovej.
A ako je to vlastne s vyznačovaním cyklopruhov? Vyhláška určuje, že majú byť červené? Lebo staršie sú zelené, niekde nie je farba vôbec, nové sú červené...
Reakcia na: Viko #60:
Skúšal si niekedy na niečo takéto volať bratislavskú impotentnú mestskú políciu?
Reakcia na: Kubo123 #57:
Prečo tam nezavoláte políciu, keď sa vám také deje?
Reakcia na: Kubo123 #57:
Máte to tam niekto prepočítané, či to nevychádza vôbec alebo je problém iba ak zájazdové autobusy stoja mimo pre nich vyhradeného priestoru?
Reakcia na: Viko #54:
Hlavne je to kandidát Demokratov... 🤔
#jetokampáááň
Keďže si zastávku Most SNP smer Malá scéna (nástupište na nábreží) podmanili zájazdové autobusy, musia všetky linky MHD zastaviť v hlavnom pruhu (keďže sa z nástupišťa nedá cez cyklopruh dostať a pred nimi zastávkový lievik blokujú tie zájazdové busy), zastaviť všetku premávku za nimi a cestujúci musia cez bus pruh a cyklopruh prejsť, aby mohli nastúpiť. To isté aj pri vystupovaní cestujúcich. Čakám, kedy prvý cyklista zachytí chodca (nastupujúceho/vystupujúceho).
Reakcia na: keks #52:
Ako aj sám píšeš, verejná motorová doprava stále tvorí emisie. Preto je vhodné motivovať ľudí, aby pri kratších cestách uprednostnili prioritne chôdzu a potom nemotorovú dopravu (aj s benefitmi, ktoré sa následne môžu ukázať pri ušetrených prostriedkoch v zdravotníctve)
Reakcia na: Viko #54:
Pri nekonečných diskusiách v 90. a 0. rokoch o (ne)možnosti postaviť električku do Petržalky sme si museli vypočuť "argumenty" akože odborníkov (lebo mali ing. pred menom a nikto nezisťoval, či ekonóm, strojár alebo stavár a ani to či niekedy robil vôbec v doprave), ktorí predpovedali, že uzavretie Starého mosta spôsobí kolaps dopravy v BA, že naopak musí byť 4-prúdový - už neriešili, ako sa tie 4 prúdy zmestia do Štúrovej. Už púhy zákaz odbočenia z Dost.radu doľava na Starý most mal spôsobiť kolaps. My sme ich presvedčovali o pravom opaku, teda že to zjednoduší dopravnú situáciu na Šafku, a teda naopak odpadne nekonečný rad os. áut od Malej scény i ďalej čakajúcich na odbočenie... Všetci vieme, ako to nakoniec dopadlo a kto mal pravdu. A električka mala Šafko úplne zablokovať...
Reakcia na: Miro #53:
Títo žilinskí odborníci... Čo čakal, že za päť dní sa ľudia preučia? 😃
Rovnaké omáčky by sa dali napísať v čase zjednosmernenia a neskôr uzavretí Námestia SNP, Štúrovej, Starého mosta, akurát s odstupom času sa to ukázalo ako funkčné riešenie a nie chyba.
O doprave na bratislavskom nábreží
https://blog.sme.sk/jansubak/politika/o-doprave-na-bratislavskom-nabrezi?ref=sekciabox
"Výsledkom realizácie toho opatrenia v praxi je výrazne skomplikovaná doprava, významné zvýšenie emisií z výfukových plynov v centre veľkomesta a zvýšenie počtu kolíznych situácii, ktoré povedú k ďalšiemu zhoršovaniu plynulosti premávky."