Na zastávke Lipského má pribudnúť čerešňový prístrešok

Na vynovenej zastávke budú cestujúci čakať na autobus pod čerešňou.

Na zrekonštruovanej zastávke Lipského v smere do centra mesta by po ukončení rozširovania Harmincovej ulice mohol pribudnúť netradičný prístrešok pre cestujúcich. Hlavné mesto uzavrelo s investorom budujúcim bytový komplex Čerešne neďaleko tejto zastávky zmluvu o spolupráci za účelom vybudovania nového zastávkového prístrešku, ktorý bude svojim vzhľadom odkazovať na názov uvedeného projektu.

Obe strany sa dohodli, že investor na vlastné náklady vybuduje nový prístrešok podľa vypracovanej štúdie (vrátane rozšírenia plochy zastávky, zriadenia elektrickej a vodovodnej prípojky) a zabezpečí jeho údržbu počas nasledujúcich 20 rokov. Ak by prístrešok počas uvedenej doby neplnil svoj účel, investor sa zaviazal nahradiť ho štandardným prístreškom. Po ukončení dohodnutej doby údržby prejde prístrešok do vlastníctva hlavného mesta.

Podľa štúdie prístreška má byť jeho konštrukcia betónová so zadnou stenou z bezpečnostného skla. Konštrukcia prístreška bude zároveň slúžiť ako kvetináč pre čerešňový strom, ktorý bude rásť na streche prístrešku. Predpokladaná výška stromu je 4 metre. Na sedenie je v prístrešku pre cestujúcich navrhnutá betónová lavička. Pôjde o prvý prístrešok na Slovensku, ktorý bude realizovaný robotickou 3D tlačou.

Pred rekonštrukciou zastávky v smere do mesta sa na nej nachádzal taktiež betónový prístrešok, ktorý bol v posledných rokoch skrášlený maľbou prírody so stromami. V smere do Dúbravky bol pôvodný betónový prístrešok s hokejovým motívom nahradený klasickým kovovo-skleneným prístreškom mmcité geomere.

Vizualizácia pôvodného čerešového prístrešku (zdroj: Štúdia autobusovej zastávky Čerešne, Architekti Šebo Lichý, Collarch, So Concrete):

Pôvodný pomaľovaný betónový prístrešok zastávky Lipského:

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Zaujímavosťou ešte je, že prístrešok podľa vyjadrenia developera má byť z 3D tlačiarne. Teda jeho štruktúra bude celkom zaujímavá. 🙂
Reakcia na: Dadino #1:
Tramvajová zastávka Harmicová 🙂
https://so-concrete.com/cs/projekty/
zaujímavý nápad, ale páči sa mi to. Som zvedavý, kedy pre L35 pribudne zastávka pri Čerešniach, predsa len ten úsek Polianky-Lipského je celkom dlhý.
Reakcia na: TeBeCe #2:
Hej hej. Mne sa to ľúbi skrz tie vrstvy cementovej malty, že to má taký svojím spôsobom špecifický dizajn potom. 🙂
Reakcia na: Ttom #3:
Zastávka by tam samozrejme mala byť, ale pri 40/60-minútovom intervale 35 premávajúcej iba v špičke to aj tak nebude veľmi atraktívne Možno by bolo lepšie viesť napr. 192 okruhom Patrónka - Dúbravská cesta - Polianky - Patrónka so zachádzkou k Tescu Lamač, čím by posilnila spojenie Tesca Lamač s Patrónkou (v opačnom smere tak jazdí 37). 35 by sa skrátila po Borskú a premávala by každých 30 minút bez toho, aby sa musel pridať ďalší voz.
Reakcia na: Urbanway 2423 #5:
Tak ono by to pri najväčšom dopyte mohlo 2/3 kola spraviť aj v intervale 15minut tá 35ka.. 2minuty vyrovnavačka na Dlhacoch by bola stále ale skôr reálne 20/30 minút ...
S presmerovaním 92 zaujímavý nápad 🙂
Reakcia na: Ma178rek #6:
Ak by niektoré spoje 35 pri intervale 15 minút vynechali v jednom smere Sološnickú a Šaštínsku (napr. ráno v smere z Borskej, poobede v opačnom smere), tak by to vyšlo úplne bez problémov (jedno kolo cca 10 minút).
Tak kedysi bolo slubovane, ze cez Polianky bude jazdit jednosmerne 20, potom 34 a nikdy sa to nezrealizovalo
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Aj bez vynechania, ale asi áno, pri intervale 15minut by bol nezmysel aby tam išli oboma smermi.
Našťastie si autor nechal vysvetliť, že bez toho bočného skla by to bol prístrešok vhodný do Dubaja a nie do Dúbravky. 👍
Reakcia na: N/A #10:
V podstate ani do Dubaja. Na Slovensku musí prístrešok chrániť cestujúcich pred nepriazňou počasia, a teda to bočné sklo je tam potrebné, ale v Dubaji majú väčšinou uzavreté prístrešky s klimatizáciou,
Ta druha vizualizacia sa mi paci. Harmincova, ako cesta prvej triedy niekde za mestom, a na nej regio zastavka.
Reakcia na: BA2301 #11:
...ktore ich tiez chrania pred nepriaznou pocasia 😁 .
Tomu stromu dávam tak rok, dva života. Bude to chudák. Keby radšej investor stavby miesto predraženého prístrešku prispel na nové stromy v okolí alebo lepšie chodníky. To by sme ale chceli veľa.
Reakcia na: tosomja #14:
Chodníky, stromy a vlastne aj prístrešok sú veci, ktoré má zabezpečiť mesto, pričom mu na to investor prispieva povinným príspevkom na rozvoj.
To, že mesto zväčša tieto peniaze nevyužije na rozvoj okolitej lokality už nie je problém investora.
Sú to jeho peniaze a on sa môže rozhodnúť na čo ich dá - a dáva zmysel, že ich dá na niečo, čo upúta pozornosť (takýto prístrešok na seba určite upozorní viac ako chodník).
Navyše, mesto malo vždy možnosť prístrešok odmietnuť.
Stavia sa táto zastávka alebo aký tam je prístrešok???
Reakcia na: Ma178rek #16:
Zastavka je zatial hotova bez pristresku