Vajnorskú radiálu opraví TSS Grade

Dopravný podnik podpísal zmluvy so zhotoviteľom rekonštrukcie časti Vajnorskej električkovej radiály.

Dopravný podnik Bratislava ukončil výber zhotoviteľa pre rekonštrukciu električkovej trate na Vajnorskej ulici v úseku od Zátišia po Zlaté piesky. Rekonštrukciu oboch úsekov (Zátišie - Vozovňa Jurajov dvor a Jurajov dvor - Zlaté piesky) získala spoločnosť TSS Grade z Bratislavy. Prvý úsek bude zrekonštruovaný za cenu 10 395 958 € bez DPH, druhý za cenu 9 721 986 € bez DPH. Väčšinu nákladov dopravný podnik pokryje z nenávratného finančného príspevku z eurofondov.

Práce na oboch úsekoch by mali trvať najviac 10 mesiacov. V úseku Zátišie - Vozovňa Jurajov dvor sa počíta s dvojmesačnou výlukou pravidelnej premávky električiek s výnimkou služobných ranných výjazdov a večerných dojazdov električiek z/do vozovne po jednej koľaji. Ďalšie práce v tomto úseku budú realizované už počas premávky električiek po oboch koľajách. V úseku Jurajov dvor - Zlaté piesky sa tiež počíta s dvojmesačnou úplnou výlukou električiek linky 4, následne bude premávka električiek zabezpečovaná cez ďalšie rekonštruované časti trate po jednej koľaji. Počas úplnej dvojmesačnej výluky električiek bude zabezpečená náhradná autobusová doprava.

Pred realizáciou rekonštrukcie zhotoviteľ vypracuje realizačný projekt ako aj projekt organizácie dopravy. Samotné rekonštrukčné práce začnú pravdepodobne v priebehu septembra tohto roka.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Som zvedavý, či začnú s prácami ešte pred DOD alebo až po... Lebo ak začnú ešte pred, tak návštevníci budú cestovať hlavne zo strany Trnávka. A v tom prípade električková kyvadlová doprava na DOD určite nebude.
Reakcia na: Kubo123 #1:
A je to veľký problém, ak by nebola električková doprava na DOD? 🤔
wow, tak uz to vypukne? 😱
Reakcia na: frenky #2:
Ak by nepremávala normálna L4 k Jurajovmu dvoru, tak by bola skomplikovaná doprava návštevníkov DOD do depa. Ale myslím si, že tie opravy rozbehnú až po DOD.
Nikde nie je napísané že práce začnú 1.9., pri schopnostiach našich stavebných firiem budeme radi keď začnú v októbri, pričom pred realizáciou musíš mať schválený projekt organizácie dopravy (30 dní)
ano, 10 mesiacov. verime😁
Reakcia na: Kubo123 #4:
Nikdy som nejak nepostrehol, že by chodili vozy na L4 ovešané návštevníkmi DOD DPB.
Reakcia na: Viliam22 #5:
Ak ešte len idú vypracovávať realizačný projekt, tak budeme radi za začiatok 1.10. 😀
Reakcia na: Viliam22 #5:
Veď preto som napísal, že sa tie opravy začnú až po DOD.
Reakcia na: Valec #7:
Tak z osobnej skúsenosti viem, že tá L4 sa počas konania DOD trošku naplnila (nemyslím tým, že L4 bola prepchatá, jednoducho v ten deň ňou cestovalo viac ľudí ako obvykle).
Reakcia na: Kubo123 #10:
A prečo by nemohli prísť z opačnej strany trolejbusom alebo autobusom?
Reakcia na: Solider #11:
Mohli, ale napr. obyvatelia Dúbravky, Karlovej Vsi a Nového Mesta uprednostnia električku.
DPB podla mna nepusti zaciatok pred DOD. Mozno najblizsi pondelok po nom. Ale zasa to raz krasne zmanazovali. Vyluka sa zacne presne s navalom ludi do mesta 😁. Bratislavsky modus operandi dodrzany, vesmir v rovnovahe.
Reakcia na: lostrail #13:
Ak by sa stavba rozbehla pred DOD, tak jeho súčasťou by po dohode so zhotoviteľom mohla byť komentovaná prehliadka staveniska
Reakcia na: 3pa3ck3 #14:
Taliani maju samostatny vyraz pre takych tych dedkov, co postavaju pri stavenisku a komentuju. Ale to slovo som bohuzial zabudol. Takze oni by si tam urcite prisli na svoje.
Reakcia na: lostrail #15:
Nazývajú sa umarell 😉
Reakcia na: 3pa3ck3 #14:
Na to by jeden kabriobus nestačil. 😄
Reakcia na: lostrail #15:
Predstavoval som si trochu mladšiu cieľovú skupinu, ale ďakujem, že som sa mohol naučiť nový pojem 😃
Reakcia na: Solider #16:
Ja som toto robil ale ako dieťa, potom so vyštudoval strednú stavebnú, vysokú stavebnú a pracujem v stavebníctve
Zaujímavosťou je, že v oboch tendroch bola podaná iba jediná ponuka.
Keďže sa písalo o septembri vieme kedy sa začne rekonštrukcia???
Reakcia na: Ma178rek #21:
2.10
Reakcia na: Remoster #22:
A info o X4 dajú kedy, v piatok 29.9. ? 😠
Reakcia na: Viliam22 #23:
Termin nie je stanoveny.
Reakcia na: Viliam22 #23:
niekedy v polovici novembra 😕
Akym sposobom sa to bude realizovat? Su tam uz nachystane nove kolajnice. Cakal by som, ze sa to cele vykope na podlozie a nanovo sa polozi a kolajnice pojdu na koniec, ako v Karlovke a Dubravke. Tie kolaje tam ulozene ma ale znepokojuju. 😉
Reakcia na: 6503 #26:
Však tam jedna koľaj ostane prejazdná aj počas rekonštrukcie.
Reakcia na: Solider #27:
A tu idu vymenit za novu? Lebo su tam naukladane nove kolaje v kolajisku.
Reakcia na: 6503 #28:
Tak ich preložia, nie?
Reakcia na: Solider #29:
No neviem, preto sa pytam. 😉 Pretoze pri celkovej rekonstrukcii trati sa kolaje nosia az na konci. V Petrzalke tiez nie su uz poukladane. 😉 Preto mi je to trochu divne.
Momentalne natrieraju trakcne stlpy medzi palece a ZP a na plote vozovne pripudla tabula reko radialy z EU fondov
Reakcia na: Viliam22 #31:
Od Kuchajdy smer Zlaté už vymenili aj osvetlenie za LED. Konečne s teplou bielou. Zrezali aj stĺpy..
Reakcia na: 6503 #30:
Lenže toto je taká hrhr rekonštrukcia nie ako v Karlovke, kde sa robilo všetko poriadne teda neporiadne ale proste bude stále 1 koľaj k dispozícii...
Reakcia na: Ma178rek #33:
Aj po jednokoľajných úsekoch sa to dá spraviť kvalitne. Hlavne aby v mieste blaťákov dobre vybagrovali podložie. Následne štrk (kľudne recyklovať ten, čo tam je), pražce a nové koľajnice. Po pol roku prevádzky celé znovu podbiť.
Reakcia na: upravovač fotiek #34:
to si aku nadavku pouzil ze maju po polroku spravit ? to nevies ze sa to tak nikdy nerobilo ? 😃
Reakcia na: si #35:
Ale práveže robilo 😉
Prosim vysvetli mi niekto ako chcu 4 km usek (dlhsi ako v Petrzalke, podla mojho merania na google mapach) mat hotovy do juna 2024 (9 mesiacov), ked ta petrzalka na zelenej luke im trva roky a este bude? A nikto to nequestionuje, to ma najviac fascinuje. To ako sa fakt da stihnut?
Reakcia na: jano55 #37:
Napr. nepotrebuješ postaviť dva mosty, preložiť milión vedení križujúce trať, natiahnuť komplet napájanie trakčného vedenia...
Reakcia na: Viliam22 #38:
Okej, tak a co tak karloveska radiala? Bolo nieco z toho potrebne tam? Ta sa tiez tahala roky a viacmenej je to to iste, o par stoviek metrov dlhsie.
Reakcia na: jano55 #37:
Pretože zrekonštruovať električkovú trať je jednoduchšie a rýchlejšie, ako postaviť komplet novú trať. A obzvlášť, ak je s otvoreným koľajovým zvrškom. Ak by sa s rekonštrukciou začalo už v lete, tak do novembra mohla byť celá trať už opravená.
Reakcia na: jano55 #39:
Karlovka je pevná jazdná dráha (vysvetlenie nájdete v článkoch na imhd), Vajnorská zjednodušene povedané - odstránite koľajnice a štrkové lôžko, spravíte odvodnenie trate a opäť nasypete kamenivo a osadíte koľajnice na podvaly