Výluka električiek na Jesenského a Nám. Ľ. Štúra (5. – 27.8.2023)

Linky 1 a 4 budú mať počas augusta dočasne zmenené trasy v centre mesta.

Pre opravu trate bude v termíne od 5. do 27. augusta 2023 vylúčená premávka električiek po Jesenského a Mostovej ulici. Linky 1 a 4 budú jednosmerne premávať po zmenených trasách. V smere z centra mesta do Karlovej Vsi bude možné namiesto linky 4 použiť autobusovú linku 29 posilnenú v úseku Malá scéna - Most SNP - Riviéra.

  • Linka 1 bude premávať po okružnej trase Hlavná stanica - Obchodná - Kapucínska - tunel - nábrežie - Most SNP - Šafárikovo nám. - Nám. SNP - Obchodná - Hlavná stanica.
    • Na obchádzkovej trase obslúži zastávky Kapucínska, Chatam Sófer a Most SNP (priebežná konečná).
    • V smere jazdy z Hlavnej stanice neobslúži riadne zastávky Centrum, Jesenského a Námestie Ľ. Štúra.
      • Pri ceste z Hlavnej stanice do centra mesta bude možné cestovať dlhšou trasou na zastávku Centrum, alebo vystúpiť na zastávke Poštová s peším presunom k zastávke Centrum.
      • Z centra mesta na Hlavnú stanicu bude možné cestovať linkou 1 zo zastávok Most SNP, Šafárikovo nám. alebo Centrum.
  • Linka 4 bude pri jazde do Dúbravky premávať medzi zastávkami Centrum a Kráľovské údolie cez Nám. SNP, Kapucínsku a tunel.
    • Na obchádzkovej trase obslúži zastávky Centrum (D) a Kapucínska.
    • V smere jazdy do Dúbravky neobslúži riadne zastávky Jesenského, Námestie Ľ. Štúra, Most SNP a Chatam Sófer.
      • Namiesto zastávky Jesenského odporúčame presun k zastávke Centrum na Námestí SNP, zo zastávok Nám. Ľ. Štúra, Most SNP a Chatam Sófer odporúčame použiť linku 29 s prestupom na linku 4 na zastávke Lanfranconi alebo Riviéra.
    • V smere jazdy na Zlaté piesky/Stanicu Nové Mesto sa trasa nemení.
  • Linka 29 bude mať v sedle pracovných dní, večer a cez voľné dni aj ráno rozšírený počet spojov premávajúcich jednosmerne v úseku Malá scéna - Riviéra, čím čiastočne nahradí linku 4 na nábreží smerom do Karlovej Vsi.
    • Skrátené spoje po Riviéru budú zastavovať na združenej zastávke Riviéra (ako linky 32 33 139).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Druhá koľaj na nábreží medzi Šafkom a NĽŠt asi nikdy... 😕
Aký druh stavebných prác a čoho sa budú týkať?
Reakcia na: Jak44 #3:
Predpokladám, že súčasťou bude aj ten spoj pri SND tesne pred zákrutou, kde teda pekne trieskajú podvozky pri jazde.
Reakcia na: Klepeto #4:
Pekne to ešte trieska tesne za križovatkou Štúrova - Jesenského pred zastávkou Jesenského, ale áno pred tou zákrutou na Mostovú ul. to unikátne trieska.
Ako keby sa nedalo použiť Kaliforňany a previesť dopravu na druhú koľaj...
Reakcia na: Mhr1 #6:
Vieš vôbec čo sa ide robiť? Očividne nemáš poňatie.
Reakcia na: N/A #7:
Namiesto invektív napíš, čo presne sa ide robiť, že sa Kaliforňan nedá použiť.
Reakcia na: Mhr1 #8:
Uvidíš budúci týždeň prečo sa nedá použiť.
Okrem výhybky aj oblúk vrátane rozbitého betónového povrchu?
Citam spravne, ze L29 vlastne vratia do stavu pred redukciou a tvaria sa pritom, ze je posilnena? Ziadny 7-minutovy interval v spicke? Ziadne predlzenie L70 aspon po Kralovske udolie? Takze to vidim na cesty spat z prace vyhliadkovou jazdou cez Nivy a Vysoku. Teraz je sanca nasadit tie 24m dvojklbaky na L42.

Mimochodom, ak uz taketo manevre kvoli trati na Jesenskeho, ktora sa aj tak vyuziva len spolovice, tiez ratam aj s opravou betonovych povrchov na Mostovej / zastavke NLS a do buducna pocitam s linkou vedenou v opacnom smere na Pribinovu.
Reakcia na: Solider #10:
Ja som sa to bál napísať. Ale už si to spomenul. Uvidíme. Tam by si to vyžadovalo aj zmenu geometrie výhybky na Mostovej. Ale na to je málo času. Ten odporný betón by mal ísť preč a miesto neho dlažba. Ale nie nejaká maličká "drobná", ktorá sa rozpadne, ale masívna, ktorá unesie aj nákladná autá.
Reakcia na: lostrail #11:
Linku na Pribinovu by si chcel viesť zachádzkou cez Mostovú/Jesenského/Štúrovu? Ja by som radšej videl zdvojkoľajnenie nábrežia.
Reakcia na: upravovač fotiek #13:
Tak čo som videl nákresy, tak Pribinová bude napojená len zo Štúrovej a zo Starého mosta. Z Vajanského nábrežia nie
Dočasná zastávka námestie Ľudovíta Štúra v jazdnom pruhu kde by stačilo položiť zjavne pár betónových panelov a mohla by byť z nej trvalá by sa hodila 🙂 a samozrejme aj pre busy 🙂
Zastávka by mohla mať 52m čo znamená jeden kĺb a jedna elektricka naraz vedeli by zastaviť...
Reakcia na: 3pa3ck3 #14:
Ak teda nejaká Pribinova budem keďže Ministerstvo neKultury to stále blokuje.. či sa niečo zmenilo??? Lebo popravde fakt si neviem predstaviť tú trať oblúkom okolo SND
Reakcia na: lostrail #11:
L29 pred redukciou nikdy nejazdila tak "posilnena" na 15min v sedle a ako bude pocas vyluky.
Na predlzenie L70 po ex PKO - zase to nemas kde otocit, najblizsia otocka je zase len Botanicka pri OMV alebo okruh Janotova/Banikova. Tak to uz moze jazdit aj L29 jednosmerne.

A aka sanca na 24M na L42 ? Sak tu ani nemame este ani 1 ks a papiere kym tomu vybavia budu Vianoce
Reakcia na: 3pa3ck3 #14:
Bude update.
Reakcia na: Petto #17:
Teoreticky po River Park by stačilo, však tam je otočka pred zastávkou Kráľovské Údolie...
A ja viem že je to utopia, ale ak by spravili zastávku tunel pre električky smer KV, že by sa nastupovalo a vystupovalo iba prvými dverami a stalo by sa na Tom prechode pred križovatkou s cestou ... vznikol by aj pohodlný prestup na Chatám Sofer zároveň 🙂
Reakcia na: N/A #18:
Neviem kto musel dať päť mínusiek, ale update by ma teda zaujímal. Dvojkoľajná trať po nábreží priamo napojená na Pribinovu je určite správny zámer, najmä v súvislosti s plánovanou radiálou na Nivy a ďalej k Slovnaftu až na Dolné hony.
Reakcia na: upravovač fotiek #20:
Šotomínusky ma netrápia.

Reakcia bola na napojenie z nábrežia, nie na dvojkoľajku. Čiže dvojkoľajný úsek sa tým pádom už skutočne stane iba sci-fi.
Reakcia na: Ma178rek #19:
Riverpark otocka nie je stavana na obrat klbaku pre L70. Aj 12m turisticak si tam musi slusne nadbiehat. Na tu zastavku z tunela potrebujes "papiere". To, ze tam zastavuju elektricky pocas mimoriadok je druha vec a v koordinacii s dispecermi.
Reakcia na: upravovač fotiek #20:
Podla mna by preslo zdvojkolajnenie aj cez EU fondy, uz ked sa teda hrame na to, ze nema mesto peniaze na nove trate.
Reakcia na: Ma178rek #16:
Fascinuje ma ten paradox z ministerstva. Vadi im rovna trat popred divadlo bez zakrut ale navrhnut riesenie oblukom okolo celeho noveho SND so styrmi 90 stupnovymi zakrutami (zdrojom hluku a skripania) tak toto mi logika nebere 💀.
Reakcia na: Petto #24:
Mňa to nefascinuje, dôvod je jednoduchý sme na Slovensku 😞
Opravi sa aj priecestie na nabrezi pri Vydrici ? Ako chodi 50,70 smer Nivy cez kolaje.
Reakcia na: Petto #26:
Dalo by sa to realizovať bez zabratia ani jedného vnútorného pruhu na nábreží (keďže vonkajšie sú momentálne uzavreté)?
Reakcia na: 3pa3ck3 #27:
Dalo. Aj cez ten semafor pri priecesti smer Karlovka sa uz jazdi v lavom pruhu hoc pravy je uplne volny /obmedzeny je len skrz pripajaci pruh z rampy od Staromestskej. T.j. z nabrezia pred semaforom by sa slo v pravom, za krizovatkou preslo na lavy.
Reakcia na: Petto #23:
Mne je úplne jedno ako by to malo byť, ale malo by to byť. Dokonca som pred pár rokmi kreslil viaceré variantné možnosti ako by sa to dalo spraviť.
Reakcia na: upravovač fotiek #29:
A v ktorom smere by ostali 2 pruhy pre IAD ? Ci by bol pojazdovany jeden elektrickovy pas ?
To uz idu robit pripravu na odbocenie k SND ? El. 3 bude chodit normalne cez zastavky ?
Reakcia na: Petto #30:
Zle som to prečítal. V každom smere by ostal jeden pruh, pred križovatkou by boli dva v smere do križovatky.
Reakcia na: lamark #31:
Nie.
Reakcia na: N/A #9:
V tomto prípade sa krásne dopĺňajú dve veci:
1. Ponechávanie si informácií pre seba zo strany DP - asi sa vie čo sa ide robiť, ale povedať to cestujúcim presne, to nie. Potom sa čudujme, že sa ľudia vyjadrujú len na základe toho, čo sa im oznámi.
2. Ponechávanie si informácií pre seba zo strany osôb - “ja viem čo sa bude diať, ja viem, ja to viem, ale nepoviem. A ani nikto iný ti to nepovie. Ale blbý si ty že nevieš a vyjadruješ sa.”

Pekne sa to dá pomenovať ako detičky v škôlke.
Škaredšie by si to vyžadovalo aj invektívy.
Reakcia na: keks #34:
Uvidíme časom čo bude finálne. Možno budeme všetci prekvapení (snáď aj pozitívne) 🙂

Najlepšia ukážka je asi Filiálka. Toľko finálnych riešení už bolo a ešte bude. 🤕
Trat Petrzalka - Nove SND je dufam planovana cez tu spojku medzi Umelkou a MVSR, hej?
Reakcia na: lamark #31:
Ide sa robiť trať na Jesenského a Mozgovej to znamená pri Carltone a okolí, 3 to nijak nezasiahne
Reakcia na: upravovač fotiek #13:
Vsetci by sme radsej nieco videli, ale trat na Jesenskeho existuje. Navyse v projektoch k trati na Pribinovej nie je ziadna priama spojka od nabrezia k Pribinovej. Takze ano, v pohode by som tu linku tadial tahal.
Reakcia na: Petto #17:
Ale no tak, L70 mozes mimoriadne tocit aj pred Lanfranconi, docasne znacky su predsa specialita tohto mesta. L29 v 15-minutovom intervale je nula bodov. To nie je ziadne posilnenie, ktore ma plnohodnotne nahradit vypadnutu L4. Hlavne v spicke si to pyta zahustenie, nie podvecer, ked uz to chodi prazdne aj tak. No a s tymi dvojklbakmi, to uz bol len taky podryp, ked mi zasa raz idu domrvit cestovanie (nie, ze by uz teraz znacne nebolo).
Reakcia na: lostrail #39:
V case havarok dajme tomu ale nie planovane na takmer mesiac. 🙂
Reakcia na: lostrail #38:
No super, takže linku budeš ťahať v blízkosti prestupného uzla Centrum (pod Manderlákom), ale neobslúžiš ju, iba ľudí prevezieš okolo.
Reakcia na: upravovač fotiek #41:
Bavíme sa o ktorom stave? Keď je Centrum smer Petržka až za onkologickým, či keď Centrum azda nikdy nebude pri DPOH? 😀 Lebo teda umiestniť aj druhú zastávku na Jesenského k bulharskému inštitútu sa podľa mňa dá, len v tom nevidím veľký zmysel...
Reakcia na: upravovač fotiek #41:
Velakrat je to tak, ze nejaka linka ide v blizkosti zastavky, ktoru neobsluhuje (napr. L9 vyjde z tunela, odboci do Karlovky, zastavku Chatam Sofer tiez neobsluzi a ludia sa len vozia okolo). Nakoniec zastavky pod Manderlakom obsluhuju ine linky. Ale uz tu mame jeden ziarivy vzor ako veci (ne)robit, tak sa zasa moze zriadit nejaka docasne trvala zastavka oproti sucasnej Jesenskeho v opacnom smere. To pre dobrodruhov, ktori vyuzivaju aj tu oproti, pripadne Blumental.
Reakcia na: Petto #40:
Ona by mohla trebars aj odbocit na Zizkovu a otocit sa tam cez tie ulice (ide to). Alternativa by bola tocit ju za zastavkou Botanicka zahrada (tam sa take nacviky uz diali s L39, ked bola KV radiala v rekonstrukcii).
Reakcia na: lostrail #44:
Nie, nemohla by tam odbocit na Zizkova. Je tam obmedzenie sice na 20 ton z nabrezia co klbak splna, ale zrejme by tam suchal spodky a tie uzka hrdla no nic moc pre klbak.
Reakcia na: lostrail #44:
Cez ktoré konkrétne ulica by sa tam mala točiť? Síce som tam bol naposledy asi tak v roku 2002 ale nejako mi neutkveli v pamäti magistrály vhodné pre premávku autobusov.
Reakcia na: Petto #45:
mna inac uz parkrat napadlo ked uz spominas povolene hmotnosti, ze na novom moste je tiez limit 21t (okrem autobusov), spomina sa jeho zly stav (a pripisuje sa to okrem ineho tomu ze tam dali tazsiu asfaltovu pokryvku vozovky), ze nakolko sa pod toto moze podpisovat aj vyssia hmotnost v sucasnosti premavajucich autobusov (napriklad taky mercedes ma o cca 5t vyssiu pohotovostnu hmotnost ako klbova karosa, predpokladam ze obdobne bude mat vyssiu aj celkovu hmotnost)....
Reakcia na: si #47:
Mercedes má pohotovostnú hmotnosť takmer 19 ton, maximálnu tuším cez 33 ton.
Reakcia na: Foltest #48:
Ved to,ze hociaky klbak aj SOR ci Otokar uz pri vacsom obsadeni budu pri 20t limite. Prazdny Oto ma 17,5t , SOR cez 16,8t.
Reakcia na: S499.1023 #46:
Zo Zizkovej by sa dalo odbocit naspat do centra v pohode aj klbakom. Len ten klbak je LTT hmotnostne na odbocenie pri Zuckermandli. Solo 12M no problem. Zizkovou aj chodili klbaky 31/39 tusim pocas rozsirovania nabrezia smer KV z 1 na 2 pruhy ci kedy.

https://goo.gl/maps/GdLRwGe5bVUJ7QsG8
Reakcia na: si #47:
Lenže pri MBCC sa hmotnosť rozkladá na viac náprav, čiže samotný nápravový tlak by mohol byť podobný.
Reakcia na: Viko #51:
napravovy tlak sice ano, ale celkove zatazenie prenasane do mostnej konstrukcie nie....
Taxikari pri Alize nejako neocakavali, ze elektricky mozu jazdit aj po kolajniciach od Nam. SNP smerom na Kapucinsku a tak tam dostavaju vo vecernych hodinach slusnu zvonkohru a nasa dokonala MsP sa na to krasne prizera, neviem ci mali aj popcorn aj colu. 😇
Reakcia na: N/A #53:
Ja by som čakal, že MsP im dá papuču 😛
Reakcia na: N/A #53:
Pred hodinou tam taxikar na Tesle nakladal zakaznikov, v pohode uplne, elektricka nech zvoni a pocka. 😃 Mestkaci stali pri Draciku v Kamiqu a NIC. 😃 Tragikomedia.
Reakcia na: N/A #53:
Mne sa vôbec nepáči to postávanie v meste, hlavne na trati z Kapucínskej smer Námestie SNP .. sa čudujem že toto mesto toleruje .
Reakcia na: Ma178rek #56:
tam to ma taxi mafia okupovane. plus dalsi meskac, ktory jazdi taxik a dreváči pri alize a auto nema ani v koncesii ... a my, co potrebujeme rychlo nalozit/vlozit, tak nemame poriadne kde. niektori zakaznici su kapitola sama o sebe, necha ta tam cakat 5 minut a este ma cas. takze kym premavaju elektricky, tak pri alize ani nenakladam. vseobecne tam nerad nakladam zakaznikov.
Reakcia na: Ma178rek #56:
Aj na hlavnej st. ,kde majú 2 boxy na max.5 min. zaberajú komplet priestor pre IAD ktoré má slúžiť na vyloženie - naloženie tiež do 5 min.
Dnes pri Zuckermandli stala na nevyuzivanej kolaji dodavka so zavesenym zvaracim agregatom a volajaki Pat a Mat maturujuci nad kolajnicami. Zeby ta avizovana kozmeticka rekonstrukcia uz zacala?
Aj včera stála pri Chatamovi a ľudia veselo čakali na zastávke
Reakcia na: Viliam22 #60:
Ľudia čakajú všade kde nepremáva momentálne 4ka
Reakcia na: Ma178rek #61:
Obcas sa stane, ze sa dockaju. Ako dnes na Jesenskeho 🙂
Výluka 4ky bude trvať do 27.8 ale 1ka bude ešte 2 týždne podľa schémy premávať cez tunel
Podľa toho ako vyzerá ťa trať konkrétne pred Carltonom a potom aj vyhýbka na námestí to nevyzerá že sa bude jazdiť od 28.8.