Všetky zastávky autobusov a trolejbusov sú na znamenie (od 13.2.2023)

S cieľom zrýchlenia dopravy a šetrenia nákladov sú pre autobusy a trolejbusy všetky nácestné zastávky na znamenie.

Od 13. februára 2023 budú v bratislavskej MHD všetky nácestné zastávky autobusov a trolejbusov charakteru na znamenie. Dopravný podnik túto zmenu zavádza z niekoľkých dôvodov:

  • zníženie nákladov na prevádzku MHD - finančná úspora na pohonných hmotách pri menšom počte zastavení a rozbiehaní vozidiel bude predstavovať okolo pol milióna €,
  • skrátenie cestovného času o približne 10 % v časoch mimo dopravných špičiek,
  • zníženie tvorby škodlivých emisií v mestskom prostredí.

Pre cestujúcich stojacich na zastávkach sa touto zmenou nič nemení. Stačí, aby cestujúci čakal na zastávke tak, aby ho mohol vodič prichádzajúceho vozidla vidieť. Prichádzajúce vozidlo zastaví na zastávke aj v prípade, ak už na zastávke stojí vozidlo iného spoja.

Cestujúci vo vozidlách musia pred vystupovaním vždy signalizovať svoj úmysel vystúpiť v dostatočnom predstihu pred zastávkou stlačením tlačidla STOP, alebo tlačidla na otvorenie dverí, aby vodič mohol bezpečne zastaviť vozidlo.

Táto zmena sa dotkne len približne tretiny všetkých zastávok v meste, keďže na zvyšku zastávok už pravidlo včasného znamenia platí. Bratislava sa tak zaradí medzi iné zahraničné, ale aj slovenské mestá – napríklad Nitra, kde podobné opatrenie šetrí financie dopravcov už dnes," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec. Všetky zastávky na znamenie sú od novembra 2021 aj v regionálnej autobusovej doprave v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji. Rovnako aj nočné spoje v Bratislave zastavujú na zastávkach iba na znamenie.

Pre jednoduchší prechod na nový systém bude dopravca počas dvoch mesiacov o novinke vo zvýšenej miere informovať cestujúcich vo vozidlách i na zastávkach. 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Konečne. Hlavne nezabudnúť promovať túto zmenu a odstrániť z označníkov texty Na znamenie.
Úspory by sme chceli, ale investovať do doplnenia tlačidiel aby boli na dosah z každého sedačka sa nám už nechce.
Reakcia na: 810zssk #2:
Taktiež by sa mohol DPB spamätať a začať konečne používať jednotný typ tlačidiel. Pri ENS a SU18 to už vyzeralo, že spejeme k nejakej unifikácii, no potom prišli Otokary, ktoré používajú opäť iný dizajn a iné piktogramy, a zaklincovali to najnovšie NS 12, ktoré majú z nepochopiteľného dôvodu šedé krabičky tlačidiel namiesto žltých.
očakávam množstvo angažovaných príspevkov od "znepokojených cestujúcich" ... a verím, že toto opatrenie aj napriek tomu bude zavedené do praxe 👍 👍 👍
Škoda je len to, že sa to nevzťahuje aj na električky, ale to sme tu už diskutovali. Jazdná doba by sa celkom pekne skrátila.
A preco nie elektricky, ked vsetko co jazdi je schopne ukazat dopyt na paneli vodica?
Reakcia na: Andrej #6:
Myslim, ze to je kvoli brdznej drahe, danej hmotnostou a hybnostou vozidla.
edit: uz nic 😁
Reakcia na: peepay #7:
Vieš koľko ton váži vlak? A predsa je na znamenie...
Reakcia na: 810zssk #2:
Presne tak - plný súhlas...dopytové tlačidlá by mali byť inštalované po oboch stranách dverí...a už keď sú vo vozidlách kde-kade osadené tlačidlá zastavenia na znamenie, tak tesne nad ním by mali byť automaticky osadené aj klasické dopytové tlačidlá na zastavenie na bežnej zastávke...a v 4kách pre invalidov by to malo byť samozrejmosťou, aby starí ľudia nemuseli vstávať k dverám tesne po opustení zastávky pred tou ich v strachu, že im teraz vodič 🚌, al.🚎 na ich zastávke nezastaví...a toto sa mi stalo či už na denných, ale najmä na nočných spojoch MHD X-krát...a kompetentní v DPB by s tým naozaj vážne mohli niečo urobiť...pre mňa nie - seba nerátam - ja si dokážem odhadnúť, kedy treba stačiť dopytové tlačidlo - no pre našich dôchodcov by sa v tomto smere mohlo myslieť...t
Reakcia na: peepay #7:
ak das znamenie vo vozidle vcas a na zastavke sa neschovas do krikov tak ani v pripade elektriciek v tom nejaky zasadny problem nevidim, aj dnes sa jazdi na rozhlad....
Reakcia na: si #11:
Pri električkách ale uchádza zmysel lebo:
a) pri autobusoch vieš pomocou zastávok na znamenie zmierňovať meškanie spôsobené premávkou (to sa električiek tak netýka),
b) autobusových a trolejbusových zastávok, kde nenastupuje/nevystupuje nikto je veľa, pri elekričkách sa bavíme naozaj o jednotkách.
Reakcia na: peepay #7:
Električkové zastávky na znamenie nemáme hlavne preto, lebo "nikdy sa to tak nerobilo". Napríklad v Brne sú električkové zastávky na znamenie úplne bežné.
Reakcia na: autobusik2 #13:
Aj vo Viedni sú všetky električkové zastávky na znamenie. Roky rokúce cestujem O vozňom počas poobednej špičky a zatiaľ iba raz sme prefrčali cez zastávku, lebo na nej nikto nečakal a nikto nevystupoval. Vodič cez zastávku pregúľal 20 km/h, ani moc nebrzdil (bola za mostom ponad Donaukanal - zast. Franzensbrücke) a plynulo pokračoval ďalej. Po iné dni tam vždy niekto vystupuje alebo nastupuje, prípadne oboje.

Na zamenie by mali byť úplne všetky zastávky v Bratislave 24 hodín 7 dní v týždni. Výnimkou by boli výstupné zastávky na konečných.
Reakcia na: Ike #12:
a) vieš zmierňovať meškanie, lebo ak máš voľný signál, tak neprerušovane pokračuješ ďalej a nemusíš zastavovať
b) súhlasím, ale pre jednotnosť v pravidlách by to bolo lepšie - ľudia by si to osvojili a nezabudli by potom pri prestupe z eliny do autobusu stlačiť dopyt
ba) možno sa po tomto modeli Tbus+Abus na znamenie a zaškolení verejnosti dostanú tieto pravidlá aj na električky
Reakcia na: N/A #15:
Často sa mi stávalo že som bol jediným vystupujúcim z električky na zastávke Pionierska, keď som ešte býval pri Slimáku. Vo večerných hodinách, keď v električke cestovalo relatívne málo ľudí, keby som práve ja nešiel tým spojom, tak by tam zastavoval úplne zbytočne. Ako dnes napr. na Dolných Krčacoch. Tam sa tiež občas zastaví, ale nikto nevystúpi ani nenastúpi. Minule som tak išiel večer z mesta a presne to sa stalo.

Byť vodičom električky, tak by som akurát pribrzdil na 30 km/h asi 50 metrov pred označíkom, aby som vedel bezpečne a pohodlne zastaviť, keby si niekto náhle spomenul a stlačil dopyt. Ušetrí sa nemalé množstvo trakčnej energie, hlavne ak vďaka pregúľaniu cez zastávku môžem pokračovať ďalej kľudným, pomalým tempom, lebo som práve ušetril minimálne 30 sekúnd.

Otázka na vodičov električiek: Majú všetky električky v kabíne vodiča jednoznačnú signalizáciu stlačenia dopytu, aj v prípade že je dopyt zo zadného vozňa súpravy?
Reakcia na: upravovač fotiek #16:
Ako vodič e ti viem jednoznačne potvrdiť, že všetky súpravy ktoré máme v premávke ti ukazujú dopyt, nielen súpravy, ale celkovo všetky vozy.
Myslim, ze konecne opatrenie s ktorym tu suhlasime vsetci! 😉 👍
Reakcia na: N/A #3:
Tie tlacidla na NS12 su tak nestastne, ze sa daju velmi lahko omylom slacit, staci sa jemne o ne opriet, alebo su nizko a clovek si ich nevsimne, takze sa chce len chytit tyce, ale stlaci tlacidlo. Nie su dobre vymyslene.
Medzi časom na príspevku k zavádzaniu dopytu pri električkách reagoval v komentároch DPB takto:

Dobrý deň, v prípade električiek sme zatiaľ k tomuto režimu nepristúpili z viacerých dôvodov. Okrem toho, že ide o nosný systém, je dôvodom napríklad aj dlhšia brzdná dráha vozidiel. Taktiež, v prípade električiek vie väčšina našich vozidiel pri brzdení elektrickú energiu aj rekuperovať, preto straty energií nie sú také výrazné ako pri cestnej doprave.
Reakcia na: jj001 #19:
Zase ale lepšie ako tie tvrdé malé v Otokaroch, po ktorých stlačení na prstoch zostáva otlačené braillovo písmo z nich...
Reakcia na: Cancer #21:
PRESNE! 😃
Reakcia na: N/A #20:
Dlhšia brzdná dráha Strassenbahnu vo Viedni vôbec nevadí. To, že je niečo nosný systém, ešte neznamená, že musí zastavovať vždy a všade. A hlavne by nemal vôbec zastavovať na križovatkách, keď to je už nosný systém.

Rekuperácia energie nie je 100% účinná a ani nie vždy rekuperuje do siete ale vykuruje brzdové odporníky. Rovnaký "argument" by sa dal použiť aj pri trolejbusoch, však aj tie rekuperujú. Navyše T6A5 s výzbrojou TV3 rekuperovať nevedia, kinetickú energiu maria na teplo odporníkov v krabici na streche nad 2. podvozkom.

Takže "argumenty" DPB sú ľahko vyvártiteľné.
Reakcia na: upravovač fotiek #14:
Nie všetky električkové zastávky vo Viedni sú na znamenie.
Ako veľakrát, myšlienka dobrá, len či bude dobrá aj realizácia.
Ak by to malo priniesť požadovaný a prezentovaný efekt, zastávky musia byť naozaj na znamenie. Zdá sa to síce triviálne, ale má to svoje ale...
Auto/trolej busy by mali zastavovať iba vtedy, ak dá cestujúci na zastávke aktívne znamenie na zastavenie a nie že budú zastavovať vždy, ak sa na zastávke niekto nachádza. Dokážem rešpektovať, že ak sa už na zastávke nachádza iný spoj, tak zastaví aj ten druhý.
Druhým zásadným opatrením je, že sa vo vozidlách budú brať do úvahy tie znamenia o výstupe z vozidla, ktoré sa aktivujú stlačením tlačidiel STOP a nie stlačením otvárania dverí, ktoré sa hlavne v SOR vozidlách aktivujú aj opretím sa cestujúceho o dvere. Ako ste však už mnohí uviedli, problémom môže byť dostupnosť samotných tlačidiel, hlavne pri preplnených spojoch v kombinácii s málo frekventovanou zastávkou.
Ak sa tieto dve banality budú striktne dodržiavať, potom tomu budem veriť
Hlavne keď bude ten debilný a nezmyselný oznam, povedaný druhý krát tesne pred zastávkou, že je na znamenie. Ľudia tupelá a už x krát nadávali vodičovi, že on/ona zatlačil/a tlačidlo a chcela vystúpiť. Len škoda, že až po druhom vyhlasení, že je zastávka na znamenie a vodič už bol za zastávkou. Tu sa iba vytvárajú situácie aby boli konflikty medzi vodičom a “cestujúcim”. Tá fluktuácia v podniku ma neprekvapuje.
Reakcia na: upravovač fotiek #23:
Mne tieto veci vysvetľovať nemusíš 🙂 nechajme to však radšej tak a túto tému T6 a pod. ďalej nerozvíjajme..
Ako signalizuje požiadavka na zastavenie ak čakám na zastávke? Stačí stáť viditeľne pri označníku, NEmávať ani inak NEdávať znamenie , a všetky prechádzajúce spoje majú povinnosť zastaviť?
Re:
"Stačí, aby cestujúci čakal na zastávke tak, aby ho mohol vodič prichádzajúceho vozidla vidieť"
Zostáva dúfať, že sa aj podarí opraviť všetky pokazené dopytové tlačidlá v autobusoch (hlavne 6. a 7. séria Sorov s tým má problém, že niektoré tlačidlá sú neustále stlačené), aby nevznikali konfliktné situácie, keď vodič buď nezastaví, alebo zastaví zbytočne, nehovoriac o tom, že pre vodiča musí byť tiež otravné, keď musí neustále pozerať, či niekto chce vystupovať alebo nie.
Reakcia na: N/A #20:
Možno by expertom v DPB mohol niekto vysvetliť že električka má aj iné režimy jazdy ako 0 km/h a 50 km/h...
Reakcia na: szombat78 #28:
Už asi 20 rokov stačí stáť v priestore zastávky 🙂
Reakcia na: 810zssk #30:
Este tak 10 km/h cez nase luxusne vyhybky, najlepsie v priamom smere.
Reakcia na: Valec #24:
Všetky sú na znamenie. Iba niektoré z nich sú zároveň využívané ako bezpečnostné zastavenie, resp. platí to pre zastávky, ktoré sú pred vjazdom do neriadenej križovatky. Koľko takých na území Bratislavy máme? Ináč platí, že tramvaje vo Viedni cez všetky zastávky, ktoré nie sú bezpečnostným zastavením ani sa nenachádzajú pred neriadenou križovatkou, môžu prejsť rýchlosťou 25 km/h. V minulosti sa to rozlišovalo farbou označníku. Červený označník znamenal povinnosť zastaviť na zastávke nie iba bežným spojom, ale aj služobným jazdám, technologickým vozidlím (napr. pluhom) atď. Modrý označník označoval zastávku na znamenie. Červený označoval zastávky kde každá električka (a asi aj iné technologické vozidlo alebo aj autobus náhradnej dopravy) zaručene zastaví. Tento systém zrušili a od roku 2019 je farba nepodstatná, všetky zastávky sú na znamenie. Aj pre električky.
Stále platí, že vo vozidlách, ktoré majú nezmyselné dva druhy tlačidiel, "dvere" a "stop" (napr. NB12, NB18, trolejbusy...), treba pri výstupe na zastávke na znamenie stlačiť jedno aj druhé? Ak áno, toto by sa malo zmeniť. Inak zmenu vítam, síce s tým budú mať mnohí filozofický problém, ale zvyknú si.
Reakcia na: N/A #9:
Ale zase treba dodať, že vlakové zastávky na znamenie sú skôr raritou využívanou na lokálnych tratiach, tam kde je naozaj veľká pravdepodobnosť, že nikto nebude nastupovať ani vystupovať. Pokiaľ viem, diaľkové vlaky ani systémy typu S-Bahn zastávky na znamenie nemávajú. (Úprimne sa teším na prípadné kontrapríklady od hnidopichov, pardón, odborníkov, ale na celkovom tvrdení to asi príliš veľa nezmení) 😛
Reakcia na: moulen #25:
Jednoznačne som za to, aby sa znamenie dalo dať aj stlačením dopytového tlačidla na otváranie dverí. Ono to totiž nikdy nemalo byť rozdelené. Ak chcem, aby vozidlo zastavilo, chcem aj aby otvorilo dvere. Ak chcem aby otvorilo dvere, chcem aby tiež aj zastavilo. Jedno bez druhého neexistuje. V civilizovanom svete je na to všade jediné tlačidlo.

Ak niekto omylom stlačí dopytové tlačidlo na otváranie dverí tým, že sa o toto tlačidlo oprie chrbtom, pravdepodobne to znamená, že je vozidlo preplnené a teda aj tak bude niekto na najbližšej zastávke chcieť vystupovať.
Naposledy, keď na Dlhých Dieloch získali zastávky Pri podchode a Janotova status na znamenie, tak napriek tomu, že dovtedy tam nikto nevystupoval, odvtedy sa vždy nájde aspoň jeden človek, čo tam vystúpiť musí. (Nevraviac o tom, že vďaka podchodu je pešia vzdialenosť medzi nimi asi 50m, takže by tie zastávky vôbec nemuseli byť 2.)
pri nastupe si zaspinit ruku od vonkajsieho tlacidla vystaveneho pocasiu, dazdu, blatu, prachu - a potom stlacat tlacidla na vystupenie.
hygienicke na urovni stredoveku.
Reakcia na: devandemar #38:
Použi jazyk, nezašpiníš si ruky.
Reakcia na: johnnyjanko #34:
v Euro6 NB sorkách (tie s červenými madlami) tak či tak musíš stlačiť dopyt lebo inak si tie dvere neotvoríš (stopka len rozsvieti signál stop, ale na dvere nemá vplyv), ale odpoveď na tvoju otázku je nie, nemusíš stláčať oba gombíky, vodič je povinný zastaviť aj na "dopyt".
Reakcia na: moulen #25:
prečo vždy Slováci musia hľadať problémy tam kde nie sú?

ľudia, chillujte, nemávajte, nestresujte, neskáčte autobusom či trolejbusom do cesty, od 13.2. sa odveziete rovnako ako doteraz, stojte na zastávke tak aby vodič videl že tam niekto je a naučte sa pri vystupovaní automaticky stlačiť aspoň niečo a hlavne včas a všetci budú happy 👍
Reakcia na: devandemar #38:
v obchode ti nevadí že nákupný košík ktorý držíš alebo vozík ktorý tlačíš, pochytalo/pokašlalo/poslintalo nespočet ľudí pred tebou?
Reakcia na: Ecomat #41:
A nečakajte na autobus v prístreškoch!
Reakcia na: 810zssk #43:
Prečo? Drvivá väčšina, ak nie už všetky prístrešky (aj keď nájdu sa blbo riešené zastávky typu AS, Košická.. ) sú riešené tak, že stena s reklamou nie je umiestnená na strane príchodu vozidla. Vodič tak vidí aj do prístrešku a asi sa zhodneme, že ten je súčasťou priestoru zastávky.
Reakcia na: Jak44 #44:
Narážam práve na stále veľké množstvo prístreškov do ktorých nevidno a sú časťou v pomerne významných uzloch.
Reakcia na: moulen #25:
"Auto/trolej busy by mali zastavovať iba vtedy, ak dá cestujúci na zastávke aktívne znamenie na zastavenie a nie že budú zastavovať vždy, ak sa na zastávke niekto nachádza."
Sú ľudia, ktorí to znamenie dať nemôžu. Buď preto, že chodia o barlách a nemôžu zdvihnúť ruku, alebo preto, že horšie vidia a nevidia, či vozidlo, ktoré prichádza, je ich linka alebo nejaká iná. Alebo, že displej svieti slabo a číslo je ťažko čitateľné.
Rozhodne súčasný režim je lepší. Síce vozidlá niekedy zastavia zbytočne, ale zasa nekomplikujeme život tým, ktorí ho majú komplikovaný aj bez DPB.
Reakcia na: Trip #26:
Myslím, že celkom stačí ten prvý oznam pri odchode z predchádzajúcej zastávky. Aj keď ten niekedy, keď sú zastávky príliš blízko (napr. 69 Pharos a Letové služby), ani nestihne doznieť, ale to je skôr výnimka.
Reakcia na: Ecomat #40:
Vďaka za odpoveď, a čo Urbanway? Tam väčšinou vodiči otvárajú vždy všetky dvere a dopytové tlačidlo sa zdá byť neaktívne. Iba občas som zažil, že sa tlačidlo po zastavení rozsvietilo a až vtedy sa dalo stlačiť (a až potom sa otvorili dvere). Tam radšej stláčam červené "znamenie", lebo to je istota...
Reakcia na: johnnyjanko #48:
Očakávam, že v prípade nefunkčnosti čo i len jedného tlačidla vo vozidle bude daný spoj zastavovať automaticky na všetkých zastávkach a otvárať všetky dvere (teda verím, že to tak bude...)
Reakcia na: 3pa3ck3 #49:
Také vozidlo by malo ísť podľa mňa na poruchu.
Reakcia na: N/A #50:
Ak nefunguje 1 tlacidlo vo vozidle, tak to nie je dovod na poruchu. Nech sa to aspon prelepi docasne s oznamom. Pri tom hromadnom "ťukani" tlacidiel sa to teraz rychlehsie vymlati v kazdom voze a nebude mat co jazdit.
Reakcia na: Petto #51:
Ešte by bola taká možnosť že by sa to opravilo. #facepalm
Reakcia na: 810zssk #52:
Opravilo??? Co si sa zblaznil??? 😁
Reakcia na: johnnyjanko #48:
Na Urbanwayoch je vo vacsine pripadov problem tlacidlo na pulte vodica, je neprakticky riesene a casto zle ovladatelne, preto centralne otvaranie
Reakcia na: johnnyjanko #48:
je to tak ako píše kolega predo mnou, dopyt je na Urbanoch z pohľadu vodiča nepoužiteľný, tak sa ani nepoužíva

z pohľadu cestujúceho je jedno čo stlačíš, vpredu pri vodičovi sa rozsvieti červená stopka aj keď zmačkneš dopyt či stopku, čiže platí to čo pri SORkách
Za mna je to spravny krok! Ale tlacitka by mali byt zjednotene - cize nie ako dnes STOP aj DVERE, ale iba jedno. Inak 👍
Reakcia na: Urbanway 2423 #29:
"že pre vodiča musí byť tiež otravné"
chalani čo robia nočáky už majú toto celkom vžité a nikoho to nijako neotravuje, po nejakom čase už ani nevnímaš že to sleduješ aj keď zrovna nemusíš takže v tomto problém absolútne nevidím... navyše vo väčšine vozov to dáva aj nejaké zvukové znamenie vodičovi takže...

problémy s dopytmi sú horšie, treba uznať že za posledný rok-dva sa stav dopytových tlačidiel na SORkách dosť zlepšil, nakúpili sa tlačidlá a menili sa vo veľkom... lenže tlačidlá sa minuli a ďalšie sú v nedohľadne lebo ako vieme nie sú lóvé
Reakcia na: Petto #51:
Keď sa bude robiť výberové konanie na vysokopostaveného človeka v DPB, alebo aj na magistráte, mal by si sa prihlásiť. Mentalitu na to máš. A keď bude mať mesto šťastie, tak budú pokazené a prelepené všetky tlačítka, autobus nebude musieť zastaviť nikdy a ušetria na brzdení a rozbehoch.
Reakcia na: Ecomat #41:
nedávno som dostal prednášku od vodiča 628, že nestačí stáť na zastávke, ale treba mávať. Pritom som nastupoval poobede v ChG na Monare smer Bernolákovo, takže počet cestujúcich, ktorí vyslovene nemohli použiť l-628 z daného stanovišťa, sa limitne blížil k nule(chcel by som vidieť človeka, ktorý tam od tretej poobede bude stáť do desiatej večer, aby sa dočkal spoja l-525 idúceho až do Sl. Grobu). Nebol som úspešný ani s odvolaním sa na prepravný poriadok vyvesený na jeho kabíne. Nehovoriac o tom, že s odvolaním sa na brzdenie áut idúcich za ním mi zastavil dobrých 10 m za označníkom tak, že som nastupoval z priekopy. Pritom prístrešok je tam viditeľný a prehľadný už z diaľky.
Reakcia na: samkoh #59:
áno počul som že v bratislavskej sadke furt koluje nejaké presvedčenie že treba mávať inak ti kľudne nezastaví, ale v tej firme zas neni nič neobvyklé že sa nedodržuje prepravný poriadok... a štýl obsluhy tej zastávky nestojí ani za zmienku
Reakcia na: Ecomat #60:
Bratislavska SAD-ka? 🤔 kde to jazdí? 🤔
Reakcia na: Minko #61:
Z mentálneho hľadiska v celom kraji.
Reakcia na: samkoh #59:
Možno predtým robil na železnici a čakal, že budeš krúžiť červenou zástavkou alebo červeným svetlom.
Reakcia na: Miro #63:
Ani na železničnej zastávke na znamenie nemá cestujúci povinnosť čímkoľvek krúžiť.
Reakcia na: Jak44 #62:
Cize kazdy aj sukromnik je sadka? Leno pokial viem tu v BA primestsku dopravu poskytuje arriva a ked sa pozriem aj na jej cely nazov nic zo sad tam nevidim 😁 detto DPB 😃 okrem toho teda ze podnikaju v rovnakej oblasti ako niektora zo sadiek.
Reakcia na: Miro #63:
Potom by som ale nechcel sedieť (alebo ešte lepšie stáť) v tom autobuse, keďže takto sa signalizuje potreba núdzového brzdenia 😉 (z opisu situácie je jasné, že nešlo o otáčanie sa na parkovisku - ekvivalent posunu 😉 )
Reakcia na: Minko #65:
SAD je generická skratka, ktorá sa doteraz používa na dopravnom značení (podobne, ako keď dieťa ukáže na Land Rover a povie, že je to džíp, alebo si kúpiš "buffku" značky Adidas.

Hoci správne je PAD, nemusíme slovíčkariť.
Reakcia na: Minko #65:
A SADky (tie čo to majú v názve) nie sú "súkromníci"?
Reakcia na: Ike #67:
Keď je PAD, tak bude aj DAD a MAD 🙂
Reakcia na: 810zssk #68:
Prave to je ten problem, nie kazdy kto prevadzkuje autobusovu dopravu je sadka. Lebo sadky ako firmy realne existuju. Teda logocky mam za to ze ked to ma byt sadka, ocakavam v nazve firmy sad. Autobusova doprava ale nie je produkt sadky.
Reakcia na: Minko #70:
Pevne dúfam, že si v živote nepoužil slová ako: fén, inbusák, PC, džíp, fixka, termoska, eskalátor, celofán, aspirín, jojo, diktafón, lego, fotošopovať, walkman alebo xerox.
Reakcia na: Ike #71:
Alebo žiletka 😋
Reakcia na: Jak44 #62:
😁
toto je za mňa top odpoveď na toho premotivovaného Minka
Reakcia na: Ike #71:
Aha, v zmysle tvojej logiky, ked ides do decathlonu, povies ze ides do intersportu. To da logiku.
Táto debata mi pripomenula konverzáciu ktorú som odpočul pár rokov dozadu. Účastníkmi boli jeden nemenovaný manager Slovak Linesu a nejaký random človek ktorý nebol od dopravy. Random človek skúmal čo je to za firmu a keď mu bolo opísané že čo robia, tak mu zasvietilo svetielko a spýtal sa že či to je niečo ako SADka.

Na čo mu spomínaný manager odpovedal slovami "Áno, je to SADka, ale volá sa to Slovak Lines." A v tej vete, dámy a páni, bola vystihnutá celá podstata tej firmy (RIP).
Reakcia na: 810zssk #75:
😂
Reakcia na: 810zssk #75:
1998: To máš aký Eurotel, Globtel?
Sú nejaké informácie, ako budú od zajtra fungovať hlásenia pri zastávkach? Bude pri každej zastávke, že je na znamenie, alebo nebude hlásiť nič? A rúčky na označníkoch pôjdu preč alebo ostanú na pamiatku zmiešaného systému?
Oceňujem že v rámci šetrenia si DPB dal tú námahu na všetky označníky v meste dolepiť symbol zastávka na znamenie, hoci od zajtra nebude mať žiadnu relevanciu 😀 Len škoda že ich v rámci tohto procesu nenapadlo aktualizovať linkové tabuľky napr. 79ky kde ponechali Topoľové na ktoré už jazdiť nebude.
Reakcia na: 3pa3ck3 #78:
Asi sa nemôže prestať úplne hlásiť, že zastávky sú na znamenie, nie? V stave kedy pri električkách nieje žiadna zastávka na znamenie by bol dosť problém keby sa nič nehlásilo v trolejbusoch a autobusoch ako sa nič nehlási v električkách.

A tiež by to mohlo evokovať, že zastávky na znamenie boli v trolejbusoch a autobusoch zrušené keby sa to prestalo hlásiť pri zastávkach, ktoré doteraz boli na znamenie, nie?

Koniec koncov aj pri nočákoch doteraz boli všetky zastávky na znamenie a nebol to tak, že by sa nič nehlásilo (veď cestujúci vedia, že všetky zastávky na nočákoch sú na znamenie), ale naopak hlásilo sa že je zastávka na znamenie pred každou zastávkou.
Reakcia na: Cancer #80:
Keď si na to cestujúci po nejakých dvoch mesiacoch zvyknú, tak by sa to hlásenie mohlo kľudne odstrániť, aj keby električky mali všetky zastávky stále. Na LCD paneloch, označníkoch a v CP by sa mohol ponechať piktogram ruky.
Reakcia na: Cancer #80:
Ach, dávno sme tu nemali sériu "imhd šotouši vysvetľujú prečo v Bratislave nemôžu fungovať veci čo všade inde áno".

Samozrejme že hlásenie o zastávkach na znamenie bude treba zrušiť. Možno nie hneď od prvého dňa, ale čoskoro. Je nezmysel hlásiť to pri každej jednej zastávke, keď je to normálny základný režim zastavovanie. Ani v regiobusoch neverklikujú zastávka je na znamenie pri každej zastávke.

Ani vo Viedni ti nehlásia po každej zastávke v autobuse že je na znamenie, lebo niekto by si mohol myslieť že je v metre kde sa zastavuje automaticky.
Reakcia na: Cancer #80:
Obávam sa, že práve variant, keď by sa nejakú dobu hlásilo všade a potom nikde, by bol najhorší
Reakcia na: Cancer #80:
A prečo je problém s električkou? Tak to budú cestujúci stláčať. A?
Reakcia na: Ike #84:
Mám pocit, že DPB sa aj snažil spraviť kampaň čo najmenej "vozidlovo špecifickú", takže chce naučiť stláčať tlačidlá aj v električkách
Reakcia na: 810zssk #82:
mám pocit, že v regiobusoch to hlásia minimálne za každým sídlom, ak nie častejšie.
Reakcia na: samkoh #86:
Určite nie. Je len doplnkový oznam o tom že všetko je na znamenie ktorý sa prehráva raz za X zastávok + chápem to tak že je dočasný.
Reakcia na: 810zssk #79:
Ved logicky, vylepit nalepky tam kde nie su je lacnejsie nez zoskrabat tam kde su nie? A preistotu pre zmatenie nepriatela s tym zacali uz s tyzdennym predstihom. Teda, nie, ze by to malo vobec nejake opodstatnenie, kedze pre cestujuceho cakajuceho na zastavke je vlastne ta informacia naprosto zbytocna, kedze na zastavke staci len stat.
Reakcia na: Foltest #88:
Áno, presne nad týmto som sa zamýšlal - že v období keď ešte fungovalo delenie stále zastávky vs zastávky na znamenie polepili nesprávnu informáciu na desiatky zastávok aby v čase keď už bude jeden typ (a teda nebude treba ich rozlišovať), bol tento jeden typ všade označený správne 😁 😁 😁 Logicky.
Reakcia na: Foltest #88:
Takže to mali zamestnanci ktorých spočítaš na jednej ruke urobiť v noci z nedele na pondelok? A k tomu odstrániť zrušené linky, zmenené linky, atď. 😲
Reakcia na: N/A #90:
No moznoze to mali zamestnanci spocitatelni na jednej ruke nerobit vobec, pripadne az po zmene, kedze to bola naprosto zbytocna akcia. A este sa mohlo usetrit na nalepkach.
Reakcia na: Foltest #91:
Ak by sa to robilo až po zmene, tak by bola cena nálepiek iná?
Reakcia na: N/A #92:
Nejde o to kedy sa to robilo, ale že sa to vôbec robilo. Inštitút zastávky na znamenie de facto neexistuje, jednoducho máme nový režim obsluhy zastávok ktorý platí pre celú sieť IDS BK. Nie je nutné o tom osobitne informovať na označníku.

Btw, nalepili to na zastávku Záluhy alebo nie? 🙂
Reakcia na: 810zssk #93:
no problem je bohuzial v tom ze podnik tuto zmenu zle prezentoval... namiesto "vsetko bude na znamenie" mali propagovat zmenu rezimu obsluhy zastavok A+T s tym ze sa rusi "na znamenie" ALE zaroven po novom celoplosne platia pravidla take ako doteraz na zastavkach na znamenie... to dolepovanie piktogramov na oznacniky/do cestakov je samozrejme totalny nonsens a ide proti logike celej tejto zmeny
Reakcia na: Ecomat #94:
Áno, súhlasím. Niečo v tomto duchu som hovorieval a písaval roky - že to nemalo byť prezentované ako zastávky na znamenie. Ale od súčasného vedenia DPB ťažko možno očakávať normálny výsledok.
Reakcia na: N/A #92:
Nebola, len sa to nemuselo robit vobec. Mimochodom, dpb si sice urobil nalepkovu akciu, ale aspon to zvladli typicky beusacky odflaknut. Zabudli totiz na par nevyuzivanych okrajovych zastavok ako je napriklad Patronka, Sokolska, Pod stanicou, Hodzko, Lanfranconi a podobne.
Reakcia na: 810zssk #93:
Nalepia.
A nálepkovaciu aktivitu museli komplikovať aj nástupištia/zastávky, ktoré sú na znamenie iba pre niektoré linky (napr. Blumentál, Záluhy) alebo ktoré sú pre niektoré linky konečnou (napr. Kollárovo nám., Avion SP) - konečné totiž v cestovných poriadkoch nie sú vyznačené na znamenie.
Reakcia na: 810zssk #87:
dočasný... už minimálne niekoľko mesiacov. A na trase PK-Čierna Voda to počujem bežne 2-3x za jednu cestu.
Reakcia na: samkoh #99:
To je možné, že to počuješ 2-3x za cestu, ale rozhodne to nie je hlásenie po každej zastávke.
Reakcia na: 810zssk #100:
ja som tvrdil, že po každom sídle=dedine/meste
Reakcia na: samkoh #101:
Odsledujem si to nabudúce, ale rozhodne ten pocit z mojich ciest nemám.
Reakcia na: birch #98:
A prečo vlastne konečné (minimálne priebežné) nie sú tiež na znamenie?
Reakcia na: 3pa3ck3 #104:
Neviem ako nové PP, ale minimálne tie staré vyžadovali otvorenie dverí 🙂 Alebo stlačenie tlačidla prejazdu zastávkou, ktoré sa u nás moc nevyužíva a niektoré vozy (väčšina?) ho nemajú.

Priebežné konečné by na znamenie mohli byť, ale inde je asi idea že vodič má beztak skontrolovať voz + prípadne vyhodiť ľudí čo sa vo voze zabudli. Čiže zastať musí anyway.