Prerušená premávka električiek v Karlovej Vsi (19.1.2023 06:45 – 09:00)

Po 9. hodine sa premávka obnovila a stabilizovala.

Pre dopravnú nehodu na Botanickej ulici nepremávajú linky 4 a 9 v úseku medzi Tunelom a Kútikmi. Medzi Kútikmi a centrom mesta (Malá scéna) je zabezpečená náhradná autobusová doprava linkou X4, cestujúci však musia počítať s veľkými zdržaniami pre kolóny na cestách. Ak je to možné, odporúčame cestovať radšej linkou X4 smerom do Dúbravky s prestupom na linku 4 na Kútikoch a následným prestupom na linky 83 84 na Záluhách smerom do centra.

  • Linka 4 premáva z mesta po zastávku Chatam Sófer a späť cez tunel, Kapucínsku a Námestie SNP, kde sa od zastávky Centrum napojí na trasu späť k ŽST Nové Mesto a na Zlaté piesky. Druhá časť linky 4 premáva z obratiska v Karlovej Vsi, kde je zabezpečený prestup z náhradnej dopravy, do Dúbravky.
    • Zastávky Chatam Sófer, Most SNP, Šafárikovo nám. linka 4 smerom na Trnavské mýto neobsluhuje. Odporúčame použiť linku 9 s prestupom na linku 4 na zastávke Centrum.
  • Linka 9 premáva z Ružinova po Kapucínsku a ďalej cez tunel, nábrežie, Šafárikovo nám. a Nám. SNP cez Obchodnú späť do Ružinova.
    • Neobsluhuje zastávku Kapucínska smerom do Ružinova. Odporúčame presun na zastávku Poštová, alebo linku 4 s prestupom na linku 9 na zastávke Centrum.
  • Linka X4 premáva z obratiska Karlova Ves cez Karloveskú, Botanickú, nábrežie a Šafárikovo nám. k Malej scéne, pričom zastavuje na všetkých autobusových zastávkach. Pri zastávke Kútiky nezastavuje, cestujúcim odporúčame peší presun do obratiska, alebo na zastávku Borská.

Cestujúci musia počítať aj s veľkými meškaniami na linkách 29 30 31 32 37 39 pre zápchy na cestách spôsobené následkom nehody.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nemala by tá L4 väčší zmysel opačným okruhom?
To by išli rovnako z L9.
Reakcia na: david1 #2:
Okej, tak aj tú L9 otočiť, tam mi to až tak neudrelo otočiť. Idea je aby na Kapucínskej smer mesto stálo to čo tam ľudia čakajú a detto pri Chatamovi, Moste a Šafku. V opačnom smere to také dôležité nie je lebo vodič ľudí informuje že ide odklonom.
4ka sa mohla radšej točiť na NĽŠ ako 1ka aby sa dalo na Šafku prestupovať a skôr operatívne mohli sa 30 a 37 potiahnúť od Mosta SNP k Malej Scéne.
Reakcia na: 810zssk #3:
Dáva to logiku, lenže mám pocit, že DPB je dlhodobo nastavený presne opačne - prísť po stálej trase pokiaľ sa dá a potom sa vracať späť odklonovou trasou
Reakcia na: 810zssk #3:
By si odpílil prestup na Zochovej od východných radiál.. Z Kapucínskej si za tri min. na Poštovej.
Reakcia na: not.my.god #4:
Autobusy treba v prvom rade poslať tam, kam električky neprejdú. Neviem, či by prospelo situácii, ak by sme nahradili električky autobusmi aj tam, kde to nie je nevyhnutné
Reakcia na: david1 #6:
Prečo by si odpálil prestup na Zochovej? Veď L9 (aj L4) by tam stále stáli, len v opačnom smere.
Reakcia na: 810zssk #8:
Takže kvôli nehode v Karlovke pôjdem okruhom na Zochovu ? To mi fakt nedáva zmysel. Z L4 nikto nepôjde napr. z Trnavského mýta či Krížnej na Zochovu. Nemá to ani odkiaľ vedieť. Info žiadne.
Práveže by mala ísť linka vždy vo svojej trase pokiaľ sa dá.
Reakcia na: david1 #9:
A v opačnom smere ti už okruh nevadí? Tváriš sa stále ako keby toto riešenie znamenalo menšiu mieru odklonu, ale to nie je pravda. Ide len o smer v ktorom obsluhu zmeníš a v ktorom ju necháš.
Reakcia na: 810zssk #10:
V opačnom smere ti príde iné číslo linky tak ťa asi trkne že sa dačo deje..
Reakcia na: david1 #11:
A? To že ide napr. 9 po nábreží vôbec neznamená že je odklon na 4 (mohlo by ísť napr. o výluku v tuneli).
Reakcia na: 810zssk #12:
tak z pohľadu cestujúceho by bolo v tomto konkrétnom prípade ideálne, ak by sa linky 4/9 spojili a menili sa na Chatam Sofer (9 by sa v tuneli zmenila na 4 a po nabrezi by pokracovala smer Zlate Piesky/Stn. Nove Mesto a naopak 4 by sa medzi Mostom SNP a Chatam Sofer zmenila na 9 a dalej by pokracovalo cez tunel do Ruzinova). Tak by sa pre cestujuceho nic nemenilo - vsetko by po/z Chatam Sofer chodilo ako ma len by pribudol prestup z/na X4 z/do Karlovky

samozrejme, toto je najlepsie z moznych rieseni pre cestujuce, to uz ale neplati o prevadzkovatelovi, pre ktoreho je to asi najkomplikovanejsie riesenie 😞
Reakcia na: alfonzz #13:
Takto sa to robí pri plánovanej výluke. Pri nehode sa to nedá.
Reakcia na: 810zssk #12:
L4,9 išli z cieľom Chatam Sofer smer Karlovka. Tvojim návrhom by si totálne domotal ľudí od Ružinova či Vajnorskej.
Reakcia na: david1 #15:
Myslim, ze ciel s tym nic nema. Ten by bol rovnaky (Chatam Sofer) nezavidle na smere okruhu. Ak by vsetci vodici perfektne odkomunikovali vyluku (ako som zazil v Brne, kde pani vodicka 2x prebehla cele vozidlo aby sa uistila, ze kazdy je informovamy) tak okruh ako ho navrhuje 810zssk ma vacsi zmysel.
Vodic L9 na zastavke Postova zahlasi: ,,Vazeni cestujuci, z dovodu MU a neprejazdnej Karlovky je toto posledna pravidelna zastavka na trase. Spoj bude dalej pokracovat cez Centrum, NMLS a Most SNP na konecnu Chatam Sofer, kde budete mat zabezpeceny prestup na NAD. Nasledne bude obsluzena zastavka Kapucinska v opacnom smere jazdy.
Vodic L4 na zastavke Centrum zahlasi: ,,Vazeni cestujuci, z dovodu MU a neprejazdnej Karlovky je toto posledna pravidelna zastavka na trase. Spoj bude dalej pokracovat cez zastavku Kapucinska na konecnu Chatam Sofer, kde budete mat zabezpeceny prestup na NAD. Nasledne bude pokracovat v opacnom smere po svojej riadne trase a teda ak cestujete na zastavku Most SNP mozete ostat vo vozidle. Zastavky NMLS a Jesenskeho nebudu obsluzene, namiesto nich obsluzime zastavku Safarikovo nam. (toto je jedine mieste kde sa 810zssk myli, kedze tento smer okruhu znamena znizenie obsluhy o 1 zastavku. Keby NMLS bolo obojsmerne tak problem odpada).
Len sa obavam, ze DPB sa boji, ze to vodici nedokazu spravne odkomunikovat (vodic L9 nic na Postovej nezahlasi a cestujuci iduci na Kapucinsku namiesto vystupenia a kratkeho pesieho presunu zrazu absolvuje sok po odboceni elektricky na SNPcko kde s najvacsou pravdepodobnostou vystupi, lebo mu nenapadne ze sa elektricka na tu Kapucinsku vrati...), teda viac cestujucich sa zdesi vo voze uz skor na trase, ako by vozidlo prislo najdalej ako je to mozne (a z tohto miesta uz ide NAD takze nikto omylom nezabludi). Na druhej strane cestujuci v opacnom smere na zastavkach maju smolu.
Reakcia na: alfonzz #13:
Áno, toto by bolo ideálne, ale chcelo by to nejaký modernejší a inteligentnejší SW systém riadenia dopravy ktorý by dokázal situáciu modelovať a plánovať následné napojenie vozidiel späť na svoje linky. To by sa ostatne hodilo aj pri inom type mimoriadností.
Reakcia na: 810zssk #17:
Ako často by sa ale v skutočnosti takýto systém, kde by prechádzali vozidlá z jednej linky na druhú? Nebol by to len komplikovaný systém, ktorý by sa využil pár krát za rok? Využitie nahratých služieb NAD a prepísanie cieľa zvyčajne postačuje a nevyžaduje si to žiadne nové programy.

Ukazovali električky premávajúce medzi KV a Dúbravkou aj zastávky? Ak nie, tak možno by sa mohli aj pre ne nahrať špeciálne služby, rovnako ako aj pre 3 medzi Depom Krasňany a Račou.
Reakcia na: Urbanway 2423 #18:
Ako píšem v poslednej vete, hodilo by sa ti to aj na iné odklony. Vozy máš po odklone rozhádzané aj keď ich neposielaš na inú linku. V upratovaní toho bude počítač oveľa lepší ako človek, keďže môže rýchlo otestovať niekoľko kombinácii aby zistil čo spôsobí najmenej nepravidelnosti a zároveň dodrží legislatívne limity (napr. prestávky).
Reakcia na: Adam3 #16:
"Nasledne bude pokracovat v opacnom smere po svojej riadne trase a teda ak cestujete na zastavku Most SNP mozete ostat vo vozidle."

😂 toto by nepochopil ani dispečer a tobôž nie bežný cestujúci, ktorý má problém nájsť tlačidlo otvárania dverí.
Reakcia na: Adam3 #16:
Nerozumiem v čom má väčší zmysel meniť bežnú trasu ešte pred uzavretým miestom na trati a komplikovať cestovanie ľudom , ktorý do toho úseku ani necestujú.

Reakcia na: david1 #21:
V tom, ze rovnakemu mnozstvu ludi cestujucim v opacnom smere pred uzavretym miestom zjednodusis cestovanie (pride im spravny spoj) + cestujuci, ktorym to cestovanie skomplikuje budu aspon informovani a eventualne sa aj oni do svojho ciela dostanu.
Konkretny priklad na relacii Most SNP - Spitalska (Trnavske Myto, Vajnorska....):
sucastny stav: cestujuci zo Spitalskej sa do ciela dostanu bez zmeny, cestujuci pod mostom mozu cakat do aleluja a ziadna 4ka im nepride.
moj stav: cestujuci zo Spitalskej sa pod Most SNP dostanu cez tunel (bude to o 2? min dlhsie, ale budu o tom informovani), cestujuci z pod mosta vyluku nepocitia (mozno sa bude jazdit jemne mimo grafikonu).
Reakcia na: Adam3 #22:
Prečo by mali pociťovať výluku cestujúci z druhého konca mesta? Tých je ešte viac ako v Karlovke. Sú tam totiž tri radiály.