Po zrušení multifunkčných automatov DPB zruší aj jedno zo svojich predajných miest.
Dopravný podnik Bratislava zruší od 29. decembra 2022 svoje predajné miesto cestovných lístkov v budove Novej radnice na Primaciálnom námestí. Išlo o najmladšiu predajňu DPB, ktorá bola v prevádzke od septembra 2020.
Ako náhradu môžu cestujúci využiť najbližšiu predajňu DPB v podchode na Hodžovom námestí, alebo v prípade potreby zakúpenia električenky, či dobitia kreditu na existujúcu čipovú kartu DPB môžu využiť aj najbližšiu poštu na Námestí SNP. Dopravný podnik odporúča cestujúcim aj elektronické formy nákupu cestovných lístkov.
„Zrušenie predajného miesta DPB je cielené so záujmom priblíženia sa k zákazníkovi a ním preferovaným predajným kanálom na kúpu cestovného lístka a v neposlednom rade ekonomické hľadisko," uviedol DPB na svojej stránke.
810zssk
Spôsob deľby tržieb medzi dopravcami IDS BK mi je známy. Mimo tej provízie, ku ktorej som sa už vyjadril, sa tržba delí úplne rovnako bez ohľadu na to ktorý dopravca lístok predal.
V praxi to teda znamená že jediné čo DPB zarába na existencií predajne Hlavná stanica je provízia z predaja lístkov, mínus náklady na prevádzku predajne a - to je dôležité - výrobu (tlač) lístkov + realizáciu platieb. Nevylučujem že to môže byť v pluse, ale opäť sa pýtam či je to tak?
Ad stratovejšie predajne - prevádzka predajných miest je súčasťou služieb ktoré DPB poskytuje. Rovnako ako máme linky ktoré sú menej vyťažené, má zmysel prevádzkovať aj predajne ktoré budú menej vyťažené. Ideálne by to malo byť geograficky rozhodené pomerne rovnomerne, vždy v hlavných uzloch pre jednotlivé časti mesta, a ako som už písal, považujem za vhodnejšie mať menej predajní s lepšími otváracími hodinami než opačne (načo je komu predajňa v Petržalke do 14:00 je mimo môjho chápania).
Za najväčšiu neefektivitu však považujem prevádzku predajní tam kde už predaj zabezpečuje iný dopravca IDS BK.