Začali sa dodávky nových autobusov pre bratislavskú MHD

V najbližších týždňoch začne v Bratislave premávať takmer stovka nových autobusov MHD.

Od 3. septembra 2022 začali do Bratislavy prichádzať nové autobusy pre bratislavskú MHD, ktoré dopravný podnik objednal začiatkom tohto roka. Pôjde o 31 kĺbových autobusov Otokar Kent C 18,75 z Turecka a 63 štandardných autobusov SOR NS 12-diesel z Českej republiky. Ako prvá bola dodaná časť kĺbových autobusov Otokar. Novododané autobusy sa od vozidiel, ktoré premávajú v Bratislave od začiatku tohto roka, líšia iba v drobných detailoch, napr. na prednej maske.

Všetky autobusy sú plne nízkopodlažné, klimatizované a vybavené modernými technológiami. Predpokladáme, že v premávke nahradia najstaršie autobusy s rokmi výroby 2004 až 2009. Zároveň sa zvýši podiel veľkokapacitných kĺbových autobusov vo vozidlovom parku.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Čiže SU15 spieva svoju labutiu pieseň to je viac-menej isté. Tu ma zaujíma, či sa ide nejakým spôsobom siahať na MBCC alebo na staršie SOR NB18 City... 🤔
Reakcia na: Michalziak #1:
A čo tak Iveco irisbus citelis 12M? Veď tie už sú úplne prehnite niektoré, vidno to z pohľadu cestujúceho v interiéri na stĺpikoch, tie to majú zrátané určite
Reakcia na: volod #2:
del
Vidím to tak, že po vyradení SU 15 CNG budú na L191 NB 18.
JPP povedala ze končia aj BN9,5 a BN10,5 a SU10 (tie vraj majú nejakú neopravitelnu poruchu motora)
Reakcia na: Viliam22 #5:
SU10 máju drahé motory na údržbu to pravda.
Reakcia na: Viliam22 #5:
Na ktoré linky majú ísť namiesto 10,5-metrových autobusov 12-metrové, keď budú BN10,5 a SU10 nahradené 10,5-metrovými Urbanwaymi?
Reakcia na: Viliam22 #5:
SU10 maju len 7-8 rokov, to vazne nemozu investovat do novych motorov?

Dufam ze toto neni pravda, za mna su to velmi prijemne autobusy.
Reakcia na: Andrej #8:
Iba ekonomická stránka zostatková hodnota busu po 8 rokoch je XY, a ak nový motor stojí viac ako XY je to ekonomický nerentabilne
Reakcia na: Viliam22 #9:
Ak kasna nekoroduje a ostatne veci ok a novy motor urobi dalsich kkk kilometrov, tak to rentabilne je.
Reakcia na: N/A #10:
Potom tu je aj nieco ako max. Vek vozidla v IDS BK. Tusim pri busoch je 10 rokov, takze rentabilnost tak velkej opravy pri 8 rocnych vozidlach moc nevidim.
Reakcia na: Minko #11:
Maximalny vek je 15 rokov nie 10.
Ak aj Tedomy skoncia, tak som zvedavy co daju na homeless 163tku. 2116 Tudom je asi este schopny par rokov potiahnut.
Kto robi prevoz tych vozov ? Soferi DPB ci "Erdoganovci" ?
Reakcia na: Petto #13:
Vozíčkarsky Citelis. 😈
Reakcia na: ikarus31 #12:
Ok moja chyba. akosi som mal zafixovanych 10.
A koľko ich už máme vo vozovni? Vie niekto kam pôjdu a kedy už budú v prevádzke ?
Reakcia na: majky1602 #18:
...
Reakcia na: majky1602 #18:
ja osobne pochybujem že vedenie podniku bude mať odvahu zveriť akékoľvek nové vozy petržalským dielňam na starosť 😃
môj osobný názor je že do petržalky pôjde všetko jazdené a nové vozy si rozdelia zvyšné abus prevádzky... necháme sa prekvapiť
Tak jediný najkrajší voz je #4274 😀😀😀 druhý #4927 keby takto vyzerali aj ostatne vozy 😆😆😆 necháme sa prekvapiť…
Reakcia na: majky1602 #21:
Veď pošli dopravnému podniku 1400 strieborných puklíc a môžeme mať všetky NB18 a MBCC čačané ak si ty alebo vodiči balkanizujúci vozidlá myslíte, že toto je to čo cestujúcim a tým vozidlám chýba.
Reakcia na: Petto #13:
Ale ako sa to vyjadruješ, podľa súčasného vyjadrenia magistrátu sú to ľudia bez domova a nie bezdomovci, ani homeless. 🙄