Od septembra bude zavedená obsluha južnej časti Podunajských Biskupíc predĺženou linkou 67, zmenená bude aj trasa linky 192.
Od 5. septembra 2022 príde k niekoľkým zmenám v organizácii liniek bratislavskej MHD a zároveň bude v pracovných dňoch na linkách MHD obnovený prevádzkový režim Pracovný deň, školský rok (s výnimkou linky 31, ktorá bude do začiatku zimného semestra premávať ako počas prázdnin).
Linka 67 bude premávať v Podunajských Biskupiciach po predĺženej trase do štvrti Podunajská brána. Z doterajšej konečnej zastávky Vinohradnícka bude predĺžená okruhom cez ulice Hydinárska, Achátová, Akad. maliara J. Nagya, Družobná, Farmárska, Korálová, Hydinárska. Zastávka Vinohradnícka bude po novom obojsmerná priebežná zastávka. Na predĺženej trase linka 67 obslúži nové zastávky:
- Ligurčeková (na Achátovej ulici na Hydinárskej pred odbočkou na Achátovú)
- Ovčiarska (konečná zastávka, na ul. Akad. maliara J. Nagya neďaleko Lidla)
- Farmárska (na Farmárskej ul. pred vyústením na Korálovú)
Linky 67 78 N70 budú po skončení výluky opäť premávať vo Vrakuni po pôvodnej trase po Hradskej ulici s obluhou pôvodných zastávok Podpriehradná, Majerská a Šípová.
Linka 90 bude po ukončení výluky od 6. septembra pri Novom SND premávať po pôvodnej trase cez parkovisko pri divadle a ruší sa obsluha zastávky Landererova smerom k Novému SND.
Linky 92 a 192 budú premávať aj počas školského roka v režime, ktorý bol zavedený od 1. júla 2022, t. j. linka 92 premáva iba počas striedania pracovných zmien v automobilke, v ostatnom čase ju nahrádza linka 192 v úseku Depo Petržalka - Patrónka. Linka 192 už nebude obsluhovať zastávky Mokrohájska a Tesco Lamač, nová konečná zastávka bude Červený most (ako linky 42 45 47).
Linky 96 a 196 budú pri jazde do Petržalky zastavovať aj na zastávke Pažítková na Prievozskej ulici, čím sa umožní prestup aj na trolejbusovú linku 42 v smere z Prievozu do centra mesta. Na linke 196 bude skôr ukončená premávka v rannej špičke, naopak, popoludňajšia špička začne o niečo skôr.
Po prázdninovej prestávke bude opäť premávať lokálna autobusová linka 130 z Patrónky cez Lamač do Krematória.
Na nočných linkách budú upravené jazdné doby na základe najnovších meraní z prevádzky, môže preto prísť k drobným posunom odchodov z niektorých nácestných zastávok. Rozsah premávky zostáva zachovaný.
Cancer
Napriek tomu si myslím, že by bolo vhodnejšie primárne pomenovávať podla súčasných miestopisných názvov a významných orientačných bodov/objektov a nepremenovávať zastávky iba preto, že nám by sa páčil takýto názov a „chceme oživovať tradičné miestopisné názvy“.
Ľudová štvrť je podla mňa trochu iný prípad, keďže to je pomerne veľká miestna časť z akých sa skladajú všetky mestské časti. Ale naráža to zase na to, čo dobre rozpísal 3pa3ck3 – či takto pomenovaná zastávka korešponduje s jej umiestnením v danej štvrti a tiež by som čakal, že bude povedzme v strede, prípadne zastávka z ktorej bude najlepší prístup ku celej danej štvrti.
Teda názvy zastávok Záluhy či Podvornice ako také neodsudzujem (pri Poluse považujem za chybu, že sa k pomenovaniu podla najvýznamnejšieho orientačnému bodu podla nastavených pravidiel nemôže pristúpiť).
Či bolo vhodné a hlavne potrebné premenovávať pôvodné názvy na tieto na DK radiále je už na inú debatu (podla mňa sa premenovávali viaceré iba tak z rozmaru #namsatotakpaci čo by nemalo nastávať nikdy a cielom by malo byť aby sa zastávky premenovávali iba v skutočne nevyhnutných prípadoch). A tiež treba myslieť na to umiestnenie štvrte/miestnej časti voči zastávke.
Koniec koncov pomenovávanie zastávok podľa miestných častí je tiež zaužívané – Dvory, Lúky, Ovsište, Zrkadlový háj, Paulinské, Vápenka, Koliba, Jurajov dvor, Zátišie, Pálenisko...