Zvýšenie prepravnej kapacity na linkách 37 88 191 (od 17.1.2022)

Na niektorých autobusových linkách sú nasadené väčšie vozidlá.

Po rozšírení vozidlového parku o nové kĺbové autobusy pristúpil Dopravný podnik Bratislava od 17. januára 2022 k zvýšeniu prepravnej kapacity na vybraných autobusových linkách.

Na linku 37 medzi centrom a Záhorskou Bystricou sú v pracovných dňoch nasadené veľkokapacitné kĺbové autobusy namiesto pôvodných 12-metrových.

Na linku 88 medzi centrom, Petržalkou a Autobusovou stanicou sú v pracovných dňoch nasadené veľkokapacitné kĺbové autobusy namiesto pôvodných 15-metrových.

Na linku 191 medzi centrom a Rusovcami sú nasadené 15-metrové autobusy namiesto pôvodných 12-metrových. Na linke bol zároveň upravený cestovný poriadok - predĺženie rannej špičky a skorší začiatok popoludňajšej špičky v prázdninovom režime (zjednotenie so školským rokom) a predĺženie niektorých posledných spojov z Rusoviec, pôvodne končiacich na Jasovskej, až pod Most SNP.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Bude zaujímavé sledovať ako budú zvládať 15 metráky zákrutu v Jarovciach keď bude plná križovatka áut resp. klbak na 91. 😉
Škoda, že tie končiace spoje L191, ktoré idú spod mosta SNP do Voz. Jurajov dvor, nemajú aj dojazd cez mesto (podobne ako večerná L91 nezachádza na konečnú Most SNP a ide na hl. stanicu). Hlavne tie ranné s odchodom od Auparku o 8:24 a 8:44 ak by šli na Zochovu a potom po trase L39 aspoň po Račianske mýto by si podľa mňa cestujúcich našli.
Reakcia na: jancidubova #1:
Klbaky na 91 jazdia bezne.
Reakcia na: IBBI #3:
Nie som zrovna expert na odbáčanie autobousov, ale myslím, že je rozdiel v 18m kĺbaku a 15 m sóle.
Reakcia na: TheFiftik107 #4:
Ano, je. A co chces povedat? Nepochopil som.
Naozaj bolo potrebné dávať SU15 na túto linku, keď máme vozovňu v Petržalke? Však tie jalové kilometre s ohľadom na spotrebu a šetrenie peňazí v DPB je úplne v rozpore s tým, čo robia.
Reakcia na: IBBI #5:
Nepochopil si ako to bolo presne myslené v #1. Tam išlo o to ak sa stretnú oproti sebe v tej križovatke SU15 s 18m resp. "kolonou" aut. Z toho vznikol koment #4, lebo zrejme nevedel ako si si vyložil koment #1.
Reakcia na: Dezerter #6:
SU15 uz mozu len na spicky tj radsej urobit celu linku s nimi ako nejaky mišung linky klbak + SU15 alebo solo + SU15.
Reakcia na: TheFiftik107 #4:
Je to tak, mal som možnosť dnes vyskúšať križovatku so SU15 v Jarovciach a kým niekto vyslovene nezastaví aspoň 20 metrov pred križovatkou, nie je možné to vytočiť. Síce vybáča zadok, ale nestačí to.
Reakcia na: Technopol #7:
No tak potom je dost debilne napisany ten prvy prispevok. Ak to bolo myslene tak, tak znova plati co som napisal - 91 tam jazdi ako klbak davno a je jedno, ci jej ide oproti 15m bus, ci 12m bus. Riesenie bolo, je a bude vzdy rovnake. 😉
Reakcia na: Dezerter #6:
Tak teraz je už jasné, prečo sa môže vyradiť aj niekoľko Citelisov, aj keď tie dojazdy zo 191 sú naozaj dlhé, kľudne by mohli robiť aspoň dojazd s cestujúcimi buď ako 90 z Jasovskej, príp. 191 z Auparku, pretože dojazd z Jasovskej/Rusoviec cca 8-krát mi príde úplne zbytočný. Takisto je trochu škoda, že na 88 (alebo 37, keď sú tam kĺby) nie sú dojazdy do VJD, keďže by to mohli byť celkom atraktívne dojazdové trasy.
Reakcia na: IBBI #10:
Klbaku na 91 to jedno je, ale tomu Solarisu nie.
Reakcia na: 810zssk #12:
No myslim, ze ani jednemu to nie je jedno. 😉
Reakcia na: jancidubova #1:
presne ako doteraz - počká, kým autá prejdu, alebo si autá cúvnu.
Reakcia na: N/A #9:
Táto križovatka mi celkovo nie veľmi vhodná pre takú frekvenciu 15 a 18-metrových autobusov, takže som zvedavý, ako sa tam tie SU15 osvedčia.
Reakcia na: IBBI #13:
Kĺbák ale potrebuje o niečo menej miesta na odbočenie, ako SU15, ktorý ešte aj vybočuje, čo môže byť problém, pokiaľ by si to nevšimol niekto, kto ide z Kittsee do Rusoviec.
Reakcia na: Urbanway 2423 #15:
A čo je na tom taká prekážka, že sa chvíľu počká, kým nepôjdu autá? Takých križovatiek máme po Bratislave viacero.
Reakcia na: Solider #17:
Nič, len v špičke tam chodí celkom dosť áut a problém môže nastať, keď už je SU15 v križovatke a vodič IAD správne neodhadne, kde má zastať a potom musí zbytočne cúvať. Áno, takých križovatiek je v BA síce viac, ale netvrdil by som, že sú pre dlhé autobusy vhodné, ale s tým sa v meste nedá nič robiť.
Reakcia na: Urbanway 2423 #18:
Tak si môžeš ísť spočítať, koľkokrát denne musia autá cúvať v križovatke Bulharská/Rádiová alebo Tretia/Jeséniova a to aj pri odbočovaní 12-metrového vozidla.
Nevytvárajme neexistujúci problém. Bus/bus alebo aj bus/auto sa tam normálne budú čakať pred križovatkou, tak ako aj doteraz, takisto sa to robí aj so sorkami, tak isto sa to robilo aj keď tam jazdili mercedesy.
Reakcia na: Dezerter #6:
Nedalo by sa aspoň trochu km ušetriť, keby na medzidiel jazdili do Petržalky namiesto na Jurák?
Aká je vlastne vyťaženosť 191 v porovnaní s inými Petržalskými sólo linkami? Neboli by SU 15 prínosnejšie napríklad na linke 94, pri ktorej by aj tie dojazdy na Jurák z Blumentálu neboli také dlhé?
Reakcia na: TomJ #21:
V depe Petrzalka vraj aj dnes cakali Su15 na poobednú spicku 191
Zvýšenie kapacity je aj na L53, kde uz budu len 12m a nie mix 10 a 12m.
L20 sa neplánuje celá obsluhovať kĺbákmi? Inak tú linku 37 vidím každý deň v Záhorskej s minimálnym počtom cestujúcich, výnimkou je pár spojov v špičke, kde aj doteraz premával 18m voz.
Reakcia na: Petto #22:
Určite nečakali. Všetky vozy vyšli z JD.
Reakcia na: Petto #22:
Nepomýlil si niekto vozidlá z 196/192 s tými jazdiacimi na 191?
Reakcia na: Oli61 #24:
L20 by mohla mať skôr 15-minútový interval kvôli nadväznostiam na električky v Dúbravke, ako aj lepšiemu spojeniu Tesca Lamač s Dúbravkou.
Reakcia na: Urbanway 2423 #27:
L20 sa tak skoro 15tky asi nedocka kedze je tam "preklad" 20,21,29 hoc nikdy som nepochopil naco. Trasa absolútne odlisna medzi nimi.
Reakcia na: Martin8412 #25:
Aj to je mozne.
Reakcia na: Petto #28:
tak asi , aby vychádzali prestupy v starej DNV..
Trochu má štve to že na linke 88 podľa mna stačia tie solarisy plus v 80% prípadoch tam chodia sorky čo je zhoršenie kvality a DPB chce pravý opak prečo napríkad nedať kĺbové napríkad na inú linku alebo obmedziť vypravnost poprípade niake vyradiť a predať solaris 15 síce majú dosť rokov ale sú veľmi kvalitne a ja s nimi pomerne často chodím a nemal som s nimi problémy a prečo napríkad nejsu linky 88,192atd petrzalske linky keby bola plnička na CNG v Petržalke tak by to bolo lepšie lebo ušetríme palivo lebo Jurajov dvor je pomerne ďaleko
Reakcia na: ChristianSK #31:
Skoda, ze si nedal bodku na konci prispevku. Bola by to najdlhsia veta aku som kedy videl. 😃