Zmeny v zastávkach a linkách MHD (od 1.11.2021)

Od novembra pribudnú v MHD niektoré nové zastávky, iné budú premenované. Upravená bude prevádzka niektorých liniek.

Od 1. novembra 2021 budú v sieti liniek a zastávok MHD vykonané nasledovné zmeny:

  • Linky 27 a 58 budú mať doplnené odchody, čím sa odstránia doterajšie chýbajúce spoje vo vybraných časoch.
    • Na linke 58 bude zároveň zachádzka k ZŠ Odborárska riešená ako odbočka z hlavnej trasy, t.j. spoje budú premávať po trase Technická - ZŠ Odborárska - Stanica Nové Mesto. Doteraz tieto spoje začínali/končili pri ZŠ Odborárska.
  • Dojazdové spoje linky 29 do vozovne budú obsluhovať zastávku Malá scéna na Dostojevského rade (nezájdu na Krupkovu ul.).
  • Linka 36 bude obsluhovať novú zastávku Pod vŕškami zriadenú na ulici Pri Vápenickom potoku pri vyústení ulice Ota Holúska.
    • Zastávka bude obsluhovaná iba pri jazde zo Strmých vŕškov v smere k zastávke Rudavská.
  • Linka 52 bude v Rači na Popolnej ulici obsluhovať novú zastávku Drozdová pri križovatke Popolnej a Olšovej.
  • Linky 59 a N55 budú obojsmerne obsluhovať zastávku Rybničná na Rybničnej ulici (nástupište A). Zastávka na parkovisku pri BEZ transformátory (nástupište D) bude zrušená.
  • Linka 77 nebude zachádzať na zastávku Vodostav z dôvodu jej nízkej využívanosti a nevyhovujúcej cestnej komunikácie pre premávku autobusov.
  • Linka 78 bude na základe požiadaviek cestujúcich obsluhovať aj zastávku Pod gaštanmi na Hradskej ulici.
  • Linka 80 bude premávať v Kopčanoch na novú konečnú zastávku Nesto pri vznikajúcom rovnomennom komplexe na Kopčianskej ulici neďaleko štátnej hranice s Rakúskom.
    • Pôvodné zastávky Kopčany a Kopčianska nebudú obsluhované. Dôvodom je veľmi nevyhovujúci stav cestnej komunikácie pre premávku autobusov.
    • Namiesto pôvodnej zastávky Kopčianska bude zriadená nová rovnomenná zastávka na Kopčianskej ulici pri diaľničnom podjazde.
    • Z konečnej Nesto bude ľahšie dostupný vojenský cintorín Kopčany a historický vojenský bunker B-S 8 “Hřbitov”.
  • Linky 43 52 a 144 budú premávať podľa zimných cestovných poriadkov. Linka 43 nebude premávať na Kačín a linka 144 bude premávať len do 17:30 (plánuje sa však jej posilnenie v prípade priaznivých snehových podmienok). Linka 52 bude mať upravený cestovný poriadok vo voľných dňoch.
  • Linka 154 počas zimnej sezóny nebude premávať.
  • Trolejbusové linky s trojcifernými číslami budú mať nové dvojciferné označenia. Viac informácií k prečíslovaniu je uvedených v samostatnej správe.
  • Trolejbusové linky 71 a 42 (pôvodné linky 201 a 212) budú mať pridané nové ranné spoje z Hlavnej stanice a od Červeného mosta. Na linke 42 pribudnú aj nové večerné spoje od Cintorína Vrakuňa.
  • Trolejbusové linky 71 a 72 (pôvodné linky 201 a 202) budú opäť premávať až na konečnú Čiližská.

Zoznam zastávok, ktoré budú mať od 1. novembra nové názvy:

Pôvodný názov Nový názov Dotknuté linky Dôvod zmeny
ČOV Dev. Nová Ves Napájiská linky 23 N21 Zastávka je ďaleko od ČOV, nový názov podľa katastrálnej mapy.
Partizánska Svoradova linky 44 47 N47 Premenovanie z dôvodu podobnosti so zastávkou Partizánska lúka. Nový názov podľa priľahlej ulice.
Panorama City Landererova linky 50 88 90 Obnovenie pôvodného názvu po ukončení komerčného prenájmu.
Technopol Kutlíkova linky 83 92 95 98 99 192 N95 Obnovenie pôvodného názvu po ukončení komerčného prenájmu.
OC Dubrawa Pri Hrubej lúke linka 27 Ukončenie komerčného prenájmu, názov podľa priľahlej ulice.
Pri kaplnke Bystrické sady linka 36 Pomenovanie podľa novej ulice.

Zmeny sú zapracované aj v aktualizovanej schéme liniek platnej k 1.11.2021.

Pravidelne sa zapájame do pripomienkovania a vylepšovania nových stavebných projektov, pričom v spolupráci s magistrátom Bratislavy navrhujeme dopravnú obsluhu územia. Nevyhnutná je najmä kvalitná infraštruktúra, ktorá musí spĺňať podmienky na prevádzku mestskej hromadnej dopravy. Napríklad možnosť vybudovania zastávok, obratísk alebo zavádzanie preferencie MHD na križovatkách. Mladé rodiny by mali pri výbere bývania zohľadniť nielen postupne zavádzanú parkovaciu politiku, ale aj fakt, že ich deti skôr či neskôr začnú využívať verejnú dopravu a jej dostupnosť bude kľúčová pri ich aktivitách, uviedol k novembrovým zmenám Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
154 je sezónna? Veď to ide k normálnej asfaltovej ceste do lesa, tam je kopa ľudí aj v zime, aspoň cez víkendy.

To vyriešenie ranných spojov na 201 a 212 je super! To veľmi chýbalo, najmä na tej 201.
Reakcia na: 810zssk #1:
Tú 154 mohli nechať aj v zime a bufet je otvorený i v zimnej sezóne. Je dosť ľudí a možno kvôli tomu, že cesta nieje asi posypovaná alebo udržiavaná, no pribudnú tam autá. Tí, ktorí si zvykli na 154 budú sklamaný 😞
Ten pán/pani na "oddelení názvov zastávok" chce každý mesiac vykázať nejakú pracovnú činnosť. 🤔
Na tom Vodostave aj niekedy niekto reálne nastupoval?
😃
Reakcia na: N/A #3:
"Premenovanie z dôvodu podobnosti so zastávkou Partizánska lúka. Nový názov podľa priľahlej ulice."
to by mohli potom aj vratit povodny nazov novy most, nech sa to nepletie s namestim snp 🙂
(alebo este mozu premenovat namestie, ved nech je sranda a obyvatelia nevydu z cviku kazdomesacnych zmien oznacovania....)
Reakcia na: si #4:
Tak zastávka Nám. SNP už neexistuje... ale taká Karpatská/Karpatské námestie alebo Hálova/Hálkova áno. 🙂
Reakcia na: N/A #5:
tak hej, tusim to uz na nieco premenovali... ale kedze mam vo svojom zivote ine zabavy ako sa kazdy mesiac ucit nove nazvy zastavok a oznacenia liniek, tak si to "po starom" budem pamatat urcite este nemalo rokov....
Linka 80 teda nebude koncit vzadu pri skladoch, kde pracuju stovky ludi, ani nebude mat zastavku na hlavnej pri krizovatke? Namiesto toho zastavi pod Bratskou a potom az niekde panu bohu za oknom pod D2? Benefit o cintorine a bunkri povazujem za fajn vtip, v pracovny den rano tam urcite budu prudit davy historiechtivych cestujucich 😃
Cieľ 80tky bude aký ? Nesto či Kopčany ?
Reakcia na: Petto #8:
Rozsah Propagácie:

1. Zobrazovanie reklamného názvu na informačných displejoch vozidiel:
(a) pri všetkých zobrazeniach názvu zastávky;
(b) v prípade, ak ide o cieľ linky, aj na smerových elektronických displejoch.

https://dpba.blob.core.windows.net/media/Default/Dokumenty/Zverejnen%C3%A9%20dokumenty/Zmluvy/Zmluva%20o%20spolupr%C3%A1ci%20%C4%8D.O%20248_2021.pdf
Reakcia na: N/A #5:
A hlavne sa sami vracajú pri inej zastávke k názvu, ktorý je podobný s iným. OC Dubrawa > Pri Hrubej lúke a neďaleko máme Hrubé lúky (zastávka pri Hornbachu v Boroch).

Navyše v jednom kole premenovávania sme už menili názvy viacerých zastávok, ktoré mali v názve pri (Pri Habánskom mlyne > Habánsky mlyn; to isté aj Pri Suchom mlyne > Suchý mlyn) tak aby ho tam nemali.

Čiže teoreticky by malo byť OC Dubrawa po novom Hrubá lúka (nemýliť si so zastávkou Hrubé lúky pri Hornbachu) podla tej ich logiky, že zjednodušujeme názvy alebo ako to odôvodňovali vtedy keď tie ostatné nezmysli vymýšlali. 😉
Reakcia na: Cancer #10:
OC Dubrawa by sa hlavne mala volať OC Dubrawa pretože je to najvýznamnejší objekt v okolí a cieľ väčšiny cestujúcich čo tam idú.
Reakcia na: Cancer #10:
nehodilo by sa sem nieco o cinnosti pravej a lavej ruky teraz ?
Reakcia na: 810zssk #11:
To je pravda, avšak môže DPB (mestská akciová spoločnosť) preferovať určité súkromné spoločnosti pred inými?
Reakcia na: Oliver91 #7:
akurat nam zamestnavatel pisal, ze to idu riesit oficialne, tipujem, ze sa spoji viacero firiem, ale pochybujem, ze nieco dosiahnu
podpora mhd v realite, bus premavajuci najblizsie 2-3r na stavenisko
Reakcia na: Oliver91 #7:
Este cakam velky titulok z dielne DPB: “Skvalitnujeme dopravu” (zrusenim zastavok) 🙂
Reakcia na: 810zssk #11:
Na takéto sprostosti ako najvýznamnejší objekt sa tu nehráme – viď Technopol > Kutlíkova alebo staršie Polus City Center > MiÚ Nové Mesto (miesto Vivo; navyše MiÚ Nové Mesto je podobné so Stn. Nové Mesto).

Ale aspoň má niekto dobrý pocit ako sme vypiekli s tými zlými spoločnosťami keď sa strielame do nohy a meníme názvy zastávok tak, že cestujúcim zhoršíme orientáciu v sieti.
Reakcia na: 3pa3ck3 #13:
Na pomenovaní zastávky podľa najvýznamnejšieho bodu v oblasti nevidím nič nevhodné, je to bežná prax po celom svete.

To by sme sa rovno mohli pýtať prečo je Úrad vlády (SR, ako nám pripomínajú v každom hlásení, keby sme náhodou nevedeli v akom štáte sme 😂) zvýhodnený pred parlamentom a prezidentkou ktorí svoje názvy zastávok nemajú. (Inak pomenovať Hodžko "Prezidentský palác" by vôbec nebolo zlé.)
Reakcia na: Cancer #16:
Presne ako píšeš.

Inak pre to Vivo, keď už to nemá byť Vivo, bol v ponuke ideálny názov Ľudová štvrť, ale mestská časť si potrebovala pohladkať ego tým že bude mať zastávku podľa miestneho úradu a DPB s mestom to akceptovali.
Reakcia na: Petto #8:
nesto, kedze nova konecna sa vola nesto
zaplatili si nazov zastavky a tym aj reklamu na tabuli po celej trase L80 a to je i dovod zmeny trasy, v sucasnom stave, kedy nestoja ani len hrube stavby, nema opodstatnenie, argumentacia cintorinom a bunkrom su presne tie marketingove argumenty, ktore dpb s oblubou pouziva a clovek premysla, ci to myslia vazne alebo si takto verejne robia srandu z cestujucich

nechapem ako si dokaze jedna firma takto vylobovat linku konciacu na stavenisku, kde realne vystupi mozno jeden clovek za cely den a mesto/dpb ignoruje xy firiem a pracujucich v okoli terajsej konecnej bez nahrady, tie fimy platia celkom pekne dane za nehnutelnosti, ktore tam vlastnia, prispievaju do rozpoctu mesta nemalymi peniazmi
Reakcia na: 810zssk #18:
Niekedy dávno som zo srandy písal, že Polus by sa mohol premenovať na Miestny úrad Nové Mesto... a ono to niekto asi prečítal. 😃
Reakcia na: 810zssk #17:
Caputovej hlas hovorí presne to: "Hodžovo námestie, Prezidentský palác"
Reakcia na: Joyki #21:
Myslel som to ako názov zastávky, nie dodatkové hlásenie 🙂
Reakcia na: martinah #19:
Už od začiatku je celé toto premenovanie zastávok choré, ide to dole vodou v tomto smere.
Reakcia na: 810zssk #17:
Hrad je v správe NRSR, takže technicky parlament svoju zastávku má 😃
Uz som sa bal, ze tento rok nebudu zmeny 😃
Reakcia na: martinah #19:
Ako už bolo písané, problémom je nevhodný stav cesty.
Reakcia na: Trolley #26:
tento argument mozeme v tomto meste prakticky na vsetky cesty, nemyslis? 🙂
Reakcia na: 810zssk #11:
Kludne sa to mohlo volat OC Dubravka, ako uz mame OC Vajnory. Je to nekomercne a zaroven upozornuje na ten objekt, ktory generuje vacsinu cestujucich na/z tej zastavky.
ad Vodostav a Kopčianska
Kto sú vlastníci pozemkov pod oboma obratiskami, resp. pod prístupovými komunikáciami ? Pokiaľ si dobre pamätám, Slovenská republika a ani Mesto to nie sú (ak sa mýlim, opravte ma). Čo keby DPB a.s. zverejnil detaily z rokovaní s príslušnými partnermi ohľadom rekonštrukcie oboch obratísk, prezentoval ich vôľu na zachovaní premávky spojov MHD do oboch lokalít ?

V prvom prípade ide o príjemnú rekreačnú lokalitu, kde by zavedenie pravidelnej (aspoň víkendovej) linky mohlo otvoriť tento krásny kút ľuďom s tým, že sa eliminuje pravidelný víkendový nával osobných áut.

V druhom prípade ide o postoj firmy/firiem, ktorí vďačne nechajú rozbíjať firemné vozidlá ako aj vozidlá klientov či zamestnancov na tankodrome, podporujú zahusťovanie statickej dopravy v lokalite, ale nespravia nič pre zlepšenie celkovej situácie.

DPB a.s. má v tejto situácii skvelú šancu urobiť si promo a zároveň poukázať na reálneho vinníka/vinníkov, zase raz však alibisticky stiahne chvost a nechá na seba kydať.

CUI BONO ???
Reakcia na: henko151 #28:
Medzicasom tam vzniklo velke sidlisko, ktore dnes skor generuje cestujucich ako nejaky pofiderny obchod, navyse v casoch kedy dana linka premava idu obyvatelia do/z prace/skol.
Reakcia na: gejza #29:
ad. kopcany, pred par rokmi sa tamojsie firmy spojili a na ich vlastne naklady zabezpecili opravu cesty, hoci nie su vlastnikom komunikacie

cize firmy sa neda vinit z nezaujmu a neochoty riesit situaciu
Reakcia na: henko151 #28:
Nie som fanúšikom tohto riešenia s "OC mestská časť" a nevidím v ňom zmysel. Keď už sa zastávka volá podľa OC, prečo nie názov toho OC?
Reakcia na: 810zssk #32:
Pretože nejde o komerčný názov a súčasne je pomerne jednoznačný
Reakcia na: martinah #31:
OK, ďakujem .... a kto je vlastníkom komunikácie ? Marhuľovci ?
Reakcia na: gejza #29:
Nebude to tym, ze DPB sa na to klasicky vy… a kedze nejako potrebuje obhajit cestujucimi nevyuzitelnu konecnu Nestle, tak zrazu je problemom cesta?
Reakcia na: gejza #34:
Kedysi bol tusim Majsky.
Reakcia na: 3pa3ck3 #33:
A co ak v tej mestskej casti je viacero OC? V Ruzinove je Avion, Shopping Palace, Nivy Centrum, Central, a Eurovea. Ktora je OC Ruzinov?

Ak nechcu mat nic spolocne s velkymi firmami, tak by mali tie zastavky volat podla ulic alebo oblasti, a nie "OC Mestska cast", kedze nic take neexistuje.
Reakcia na: kecho #36:
A to ešte každý úsek iná firma, aby tie rokovania neboli také jednoduché.

Inak, ak náhodou neviete, pekných pár rokov máme kataster dostupný online pre každého, naozaj netreba naprázdno tipovať 🙂
Cesta na konečnu Kopčany je skutočne v katastrofálnom stave nevhodná pre MHD/škoda pekneho obratiska/ ako aj k Vodostavu/77/Prekvapilo ma však že sa zástavka neurobila hned za križovatkou obojsmerne aby dochádzka do tamojších panelákov bola aspon približne rovnaká.
Kvoli stave komunikácie je na zavretie cca3/4 trasy linky 79
a taká *drobnosť* cca 50m usek za zástavkou Zlate piesky smer Vajnory nadjazd /pri predajni doplnkov na kamiony/ je tiež v katastrofálnom stave.Skoda že aspon to sa za dlhe roky nepodarilo opraviť.
Reakcia na: henko151 #28:
OC Dúbravka by mohol byť problém, lebo napríklad ja si pod tým predstavím Saratov. Ale už sme to tu niekoľkokrát riešili, že významné objekty (a to podľa mňa nákupné centrá sú) by mali mať právo na názov zastávky bez príplatku okrem prípadov, že je názov danej zastávky dlhoročne zaužívaný (napr. Trnavské mýto by som nepremenoval na Centrál, lebo to je významný uzol sám o sebe).
A dokedy ma Aupark a Slimak zaplateny komercny nazov zastavok? :))
Reakcia na: pharel #41:
Zastávku OD Slimák nemáme už od konca minulého roka...

https://imhd.sk/ba/doc/sk/20163/Veľké-zmeny-v-názvoch-zastávok
Reakcia na: Cancer #16:
Ešte by som pridal jeden príklad za všetko: Slovenská akadémia vied > Pod stn. (namiesto najvýznamnejšieho objektu pridáme názov so zlou predložkou) 😁
Reakcia na: TomJ #40:
Nikto by nemal mať "právo" na názov zastávky, ale DPB by skrátka mal zastávky pomenovávať tak aby boli z hľadiska orientácie ich názvy užitočné. Teda ak je najvýznamnejším bodom v okolí nejaký komerčný objekt, nemal by mať byť problém pomenovať to podľa neho. Toto je naozaj asi len bratislavská špecialita.
Reakcia na: TeBeCe #30:
Nemohla by tam zachádzať napr. 36 a 123 (ideálne skôr 83 a 84, len to by tam muselo byť obratisko). Inak, podľa mňa by sa v Dúbravke, Boroch a Lamači uživil aj nejaký okružný vymeták (išiel by viac-menej po trase 23+123), ktorý by obsluhoval kadejaké zastávky mimo hlavnej cesty.

Pri tomto mi napadá, či sa ešte počíta s Vozovňou Dúbravka, resp. aspoň s nejakou halou denného ošetrenia pre pár vozidiel, ako má byť v Petržalke?
Reakcia na: kecho #35:
Tá rozbitá cesta podľa mňa iba urýchlila presmerovanie 80 do Nesta. Ja však dúfam, že sa zriadi aspoň zástavka v blízkosti súčasnej zast. Kopčianska a že ak sa raz opraví cesta, tak sa bude súčasné obratisko Kopčany obsluhovať (aspoň cez pracovné dni) závlekom.
Reakcia na: D555.3008 #39:
To zrušenie zachádzky do Vodostavu podľa mňa až tak nevadí, keďže sa jedná iba o 3 spoje denne, väčší význam by táto zachádzka mala, ak by tam cez víkend premávali spoje napr. každých 120 minút, to isté platí aj o Topoľovom. Vtedy by mohli byť 77 a 79 celkom dobrými rekreačnými spojmi pre chodcov, aj cyklistov.

Cesta do Lieskovca s výnimkou toho posledného úseku, kde zíde autobus z hlavnej cesty okolo Slovnaftu, ešte celkom ujde, ale 79 si hlavne nikto nedovolí zrušiť, keďže sú tam rodinné domy a 79 býva aj vcelku vyťažená.
Reakcia na: pharel #41:
OD Slimák je už Kukučínova
Reakcia na: Urbanway 2423 #47:
Podľa vyjadrenia DPB údajne pre cykloturistov a turistov slúži vetva L77 k Povodiu Dunaja.
Reakcia na: Urbanway 2423 #46:
Tá zachádzka podľa mňa nie je nutná, z Kopčianskej v pôvodnej polohe je to v normálnej pešej dostupnosti. Kľúčové je aby bola tá Kopčianska.
Reakcia na: kecho #36:
Majský = Marhuľa.
Reakcia na: 810zssk #50:
Tiež si myslím, ale niektorí tu tvrdili, že k niektorým skladom je to odtiaľ dosť ďaleko, preto by tam možno mohli premávať účelové spoje, ak by bol o nej záujem.
Reakcia na: Trolley #49:
Môže byť, ale Vodostav má zase výhodnú polohu v tom, že je cca v strede medzi PD a Topoľovým a tiež je celkom blízko Lužného mosta. Keďže je tam ale dosť rozbitá cesta, tak tam asi nemá zmysel ťahať nič.
Reakcia na: Urbanway 2423 #53:
A komu patrí tá cesta?
Reakcia na: Trolley #54:
Časť patrí štátu, časť Slovnaftu, časť nejakým ďalším firmám, tá cesta má viacero vlastníkov a vzhľadom na jej polohu do nej asi nikto investovať nebude.
Reakcia na: 810zssk #50:
prid sem, a odskusaj si pesi od sipoxu ku kopcany, sidlisko za vetra, za prudkeho lejaku, snehu, cast cesty nema ani vybudovany chodnik a musis prechadzat popri ceste a kamionoch 🙂 kolko to je presun, 400-500m? ani v tme nie je velmi idealne pohybovat sa v danej stvrti, to si malokto uvedomuje, ze sa chodi do/z prace este za tmy
lahko sa to hovori, ked sa clovek v danom terene nepohybuje kazdy den za kazdeho pocasia

kolegovia si budu vozit kolegov, ja tiez koncim s L80, kedze do mesta je potom rychlejsie uz z kolmej, kde maju L91/191 plus aj lepsi interval, L80 je tym padom uz neatraktivna a tipujem, ze na to dojdu aj ostatni
Reakcia na: gejza #29:
Nič v zlom, ale v minulosti prevádzkovatelia elektrickej dráhy (a mám pocit že aj autobusových liniek) platili mestu dlažobný poplatok za to, že jazdili po jeho cestách. A dnes majú majitelia udržiavať stav komunikácie vyhovujúci DPB?

BTW, si si istý, že vlastníci pozemkov sú zároveň aj vlastníci cesty, alebo že tá cesta nejakých vlastníkov má?
Reakcia na: Valec #57:
"BTW, si si istý, že vlastníci pozemkov sú zároveň aj vlastníci cesty, alebo že tá cesta nejakých vlastníkov má?"

neviem a presne preto som dal do zátvorky poznámku, nech ma ten, kto to vie presnejšie, opraví ...
Mohli radšej obnoviť L5 z Rače do Dúbravky…
🤣🤣🤣🤣
Keby to v MC Pod.Biskupice nespackali tym, ze v oblasti Podunajska brana skolaudovali inzinierske siete bez vybudovanej hlavnej cesty pre MHD, uz mohla od 1.11. jazdit predlzena L67 k Podunajskej brane. Hlada sa riesenie, pravdepodobne sa spravi provizorum, ze L67 pojde docasne cez Ametystovu, mozno uz od 1.4.2022. Spolu s tym je udajne aj navrh, ze by sa L67 rozdelila na 2 linky, napr. L67 a L167. L67 by isla ako doteraz, a L167 by miesto cez Cilizsku isla cez Podunajsku ako nahrada za zrusenu L79.

O vrateni L79 do povodneho stavu DPB vraj nema vobec zaujem ani o tom nechcu pocut, takze mozeme rovno zabudnut aj na vikendove turisticke spoje L79 do Topoloveho ci L77 do Vodostavu.
Na webe dpb.sk je k linke 80 takyto text:

"Linka 80 spájajúca Petržalku s centrom mesta opustí starú a slabšie využívanú konečnú zastávku „Kopčany“, nachádzajúcu sa uprostred priemyselnej štvrte, ktorá je navyše umiestnená pri ceste v dezolátnom stave. Namiesto nej bude linka presmerovaná do novovznikajúcej štvrte Nesto, kde nájdu cestujúci nové obratisko s rovnomenným názvom a odkiaľ sa bude dať pešo dostať aj k vojenskému cintorínu či historickému československému bunkru."

DPB by mal skutocne zamestnat na pisanie sprav niekoho ineho. Keby napisali iba ze dovodom je rozbita cesta, tak povedzme, aspon je to uveritelne. "Uprostred priemyselnej stvrte" vsak predsa neznamena, ze tam nie je dopyt. Podla podobnej logiky by nic nechodilo ani do Volkswagenu ci na Staru Vajnorsku.

Nerad to pisem, ale cele to smrdi lobbingom developera.
Reakcia na: birch #61:
Mňa by zaujímalo už len to, kto povolil nový komerčný názov, keď sa všetky ostatné postupne rušia
Reakcia na: 3pa3ck3 #62:
Komerčný názov môže mať každý kto zaplatí výpalné (na stránke DPB sú presné podmienky ako sa vyčísluje cena za reklamný názov; nájdeš aj zmluvu s Nestom na reklamný názov).

Ale väčšine spoločností sa to za takýchto podmienok neoplatí platiť. Preto máme aj OC Bory miesto Bory Mall hoci tam nič iné nieje a Bory Mall je najvýznamnejší orientačný bod.

Ja sa už teraz teším čo bude keď si taký Avion alebo Aupark, či Tesco Lamač povedia, že za týchto podmienok sa môžu vykašlať na reklamný názov a odmietnu platiť podla tých nových podmienok. Aké nové názvy komisia pre zbytočné premenovávanie zastávok vymyslí.

„DPB, a. s. v nadväznosti na uvedené pravidlá ponúka možnosť použitia reklamného názvu zastávok. Cena je určovaná transparentne na základe nasledujúcich pravidiel:

1. Za každý spoj podľa bežného (nevýlukového) grafikonu, ktorý prechádza danou zastávkou, je cena stanovená na 10 eurocentov, minimálne však 10000 € ročne, resp. 833,33 € mesačne.

2. Náklady DPB, a. s. na premenovanie zastávky (spojené napríklad s prípravou a tlačou cestovných poriadkov, máp, schém, informačných materiálov, úpravou označníkov zastávok a zmenou všetkých informačných systémoch) sú zahrnuté pri zavedení názvu zastávky a pri zrušení názvu zastávky na konci prenájmu názvy zastávky. Tieto náklady predstavujú približne 10000 € na každé samostatné premenovanie zastávky (tzn. približne 10000 € pri zavedení a približne 10000 € pri zrušení reklamného názvu) a určené sú v každej cenovej ponuke individuálne na základe konkrétnych dotknutých prvkov v MHD.

Do ceny zavedenia názvu zastávky sa pripočíta poplatok zavedenie názvu zastávky vo výške 1000 € v prípade, ak ide o názov, ktorý odborné zložky DPB, a. s., Hlavného mesta SR Bratislava a Bratislavskej integrovanej dopravy, a. s. vyhodnotia ako vhodný, tzn. plne v súlade s pravidlami v Metodike. V opačnom prípade sa pripočíta poplatok za zavedenie názvu zastávky vo výške 30000 €.“

https://dpb.sk/sk/reklamne-nazvy-zastavok
Reakcia na: martinah #56:
500 metrov mi príde normálna dochádzková vzdialenosť. Ja mám napr. svoju stanicu metra vzdialenú cca 900 metrov (normovaných 11 minút chôdze ak idem v čase keď je slabý interval 😂) a nepríde mi to nijak zvláštne.

Ale okej, tú absenciu chodníka chápem ako problém. Aj keď, nie je chýbajúci chodník v časti kde autobus beztak už nejazdil, t.j. za obratiskom Kopčany?

Výhľadovo mi určite príde lepšie aby to jazdilo na Nesto než do Kopčian. Skôr by ma zaujímalo ako sa porieši N80, ktorá by určite mala jazdiť do Nesta, ale zas potom by chýbala na stanici v Petržalke k vlakom z Viedne (keďže ŽSR nie sú schopné mať stále otvorený podchod).
Reakcia na: N/A #59:
Pani Tichej spoločník??? 🤣🤣🤣
Ach tá milovaná L5 🤣🤣🤣
Reakcia na: 810zssk #64:
Tak, odklonenie N80 do Nesta by podľa mňa pomohlo viacerým ľuďom, ako premávka cez stanicu. Ak by sa nepodarilo dohodnúť so ŽSR, tak by asi ľudia museli ísť na Gercenovu, resp. by sa mohli vlaky potiahnuť na Hl. st., čo by aj zrýchlilo niektorým cestu.
Reakcia na: 810zssk #64:
Zachádzku cez Nesto podobne ako má N80 zachádzku v Ovsišti si nedokážeš predstaviť?

Teda pri ceste z Hlavnej stanice po zastávku Kopčany, sídlisko po stálej trase, následne obslúži všetky (na N80 nové) zastávky na trase po Nesto, od Nesta bez zastavenia na zastávku Kopčianska, stred a odtial po súčasnej trase na konečnú Kapitulský dvor.

To je plus asi 3,3 km čiže nejakých 4 minúty až 6 minút nanajvýš? Alebo kolko by to asi mohlo vychádzať?

Alternatívne zachádzku cez Kapitulský dvor a konečnú na zastávke Nesto. Teda po zastávku Kapitulský dvor po súčasnej trase, tam sa otočí a pôjde na konečnú Nesto.
Reakcia na: 810zssk #64:
cize podporujeme mhd rusenim zastavok a predlzovanim pesich presunov prilakame tym iste este viac cestujucich 🙂

chybajuca cast chodnika je este pred obratiskom, je tam zarastena a nespevnena cast, prechadza sa na druhu stranu, kde sice tiez nie je chodnik, ale aspon clovek vidi oprotiiduce auta, ak tam clovek nie je opatrny, zramuje ho
teraz tam bude behat chodcov este viac, idealny stav pre obe strany:)
Reakcia na: birch #61:
tak
ono je vidiet tento pristup mesta/dpb aj k inym priemyselnym stvrtiam, hoci su to v podstate koncentrovane plochy firiem a zamestnancov, cize dopyt tam rozhodne je, dhl, respektive firmy okolo letiska nemali cele roky poriadne spojenie, z dhl si kolegovia vozili kolegov autami, vacsina spediciek vybudovala vlastne budovy a sklady, mesto z nich samozrejme profituje, ale verejnu prepravu neriesi, kedze su logicky v periferii kvoli potrebe velkych pozemkov a dobremu napojeniu na infrastrukturu, pre mesto su to len vzkm navyse (ktore aj tak kazdy rok osekavaju coraz viac)
v tomto pripade paradoxne nesto je este dalej v periferii a prida viac vzkm nez existujuca priemyselna stvrt a "slabo" vyuzivana terajsia konecna, co rozhodne nie je pravda
keby volkswagen neprispieval na mhd pre svojich zamestnancov (nemam dokaz, ale evidentne L92/192 su dotovane podla vyluk a neexistovali by inak) tak to mesto ani nebude riesit, nema ziadnu zakonnu povinnost (aspon to v praxi tak nevyzera)
a tvarit sa, ze mesto podporuje nove stvrte, to je normalne na smiech, ja-ru-cu plus slnecnice cestuju ludia natrieskani ako dobytok, novy ruzinov ani nespominam
nesto pre zmenu nestoji vobec a presmeruju tam linku par rokov pred nastahovanim prvych obyvatelov, logika nula bodov, je to len kupeny marketingovy nastroj pre prezentovanie projektu a predaj bytov, a i na to sa skladame z nasich dani

ps. marne premyslam, ktora zmena/vylepsenie z poslednych rokov realne zlepsilo cestovanie mhd u mna a akosi sa netyka nic z toho, aj keby clovek rad vyuzival tie vylepsenia, v jeho trasach sa vsetko citelne zhorsuje a fakt premyslam, co je vlastne benefitom mhd a co realne dostavam z dani v ramci nej
Reakcia na: Urbanway 2423 #66:
Keďže na tých vlakoch jazdia rakúske súpravy, tak ich predĺženie na ľavý breh Dunaja asi nebude také jednoduché
Reakcia na: 3pa3ck3 #70:
Mohol by si mi to trochu ozrejmiť, je tam technická, alebo finančná prekážka? 🙂
Reakcia na: Cancer #67:
To by bolo podľa mňa zbytočné keďže by si tam kvôli tomu musel pravdepodobne pridať 1 voz a navyše oblasť zastávok Kapitulský dvor a ŽST Petržalka je v pohode dostupná zo zastávok N95.
Reakcia na: Urbanway 2423 #71:
osobne si myslim ze tam v pripade vlakov prichadzajucich z AT toho bude viacero - jednak sa ti v petrzalskej stanici meni trakcne napatie a frekvencia (na kolaji z at po polovicu stanice je 15 kV/ 16.33Hz, na kolaji z rusoviec a smerom na UNS mas 25 kV/ 50 Hz), takze na prejazd musis mat viacsystemove vozidla alebo menit HDV
a predpokladam ze rakuski rusnovodici asi nemaju poznanie trate (a mozno ani ine papiere) potrebne pre jazdu dalej....
Reakcia na: Jozin z Bazin #60:
67 a 167 - no to by už len bola bezvadná obsluha, mimo špičky jeden spoj za hodinu jednou a jeden druhou trasou. Bŕŕ, fuj.
Reakcia na: si #73:
Poznanie trate nie je žiadny problém, bežne si rušňovodiči musia spraviť poznanie, keď sa menia vozebné ramená.
Reakcia na: 810zssk #64:
vymazané autorom
Reakcia na: Martin Fundárek #75:
Poznanie nie ale B1 zo slovenčiny a harmonizované osvedčenie pre Slovensko hej. A schválenie Lasíc ďalej ako do PPS tiež nie je záležitosť na týždeň, ba ani na mesiac.
Reakcia na: si #73:
16,7.
Reakcia na: martinah #69:
mimochodom, zacinam chapat preco tlak na presmerovanie trasy este pred hrubou stavbou, pri takychto cenach v predpredaji v oblasti s nulovou obcianskou vybavenostou, bez mhd, so susediacou dialnicou a nie prave idealnou povestou kopcian na samom konci hranice si to ziada aj realne benefity

"Momentálne je spustený len interný predpredaj. S predajom by mali začať niekedy v októbri.

K cenám, zaujímal som sa o 2i, ale pri 215-tisíc za 46m^2 záujem opadol (plus pri financovaní 80 % ceny pred kolaudáciou)."

zdroj: https://www.skyscrapercity.com/threads/bratislava-nesto.2191902/page-6#post-175329352
Reakcia na: S499.1023 #78:
Prečo vlastne došlo k tej (pre laika nepatrnej) zmene zo 16 2/3 na 16,7?
Reakcia na: martinah #68:
Okej, chodník je problém, to akceptujem. Ale dochádzková vzdialenosť na zastávku do 10 minút je normálna, obzvlášť v lokalite toho charakteru. Nedá sa MHD organizovať tak že každému zastaví rovno pred vchodom.
Reakcia na: Cancer #67:
Časovo by to asi bol problém ak by sa nemal pridávať voz do výpravy.
Reakcia na: 810zssk #81:
my tu nehovorime o zastavke, ktora dosial neexistovala a chceme ju zriadit, hovorime o zastavke, ktora je tu poslednych +15r a je zrusena, trochu rozdiel, nemyslis?
budeme teraz rusit vsetky zastavky, ktore su na sukromnych pozemkoch, nevyhovojucich cestach, v priemyselnych stvrtiach, lebo nesplnaju kriteria?

uz aj ty brutus? co znamena lokalita tohto charakteru? yimba argumentoval o znizenom exponovani soferov voci miestnemu obyvatelstvu na novom obratisku
Reakcia na: martinah #83:
Nemyslím. Štandard obslužnosti sa nemá riadiť tým ako sa to robilo posledných 10 rokov.

Osobne nie som za presmerovanie tej linky kvôli stavu cesty, ale jednoducho preto že treba obslúžiť aj zvyšok Kopčianskej z ktorej to je dnes na 80ku oveľa ďalej.

Lokalita tohto charakteru = riedko zastavaná priemyselná oblasť s malým dopytom. Nemôže to mať každý až pred vchod. Dochádzková vzdialenosť 5-10 min. je primeraná.
Reakcia na: 810zssk #84:
mas konkretne cisla dopytu na tomto obratisku, ked to tvrdis s takou istotou? podel sa, urcite je to zaujimava informacia

predpokladala som, ze danu oblast poznas a ked argumentujes nizkym dopytom, aky ma zmysel zriadit novu zastavku v okoli podjazdu, kde sa uz firmy nenachadzaju a je tam zahradkarska oblast navyse v tvojej oblubenej pesej dostupnosti k novemu obratisku? firmy sa koncentruju blizsie ku krizovatke, nie pri dialnicnom podjazde

cize podla teba by mali byt zrusene zastavky s malym dopytom?
Reakcia na: martinah #85:
Ja som nižšie písal že zast. Kopčianska by mala byť zachovaná v približne súčasnej polohe. To že tak nie je, je samozrejme chyba.
Reakcia na: 810zssk #84:
Tak, zase na tej konečnej (minimálne v špičke) až tak málo ľudí nenastupuje. Ak tam ten dopyt skrátka je, tak prečo by tam nemohla tá 80 v určitých časoch zachádzať (ak by sa podarilo opraviť cestu)? Ľudia zo skladov by boli spokojní a cestujúci z Nesta by 2-minútovú zachádzku prežili.
Reakcia na: Urbanway 2423 #87:
Súhlasím. Veď to tam nemusí zachádzať celodenne, stačí pár spojov podľa pracovnej doby. Zrovna na L80 by to nebolo nič neobvyklé.
Reakcia na: Viko #88:
Presne tak, veď ľudia by si povedali, kedy tam potrebujú spoj a vtedy by tam ten spoj išiel, kľudne aj jednosmerne, bolo by to niečo ako napr. na Mláke.
Reakcia na: S499.1023 #77:
Veď hej, ja som písal len o poznaní. O tom, že iné papiere môžu byť problém, nehovoriac o technických záležitostiach, niet pochýb.
Reakcia na: martinah #69:
Mne napr. zlepšili cestovanie zo ZB nové buspruhy, vďaka ktorým mi 37 mešká oveľa menej. Plus pred pár rokmi aj nová linka 36 ktora ponúka dovtedy chýbajúce spojenie do Borov či Dúbravky (aj keď za zavedenie 36 bola samotná MČ, nie mesto)
Reakcia na: si #73:
Viacsystémové vozidlá jazdia na všetkých vlakoch z Viedne už teraz, jeden obrat dokonca jazdí k 2. nástupišťu (25 kV) už dlhé roky. S tým by problém nebol.

Ale ako už písali iní, bolo by tie vozidlá treba schváliť. Ďalej by bolo treba zabezpečiť rušňovodiča na slovenský úsek, keďže je nepravdepodobné, že by si rakúski rušňovodiči kvôli predĺženiu na Nové Mesto robili slovenské skúšky vrátane znalosti jazyka.

A tiež by bolo treba pridať jednu súpravu do obehu navyše, nakoľko teraz je v Petržalke počas dňa pol hodinu na obrat (prích. XX:44/odch. XX:15) a to by sa pri predĺžení na Nové Mesto už nestíhalo. To by bolo treba ÖBB zaplatiť, alebo nejak inak vykompenzovať.

Skrátka, nie sú to neriešiteľné problémy. Niečo by to stálo, ale keby bol záujem, bolo by to povedzme do roka realizovateľné. Inak môj osobný skromný názor je ten, že ak "chceme" nejaké mestské vlaky na trati medzi Novým Mestom a Petržalkou, tak práve predĺženie S8 a vlakov z Viedne je pre cestujúcich prínosnejšie, ako súčasná S65.
Podla toho vyjadrenia Rybanskeho - on je fakt sponzorovany (sucasny politicky korektny vyraz pre uplateny) Nestom?
Preco podla rovnakej logiky (bude postavene o x rokov, ale dame tam novu linku hned a inde ju kvoli tomu zrusime) nepostupovali pri vystavbe casti Slnecnice-kralikarne, Grofska niva alebo pri odrezani domov pri Bajkalskej po postaveni R7?

Podla modus operandi DPB - standardnym stylom “zverejnime a ked zistime, ze je to pitomost, zmenime oznam” este do konca mesiaca vitazoslavne pride s napadom, ze 80 pojde nadalej po sucasnej trase a po odchode zo sucasnej konecnej pojde k Nestle…
Reakcia na: kecho #93:
Ak už chceš porovnávať práve vymenované projekty, tak zásadný rozdiel je v tom, že Nesto postavilo obratisko pre MHD ako prvý objekt ďaleko pred začiatkom budovania iných stavieb. Zatiaľ čo v ostatných projektoch už ľudia aj bývajú a obratisko tam nie je (výnimkou je už Grófska niva).
A DPB vlastne túto situáciu vyriešil aj v tom, že "si pomohol" v náhrade za rozbitú cestu k obratisku Kopčany.
Reakcia na: Urbanway 2423 #87:
A potom ešte zachádzku k Cintorínu Petržalka, do Ovsišťa a na hrad.

Autobusy nemôžu zachádzať každému pred dom, alebo prácu, to by bol návrat do linkovania z 90. rokov. Vzhľadom na to že zast. Kopčianska v pôvodnej polohe je v pešej dostupnosti tých areálov, nevidím problém v obsluhe prostredníctvom nej ak by sa obnovila + doriešil ten chodník (čo by bolo lacnejšie ako tá L80). Ľudí čo to majú na zastávku 5-10 minút sú v Bratislave tisícky a nezavádzame každému z nich zachádzku.
Reakcia na: Urbanway 2423 #89:
A aj by to dopadlo ako na tej Mláke kde tým nikto nechodil. Ľudia si nebudú deň organizovať podľa autobusu v intervale 12 hodín.
Reakcia na: Valec #94:
Podla mna na tom nieco poriadne smrdi a kedze Slovensko je male, tak uvidime o par rokov. A promo sukromnej stavbe verejnym funkcionarom je dno.

A preco by malo byt zrazu podmienkou kazdej presunutej linky obratisko? Obycajna zachadzka busu nestaci?
Slnecnice-domy mas okruznu cestu pomedzi domy, Slnecnice-kralikarne maju milion kruhacov na otocenie busu.

Bory mali ako dlho postavene cesty a zastavky a bus ziadny?
Reakcia na: barack40 #92:
Ono to ešte aj tak pekne vychádza že S8 a viedenské vlaky by sa dali dať do 30-minutového prekladu. Pri S8 by sa musel posunúť odchod z BA o pár minút skôr a do BA o pár minút neskôr, ale to by nemal byť problém, keďže by nedošlo k strate pripojov v Hegyeshalome (skôr by to bol benefit, keďže dnes je tam prestupný čas mierne nekompletný, takže vata navyše by bola fajn).

Takže by sa kľudne dal spraviť 30 minútový takt Petržalka - Vajnory/Rača (s tým že v sedle by sa jazdilo len po Rajku, nie až do Hegyeshu), čo už je taký aspoň poloatraktívny interval pri ktorom by si to aspoň nejakých cestujúcich mohlo nájsť. Aj keď sa obávam že stále nie dosť na to aby nebolo lepšie ísť autobusom s vyššou frekvenciou.

Čo sa tej N80 a večerných vlakov z Viedne týka, ak by sa tie posledné vlaky predĺžili na Hlavnú stanicu, mali by celkom dobre sedieť k nočákom, takže pre cesty na bratislavské sídliská by to bolo použiteľné. Ale cesta do centra by sa výrazne predĺžila (o cca pol hodinu).
Reakcia na: kecho #97:
Prvýkrát sa to konečne robí poriadne a zavádza sa dobrá MHD ešte pred kolaudáciou a aj to niektorým vadí.

Jasné, môžeme to robiť ako na Strmých vŕškoch kde sa po päť rokoch zaviedol autobus (aj to raz za hodinu idúci odnikiaľ nikam) a potom sa čudovať prečo tam všetci majú autá.
Reakcia na: 810zssk #99:
oprav ma ak nieco nechapem spravne
podla teba je rentabilne menit trasu linky najblizsie 2-3r na stavenisko s takmer nulovym dopytom?
Reakcia na: martinah #100:
Seestadt toť 50 kilometrov na západ hovorí, že má.
Reakcia na: 810zssk #99:
Nepochopil si pointu, ze sa podstatne vacsej casti ludi zhorsi spojenie na ukor linky voziacej na novej trase vzduch?
A to presne v rovnakom termine ako rusia inu trasu pre “nizku vyuzivanost”. 🙂
Reakcia na: Jak44 #101:
Zrusili im tam vdaka novej trase linky nejaku sucasnu?
Reakcia na: martinah #100:
Môžme sa baviť o tom či to má zmysel hneď dnes, ale v každom prípade by tam už MHD mala fungovať v momente keď sa obyvateľom odovzdá prvý byt.

Ako píše Jak44, vo Viedni tiež jazdilo metro na stavenisko. Doprava má byť prvá, výstavba druhá.
Reakcia na: 810zssk #99:
a co myslis k comu asi tak vedie rusenie zastavok a odkazovanie ludi na polkilometrove presuny za kazdeho pocasia? daju cestujucim zlavu zo sluzby, pretoze cast useku uz po novom musia ist pesi? a neopakuj prosim floskulu o 900m presune na metro, povedz mi prosim v com by si poukazal benefit tejto zmeny cestujucim zo skladov a ako by si ich presvedcil, aby sa nevozili s kolegami a nezainvestovali radsej do bicykla alebo auta? pretoze takychto mikrozhorseni v nasej mhd ja osobne zazivam pravidelne a zbieraju sa jedno za druhym
moja kolegyna, posledny mohykan na oddeleni, ktory este cestoval s mhd, skoncila potom, co dpb docasne zrusil L191 pocas virusu, presla na bike a auto, nemala uz na to trpezlivost
taketo okresavanie sluzieb nevedie ludi este k zarytejsiemu cestovaniu s mhd, to je mokry sen mesta a dpb, ale urcite nie cestujucich 🙂
Reakcia na: 810zssk #96:
Veď hovorím, že ľudia by si povedali, kedy tam ten autobus chcú, podobne, ako je to vo VW a pod., čiže, ak by končili napr. o 16:00 a autobus by tadiaľ išiel napr. o 16:05, tak by bol určite využitý. Ja stále nerozumiem, prečo by sme mali rušiť autobus niekde, kde ho využíva nemalé množstvo (platiacich) ľudí, ktorí po zrušení zastávky pravdepodobne prejdú do áut?
Reakcia na: martinah #105:
Ja rozumiem tej frustrácii pre ľudí ktorým sa doprava zhorší, aj tvojej kritike tejto zmeny. Ale pozerám sa na sieť MHD ako celok. Jednoducho sa musia robiť nejaké kompromisy, MHD žiaľ nemôže fungovať tak že každému pôjde autobus z domu do práce každých 5 minút, akokoľvek by sa nám to všetkým páčilo.

(900 metrov na metro som spomenul presne jeden krát za celú túto debatu, tak neviem o akej floskuli hovoríš :))
Reakcia na: Urbanway 2423 #106:
A ja ti hovorím že by to nefungovalo. Účelové spoje môžu fungovať do fabrík kde na minútu presne končia desiatky až stovky ľudí, ale pri iných povolaniach sa to neosvedčilo, lebo ľudia nekončia naraz a nekončia presne, takže jeden autobus poobede im nijak atraktivitu MHD nezlepší.

Však sa to môže skúsiť, nech tam raz za hodinu jazdí vhodná 80ka a uvidíme koľko ľudí pôjde ňou a koľko pôjde radšej na tú Kopčiansku v čase ktorý im vyhovuje.
Reakcia na: 810zssk #107:
Ja chápem, že MHD nemôže jazdiť odvšadiaľ všade, ale tá zachádzka by nikomu nezhoršila dostupnosť, ani interval, tak prečo ju nezaviesť. Základnou nevýhodou systému "odvšadiaľ všade" je zlý interval na jednotlivých linkách a to by táto krátka zachádzka nezhoršila. 🙂
Reakcia na: 810zssk #108:
A logistické sklady nekončia v jeden čas? Ja som po väčšine videl, že áno. 🙂

Okrem toho ja nehovorím o spoji raz za hodinu, ale o tom, že napr. medzi 16-18-tou by tam zachádzal každý spoj tak, ako doteraz, len by tam nezachádzali spoje napr. cez víkendy.
Reakcia na: kecho #102:
prave ta argumentacia dpb je dalsi ukazkovy priklad strelby do vlastnej nohy, argument nizkeho dopytu terajsieho obratiska vymenou za obratisko konciace pri stavenisku, to snad nemyslia vazne, ten clovek vysiel zo zakladnej skoly? v sukromnej firme ma vypoved na hodinu, takyto pristup len poskodzuje meno firmy v ociach klientov

keby aspon premyslali a dali si pracu dobre to odovodnit, rovnakym dnom zavedenia noveho nazvu a zaroven aj zmeny trasy, ktora v sucasnej podobe nema opodstatenie, vzbudzuju skor podozrenie, ze ide lobbing developera za peniaze danovnikov na podporu predaja svojho projektu, je usmevne citat, ze je to znak vyspeleho rozmyslania dpb, my sme balkan, nie zapad aj ked si to radi myslime, zapad by aspon riesil adekvatnu nahradu ludom, ktorych sa tato zmena dotkne, uz sa spominal zavlek v urcite casy spicky, to je jednoduche riesenie k spokojnosti oboch stran, dpb nic take proaktivne nenapadne, musia najprv bubnovat firmy, cestujuci, aj to je otazne, ci sa podari
Reakcia na: 810zssk #98:
Bohužiaľ, celodenný 30 minútový takt je pri súčasnom stave infraštruktúry nereálny.

Aktuálne sú na Novom Meste na zhlaví od Predmestia dve obmedzenia rýchlosti na 10 km/h, to je mimochodom kontinuálne už asi 2 roky, čo je na Novom Meste aspoň jedna POTR 10 km/h.

Ďalej máme obmedzenie na 30 km/h v celej dĺžke medzi Mestom a ÚNS v 2. traťovej koľaji a 10 km/h pred výhybkami na ÚNS v 1. koľaji.

No a medzi ÚNS a Petržalkou sa jazdí už asi mesiac jednokoľajne kvôli nezjazdnej výhybke na ÚNS.

A to sme tu mali také chuťovky, že napr. koncom minulého roka sa medzi Petržalkou a ÚNS jazdilo vyše mesiaca jednokoľajne (plánovaná výluka kvôli D4R7), zato v kombinácii s POTR 10 km/h na výhybke v Petržalke, takže priepustnosť v tomto úseku bola tak 3 - 5 vlakov za hodinu.

Pri takomto stave infraštruktúry (a tak skoro sa to nezlepší) je hodinový takt S65 (resp. teoreticky tých viedenských vlakov) doplnený o špičkovú S8 v súčasnom rozsahu maximum, čo táto trať znesie. Ak nechceme úplne zabiť nákladnú dopravu, ktorá je tu významná. A aj keby tá trať bola v dobrom stave bez obmedzení, tak by pred zavedením 30 min. taktu osobnej dopravy nebolo od veci zvýšiť priepustnosť rozdelením medzistaničných úsekov na dva automatickým hradlom.
Reakcia na: Urbanway 2423 #110:
maju samozrejme smeny, ale spedicky sustredia v jednej budove spolu so skladmi aj celu operativu/administrativu, ktore tvoria vacsinu celkoveho personalu a koncia v klasicky pracovny cas a ak sa ma najst kompromis, zachovana spicka rano a po praci je najcastejsi dopytovy cas
plus su tam samozrejme aj firmy ineho zamerania (dokonca uz aj laboratorium)
Reakcia na: 810zssk #108:
pozor, nemyl si terajsiu kopciansku s novoplanovanou kopcianskou pri dialnicnom podjazde (to bude tiez inak neprijemne prekvapenie, ak si niekto zvykol na terajsiu kopciansku a skonci o kilometer dalej v zadnej casti), tam ti ozaj nebude nikto chodit 🙂 aj sa divim, ze dpb tam ide zriadovat zastavku, pretoze firmy sa sustredia blizsie ku krizovatke, ale predpokladam, ze KDI brani vystavbe alebo tam nie je dostatocny priestor, asi mas na mysli skor zastavku kopcany, sidlisko
inak firmy maju svoje arealy samozrejme oplotene, tam to nefunguje, ze si prejdes krizom skratku pomedzi ne (az k dialnicnemu podjazdu)
Reakcia na: martinah #114:
Nemýlim, ako som opakovane písal, obnovenie Kopčianskej v pôvodnej polohe je určite potrebné a je to základ na to aby to mohlo fungovať.
Reakcia na: 810zssk #115:
"Však sa to môže skúsiť, nech tam raz za hodinu jazdí vhodná 80ka a uvidíme koľko ľudí pôjde ňou a koľko pôjde radšej na tú Kopčiansku v čase ktorý im vyhovuje."

je bezpredmentne uvazovat takto, ked je od 01/11 minulostou a nova kopcianska bude inde, neplanuju nic stavat v povodnej polohe, ono sa dobre hovori, co by fungovalo lepsie, ale realita je taka aka je, plus v povodnej by ju nemohli ani vybudovat bez otocky na terajsom obratisku
mimochodom medzi tymito dvoma zastavkami nie je ani chodnik, resp. musis prechadzat cicak z jednej strany, cize od obratiska z pravej strany na lavu a potom zas z lavej na pravu k zastavke, pricom priechody nemas samozrejme hned po ruke, to ti tam od sipoxu nebude nikto takto behat, ved si pozri mapu (biele miesta na trave su od aut, ktore sa vyhybaju navzajom, krajnica na pesi presun urcite nie je idealna), chodi sa krizom pomedzi panelaky a nie vonkajsim obvodom okolo panelakov, lebo je to efektivnejsie/menej kolizne ako riesit zastavku po obvode/za krizovatkou, tato zastavka by sa hodila prave firmam, ktore su blizsie pri krizovatke a bola by urcite pre nich prinosnejsia ako pri dialnicnom podjazde
Reakcia na: N/A #48:
Bohužiaľ ..
Označenie Kukučínova ul. ako konečná je dosť nezmysel pre jej dĺžku.
nova zastavka ma byt pri policii, neoficialny zdroj
Reakcia na: david1 #117:
Tiež si myslím, OD Slimák bol lepší názov aj lepšia orientácia
Dobrý deň, prosím na dedinky Dobrohošť, Vojka a Bodíky ste zabudli. Potrebujeme spoj do Bratislavy. Prosíme predĺžiť linku 90 aspoň do 21 hodiny. Trnavský a dunajský kraj na nás kašle. O Bratislavčanov nemajú záujem sa starať ako sa dostanú a aj ich deti do Bratislavy.
Reakcia na: Darina1957 #120:
Chcete premenovať zástavky v tých dedinách, alebo ako to súvisí s témou? A ako to súvisí s týmto webom? Nikto tu na nič nezabudol.
Reakcia na: Darina1957 #120:
Dunajský kraj???
Reakcia na: Ike #122:
Áno, to je ten špeciálny samosprávny kraj, kde nemajú župana, ale vodníka.
Reakcia na: Darina1957 #120:
Mesto Bratislava nebude zabezpečovať obsluhu pre susedné dediny. Musíte sa obrátiť buď na svojho župana, alebo starostu aby si takú dopravu objednali.
Reakcia na: shaggy #123:
Ešteže nie podvodníka
Reakcia na: Darina1957 #120:
Darina, toto je stránka fanúšikov mestskej hromadnej dopravy, nikto z nás tu neprevádzkuje (aspoň pokiaľ viem) žiadnu linku. Nakoľko bývate v okrese Dunajská Streda v Trnavskom samosprávnom kraji, skúste zvážiť možnosť kontaktovať niekoho z týchto orgánov (https://www.vojka.eu , http://dobrohost.sk , https://www.bodiky.sk , https://www.minv.sk/?kontakty-91 , https://www.trnava-vuc.sk ). Mesto Bratislava ako ani Bratislavský samosprávny kraj nemá dôvod a ani legálnu možnosť riešiť dopravu v iných častiach Slovenskej republiky.
Riešte cez starostu p. Darina1957
specialne odfotene pre 810zssk, sorry za tmavu kvalitu 🙂

v tejto casti chyba chodnik, z jednej aj druhej strany, chodec je nuteny ist pomedzi auta, podotykam ze aj teraz skoro rano tam jazdi kamion za kamionom, bezpecnejsie je ist aspon v protismere

podla katastra je vlastnikom parcely hlavne mesto
https://kataster.skgeodesy.sk/Portal/api/Bo/GeneratePrfPublic/?cadastralUnitCode=804959&prfNumber=4833&outputType=pdf
linka 80 Kopčany

... to kto vymyslel zrušiť zástavku konečnú Kopčany ????
Nech kompetentní vysvetlia ako sa majú dostať ľudia do práce, keď ste zrušili de facto 2 zastávky ( na rohu sídliska a konečnú) kde je veľa firiem a prevádzok. Pri ceste nie je chodník a ísť pomedzi množstvo nákladných aut a kamiónov , to je o život. Načo je dobré aby autobus chodil do nezastavanej oblasti a vysvetlenie že sa lepšie dostaneme k vojenskému cintorínu ??? to je naozaj dôležitejšie ako sa dostať do práce ???

Reakcia na: vikina #129:
my sme v tom nevinne, tiez nadavame na to az na vynimky, ktore v tom vidia prozretelnost mesta a dpb 🙂
dobre by bolo napisat sem: https://dpb.sk/sk/kontakt

nehoda chodcu s autom je otazkou casu, nerada taketo veci prorokujem, ale tam sa zodpovedni zobudia az vtedy, ked sa stane nieco vazne, dovtedy je to hadzanie hrachu na stenu, je to malo znama oblast a zmeny robia zodpovedni ludia od stola, nepoznaju teren, inak by si isto vsimli, ze tam chyba chodnik
Reakcia na: vikina #129:
"keď ste zrušili de facto 2 zastávky"
Keď to píšeš ľuďom na tomto webe, tak si rovnako spoluvinná a zrušila si to aj ty. Tu sú len diskutéri na webe o MHD, ty teraz patríš k nim, takže sa buď opýtaj samej seba, prečo si to zrušila, alebo skús nabudúce popremýšľať, či každý, kto o veci informuje, je za ňu aj zodpovedný.
Reakcia na: martinah #130:
"nehoda chodcu s autom je otazkou casu"
No áno, keď ten chodec napíše "bezpecnejsie je ist aspon v protismere", pričom nevie, že by mal ísť v protismere.

Ja som za minulého režimu (myslím jednu z Ficových vlád) brigádoval v jednom z tých skladov. A prejsť spod nadjazdu do práce nebol nadľudský výkon. Niektorí ľudia to majú aj ďalej do práce.
Reakcia na: shaggy #132:
"A prejsť spod nadjazdu do práce nebol nadľudský výkon. Niektorí ľudia to majú aj ďalej do práce. "
to sice ano, ale pokial to vedenie mesta mysli so snahou presunut ludi z aut do MHD vazne, tak taketo preslapy tomu velmi nepomozu....

PS: s tym ze do "novej" lokality ma byt privedena VHD ako prva a az potom sa tam ma objavit prvy obyvatel sa plne stotoznujem, len to nema byt na ukor nejakej inej uz jestvujucej lokality.... mesto sa postupne rozrasta a fungovat sposobom ze ak mam dat jednemu musim zobrat druhemu nie je velmi pouzitelna cesta, tie dopravne vykony proste bude treba postupne navysovat....
Reakcia na: si #133:
To súhlasím. Len tu vypisujú, ako keby tí ľudia kráčali kilometer v záveji peši.
Reakcia na: shaggy #134:
a v poladovici, ked ti pod tym snehom smyka 🙂
ako hovorim, ludia si to zariadia po svojom, a dpb sa nemusi divit, preco mu ubudaju cestujuci
Reakcia na: martinah #135:
Ja mám len takú otázku. Autobus ti stojí priamo pred domom, či? Totiž, odkedy povinnosť odhŕňať sneh prešla z vlastníkov nehnuteľností na obce/mestské časti, tak chodníky mino hlavných ťahov moc odhrnuté nebývajú. *Odhliadnuc od toho, že v Bratislave je sneh tak 0,5 dňa v roku*

Ak by sa Kopčianska len presunula na hlavnú cestu. Je to akceptovateľné. Áno, je zlé, že sa to ruší, ale náhrada by síce nebola ideálna, ale akceptovateľná určite.
Reakcia na: martinah #135:
Ver mi, že v poľadovici sa po tom rovnom asfalte tých pár desiatok (max sto) metrov v pohode presunieš. Určite lepšie, než ľudia niekde v centre mesta, po dlažobných kockách, dolu kopcom. A stále sú tu 🙂
Reakcia na: Jak44 #136:
zato poladovica byva castejsie 🙂
(shaggy, ak si tam brigadoval, iste vies, ze od nadjazdu to nie je max 100 metrov, ci tych zvysnych niekolko sto metrov nejdes po asfalte, tak sa to nerata? 🙂

2m rychlej chodze, presun od kolmej po sipox je cca 10m, v poladovici dlhsie, kedze tam clovek nechce padnut na hubu, plus samozrejme rusna premavka na panonskej a kopcianskej, vlak a podobne 🙂 )

je mi proti srsti znizovanie vykonov za rovnaku cenu sluzby, chapem, ze sa tu spomina casty argument, ze inde to maju ludia este horsie, ale s takymto pristupom dosiahnete skor to, ze si ludia spravia po svojom, nie su povinni prijat zmeny (k horsiemu), najdu si efektivnejsiu cestu, straca na tom dpb a mesto, nie ti ludia 🙂
v mojom okoli aj vdaka podobnym zmenam na mhd vsetci zanevreli a cestuju bike/auto, viacmenej tento trend potvrdzujete aj vy tu na fanusikovskom fore, a uprimne, vobec sa nedivim, cestovat 100% iba s mhd v tomto meste je skor masochizmus a zrut casu, u seba to vykryvam kratsimi vzdialenostami medzi pracou, byvanim a sluzbami, ale uz tiez badam, ze radsej idem pesi/bike nez mhd, to nebyvalo
a co mi je uz uplne proti srsti, ze tam chyba chodnik a nikoho to netrapi (ano, je napisane na vsetky strany), odpalime zmenu, donutime ludi behat medzi autami (a kamion teda ozaj nie je sranda, ale je to aspon ista smrt a nie zmrzacenie), pockame si na nehodu a potom to snad niekoho nakopne, predpokladat, ze ked "ja" tam beham v pohode vid shaggy, tak sa tam nemoze nikomu stat, to je zle premyslat tak, treba mysliet aj na nesustrediacich, rozospatych a podobne, vzdy je lepsia prevencia
Ja ešte doplním informáciu, ktorá sa v článku nenachádza. Dve poradia linky 71 budú vypravované z Depa Trnávka. Ráno budú výjazdy s cestujúcimi v smere Hlavná stanica. Dva večerné dojazdy v pracovných dňoch školského roka a jeden večerný dojazd cez školské prázdniny, víkendy a sviatky budú zo zastávky Trhovisko pokračovať cez zastávku Zimný štadión do Depa Trnávka. Počas školských prázdnin, víkendov a sviatkov pôjde večer z Hlavnej stanice dojazdový spoj po zastávku Trnavské mýto a ďalej v smere Depo Trnávka.
Reakcia na: Trolley #139:
Nemohli by dojazdy na Trnávku idúce po Miletičovej pokračovať okolo Štatistického úradu, aby obslúžili aj Saleziánov?
Reakcia na: Trolley #139:
Ked zobrala Trnavka 2 71tky, tak pustila 2 42tky ?
A ja doplnim, ze sa zrusili striedaci na 68 a tym padom sa bude chodit s ludmi do depa na prestavku a nasledne aj s ludmi z depa.
Reakcia na: Petto #141:
Ako sa vyslovujú "42tky"? 😂
Reakcia na: Petto #141:
Áno, 42/6 a 42/7 budú po novom vypravované z Hroboňovej.
Reakcia na: 3pa3ck3 #140:
Mohli, aj spolu s 212, výhybka by mala byť funkčná. Jednu dobu tak jazdila 212 do vozovne, len neviem, či to bol úmysel, alebo len chyba vodiča.

Inak, ešte by bolo dobré zriadiť spojku z Trnavskej cesty na Miletičovu, aby sa skrátil výjazd z Trnávky na DH/do Ružovej doliny (výhľadovo by sa takáto spojka zišla aj pre výjazdy 209 na Grófsku nivu).
Reakcia na: Urbanway 2423 #145:
A prečo sa teda vynecháva zastávka Saleziáni. Je na to nejaký dôvod?
Reakcia na: marek1978 #142:
Ktorých spojov sa to týka?
Reakcia na: Trolley #147:
68/1-4, 7 a 10
Reakcia na: Trolley #146:
Neviem, možno chcú ušetriť cca 250 metrov a 1 minútu jazdy.
Reakcia na: marek1978 #148:
Lebo v CP to nevidím.
Reakcia na: Trolley #150:
je to v cp a opravujem sa, su to len poradia 1,2,10 a poobede 2 a 5 poradie
Reakcia na: marek1978 #151:
Už to vidím.

Škoda len, že aspoň na nete nie sú pri tých linkách aj uvedené aj výjazdové a dojazdové zastávky.
Reakcia na: Trolley #152:
Ťukni/klikni na spoj (čas odchodu v CP), zobrazia sa všetky zastávky na trase vrátane dojazdovej trasy a presný čas odchodu z jednotlivých zastávok daného spoja.

Rovnako tak aj zastávky na výjazdovej trase – aby si videl na ktorých spojoch je výjazd pri pohlade na CP musíš ale mať v rozšírených dopravných údajoch pod CP zakliknuté Zobraziť výjazdy (a prípadne je fajn zakliknúť si aj Zobraziť služby keď tam človek je).

Je fakt škoda, že sa výjazdové spoje nezobrazujú automaticky všetkým podobne ako dojazdové ale iba po prihlásení ak si to užívatel zapne (aj keď po kliknití na spoj sa zobrazuje aj výjazdová trasa všetkým)...
Reakcia na: 810zssk #143:
Štyridsaťdvatky predsa 😃.
Nestačí 52 pridať zastávku, ale úplne prekopať grafikon, ktorý bude zodpovedať skutočnosti - a hlavne, bude čo najefektívnejšie slúžiť občanom (a tým pádom bude efektívnejšie využívaný spoj). Každé ráno obyvatelia Rendezu (MČ Rača), čakajú na meškajúce autobusy zo Zlatých pieskov/Vajnor, kde stoja tieto autobusy v zápchach aj 20 minút. Ak sa ponáhľate do roboty, neviete si naplánovať cestu MHD (kvôli meskaniam autobusov), preto veľa ľudí v mojom okolí sa žiaľ opäť vrátili do áut. Moja otázka je, prečo kompetentní ľudia, aspoň v ranných hodinách neupravia grafikon 52 tak, aby vychádzala zo zastávky “Na pasekách” tak, ako pred úpravou a predĺžením cesty do Vajnor. Minimálne každý druhý spoj tak, aby sa obyvatelia vedeli spoľahnúť na aspoň jeden spoj. Ráno do Vajnor/z Vajnor z toho čo vidím nie je tak naplnený daný autobus. A keď následne príde omeškany spoj 56 a 52 naraz, opäť sa míňajú tieto spoje účinku, keďže jeden spoj je následne preplnený a v druhom nikto. Ďakujem. Verím, že konečne sa niekto začne zaujímať aj o spoje na Rendezi a v MČ Rača, nakoľko bytovky pribúdajú a DPB nereflektuje žiadnu skutočnosť (ani zápchy na Vajnorskom nadchode/vo Vajnoroch, ani študentov/robotníkov bývajúcich na internáte na Dopravnej). 👎
Reakcia na: Rendezák #155:
si na stránke fanúšikov MHD, nikto z nás neprevádzkuje žiadnu linku v rámci bratislavskej MHD, dokonca netvoríme jej koncepciu a ani grafikony (hoci z niektorých príspevkov by takéto ambície mohli vyplývať) 😁
Skús zvážiť kontaktovať Dopravný podnik Bratislava a.s. na www.dpb.sk
Reakcia na: Rendezák #155:
Ak niekto chce, tak si vie jednoducho zistiť aktuálny odchod spoja v reálnom čase. A ak spoje 52 meškajú 20 minút, tak odchádzajú podľa časov v cp, čiže? 😂
Tým rozdelením na Na Pasekách by síce tiež dochádzalo k takmer identickému efektu prázdnych spojov za plnými zmeškanými, ale potom by to už asi nevadilo, čo by sa však stalo so zvyškom spojenia do Vajnôr - zrušené bez náhrady?
Reakcia na: N/A #157:
To je pekné že si to vieš pozrieť v reálnom čase, ale čo z toho keď sa busy zgrupujú v zápche a dlho nič nejde?

Rendezak má veľmi správnu pointu, prenášanie meškaní z Vajnor/ZP a následná nespoľahlivá doprava na Rendezi je problém ktorý treba nejako riešiť.
Reakcia na: N/A #157:
Problém, s ktorým sa stretávajú občania Rendezu je, že nikdy nevieme, či príde autobus načas (čo sa vlastne nestáva), bude meškať 5,10,15,20 minút.. alebo dokonca sa ukáže v appke, že “spoj uviazol”, a už ani nepríde. Toto je pre pracujúcich veľmi nepríjemné, nakoľko 90% občanov prestupuje na Detvianskej na električku a pokračuje ďalej do mesta. A keď si neviete vypočítať, či stihnete tú či onakú električku (a teda, kedy prídete do cieľa), je veľmi nepríjemné. Verím, že sa to vyrieši čím skôr, nakoľko stále viac a viac ľudí prechádza do áut, čo myslím, že nie je cieľom DPB.
To, aké riešenie je najlepšie nechavam na DPB a povolanejšie osoby. Len pisem, že tento stav je neúnosný. Možné riešenia sú viaceré, či už v obnovení 54ky v rannej špičke na ŽST Vajnory tak, aby 52 mohla chodiť len po “Na pasekách”. Alebo vytvorenie ranného spoja v obslužnosti Na Pasekách - Tbiliská. Pripadne navýšenie spojov 52ky v ranných špičkách tak, aby aj Rendezáci boli spokojni, ale aj aby bol zachovaný určitý interval aj na ŽST Vajnory….
Reakcia na: 810zssk #158:
Možno som oldschool ale mne prišla najlogickejšia obsluha Rendezu pred rokom 1999.
36 Rača - ŽST Vajnory
46 Rača - Rendez
114 Rendez - Studená - Trnavské Mýto.

Z nejakého čudesného dôvodu sa linka 36 a 114 spojili do linky 56 a na ten nehcený kúsok od nikadiaľ nikam sa zaviedla linka 54, ktorá bola potom zrušená. Pripomína mi to scénu zo Simsponovcov, myslím, že to bola paródia na film Mucha, kde kúpili Simpsonovci vo výpredaji teleport a Bart do neho raz v noci hodil mačku aj so psom. Zapípalo že "nesúlad DNA" a z druhého konca vyšiel mačkopes s dvoma hlavami, ktorému sa Bart potešil. A krátko na to vyšli dva spojené zadky so štyrmi nohami, na ktoré povedal "au, ty budeš Lízin". Tak presne toto bola linka 54.

V dnešných podmienkach by bolo možno riešenie 56 Rača - ŽST Vajnory, 54 Sklabinská - Studená a 52 nechať bez zmeny. Nemyslím si, že Račania potrebujú tour de Rendez a na tangenciálne spojenie je 65ka.
Reakcia na: Ike #160:
Neboli by dve linky na ŽST Vajnory zbytočný luxus?
Reakcia na: Trammat #161:
Zabudol som, že 52 skrátiť po Paseky
Pre dokumentáciu pridám fotku, na Kopčianskej sa objavil (asi prvý?) nový prenosný označník.
Reakcia na: Urbanway 2423 #163:
Ten je taký krásny, že by som si ho hneď zobral domov.
Reakcia na: Miro #164:
Ten betónový valec vyzerá skutočne oveľa lepšie, ako tie oceľové kruhy, už aby sa tento typ začal používať aj pri výlukách. 😃
Reakcia na: Urbanway 2423 #163:
Zriadit zastavku tam, kde nie je ani chodnik… Maju zmysel pre humor. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #163:
uff, clovek myslel, ze tam zriadia regulernu zastavku, toto nie je bezpecne, jazdia tam nakladaky na stavbu
co to s tym dpb je? jedna zastavka este nezriadenia a projekt na papieri, druha zas provizorna bez chodnika, to vyzera riadne unahlene
Reakcia na: martinah #167:
Ide o to, aby nemuseli menit grafikon a hlavne zastavky (pocet a nazvy). Dve predsa zrusili, dve zriadili - za kazdu cenu bez ohladu na bezpecnost, pricom jednej nezmenili ani len nazov…
Reakcia na: kecho #168:
nech sa nehnevaju, ale to uz maju cestujucich uplne v pazi? ci maju byt radi, ze im vobec nieco premava?
a aj toto? normalne fandim cyklistom, ale ked si neviem v totalne preplnenej L191 cvaknut listok lebo nefunkcny stredny automat, predny nedostupny za paskou a k zadnemu sa nedalo pretlacit, tak sa vazne divim, co vlastne tam v dpb chcu dosiahnut?
Reakcia na: martinah #169:
Ty nie si povinná predierať sa plným autobusom k automatu. Ale nechápem, ako ten bicykel vpredu vadí tvojmu cestovaniu/označeniu lístka?
Reakcia na: shaggy #170:
Napriklad, ze tam je oznacovac?
Reakcia na: kecho #171:
Ku ktorému, logicky, ísť nemôžeš.
Reakcia na: shaggy #170:
to je inak tiez otazka
uzna revizor argument jedneho nefunkcneho automatu, jedneho nedostupneho automatu za paskou a tretieho nedostupneho z dovodu plneho autobusu? to myslim ako serioznu otazku, ci mysli prepravny poriadok aj na taketo situacie, podla mna neuznal
pre zaujimavost, o par dni deja vu (nastastie s kupenym listkom inde kvoli predoslej skusenosti), opat plna L191, ta ista zastavka, bus sa sotva pohol, sediaca pani sa zrazu vrhla k automatu, za nou nasledoval pan a vzal jej listok z ruky, revizor a si hovorim, ze clovek, ktory prave nastupil, by si ani nestihol oznacit listok, lebo bol "obsadeny", uznal by to revizor?

k tomu bicyklu, iste si si vsimol, ze pasky znizuju kapacitu (cestujucich aj automatov), je dobrym zvykom, ked uz mame takuto situaciu, nezvyraznovat tuto skutocnost, tiez bicyklujem a fandim cyklistom, ale toto by som si v praci nedovolila, pretoze viem, ze paskou sa tlacia cestujuci (ps. bolo to fotene este na konecnej)
Reakcia na: shaggy #172:
Pretoze niekomu vo vedeni este stale nedoslo, ze busy su tu pre cestujucich a nie ze cestujuci je len trpeny substrat, ktoreho treba co najviac znechutit a obmedzovat.

Takze ked budem mat oznacovac pri dverach nefunkcny, odvolam sa na shaggyho, ze som si nesiel oznacit listok inde, lebo povedal, ze netreba.

A podla tvojej logiky mam ako upozornit sofera, ze mu nefunguju cvakatka, ked sa k nemu nedostanem vdaka oranzovej paske davovej psychozy, za ktorou nemam co hladat?
Reakcia na: kecho #174:
nech ti take nieco ani nenapadne, sofer sa zlakne, ze mu narusas zonu a vyboci 😃 ale inak bez srandy, predpokladam, ze by ho to naozaj mohlo vyviest z miery a ked zrovna uhana plnou rychlostou po panonskej
minule situacia, ze si clovek chcel tapnut kartou a v buse zrovna vsetko stare bordove oznacovace a jeden novy nefunkcny, kricat na sofera poza pasku, (navyse my hluchi si mozme len domyslat, co tak asi odkrici naspat, neodcitame z pier), tak po jazde doma hodi len mail dpb, ako priklad, ze pasky mozu byt obmedzujuce roznym sposobom pre roznych cestujucich
Reakcia na: kecho #174:
Pokiaľ viem, si povinný si označiť lístok v najbližšom označovači. Keď nefunguje, ty si sa pokúsil svoju povinnosť splniť, prekážka bola na strane dopravcu. A ako máš upozorniť šoféra? Nijak. Je tam zákaz vstupu, tak nech si doriešia svoje nezmyselné pravidlá (povieš, že si ho upozorňoval z diaľky, len to šofér nepočul).
Reakcia na: shaggy #176:
PP IDS BK: B.3.10 V prípade, že najbližší OCL vo vozidle alebo na nástupišti je nefunkčný, cestujúci je povinný označiť si cestovný lístok v inom OCL. Ak sa vo vozidle alebo na nástupišti nenachádza žiaden iný funkčný OCL cestujúci vo vlastnom záujme:
a) v MHD informuje vodiča vozidla po príchode do nasledujúcej zastávky a v prípade vykonávania prepravnej kontroly bezodkladne informuje aj revízora,
Reakcia na: martinah #169:
Inak neviem či ty si autorkou fotky alebo kto ale ja by som to určite poslal na vnútornú kontrolu a dopytoval sa čo si myslia, že sa s takto prepravovaným bicyklom nezabezpečeným proti pohybu stane pri prudkom brzdení a či to považujú za bezpečné.

Či si nemyslia, že to ohrozuje aj cestujúcich aj vodiča v prípade prudkého brzdenia či nehody.

By ma zaujímalo či to je ten istý igráčik, čo plakal v jednej skupine že mu počas služby udrbali z vozidla elektrokolobežku ktorú si vozil niekde vo vozidle alebo či takýchto exotov majú viacej ako jedného.

Reakcia na: Cancer #178:
ja, ale priznavam, ze cyklisticky makkys vo mne v tomto brani bonzovat na ineho cyklistu, co som pozerala, ukotvenie mal zrejme premyslene, v zakrute bike ani nehol

inak situacia z rana, zhodou okolnosti akurat zastal bus na zastavke kopcany, sidlisko, vystupili vsetci do jedneho, sofer prezieravo upozornoval, ze ide rovno, nepokracoval nikto, mozme tipovat kolkych cestujucich potesila prechadzka v dazdi
takto rozbit fungujuci dopyt, skoda
Reakcia na: martinah #179:
a spominany usek bez chodnika opat pre 810zssk 🙂
kamion ohladuplne cakal vzadu pred mlakou, kym ludia prejdu, teraz uz aspon vdaka posunu casu nie je rano tma, usek nie je ani osvetleny
Reakcia na: martinah #169:
Mňa by zaujímalo, čo by robil v prípade, že by mu chcel nastúpiť nevidomý cestujúci, ktorý má právo sedieť vpredu aj napriek páskam.
Reakcia na: Foltest #181:
cize predsa len dpb mysli na nich a dal im vynimku? to je potom fajn, myslela som aj ich sa zakaz tyka, pricom to maju velmi narocne
Reakcia na: Cancer #178:
Ale choďte už do kelu s takýmito nápadmi. To je presne ten typ toxických a zákerných ľudí ktorý sa vyžívajú v tom že robia nepríjemnosti iným ľudom. Je to totálne nechutné a je mi z toho na grc, asi ľudí ako ty uspokojuje spôsobovať problémy iným. Potom sú ešte iný pacianti ktorý posialajú stažnosti že sa iný vodič vezie v prednej časti (áno aj takéto stažnsoti chodia) ale ľudia čo posielajú takúto stažnosť sú totálne dno spoločnosti posielať takúto stažnosť je choré.

A stou elektrokolobežkou akože čo? Je problém že ju vodič mal pri sebe, ale to že ju mu niekto ukradol je úplne v poriadku že?
Reakcia na: martinah #182:
Ak sa nemýlim, tak táto výnimka platí odkedy boli zavedené pásky a doteraz ju nikto nezrušil, dokonca bola istá doba keď dispečing čas od času pripomínal túto výnimku cez vysielačky.
Reakcia na: ikarus31 #183:
na to je jednoduche riesenie, zrusit pasky a je klud 🙂 evidentne je vela staznosti na pasky a poukazuju na ich absurdnost, a v tomto pripade by staznost bola aj opravnena, ak maju nevidomi vynimku (vdaka foltest) bicykel by nemal blokovat ich miesto, vezmi, ze by skutocne nastupil, kam by ten bicykel rychle presunul? ci on staznost nenapise, lebo by musel vyvinut ovela viac usilia na je napisanie?
Reakcia na: martinah #185:
Áno netvrdím nič tie pásky myslím že mali byť už dávno zrušené (aj dpb tvrdil že ich zrušia najneskôr koncom augusta ale akosi na to pozabudli) aj keď mne osobne tie pásky moc neprekážajú viem že dosť ľuďom áno. A mimochodom drvivá väčšina nevidomích nastupuje normálne zadnými dverami od začiatku pások som asi videl len zopár čo by tú výnimku využili. No keby chcel nastúpiť tak by to bol asi problém ale určite by sa ten bicykel dal presunúť inde, neverím že by mu povedal "choď si sadnúť dozadu, mám tu bicykel". Ale nezastávam sa vodiča je pravda ze by tam asi nemal byť, ja som skôr príspevok adresoval tým akože "policajtom" ktorý sa hrajkajú na policajtov a vyžívajú sa v škodení iným posielaním takýchto stažností. Mne príde že oni cestujú mhd len za tým účelom znepríjemnovať prácu vodičom a iným zamestnancov (a to ja nie som vodič) a nastupujú a hovoria si "hmm na koho pošlem dnes sťažnosť". Totižto padol tu aj návrh že to treba poslať na vnútornú kontrolu.

Aj by ma zaujímal dôvod pridania toho príspevku keď si ho písal/a tak si o tej výnimke nevedel/a predsa. Tak kde bol problém? Alebo to bolo tiež "len tak". Neviem to pochopiť.
Reakcia na: ikarus31 #183:
“ iný pacianti ktorý posialajú stažnosti že sa iný vodič vezie v prednej časti ”

Najlepsia kombinacia je, ked vodic pocas jazdy debatuje s kolegom stojacim vedla. Pokial ide na 0, nech sa zabava.
Ale ked na rovnej ceste bez semaforov a bez “premavky” kvoli tomu chyti meskanie 5 minut a vdaka tomu nemam sancu prestupit na dalsi bus, tak to je v poriadku?
Reakcia na: martinah #169:
A urcite si za prepravu bicykla cvakol listok a kazde 3 hodiny cvikol dalsi. 🙂
Reakcia na: ikarus31 #186:
Zlato, ako si prišiel na tom, že som ja o tomto nevedel? Ako si prišiel na to, že ja neviem že zrakovo postihnuté osoby sa prepravujú za nezmenených podmienok (keďže opak by bol v rozpore s PP IDS BK ktorý je nadradený nejakým výmyslom chorých ľudí ktoré si tieto opatrenia navymýšlali).

Preskočil som tento argument práve pre tie argumenty čo si ako odpoveď na to čo uviedol Foltest dal.

Vodič by určite niečo vymyslel (všetci naši vodiči sú špičkoví v rozmýšlaní za pochodu – to vedia všetci čo boli niekedy svedkom nejakej mimoriadnej udalosti), určite by zrakovo postihnutú osobu nechal nastúpiť prvými dverami, určite by nejako niekam ten bicykel posunul a určite by takúto osobu nenechal spokojne na zastávke. What is things than would totally never happen?

A potom samozrejme zrakovo postihnuté osoby vôbec necestujú a keď aj hej tak predsa všetci bez problémov nastupujú druhými dverami, a neterorizujte nám vodičov vašimi požiadavkami na bezpečnú a spolahlivú prepravu.

To myslíš fakt vážne čo si nablval do toho príspevku? Buď málo cestuješ alebo si veľmi naivný stou tvojou neochvejnou dôverou vo všetkých vodičov.
Reakcia na: Cancer #189:
Ja som myslel že martinah nevedel o tejto výnimke tak v čom bol vlastne problém že sa stažuje keď nie nevidiaci cestujúci.

A áno naozaj neverím tomu že by nejaký vodič nechal nevidiaceho na zastávke kvôli bicyklu sorry ale to máš pravdu.

Ja jediné co som chcel povedať je to že posielať hneď stažnsoti na takéto veci mi príde ako zbytočný naschvál a zákernosť. Žiadni nevidiaci v autobuse nebol a ten bicykel nikoho neobmedzil.
Reakcia na: Ike #160:
Mne by sa ako optimálne javilo niečo takéto:
A: Potočná - Na pasekách
B: Sklabinská - Studená
C: Sklabinská - ŽST Vajnory, len ako prípoj k vlaku (ideálne garantovaný)

Imho nie je nutné mať linky ktoré Rendezom prechádzajú.
Reakcia na: kecho #187:
Mňa takto nedávno vytočili, keď pri striedaní vyrobili -4 (spoj išiel dovtedy na 0) a potom to už nestiahol ani o minútu.
Reakcia na: 810zssk #191:
Ako by si riešil obsluhu Barónky? Nebola by to pre cestujúcich na Potočnú veľká zachádzka, alebo by si viedol časť spojov priamo a časť cez Barónku? Ja si viem predstaviť vetvenie trasy tak, že časť spojov by šla cez Barónku a z Nám. A. Hlinku priamo na Potočnú a druhá časť priamo cez Tbiliskú k OC Rača.
Reakcia na: 810zssk #191:
Hlavný dopravný prúd na Rendez je z Detvianskej.
Trasa bývalej L46 je pre nich najlepšia. Spojenie aj zo školou , poliklinikou. Linka Sklabinská - Stn. Vajnory vozila väčšinou vzduch.
Staré linkovanie bolo najlepšie ako písal aj Ike.
Hustý interval bol presne tam ,kde bol aj treba. V dnešnej dobe aj najmenej náchylné na prenos meškaní pri linke ex.46.
Aj , keď meškanie pri L52 a 56 bude určite menšie po spustení komplet D4. Tranzit z PK pôjde už tade a nadjazd sa uvoľní.
Reakcia na: 810zssk #191:
"Imho nie je nutné mať linky ktoré Rendezom prechádzajú. "

Podľa mňa je to skôr na škodu. Najmä ak existuje L65. Ja som na Rendezi vyrastal od malička a s babkou sme denne chodili do Rače ale aj do "Raja" na zlatých. Vtedy vo Vajnoroch problém nebol, ale naopak, bol problém priecestie v Rači, kde to proste často a dlho nevyspytateľne stálo. Sadli sme na 114 a išli sme.
Ta obsluha starej Race busmi je pre dochodcov. Tie spoje tam chodia pravidelne prazdne s 2-3 ludmi. Dobre, ved aj oni sa potrebuju dostat hore/dole, ale na to by stacilo Rosero co by tam pobehalo tie ulicky starej Race a nie 56 s relativne velkym busom.
Reakcia na: Urbanway 2423 #193:
To čo píšeš sa mi zdá ako dobré riešenie, ale len ak by tá linka mala aspoň 15 minútový interval vo všetkých časoch, t.j. 30 minút na každej vetve.
Reakcia na: Ike #195:
Plne súhlasím 🙂
Reakcia na: IBBI #196:
Áno, to je druhé dobré riešenie. Ja som mal kedysi vymyslený vymeták od Voz. Krasňany cez Slanec, Krasňany a starú Raču na Potočnú. Len to už sú nemalé výkony navyše, najmä ak očakávame normálny interval po celý deň.

Akurát dnes by som to už neviedol na Potočnú (tam by išla linka z Rendezu), ale k OC Rača.
Reakcia na: 810zssk #199:
Tak zrusilo by sa zachadzanie 56 ku Kaufacu. Co potrebuje dochodca? Zdrav. stredisko, Kaufland, zastavku elektricky. Rosero by povymetalo ulicky starej Race a slo by okolo Zdrav. strediska ku kaufacu. Paradna linka pre starych Racanov.
Reakcia na: IBBI #196:
skus sa aj pozriet na to preco asi chodia (teraz ani nechodia) prazdne
obvykle ich stretam ist ako dvojicky, premavaju (aspon podla mna) zrovna iba v tom menej zaujimavom smere (maloktory hoc aj dochodca sa bude trepat na zastavku detvianska aby cakal mozno az 20 minut a vyviezol sa ku kostolu, ked to pravdepodobne za kratsi cas da pesi od NKD)....
Reakcia na: Ike #195:
osobne by som linku prechádzajúcu Rendezom nechal... asi nie som jediný, kto 56-ku používa ako rýchle spojenie žst. Rača(smer Zlaté piesky z Ihriskovej, keď mešká vlak, tak radšej z Pastierskej, smer Rača jednoznačne Pastierska)-Zlaté Piesky a späť. 65-ke to trvá podstatne dhšie.
Reakcia na: 810zssk #191:
Spoj zo Sklabinskej k ŽST Vajnory by sa nedalo vyriešiť cez ul. Príjazdná? Neviem v akom stave je a či je obojsmerná, no bola by trasa okružná cez OC Vajnory k Žst Vajnory a späť cez Ul. Príjazdná a napojenie na Ul. Pri starom letisku?

Cez žel. priecestie sa zdržuje a mnoho áut je, no tie návrhy sú tiež dobré tie rozvetvenia a moc ľudí nieje v okolí Barónky, viac ich ide akurát ku Kauflandu, prípadne z Hybešovej 3 na zast. Záhumenice a krížom cez cestu a tam by bol dobrý prechod pre chodcov.

Ešte ma napadlo:
Bus z Pántov, Rybničná, Púcovská, Kaufland zachádzka a pokračovala by cez ul. Pri Vinohradoch, Tbiliská, po trase 56 na Nám. Andreja Hlinku, NKD a k zast. Na Pasekách? Tam v Križovatke Alstrova a Barónka majú problém i väčšie busy a spomínam si keď šla kĺbova 56 a to bol ZV, skoro tam zlomil kĺb. 😂
Reakcia na: david1 #194:
Vodiči si vždy nájdu cestu a idú skratkami. No v Rači chýbajú BUS pruhy a tiez by mali vyriešiť to priecestie železničné.
Reakcia na: N/A #203:
prijazdna je obojsmerna, akurat vykrizovanie vacsich vozidiel ak sa stretnu akurat pod podjazdom by mohlo byt celkom zabavne....