Zmeny v zastávkach a linkách MHD (od 1.11.2021)

Od novembra pribudnú v MHD niektoré nové zastávky, iné budú premenované. Upravená bude prevádzka niektorých liniek.

Od 1. novembra 2021 budú v sieti liniek a zastávok MHD vykonané nasledovné zmeny:

  • Linky 27 a 58 budú mať doplnené odchody, čím sa odstránia doterajšie chýbajúce spoje vo vybraných časoch.
    • Na linke 58 bude zároveň zachádzka k ZŠ Odborárska riešená ako odbočka z hlavnej trasy, t.j. spoje budú premávať po trase Technická - ZŠ Odborárska - Stanica Nové Mesto. Doteraz tieto spoje začínali/končili pri ZŠ Odborárska.
  • Dojazdové spoje linky 29 do vozovne budú obsluhovať zastávku Malá scéna na Dostojevského rade (nezájdu na Krupkovu ul.).
  • Linka 36 bude obsluhovať novú zastávku Pod vŕškami zriadenú na ulici Pri Vápenickom potoku pri vyústení ulice Ota Holúska.
    • Zastávka bude obsluhovaná iba pri jazde zo Strmých vŕškov v smere k zastávke Rudavská.
  • Linka 52 bude v Rači na Popolnej ulici obsluhovať novú zastávku Drozdová pri križovatke Popolnej a Olšovej.
  • Linky 59 a N55 budú obojsmerne obsluhovať zastávku Rybničná na Rybničnej ulici (nástupište A). Zastávka na parkovisku pri BEZ transformátory (nástupište D) bude zrušená.
  • Linka 77 nebude zachádzať na zastávku Vodostav z dôvodu jej nízkej využívanosti a nevyhovujúcej cestnej komunikácie pre premávku autobusov.
  • Linka 78 bude na základe požiadaviek cestujúcich obsluhovať aj zastávku Pod gaštanmi na Hradskej ulici.
  • Linka 80 bude premávať v Kopčanoch na novú konečnú zastávku Nesto pri vznikajúcom rovnomennom komplexe na Kopčianskej ulici neďaleko štátnej hranice s Rakúskom.
    • Pôvodné zastávky Kopčany a Kopčianska nebudú obsluhované. Dôvodom je veľmi nevyhovujúci stav cestnej komunikácie pre premávku autobusov.
    • Namiesto pôvodnej zastávky Kopčianska bude zriadená nová rovnomenná zastávka na Kopčianskej ulici pri diaľničnom podjazde.
    • Z konečnej Nesto bude ľahšie dostupný vojenský cintorín Kopčany a historický vojenský bunker B-S 8 “Hřbitov”.
  • Linky 43 52 a 144 budú premávať podľa zimných cestovných poriadkov. Linka 43 nebude premávať na Kačín a linka 144 bude premávať len do 17:30 (plánuje sa však jej posilnenie v prípade priaznivých snehových podmienok). Linka 52 bude mať upravený cestovný poriadok vo voľných dňoch.
  • Linka 154 počas zimnej sezóny nebude premávať.
  • Trolejbusové linky s trojcifernými číslami budú mať nové dvojciferné označenia. Viac informácií k prečíslovaniu je uvedených v samostatnej správe.
  • Trolejbusové linky 71 a 42 (pôvodné linky 201 a 212) budú mať pridané nové ranné spoje z Hlavnej stanice a od Červeného mosta. Na linke 42 pribudnú aj nové večerné spoje od Cintorína Vrakuňa.
  • Trolejbusové linky 71 a 72 (pôvodné linky 201 a 202) budú opäť premávať až na konečnú Čiližská.

Zoznam zastávok, ktoré budú mať od 1. novembra nové názvy:

Pôvodný názov Nový názov Dotknuté linky Dôvod zmeny
ČOV Dev. Nová Ves Napájiská linky 23 N21 Zastávka je ďaleko od ČOV, nový názov podľa katastrálnej mapy.
Partizánska Svoradova linky 44 47 N47 Premenovanie z dôvodu podobnosti so zastávkou Partizánska lúka. Nový názov podľa priľahlej ulice.
Panorama City Landererova linky 50 88 90 Obnovenie pôvodného názvu po ukončení komerčného prenájmu.
Technopol Kutlíkova linky 83 92 95 98 99 192 N95 Obnovenie pôvodného názvu po ukončení komerčného prenájmu.
OC Dubrawa Pri Hrubej lúke linka 27 Ukončenie komerčného prenájmu, názov podľa priľahlej ulice.
Pri kaplnke Bystrické sady linka 36 Pomenovanie podľa novej ulice.

Zmeny sú zapracované aj v aktualizovanej schéme liniek platnej k 1.11.2021.

Pravidelne sa zapájame do pripomienkovania a vylepšovania nových stavebných projektov, pričom v spolupráci s magistrátom Bratislavy navrhujeme dopravnú obsluhu územia. Nevyhnutná je najmä kvalitná infraštruktúra, ktorá musí spĺňať podmienky na prevádzku mestskej hromadnej dopravy. Napríklad možnosť vybudovania zastávok, obratísk alebo zavádzanie preferencie MHD na križovatkách. Mladé rodiny by mali pri výbere bývania zohľadniť nielen postupne zavádzanú parkovaciu politiku, ale aj fakt, že ich deti skôr či neskôr začnú využívať verejnú dopravu a jej dostupnosť bude kľúčová pri ich aktivitách, uviedol k novembrovým zmenám Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #203:
prijazdna je obojsmerna, akurat vykrizovanie vacsich vozidiel ak sa stretnu akurat pod podjazdom by mohlo byt celkom zabavne....
Reakcia na: david1 #194:
Vodiči si vždy nájdu cestu a idú skratkami. No v Rači chýbajú BUS pruhy a tiez by mali vyriešiť to priecestie železničné.
Reakcia na: 810zssk #191:
Spoj zo Sklabinskej k ŽST Vajnory by sa nedalo vyriešiť cez ul. Príjazdná? Neviem v akom stave je a či je obojsmerná, no bola by trasa okružná cez OC Vajnory k Žst Vajnory a späť cez Ul. Príjazdná a napojenie na Ul. Pri starom letisku?

Cez žel. priecestie sa zdržuje a mnoho áut je, no tie návrhy sú tiež dobré tie rozvetvenia a moc ľudí nieje v okolí Barónky, viac ich ide akurát ku Kauflandu, prípadne z Hybešovej 3 na zast. Záhumenice a krížom cez cestu a tam by bol dobrý prechod pre chodcov.

Ešte ma napadlo:
Bus z Pántov, Rybničná, Púcovská, Kaufland zachádzka a pokračovala by cez ul. Pri Vinohradoch, Tbiliská, po trase 56 na Nám. Andreja Hlinku, NKD a k zast. Na Pasekách? Tam v Križovatke Alstrova a Barónka majú problém i väčšie busy a spomínam si keď šla kĺbova 56 a to bol ZV, skoro tam zlomil kĺb. 😂
Reakcia na: Ike #195:
osobne by som linku prechádzajúcu Rendezom nechal... asi nie som jediný, kto 56-ku používa ako rýchle spojenie žst. Rača(smer Zlaté piesky z Ihriskovej, keď mešká vlak, tak radšej z Pastierskej, smer Rača jednoznačne Pastierska)-Zlaté Piesky a späť. 65-ke to trvá podstatne dhšie.
Reakcia na: IBBI #196:
skus sa aj pozriet na to preco asi chodia (teraz ani nechodia) prazdne
obvykle ich stretam ist ako dvojicky, premavaju (aspon podla mna) zrovna iba v tom menej zaujimavom smere (maloktory hoc aj dochodca sa bude trepat na zastavku detvianska aby cakal mozno az 20 minut a vyviezol sa ku kostolu, ked to pravdepodobne za kratsi cas da pesi od NKD)....
Reakcia na: 810zssk #199:
Tak zrusilo by sa zachadzanie 56 ku Kaufacu. Co potrebuje dochodca? Zdrav. stredisko, Kaufland, zastavku elektricky. Rosero by povymetalo ulicky starej Race a slo by okolo Zdrav. strediska ku kaufacu. Paradna linka pre starych Racanov.
Reakcia na: IBBI #196:
Áno, to je druhé dobré riešenie. Ja som mal kedysi vymyslený vymeták od Voz. Krasňany cez Slanec, Krasňany a starú Raču na Potočnú. Len to už sú nemalé výkony navyše, najmä ak očakávame normálny interval po celý deň.

Akurát dnes by som to už neviedol na Potočnú (tam by išla linka z Rendezu), ale k OC Rača.
Reakcia na: Ike #195:
Plne súhlasím 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #193:
To čo píšeš sa mi zdá ako dobré riešenie, ale len ak by tá linka mala aspoň 15 minútový interval vo všetkých časoch, t.j. 30 minút na každej vetve.
Ta obsluha starej Race busmi je pre dochodcov. Tie spoje tam chodia pravidelne prazdne s 2-3 ludmi. Dobre, ved aj oni sa potrebuju dostat hore/dole, ale na to by stacilo Rosero co by tam pobehalo tie ulicky starej Race a nie 56 s relativne velkym busom.
Reakcia na: 810zssk #191:
"Imho nie je nutné mať linky ktoré Rendezom prechádzajú. "

Podľa mňa je to skôr na škodu. Najmä ak existuje L65. Ja som na Rendezi vyrastal od malička a s babkou sme denne chodili do Rače ale aj do "Raja" na zlatých. Vtedy vo Vajnoroch problém nebol, ale naopak, bol problém priecestie v Rači, kde to proste často a dlho nevyspytateľne stálo. Sadli sme na 114 a išli sme.
Reakcia na: 810zssk #191:
Hlavný dopravný prúd na Rendez je z Detvianskej.
Trasa bývalej L46 je pre nich najlepšia. Spojenie aj zo školou , poliklinikou. Linka Sklabinská - Stn. Vajnory vozila väčšinou vzduch.
Staré linkovanie bolo najlepšie ako písal aj Ike.
Hustý interval bol presne tam ,kde bol aj treba. V dnešnej dobe aj najmenej náchylné na prenos meškaní pri linke ex.46.
Aj , keď meškanie pri L52 a 56 bude určite menšie po spustení komplet D4. Tranzit z PK pôjde už tade a nadjazd sa uvoľní.
Reakcia na: 810zssk #191:
Ako by si riešil obsluhu Barónky? Nebola by to pre cestujúcich na Potočnú veľká zachádzka, alebo by si viedol časť spojov priamo a časť cez Barónku? Ja si viem predstaviť vetvenie trasy tak, že časť spojov by šla cez Barónku a z Nám. A. Hlinku priamo na Potočnú a druhá časť priamo cez Tbiliskú k OC Rača.
Reakcia na: kecho #187:
Mňa takto nedávno vytočili, keď pri striedaní vyrobili -4 (spoj išiel dovtedy na 0) a potom to už nestiahol ani o minútu.
Reakcia na: Ike #160:
Mne by sa ako optimálne javilo niečo takéto:
A: Potočná - Na pasekách
B: Sklabinská - Studená
C: Sklabinská - ŽST Vajnory, len ako prípoj k vlaku (ideálne garantovaný)

Imho nie je nutné mať linky ktoré Rendezom prechádzajú.
Reakcia na: Cancer #189:
Ja som myslel že martinah nevedel o tejto výnimke tak v čom bol vlastne problém že sa stažuje keď nie nevidiaci cestujúci.

A áno naozaj neverím tomu že by nejaký vodič nechal nevidiaceho na zastávke kvôli bicyklu sorry ale to máš pravdu.

Ja jediné co som chcel povedať je to že posielať hneď stažnsoti na takéto veci mi príde ako zbytočný naschvál a zákernosť. Žiadni nevidiaci v autobuse nebol a ten bicykel nikoho neobmedzil.
Reakcia na: ikarus31 #186:
Zlato, ako si prišiel na tom, že som ja o tomto nevedel? Ako si prišiel na to, že ja neviem že zrakovo postihnuté osoby sa prepravujú za nezmenených podmienok (keďže opak by bol v rozpore s PP IDS BK ktorý je nadradený nejakým výmyslom chorých ľudí ktoré si tieto opatrenia navymýšlali).

Preskočil som tento argument práve pre tie argumenty čo si ako odpoveď na to čo uviedol Foltest dal.

Vodič by určite niečo vymyslel (všetci naši vodiči sú špičkoví v rozmýšlaní za pochodu – to vedia všetci čo boli niekedy svedkom nejakej mimoriadnej udalosti), určite by zrakovo postihnutú osobu nechal nastúpiť prvými dverami, určite by nejako niekam ten bicykel posunul a určite by takúto osobu nenechal spokojne na zastávke. What is things than would totally never happen?

A potom samozrejme zrakovo postihnuté osoby vôbec necestujú a keď aj hej tak predsa všetci bez problémov nastupujú druhými dverami, a neterorizujte nám vodičov vašimi požiadavkami na bezpečnú a spolahlivú prepravu.

To myslíš fakt vážne čo si nablval do toho príspevku? Buď málo cestuješ alebo si veľmi naivný stou tvojou neochvejnou dôverou vo všetkých vodičov.
Reakcia na: martinah #169:
A urcite si za prepravu bicykla cvakol listok a kazde 3 hodiny cvikol dalsi. 🙂
Reakcia na: ikarus31 #183:
“ iný pacianti ktorý posialajú stažnosti že sa iný vodič vezie v prednej časti ”

Najlepsia kombinacia je, ked vodic pocas jazdy debatuje s kolegom stojacim vedla. Pokial ide na 0, nech sa zabava.
Ale ked na rovnej ceste bez semaforov a bez “premavky” kvoli tomu chyti meskanie 5 minut a vdaka tomu nemam sancu prestupit na dalsi bus, tak to je v poriadku?
Reakcia na: martinah #185:
Áno netvrdím nič tie pásky myslím že mali byť už dávno zrušené (aj dpb tvrdil že ich zrušia najneskôr koncom augusta ale akosi na to pozabudli) aj keď mne osobne tie pásky moc neprekážajú viem že dosť ľuďom áno. A mimochodom drvivá väčšina nevidomích nastupuje normálne zadnými dverami od začiatku pások som asi videl len zopár čo by tú výnimku využili. No keby chcel nastúpiť tak by to bol asi problém ale určite by sa ten bicykel dal presunúť inde, neverím že by mu povedal "choď si sadnúť dozadu, mám tu bicykel". Ale nezastávam sa vodiča je pravda ze by tam asi nemal byť, ja som skôr príspevok adresoval tým akože "policajtom" ktorý sa hrajkajú na policajtov a vyžívajú sa v škodení iným posielaním takýchto stažností. Mne príde že oni cestujú mhd len za tým účelom znepríjemnovať prácu vodičom a iným zamestnancov (a to ja nie som vodič) a nastupujú a hovoria si "hmm na koho pošlem dnes sťažnosť". Totižto padol tu aj návrh že to treba poslať na vnútornú kontrolu.

Aj by ma zaujímal dôvod pridania toho príspevku keď si ho písal/a tak si o tej výnimke nevedel/a predsa. Tak kde bol problém? Alebo to bolo tiež "len tak". Neviem to pochopiť.