MČ Rusovce zrevitalizuje obratisko autobusov pri železničnej stanici

Vďaka eurofondom dostanú cestujúci v Rusovciach komfortnejšie a bezpečnejšie zastávky.

Mestská časť Rusovce pripravuje v najbližších mesiacoch revitalizáciu obratiska a zastávok MHD pri železničnej stanici Rusovce. Mestská časť získala pre tento projekt nenávratný finančný príspevok z eurofondov v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu. Cieľom projektu je komplexná rekonštrukcia daného priestoru, ktorá bude zahŕňať rekonštrukciu komunikácií a priechodov, vybudovanie nových autobusových zastávok s chodníkmi a nástupišťami a vytvorenie zázemia pre vodičov autobusov. Na zastávkach budú osadené nové moderné prístrešky a informačná elektronická tabuľa. Priestor obratiska bude monitorovaný bezpečnostnými kamerami. Súčasťou projektu bude aj výstavba časti plánovanej novej cyklotrasy medzi Kovácsovou ul. a ul. Pri gaštanovej aleji, konkrétne pôjde o úsek cyklostrasy popri obratisku. Premenou prejde aj súčasná trávnatá plocha uprostred obratiska, ktorá bude premenená na malý parčík s posedením.

Na obratisku pri stanici Rusovce sa v súčasnosti otáča autobusová linka 191, niektoré spoje linky 90 a v smere do Čunova tam majú zastávku aj autobusové linky 90 91 N91. V opačnom smere tieto prechádzajúce autobusové linky na zastávke Stanica Rusovce nezastavujú, keďže priamo na Balkánskej ulici sa zastávka nenachádza, a situácia sa pravdepodobne nezmení ani po rekonštrukcii obratiska. „DPB žiadal v projekte samosprávy MČ Bratislava – Rusovce zriadiť aj autobusovú zastávku v smere do centra (Kaštieľ Rusovce), no požiadavka nebola zo strany projektanta tejto rekonštrukcie akceptovaná," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec.

V dostupnej projektovej dokumentácii bola síce zastávka na Balkánskej ulici zakreslená, ale nakoniec bola z projektu vyškrtunutá. Za MČ Rusovce nám stanovisko k tejto zastávke poskytol Alexander Kitanovič z oddelenia rozvoja mestskej časti a investícií: „MHD zastávka na hlavnej ceste smerom do mesta nebola predmetom stavebného konania. Na hlavnej ceste smerom do mesta sa neuvažuje s vybudovaním MHD zastávky, nakoľko sa so zástavkou uvažuje v autobusovom otočisku."

Či nakoniec budú alebo nebudú do obratiska zachádzať aj linky 90 91 N91 pri jazde z Čunova, bude zrejme známe až po skončení rekonštrukcie. V obratisku sú v rámci priestorových možností navrhnuté dve nástupištia dĺžky 25 metrov (zastávka smer Čunovo a súčasné odstavisko autobusov) a jedno dĺžky 12 metrov (súčasné nástupište 191 smer mesto).

Stavebné práce vykoná spoločnosť Colas Slovakia, ktorú mestská časť vybrala vo verejnej súťaži, za cenu 463 173 € s DPH. Podľa vyjadrenia MČ Rusovce by sa mali práce začať po ukončení kontroly verejného obstarávania pravdepodobne v druhej polovici októbra tohto roka. Práce by mali byť podľa zmluvy vykonané do 8 mesiacov od odovzdania staveniska.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nekvalitne spravia, nastupuje tam niekto? Je využívané keďže S8 GYSEV premáva 3x denne?
Reakcia na: N/A #1:
Je využívaná, veď v okolí sú domy a ľudia tam zvyknú nastupovať aj do S8, príp. prestupovať z 90/191 na 91 (801), takže je super, že sa bude rekonštruovať, len škoda tej zastávky v smere do centra...
Reakcia na: Urbanway 2423 #2:
To je super, že je využívana, no škoda tej zastávky do centra. Lepšie by bolo S8 potiahnuť na Hl. St. keďže je viac prestupov do Rajky, Hegyeshalomu a pod.
Reakcia na: N/A #3:
Odporúčam previesť sa raz vlakom po tej trati. Cca 2x do týždňa chodím S65 zo smeru Senec do Petržalky. Kým ten vlak dojde z Nového Mesta do Petržalky, to je 15 minút, v opačnom smere rovnako. A to si len na Novom Meste, ešte ďalších 10 minút na Hlavnú stanicu.

Je 100x lepšie v akomkoľvek prípade ísť na 93, aj keď ten prechod cez Panónsku neni až taký príjemný.
Reakcia na: spejsikx #4:
Hej, ale vezes sa v klude, sam, nikde nestojis. To je v porovnani s 93, pripadne 59 nezrovnatelne!
Reakcia na: IBBI #5:
Jasne, tomu chapem. Ale myslim ze ak uz ideme financne podporovat pohodlie cestujuceho, tak S8 neni priorita a mame desiatky lepsich prilezitosti tie peniaze minut ako na specificke a zdlhave spojenie bez prestupu.
Reakcia na: IBBI #5:
Ukončenie S8 v Petržalke je úplne v pohode. Tá linka by ale potrebovala plnohodnotný interval a nie tých 5 spojov v jednom smere. Mám kolegyňu, čo býva v Rajke a hoci by rada vlak využila, musí jazdiť autom, lebo by do práce nedokázala prísť včas.
Oni (projektant) chcu dat zastavku smer mesto tam, kde teraz vykonavaju prestavky autobusy. No tak to chcem vidiet ako by mala ta premavka vyzerat, kde tam napr. stoji 191, 90 a obcas moze pribudnut aj iny spoj ako pomerne nedavno X91. Dufam, ze na tom kontajneri pre vodicov tiez usetrili pekne peniaze, vsak naco tam postavit nieco normalne.
Sa tam nastupuje priamo z vozovky. Prestup z 91 od Čunova nie je.
Určite to tam potrebuje rekonštrukciu.
Ak raz prehodnotia počet vlakov tak aj cestujúcich tam pribudne.
Reakcia na: jj001 #8:
Mohli kontajner aspoň obložiť, nech to tam nejako vyzerá.
Reakcia na: jj001 #8:
Otázkou by skôr mohlo byť, či by obratisko nemalo byť až za Pieskovým honom, keďže Rusovce sa medzičasom rozrástli smerom na juh.
Reakcia na: Solider #11:
Otázkou je skôr prečo niečo ukončovať v Rusovciach, keď za tým máme dve dediny s podobným dopytom ale rôznymi smermi. Logické riešenie by bolo za Rusovcami linky vetviť na Čunovo / Rajku, čím by všade vznikol optimálny interval.
Reakcia na: 810zssk #12:
Len to by sa najprv bolo potrebné dohodnúť s maďarskou stranou, takže predĺženie autobusu do Rajky bude ešte na dlhé lakte a preto by sa na to nemalo čakať.

#11
Nešlo by tie autobusy otáčať po Starorímskej s tým, že by tam aj prestávkovali (v jednom pruhu) a priamo na chodníku by bola aj nástupná zastávka? Jedine sociálku by bolo potrebné nejako poriešiť.
Reakcia na: TomJ #7:
Ja by som skúsil potiahnuť S8 k Novému Mestu... Ale to by chcelo aj opraviť koľaje a samozrejme pridať zastávky po trati 🙂