Železnice už vyhlásili súťaž aj pre novú zastávku Lamačská brána

Osobné vlaky by mali na konci roka 2023 začať zastavovať aj na novej zastávke Lamačská brána pri OC Bory.

Po nedávnom vyhlásení obstarávania zhotoviteľa projektovej dokumentácie a stavebných prác pre nový terminál integrovanej osobnej prepravy (TIOP) Vrakuňa vyhlásili Železnice Slovenskej republiky verejnú súťaž aj pre TIOP Lamačská brána v lokalite Bory na dvojkoľajnej železničnej trati medzi Lamačom a Devínskou Novou Vsou. Aj v tomto prípade sa hľadá nielen zhotoviteľ projektovej dokumentácie, ale zároveň aj zhotoviteľ stavebných prác.

Nová železničná zastávka Lamačská brána, ktorá bude slúžiť najmä pre obsluhu rozvíjajúcej sa štvrte Bory, bude situovaná neďaleko nákupného centra Bory Mall pri plánovanom vyústení predĺženej Saratovskej ulice na Boroch. Projekt zastávky počíta s realizáciou predĺženia Saratovskej ulice pred alebo súčasne s realizáciou zastávky Lamačská brána. V rámci vybudovania predĺženia Saratovskej ulice sa vybuduje nový most, popod ktorý povedie nová komunikácia, ktorá zabezpečí aj prístup k novej zastávke. Pôvodne bolo plánované aj vybudovanie veľkého záchytného parkoviska P+R pri tejto zastávke, ale od jeho realizácie sa nakoniec upustilo pre nesúhlas vlastníkov pozemkov. Pre cyklistov bude k dispozícii prístrešok pre parkovanie bicyklov.

V súvislosti s výstavbou TIOP Lamačská brána sa nepočíta s budovaním nových zastávok MHD, pre prestup medzi vlakmi a MHD bude k dispozícii existujúca autobusová zastávka OC Bory na ceste II/505, prípadne zastávka Agátová na Saratovskej ulici. Plný význam nadobudne zastávka Lamačská brána až po predĺžení električkovej trate z Dúbravky smerom na Bory, resp. Devínsku Novú Ves.

Zastávka bude mať dve krajné, čiastočne prestrešené nástupištia. Keďže trať je v mieste plánovanej zastávky Bory umiestnená na násype, pre prístup k zastávke budú zriadené schodiská od predĺženej Saratovskej ulice a bezbariérový prístup budú zabezpečovať výťahy. Pri budovaní zastávky sa zrekonštruujú obe koľaje, pričom návrh jedného z nástupíšť zohľadňuje výhľadové strojkoľajnenie tejto trate. Pri výstavbe zastávky sa prebuduje aj jeden mostný objekt na poľnej ceste, ktorý sa zároveň rozšíri pre plánovanú tretiu koľaj na tejto trati. Detaily je možné nájsť v dokumentácii pre územné rozhodnutie (DÚR).

Aby bola vlaková doprava atraktívna v rámci integrovaného dopravného systému, dôležitá bude aj pravidelná taktová doprava. Podľa DÚR bude možné na súčasnej dvojkoľajnej trati dosiahnuť v čase špičiek najviac 20-minútový interval osobných vlakov a 30-minútový v čase dopravného sedla. Kratší interval prichádza do úvahy až po vybudovaní tretej koľaje.

Vybudovanie zastávky Lamačská brána sa predpokladá do 24 mesiacov, pričom železnice by ju chceli vybudovať do konca roka 2023. Naprojektovanie a vybudovanie zastávky by malo stáť cca 6,374 mil. € bez DPH.

Umiestnenie zastávky Lamačská brána pri predĺženej Saratovskej ulici a ceste II/505 (DÚR, Reming consult, a.s., 1/2018)

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ztrojkolajnenie trate do DNV? To je fakt potrebnejsie, ako zdvojkolajnenie trate do Komarna? Btw. to predlzenie Saratovskej je podla mna Sci-Fi v nasich podmienkach.
Reakcia na: IBBI #1:
1) píše sa "výhľadové strojkoľajnenie", to naozaj nie je taká horúca vec (kľúčové slová Červený most, lamačské tunely, hlavná stanica).
2) kým nezainvestujú niekde, nesmú ani nikde inde?
3) Neuveríš, tá koľaj tam chýba. Ťažký náklad zo Záhoria jednoducho nemôžeš zastaviť v DNV, ak ti pomalou jazdou následne nemá robiť špunt v celom stúpaní - takže pri súčasnom počte koľají potom občas musia chodiť v DNV do boku vlaky s ľuďmi. Pri predstave zahustiť prímestskú dopravu by to tam poľahky skolabovalo celé.
Reakcia na: IBBI #1:
Pre info, ZSR trat 110 je v useku BA-Hl. St. a BA-DNV je najvytazenejsia zeleznicna trat v SR. Takze ano, ked niekde 3 kolaj, tak tam.
Reakcia na: toms #3:
Niesom zelezniciar - toto neviem posudit. Mozno co do poctu vlakov. Ale co do dopytu cestujucich pochybujem, ze viac (pri aktualnom pocte vlakov) ako BA - DS - potazmo KN. Minimalne neverim, ze viac ako usek BA - DS.
Reakcia na: Viko #2:
Ono pri súčasných intervaloch spojov stačí malé meškanie a skolabuje to tam tak či tak
Reakcia na: IBBI #4:
osobna doprava ale obvykle zeleznicnu infrastrukturu neuzivi a pokial nie je dotovana odniekadial inokade, tak trat bez silnej nakladnej dopravy ekonomicky neprezije.....
a z hladiska nakladnej dopravy je trat 131 viac-menej bezvyznamna (prejde po nej akurat niekolko (tusim 2 alebo 3) parov ucelenych kontajnerovych vlakov denne), jej zdvojkolajnenie a pripadne zadrotovanie je zaujimave hlavne kvoli doprave osobnej....
Reakcia na: IBBI #4:
Ja osobne by som povedal, že čo do počtu prepravených cestujúcich by to bola zrejme trať 130.
Reakcia na: si #6:
Ukrutné nezmysly vykladáš.
Reakcia na: Solider #7:
Ak teda ideme nejaký kvíz, tak ja si tipnem v osobke 120.
No ja by som tiez povedal, ze co do poctu vlakov, najvytazenejsia je trat BA - TT - potazmo aj vyssie... Ale opakujem - v zeleznicnej doprave nie som doma, takze rad sa necham poucit.
Reakcia na: IBBI #10:
Áno, do počtu vlakov, ale percentuálna obsadenost vlakov je najvyššia na 130.
Všetko je vyťažené jak sviňa a aj tak tu máme skvelý user-friendly 120 minútový interval cez víkendy + bonusové meškania 10-20 minút naviac. Smutná realita IDS BK, žiaľ 💀
Reakcia na: si #6:
Len Metrans vozí denne 8-9 párov do Dunajskej Stredy (aj keď neviem, ktoré prichádzajú od Bratislavy a ktoré od Komárna)
Reakcia na: IBBI #1:
Samozrejme. Rakusania zdvojkolajnuju a elektrifikuju trat Vieden Marcheg (do 2025) a zvysuju jej rychlost na 200km/h. Bude to hlavny koridor po ktorom budu jazdit railjety (zatial jazdi iba jediny obchadzkou cez Petrzalku do Zurichu) aj nakladne vlaky z Rakuska smerom na Hlavnu stanicu.
Reakcia na: toms #3:
Najvyťaženejšia trať (z hľadiska využitia kapacity trate) je podľa ŽSR Zvolen-Banská Bystrica. Aspoň vlani to na jednej konferencii to niekto z nich tvrdil. Ale BA-DNV je tiež kapacitne na hrane.
Reakcia na: toms #3:
Len ztrojkoľajnenie bez autobloku a s medzistaničným úsekom hl.st. - Lamač znamená zníženie kapacity oproti dnešným dvom koľajam s autoblokom. Ale na rozyebanie peňazí to nemá vplyv.
Reakcia na: Pajo #12:
Ja mám pocit, že situácia na Slovensku sa stále zhoršuje na všetky smery, ZSSK pravidelne odriekne vlaky pre nedostatok zamestnancov, v polícii chýba vyše 2000 policajtov, celkovo to ide úplne zlým smerom, ale hlavne že marketing a sladučké PR má vždy kto robiť. 🤮
Reakcia na: ufo #16:
No ak plati ta druha veta, potom ziaden problem. Tu predsa nikdy neslo o to, aby projekt mal aj skutocny prinos.
Reakcia na: N/A #17:
k tomu pripočítaj verejnú a štátnu správu, ktorá má prakticky 50% podpriemerných zamestnancov. A to všetko (tebou aj mnou opísané) len vďaka platovej politike tohto štátu.
Reakcia na: ufo #16:
A Ty už máš projektovú dokumentáciu, keď vieš, že bude medzistaničný úsek Hlavné - Lamač?
Reakcia na: S499.1023 #20:
Študia BA uzla nič? PD už je len výsledok zadania, resp. nezadania investorov ŽSR.
Reakcia na: ufo #21:
V štúdii sú aj oddiely?
Pri takomto zadefinovani projektu cloveka znepokoji najma to, ze nikde sa nespomina elektricka. Takze zasa si ZSR chcu daco vrtkat len, aby bolo, s velmi otaznym prinosom.