Víkendová výluka liniek 90 91N91 v Jarovciach (11. – 14.6.2021)

Cestovanie do Jaroviec z Rusoviec a Čunova a tiež z Jaroviec do centra mesta bude možné počas dňa len s prestupom.

Pre uzavretie cesty medzi Jarovcami a Slnečnicami od piatku 11. júna (od ukončenia dennej premávky) do pondelka 14. júna 2021 (do začiatku dennej premávky) bude upravená premávka liniek 90 91 a N91 cez Jarovce.

Do Jaroviec budú linky 90 a 91 zachádzať len v smere jazdy z centra mesta a to zachádzkou z Rusoviec. Cestujúci z Jaroviec do Petržalky a centra mesta budú môcť využiť linky 90 a 91 v smere Čunovo/Danubiana s prestupom na linky 90 a 91 idúce do centra na zastávke Vývojová.

Cestujúci z Čunova a Rusoviec do Jaroviec budú môcť využiť linky 90 a 91 v smere Nové SND/Most SNP s prestupom na linky 90 a 91 idúce do Jaroviec na zastávke Vývojová.

Zastávky Strelnica a Jarovce, záhrady nebudú počas výluky obsluhované.

  • Linka 90
    • V smere Danubiana/Stn. Rusovce pôjde medzi zastávkami Žltá a Píla obchádzkou po ceste I/2 do Rusoviec, odkiaľ sa vráti cez Jarovce na zastávku Píla a následne bude pokračovať po riadnej trase v smere Danubiana/Stn. Rusovce.
      • V úseku Vývojová až Píla bude obsluhovať zastávky v oboch smeroch.
    • V smere k Novému SND pôjde medzi zastávkami Gerulata a Žltá obchádzkou po ceste I/2 bez zachádzky do Jaroviec. Na obchádzke zastaví na náhradnej zastávke Vývojová, kde bude možné prestúpiť na autobus do Jaroviec, resp. z autobusu z Jaroviec (potrebný bude peší presun medzi náhradnou a riadnou zastávkou Vývojová, resp. naopak, viď obrázok nižšie).
  • Linka 91
    • V smere do Čunova pôjde medzi zastávkami Žltá a Píla obchádzkou po ceste I/2 do Rusoviec, odkiaľ sa vráti cez Jarovce na zastávku Píla a následne bude pokračovať po riadnej trase v smere do Čunova.
      • V úseku Vývojová až Píla bude obsluhovať zastávky v oboch smeroch.
    • V smere k Mostu SNP pôjde medzi zastávkami Gerulata a Žltá obchádzkou po ceste I/2 bez zachádzky do Jaroviec. Na obchádzke zastaví na náhradnej zastávke Vývojová, kde bude možné prestúpiť na autobus do Jaroviec, resp. z autobusu z Jaroviec (potrebný bude peší presun medzi náhradnou a riadnou zastávkou Vývojová, resp. naopak, viď obrázok nižšie).

Nočná linka N91 bude počas nocí piatok/sobota, sobota/nedeľa a nedeľa/pondelok zachádzať z Rusoviec (od zastávky Vývojová) do Jaroviec po zastávku Píla len pri nasledujúcich odchodoch:

  • o 23:55, 0:55 a 1:55 z Jasovskej smer Čunovo,
  • o 2:30, 3:30 a 4:15 z Čunova na Jasovskú (pozn.: odchody z Čunova budú o 7 minút skôr než obvykle).
  • Pri ostatných odchodoch do Jaroviec nebude zachádzať, ale medzi zastávkami Žltá a Gerulata pôjde bez zastavenia mimo Jaroviec.
    • Pri jazde z Čunova na Jasovskú bez zachádzky do Jaroviec budú odchody linky N91 posunuté o 4 min. neskôr, t. j. o 00:41 a 1:41 zo zastávky Čunovo.
© DPB, a.s.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Mohli by tam ešte nakresliť čiaru, ako budú premávať linky z Jaroviec do Čunova.
Od 1:30 do 4:40 z mesta do Jaroviec nič. Gratulujem, fakt tá firma po voľbách spravila veľký posun, len škoda že smerom vzad. Lebo v noci máme málo autobusov a DPB momentálne trpí masívnym nedostatkom vodičov, že?
Reakcia na: 810zssk #2:
Pravda, to už im bolo zaťažko, aby natiahli všetky spoje linky N91 do Jaroviec?
Reakcia na: 810zssk #2:
Si nedával pozor? V noci cestuje mi-ni-mum cestujúcich ergo netreba sa takýmito malichernosťami zapodievať. Ja by som tie nočáky zrušil úplne. V celom meste.

Veď to sa predsa určite tiež neoplatí kvôli tomu minimu cestujúcich vôbec prevádzkovať.

#cestujucimozuvyuzitineformydopravy
Reakcia na: 810zssk #2:
Ja v tomto riešení nevidím až taký problém, keďže ráno cestuje z mesta (do mesta sa vie autobus, najmä ten posledný, celkom zaplniť) do JaRuČu minimum (cca 1-2) cestujúcich, nehovoriac o tom, že väčšina ľudí vystupuje v Rusovciach. Súhlasím, že úspora pre DPB bude minimálna, ale na druhej strane si nemyslím, že toto riešenie výrazne skomplikuje cestu množstvu ľudí.
Oveľa viac by obyvateľom pomohlo, ak by sa spojila N91 a N93, čo by teraz koniec-koncov umožnilo viesť N91+N93 obojsmerne cez Jarovce.
Reakcia na: yellowcaptcha #4:
Keď zrušíš nočáky úplne, kde sa vypravia tie 15TrM, ktoré sú taká atrakcia, že sa na ňu schádzajú deti z celého Bratislavského kraja, ak nie Slovenska? 😃
Reakcia na: Jak44 #6:
Keď už ich tak veľmi musia držať pri živote, tak by oveľa normálnejšie riešenie bolo niektorú z 201 jazdiacich iba v rannej špičke prehodiť na negarantovanú a dávať ich tam. Ale rozumiem, to by si potom niektorí nemohli plniť svoje túžby v podobe lietania so starým vozom cez vyprázdnené mesto...
Reakcia na: 810zssk #2:
toto inak obyvatelia urcite spocitaju pri dalsich volbach
tato oblast spolu so slnecnicnami je ignorovana roky napriek zvysujucemu sa dopytu, reorganizacia bola planovana este v 2018, nic sa nestalo, vikendovy interval 91 a zrusenie 191 hoci ine linky nemali zdaleka taky zly interval si ludia budu este dlho pamatat
Reakcia na: martinah #8:
Ak sa nemýlim, tak by sa to malo reorganizovať asi až po dostavbe električky.

Osobne si však myslím, že posilnenie 90 na 15/20-minútový interval (v preklade so 191) a vedenie 91 po I/2 v špičke by mohlo aspoň čiastočne zlepšiť obsluhu JaRuČu za celkom malú cenu (na 90 by bolo treba pridať jedno poradie). Takisto by sa mohla posilniť 91 na celodenný 15-minútový interval kvôli nadväznostiam na iné linky (tu by možno dokonca stačilo iba predĺženie ranných služieb).
Slnečniciam by pomohlo aj predĺženie 98, ktoré sa z nejakého dôvodu stále nezrealizovalo (asi z rovnakého dôvodu, ako u 66 na Grófsku nivu?), aj keď tu niekde koloval oznam, o zavedení nových zastávok v Slnečniciach.
Reakcia na: HORVI #3:
Problém je že by to potrebovalo voz navyše do výpravy, lebo by sa to nedalo vyjazdiť (resp. aj dalo, ale nevychádzali by prestávky) a DPB je zaťažko to spraviť.

Pritom by vlastne ani nebolo treba celonočnú službu navyše. Úplne by stačilo aby kolo o 23:55 prebrala nejaká končiaca denná služba, 87/51 sa hodinu vyprestávkovala a potom by od 0:55 do 4:48 jazdila nonstop. Kolo na N91 trvá normálne 38 minút (20+18) + 2x7 minút na zachádzku do Jaroviec = 52 minút.

Náklad by teda bola hodina platu vodiča denne. Ale DPB radšej na niekoľko hodín odstrihne Jarovce od MHD a nadrbe tisíce eur do oživovania 21Tt, 15Tr, alebo nejakého ďalšieho vraku. A potom sa urazia keď ich niekto nazve nekompetentnými amatérmi.
Reakcia na: martinah #8:
Ja som si istý, že ľudia vo voľbách nič nespočítajú. Marketing je silnejší, než reálna práca a veľká časť voličov býva v oblastiach, ktorých sa to nijak nedotýka (a na tie ostatné veci do volieb zabudnú).
Reakcia na: shaggy #11:
ty riesis obyvatelov celeho mesta, ja spominam obyvatelov casti, v ktorych mesto s dopravou nereflektuje dopyt a potreby 🙂
Reakcia na: martinah #12:
To je fajn, ale tí obyvatelia predstavujú malý počet hlasov, keď ide napríklad o primátora 😉
Reakcia na: shaggy #13:
a preto to aj tak vyzera, mesto dlhodobo ignoruje,
a pokial nezacne stavat el v pe, uvidi v reali kolkymi hlasmi disponuje najvacsia mc 🙂
Reakcia na: 810zssk #10:
Tak by sme dali o jeden voz naviac do výpravy. A ešte budú mať vodiči LN91 dlhšie prestávky.
Áno, Jarovce sú malá mestská časť, ale aj oni si zaslúžia nočnú dopravu aspoň každú hodinu.
Reakcia na: martinah #12:
Súhlasím, mestské peniaze sa dávajú hlavne do iných (väčších) MČ, napr. Petržalka, Ružinov, Staré Mesto, Nové Mesto, Karlova Ves, Dúbravka...
Reakcia na: martinah #14:
To je pravda, úplne s tebou súhlasím. Pri voľbe primátora Bratislavy vlastne volí Petržalka, Ružinov, S. Mesto, N. Mesto, Karlova Ves, Dúbravka. Ostatné menšie MČ (Čunovo, Rusovce, Devín, Jarovce, DNV, Záh. Bystrica, Lamač, Rača, Vajnory, P. Biskupice a Vrakuňa) sa tak môžu na tie voľby iba prizerať, lebo o nich rozhoduje niekto iný (slávny výrok: "O nás, bez nás."), resp. je ich veľmi málo a tak sa o nich nikto nezaujíma a peniaze sa dávajú do väčších MČ (spomenutých v príspevku #16).
Dá sa to prirovnať k parlamentným voľbám 2020, kde maďarská menšina si nedokázala zvoliť stranu do parlamentu. Ale to je trochu iný prípad, pretože počas volieb hlasovali niektorí Maďari za slovenské strany, pretože Bugár sa v roku 2016 spojil s Ficom a tým si stratil voličov.
Reakcia na: HORVI #17:
A ľudia hovoria, že nemáme na Slovensku dobrých politológov. Veď ty si polyhistor, máš brilantné vedomosti v oblasti verejnej dopravy, aj v oblasti politiky. A tie trefné komentáre, ktoré vždy prinesú nový pohľad na vec. Škoda je ťa tu. Mal by si viac komentovať napr. na TA3, nech si ťa všimnú tam a o rok možno budeš komentovať politické dianie na Slovensku a popritom vždy prihodíš nejakú zaujímavosť z MHD.
Reakcia na: martinah #14:
Natlcu nove drevene stlpiky a k nim spravia zopar obrazkov a samozrejme, ze to budu propagovat na soc sietach a o hlasy je postarane… Pripadne este spomenu nekompetentnost Nesrovnala a je vybavene. Zial, taka je realita, v ktorej je hlas cloveka neprispievajuceho do verejneho rozpoctu rovnaky ako toho, kto plati dane a odvody.
Reakcia na: kecho #19:
koliky uz boli, to bude chciet uz holograficku projekciu nech to ma vacsi pr radius
Reakcia na: martinah #8:
Nakoľko v tej časti Mesta sa tak často nevyskytujem, spýtam sa Teba, prípadne iných miestne znalých - je niekde v rámci "Slnečníc" priestor, aby "dovnútra tejto" zachádzala MHD a boli tam zastávky, či tam dokonca mala konečnú so sociálkou, resp. aspoň funkčné obratisko ? Viem, že svojho času sa hovorilo o tom, že by tam mal končiť linka 98.
Reakcia na: shaggy #18:
Ako som už neviem kedy tu hovoril: O politiku sa zaujímam, ale politikom, ani nejakým moderátorom politickej diskusie nechcem byť.
Reakcia na: gejza #21:
Da sa tam prejst cez vnutroblok a otocit sa okolo domov, kedze tam su do “dediny” uz dva vjazdy/vyjazdy. Socialka sa tam asi nevojde, ale mozno by sa to dalo riesit tym, ze by 98 koncila ako teraz, len by urobila to kolecko cez “lepsiu stvrt”.
Reakcia na: kecho #23:
Naozaj by sa tam nevošla aspoň nejaká malá sociálka, alebo by skôr bol problém v tom, že by ju obyvatelia nechceli pod svojimi oknami? Kľudne by tam stačila aj nejaká malá sociálka, ako je napr. na Tbiliskej, Pri Sanbergu a pod.
Reakcia na: Urbanway 2423 #24:
Keby “sa” chcelo, urcite by miesto nasli. Ale kedze Cresco nie su schopni ani odovzdat pozemky mestu a nedrzia dohody (lebo mali odovzdat cesty plus parkovacie miesta, ale parking “zahadne” predali a mesto jasne, ze nechce zibrat iba stratovu cestu bez parkovania), tak realne pochybujem, ze by Cresco bolo ochotne debatovat o nejakej unimobunke.
Reakcia na: kecho #25:
A nemohli by v takom prípade robiť malú zachádzku cez Slnečnice 90, 91 a 191, keď už by tam asi nebolo možné ukončiť 98?
Reakcia na: Urbanway 2423 #26:
Nevidim dovod, ved zastavky maju rovno pri ceste. Podla mna je to par minut pesi. Tam ide asi skor o to, ze 90/91 maju na …interval, hlavne cez vikend a 98 by im zlepsila dostupnost Petrzalky, ktoru 90 aj 91 obchadza-kazda z jednej strany. Plus mozno trada do mesta a lepsi interval ako 4 busy za hodinu cez vikend (int20 a 60).

Edit: Teda hovorim o tej casti, kde su domy a nie o tej novej kralikarni pri elektricke.
Reakcia na: kecho #27:
Ten interval na 90/91 by bolo už tak, či tak, potrebné zlepšiť...
Tá 98 by sa teda dala riešiť dvomi spôsobmi a to buď zachádzkou cez Slnečnice, avšak s ukončením na Jasovskej (ako píšeš v #23), kde by bol ale asi potrebný prestup na Jasovskej, alebo by sa možno dala upraviť jej trasa na druhej strane. Mohla by končiť napr. pri Slimáku, ak by sa tam ešte zmestila k 50.
Reakcia na: Urbanway 2423 #26:
tam je este ten problem, ze komunikacie nie su odovzdane mestu a akakolvek oprava ide na vrub obyvatelov, rovnako udrzba v zime je hradena obyvatelmi, dokym bude tento stav pretrvavat, nikto tam nepusti tazsie vozidla, je to zacarovany kruh medzi crescom a mestom/mc uz roky
kopcianska je exemplarny priklad cesty znicenej premavkou a ktorej vlastnik sipox kasle na jej opravu
Reakcia na: martinah #29:
Cesty patria Crescu, cize opravy pojdu na vrub Cresca, ktore to potom rozdeli cez svoju spravcovsku firmu na obyvatelov “lepsej stvrte”.
No nie je super, takto bez rizika podnikat?
Reakcia na: Urbanway 2423 #28:
Este mi napadla moznost vymeny priebeznej konecnej 50/98 pri Slimaku (keby sa nezmestili obe linky naraz), len neviem, ci v Auparku maju nejaku socialku L50.
Reakcia na: kecho #31:
Bolo by kde pri auparku odstaviť vozy? Tam, kde sa stojí teraz (a hneď vedľa je vstup do OC a toalety v OC) sa zmestia max dva 12m vozy.
Reakcia na: kecho #31:
A čo keby sa k Slnečniciam presmerovala 99, ktorá má sociálku v Ovsišti a 98 by jazdila striedavo na Antolskú a do vozovne? Vodiči by mali každé druhé kolo možnosť sociálky vo vozovni, zároveň by sa zlepšilo spojenie pre okolie zastávky Betliarska. Ak by na Antolskej nestačil 30 min interval, mohli by v sedle a cez víkend jazdiť všetky spoje do vozovne so zachádzkou na Antolskú.
Reakcia na: TomJ #33:
30-minútový interval by podľa mňa pre Antolskú (aj keď iba v sedle a cez víkendy) určite nestačil, keďže sú tam aj normálne bytovky. Závlek cez Antolskú by nemusel byť zlý, aj keď by to predĺžilo cestu do Slnečníc o polovicu (z 5 na 10 minút). Ešte by sa možno dala odkloniť 98 na Antolskú, kde by sa mohla postaviť nejaká kontajnerová sociálka, a 99 by pokračovala namiesto nej na Bzovícku, Žehriansku a Slnečnice.
Reakcia na: Urbanway 2423 #34:
Asi sme sa úplne nepochopili. 99 by na Antolskú nejazdila vôbec, všetky spoje by išli priamo do Slnečníc. Linka 98 by bola odklonená do Depa Petržalka s tým, že mimo špičky by robila závlek na Antolskú a v špičke by jazdila striedavo na Antolskú a do depa.
Reakcia na: TomJ #35:
Aha, tak to by nebolo zlé riešenie, pretože by sa tým aj výrazne zlepšila dostupnosť Betliarskej, kde momentálne večer a cez víkendy nejazdí (okrem dojazdov) nič.
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
A tu potom vznika otazka, ci neobnovit zastavku Zehrianska pri podchode, aby nova 99 isla z kruhaca v tom novom jazdnom pruhu rovno do Petrzalky a nemusela v kruhaci krizovat jazdne pruhy a robit kolecko cez Jasovsku.
A ci by po zruseni 98 nebol problem na Jasovskej so slabym vyberom liniek, kedze tam ostane len bus pod Novy most (91/191) a teda aj linka 90 s atraktivnym intervalom 60 (a 30 v casti dna).
Reakcia na: kecho #37:
Problém je, že na prípadnú obnovenú zastávku sa momentálne nie je zo sídliska ako dostať - podchod je dlhodobo vedený ako uzavretý kvôli priesakom, bývalý (cyklo)priechod zanikol vyblednutím podobne ako ostatné vnútropetržalské cyklotrasy a pri asfaltovaní preto nikoho ani nenapadlo ho obnovovať.
Reakcia na: Urbanway 2423 #34:
na antolskej su dokopy tri bytovky. vacsina ludi je motorizovana, dalsi uprednostnia taxik a ked sa s nimi bavim o MHD, tak sa jej vyhybaju, cize aktualne slucka antolska nemusi byt uplne posilnena (hlavne vecer).
Reakcia na: kecho #37:
S tou Jasovskou by sa to nedalo vyriešiť predĺžením 98 do vozovne až z Jasovskej? Že by nešla priamo po Betliarskej do vozovne, ale spoje, ktoré by nekončili na Antolskej, by obslúžili aj Jasovskú a následne pokračovali naspäť na Betliarsku a do vozovne. Akurát by to zrejme potrebovalo pridať jedno poradie.
Reakcia na: Viko #38:
Obnoviť prechod pre chodcov by snáď v prípade zriadenia zastávky nemal byť problém. Podľa mňa by však bolo lepšie, keby išiel autobus v smere zo Slnečníc cez Jasovskú, pretože tej by sa odklonením 98 o niečo zhoršila dostupnosť.

#40
Myslím si, že pri zachádzke 98 cez Jasovskú by väčšina ľudí išla radšej pešo zo Bzovíckej, takže preto by mala byť 98 ukončená buď na Jasovskej, alebo vo vozovni.
Osobne si myslím, že by obyvatelia Slnečníc oveľa viac privítali spoj pod Most SNP v celodennom preklade 10 minút ako predĺženie niektorej z liniek 98/99. Po Panónskej ceste sú totiž za 10 minút pri Auparku, motaním sa po Petržalke sú za 10 minút tak na Smolenickej.

Najpravdepodobnejšie však podľa mňa je, že ku zmene príde až o 3-4 roky, keď do Slnečníc príde električka a od nej vznikne lokálny moták. Dovtedy sa to bude plátať dočasnými úpravami typu zlepšenie špičkového intervalu L90 (a v sedle a cez víkend si poraď ako vieš)
Reakcia na: birch #42:
Netreba zabudnúť, že 98/99 sa dajú využiť pri ceste k Lidlu, nemocnici, zdravotnému stredisku na Strečnianskej, alebo iných častí Petržalky, kam 90/91/191 vôbec nejazdia.

Podľa mňa by stačilo, keby sa v sedle a cez víkendy zaviedol 15-minútový interval na 91 (+ posilnila 90), ktorý by aj lepšie pasoval k ostatným linkám.
Reakcia na: birch #42:
problem je, ze sucasny stav je dalsie 3-4r neudrzatelny
rano v spicke su busy plne uz teraz s 10m int, kazdym rokom pribudaju dalsi obyvatelia, v jarovciach sa stavia tiez
samozrejme velka cast je motorizovana, kvoli biednemu intervalu aj nedostatocnej kapacite, vezmite si, ze pri vikendovom int 20m sa vam do busu s kocikom ani nemusi podarit dostat, lebo uz je obsadeny dalsimi, a to este kedysi chodili cez vikend male busy a 4 kociky v nich
Reakcia na: martinah #44:
O reorganizacii sa hovori uz niekolko rokov a skutek utek.
Plus nie som si isty, ci cela lepsia stvrt plus Jarovce a spol. maju namietene len do Auparku, ako sa snazi vsugerovat birch.

Ono druha rychla vetva (Dolnozemska/baumax/prievozska), je pri sucasnom intervale a nastaveni L90 vlastne uplne nepouzitelna.
Reakcia na: kecho #45:
Ono, tá 90 by sa určite uživila aj v sedle v 20/30-minútovom intervale, pretože aj napriek hodinovému intervalu chodieva vždy dosť slušne zaplnená. Úplne nerozumiem, čo posilneniu 90 v sedle a večer bráni, keďže by stačilo pridať iba jedného vodiča, nie ďalšie poradie. Ja by som ešte predĺžil 90 na Autobusovú stanicu, kde by sa dalo prestúpiť na viac liniek, pretože súčasná konečná na parkovisku je podľa mňa dosť od ruky.
Reakcia na: Urbanway 2423 #46:
Myslim, ze zvysena ponuka spojov by si vygenerovala svoj dopyt. Hlavne tym, ze je to asi najrychlejsie spojenie konca Petrzalky s centrom, kedze obchadza vsetky slucky, ktore robia 98/99. Navyse, ci ide na trase 30 minut (alebo 41 po danubianu) alebo o 5-7 minut dlhsie, ak by isla cez stanicu, to by uz nemuselo hrat nejaku prilis nakladnu ulohu.
Teoreticky by mohla koncit ako teraz okruhom Apollo-Pristavna-Stanica-Wustenrot-parkovisko SND a naspat tiez takym okruhom.
Reakcia na: kecho #45:
birch sa nesnazi nikomu nic vsugerovat, to by moj komentar nezacinal "osobne si myslim, ze..." Aupark som uviedol preto, lebo je to pre cestujucich L(1)91 vyznamny prestupny uzol smerom dalej do mesta.
to je to, comu nerozumiem, dopyt je, rastuca mnozina cestujucich tiez, ale tieto styri mc su pre mesto marginalne, zrusenie L191 pocas virusu a 20min int L91 v spicke bolo jasnou odpovedou, ze sa nebudu snazit robit nieco inak, a ked, tak horsie
Reakcia na: birch #48:
Tak to som teda spravne neporozumel a beriem spat.
Lebo to vyznelo akoby EU, elektricka a pod neboli pre tu cast zaujimave prestupne uzly, ked si spominal 91 s Auparkom namiesto 98/99.