Nové buspruhy vzniknú prevažne úpravou existujúceho dopravného značenia.
V najbližšom čase by malo v Bratislave vzniknúť niekoľko nových vyhradených jazdných pruhov pre pravidelnú verejnú dopravu a cyklistov. Magistrát hlavného mesta totiž obstaráva zhotoviteľa, ktorý na komunikáciách vyznačí vyhradené pruhy v súlade s odsúhlasenými projektami organizácie dopravy. Zákazka v odhadovanej hodnote cca 22-tisíc € bez DPH sa týka úpravy dopravného značenia na uliciach Hodonínska, Lamačská cesta, Karadžičova, Legionárska a Košická.
Na Hodonínskej ulici bude zriadený vyhradený pruh pre verejnú dopravu a cyklistov v smere do centra v úseku od vyústenia ulice Podháj až po križovatku s ulicou Pod násypom. Zo súčasných dvoch jazdných pruhov (jeden pre každý smer jazdy) vzniknú úpravou vodorovného dopravného značenia tri pruhy, z ktorých bude jeden (smerom do centra) určený pre vozidlá verejnej dopravy a cyklistov. Výhody tohto buspruhu využijú linky 23 25 30 37 63 92 215 219 245 250 a 269.
Na Lamačskej ceste pribudne vyhradený pruh taktiež v smere do centra mesta a to v úseku od napojenia cesty od Dúbravky na Lamačskú cestu po križovatku Patrónka s krátkym prerušením pri križovatke s Dúbravkou cestou. Zo súčasných troch jazdných pruhov tak po novom bude pravý pruh vyhradený pre verejnú dopravu a cyklistov. Z buspruhu budú profitovať linky 21 25 30 37 43 63 83 84 92 192 207 211 212 a linky regionálnych autobusov. Na križovatke Patrónka vznikne úpravou priamych jazdných pruhov nový krátky vyhradený pruh pre odbočenie smerom na Kramáre (pre trolejbusy liniek 211 212). Existujúci priamy vyhradený pruh (smerom na Brniansku) bude zachovaný, ale bude o niečo skrátený.
V centre mesta na Karadžičovej ulici je projektovaný vyhradený pruh v smere ku Krížnej ulici v úseku od zastávky Malý trh po vyústenie Bazovej ulice. Vyhradený pruh bude riešený na úkor existujúceho jedného jazdného pruhu, takže pre individuálnu dopravu zostane v tomto úseku jeden jazdný pruh. Taktiež bude zriadený buspruh aj na križovatke s ulicou Mlynské nivy v priamom smere od vyústenia Grösslingovej ulice. Tieto vyhradené pruhy budú využívať linky 21 25 78 88 210 a regionálne autobusy.
Na Legionárskej ulici vznikne reorganizáciou jazdných pruhov vyhradený pruh pre verejnú dopravu a cyklistov za križovatkou s Krížnou ulicou v smere k Račianskemu mýtu po vyústenie Jiskrovej ulice. Pre individuálnu dopravu budú v tomto smere zriadené dva jazdné pruhy, pričom jeden z nich vznikne na úkor jedného jazdného pruhu v opačnom smere (Račianske mýto - Krížna), kde bude k dispozícii iba jeden jazdný pruh. Tento buspruh bude slúžiť pre linky 21 25 39 210 a regionálne autobusy.
Na Košickej ulici bol počas prestavby Mlynských nív zriadený dočasný buspruh v oboch smeroch medzi Prístavnou a Mlynskými nivami. Tieto dočasné vyhradené buspruhy budú upravené na trvalé s miernymi úpravami. V smere k mostu Apollo bude vyhradený pruh pre verejnú dopravu a cyklistov začínať pred križovatkou s Mlynskými nivami/Prievozskou v smere od Dulovho námestia a končiť bude pred odbočkou k dočasnej autobusovej stanici (doteraz končil až za touto odbočkou). V smere opačnom bude vyhradený pruh vyznačený v úseku od zastávky Prístavná po križovatku s Mlynskými nivami/Prievozskou. Tieto buspruhy využijú okrem regionálnych autobusov aj linky 50 a 68.
V uplynulých dňoch sa tiež začalo s rozširovaním Landererovej ulice o ďalší jazdný pruh v smere do centra v úseku medzi Košickou a Čulenovou v súvislosti s výstavbou obytného súboru Čulenova. Výstavbou tretieho pruhu si dal magistrát hlavného mesta ako podmienku pri povoľovaní uvedeného obytného súboru. Nový jazdný pruh by mal prioritne slúžiť ako vyhradený pruh pre vozidlá verejnej hromadnej dopravy. V súčasnosti týmto úsekom prechádzajú autobusové linky 88 a 90. V rámci rozšírenia komunikácie bude upravená aj poloha zastávky Prístavná.
Urbanway 2423
#9
Súhlasím, že robiť BUS pruh v tomto úseku Šancovej je nereálne a preto by som radšej Šancovú v tomto úseku nechal tak, ako je. Pravidelne po tomto úseku Šancovej chodím a aj keď sa kolóna medzi TrMy a R. mýtom zdá dlhá, nakoniec to človek za nejaké 3-4 minúty prejde aj v špičke. MHD ešte dosť napomáha aj predĺžené voľno, vďaka čomu obslúžia zastávku, keď majú autá na Šancovej červenú a potom sa MHD zaradí pred kolónu.