Cieľom modernizácie je zrýchliť premávku trolejbusov a pripraviť trate na dobíjanie hybridných trolejbusov počas jazdy.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) pokračuje v príprave na zlepšovanie infraštruktúry trolejbusových tratí. Po nedávno prezentovaných zámeroch na výstavbu 16 km nových tratí a modernizáciu 10 kilometrov existujúcich trolejbusových tratí predložil DPB na schválenie do zásobníka projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra aj zámer projektu modernizácie trolejbusových tratí na Karadžičovej a Miletičovej ulici, po ktorých v súčasnosti premávajú najmä linky 201 209 a 210. Na linky 201 a 210 budú v blízkej budúcnosti nasadené nové hybridné trolejbusy, preto je potrebné prispôsobiť infraštruktúru tratí na možnosť nabíjania týchto trolejbusov počas jazdy a tiež pripraviť trate pre prevádzku dlhších, 24-metrových trolejbusov. Pre lepšiu plynulosť jazdy trolejbusov budú inštalované aj nové rýchloprejazdné motorčekové trolejové výhybky s prestaviteľným elektrickým krížom.
Na Miletičovej ulici má byť trolejbusová trať zmodernizovaná od trolejovej križovatky Miletičova - Žellova po zastávku Saleziáni, vrátane obratiska cez ulice Jelačičova, Kupeckého a Žellova v celkovej dĺžke 500 metrov obojsmerne. Vymenené budú aj napájacie trakčné káble. "Vzhľadom k tomu, že sa plánuje využívanie veľkokapacitných 24-metrových trolejbusov, je potrebné vybudovať bezpečný výjazd najmä trolejbusov z obratiska na Žellovej ulici v mieste napojenia na ulicu Miletičova," uvádza ako jeden z dôvodom modernizácie tohto úseku DPB.
Trolejbusová trať na Karadžičovej ulici by mala byť zmodernizovaná od križovatky s Krížnou ulicou (samotná križovatka sa zmodernizuje v rámci modernizácie ružinovskej električkovej radiály) až po nedávno zmodernizovanú križovatku Karadžičova - Mlynské nivy. Súčasťou projektu bude aj modernizácia trolejovej križovatky Karadžičova - Záhradnícka, kde sa opäť doplní plnohodnotná obojsmerná spojka medzi Karadžičovou a Záhradníckou (v súčasnosti je táto spojka zo Záhradníckej na Karadžičovu a opačne obojsmerne bez rozjazdovej trolejovej výhybky, keďže obe už boli po poruchách demontované). Celkovo tu bude zmodernizovaných 1,3 km trate obojsmerne.
Súčasťou projektu bude aj vypracovanie analýzy nákladov a výnosov pre potreby zabezpečenia a preukázania efektívneho vynaloženia finančných prostriedkov v rámci predprojektovej prípravy. Rozpočet projektu je plánovaný vo výške 1,128 mil. €, z toho väčšinu má pokryť príspevok z fondov EÚ a štátneho rozpočtu. Predpokladaný začiatok realizácie projektu je v poslednom štvrťroku tohto roka a doba realizácie by mala byť šesť mesiacov, z toho samotné stavebné práce majú trvať 3 mesiace.
DPB v súčasnosti obstaráva projektantov na výstavbu/modernizáciu tratí z prvého balíka projektov. Podľa informácie o výsledku vyhodnotenia ponúk by si projektovanie týchto tratí mali podeliť firmy Dopravoprojekt (TT Riviéra - Mlynská dolina - Patrónka), Valbek&Prodex (TT Autobusová stanica - Nové SND a TT Patrónka - Kramáre - Hlavná stanica) a Reming Consult (TT Trenčianska - Hraničná - Grófska niva a TT Bulharská - Galvaniho - Avion Shopping Park).
Petto