Pri modernizácii Ružinovskej radiály príde aj k celkovej rekonštrukcii uličného priestoru od Amerického námestia po Legionársku.
V rámci pripravovaného projektu modernizácie Ružinovskej radiály príde aj k modernizácii električkovej trate v úseku od konca Špitálskej ulice cez Odborárske námestie a Krížnu až po Legionársku ulicu. Na základe minuloročných požiadaviek hlavného mesta, ktorý je investorom tejto modernizácie, bola do projektu zapracovaná aj komplexná rekonštrukcia uličného priestoru "od fasády k fasáde" v tomto úseku. Projektovú dokumentáciu pre túto modernizáciu spracováva na základe verejnej súťaže spoločnosť Dopravoprojekt, ktorá teraz zverejnila prehľadnú situáciu uvedených úprav na Americkom námestí, Odborárskom námestí a Krížnej ulici.
Najvýznamnejšou zmenou je preloženie polohy električkovej trate medzi Špitálskou a Májkovou ulicou k parčíku na Americkom námestí na miesto dnešnej cestnej komunikácie smerom do centra mesta. Cestná doprava bude po novom vedená medzi Záhradníckou a Mickiewiczovou/Špitálskou priamo bez potreby križovania električkovej trate na Odborárskom námestí. Projekt tiež počíta so zrušením priamej cestnej premávky z Krížnej na Mickiewiczovu/Špitálsku (možné bude iba odbočenie na Májkovu ulicu) a so zrušením odbočenia zo Záhradníckej na Májkovu.
Úpravou polohy električkovej trate sa dosiahne zlepšenie prestupovania cestujúcich v uzle Americké námestie. Doterajšia električková zastávka na Odborárskom námestí smerom k Trnavskému mýtu sa presunie na Americké námestie, pričom nástupište tejto zastávky bude spoločné s nástupišťom trolejbusovej zastávky v smere na Kollárovo námestie. Zároveň sa priblíži tesne ku križovatke pri nemocnici aj zastávka trolejbusov na Mickiewiczovej v smere von z centra. Zmenou polohy trate sa dosiahne aj zmenšenie koľajových oblúkov v rozvetvení trate pred nemocnicou.
Projekt prestavby trate na Americkom a Odborárskom nám. (zdroj: Dopravoprojekt, a.s.) - po kliknutí na obrázok sa otvorí kompletná situácia v PDF
Zastávka električiek na Krížnej ulici bude prebudovaná na združenú zastávku, takže na nej budú môcť zastavovať aj nočné autobusy, prípadne náhradná autobusová doprava. Menšou úpravou prejde aj poloha koľajového triangla na Vazovovej ulici. Električková trať od Amerického námestia po Legionársku má mať uzavretý betónový kryt.
Súčasťou projektu je aj realizácia nových cyklochodníkov po oboch stranách na Krížnej ulici a Odborárskom námestí. Projekt počíta aj s väčšou výsadbou zelene, pričom na Krížnej ulici budú po stranách ulice vysadené dve nové stromoradia. S úpravou cestnej komunikácie príde tiež k úprave parkovacích miest, ktoré budú zriadené po oboch stranách Krížnej ulice.
Kompletná projektová dokumentácia pre modernizáciu Ružinovskej radiály by mala byť dokončená v lete tohto roka. S realizáciou projektu sa počíta od jesene 2022 do konca roka 2024.
lostrail
"Pozri, teraz sa mozno lahko obmedzuje IAD, ale fakt treba mysliet a riesit veci s rozumom a nie hrrr auta zle bicykel dobry a potom sa divit, ked sa vsetko vrati do starych kolaji, ze skolabovalo cele mesto a kukat ako vyorana mys."
V com konkretne Krizna znamena, ze sa neriesia veci s rozumom?
"Jasne, Krizna nie je taka dopravna tepna - tam to az tak neboli. Ale co bude potom? Ukludnenie Sancovej ci Nabrezia? A kam presunies auta? Obcas mam pocit, ze niektori jedinci si myslia, ze ak zakazu autam vjazd, tak zmiznu zo dna na den. Ale nezmiznu. Vzdy budes mat tych co musia ist autom, potom tych co chcu ist autom, tych ktorym sa auto oplati kvoli XYZ dovodom a tych, co to auto pouzivaju kvoli niecomu (napriklad korona). A iba zahltis ostatne ulice, kde zase zneprijemnis zivot inym."
1. Kde som pisal, ze chcem hura systemom ukludnovat Sancovu? Pokial si spravne pamatam, vzdy som pisal, ze k takemu kroku by mohlo dojst len za predpokladu, ze sa postavi severna tangenta a to tu niektori ortodoxni MHD maniaci oznacili mna za autocentrika.
2. Na nabrezi bude dobre, ak sa neznizi, ale ani nezvysi pocet pruhov. Existuje paralelna trasa na druhom brehu Dunaja, kde je k dispozicii az 8 pruhov. Uz naozaj nemusime z nabrezia vyrabat dopravnu tepnu. Aktualne sa tadial jazdi najma preto, ze pre mnohych je to kratsie a stale tie zapchy nie su tak nekonecne neznesitelne, ze by prehodnotili trasu. No a samozrejme kvoli River Parku. Uvidime po dostavbe River Park II.
3. Kde som pisal, ze auta zmiznu alebo tvrdil, ze ich treba obmedzovat v nejakej nepredstavitelne velkej miere? Akurat ano, treba ich co najviac vysunut z centra na okruhy a obchvaty, co je trend v mestach, ktorym zalezi aj na inych ludoch, co v nich ziju, nie len tych, co chcu vsade chodit autom.
BTW, pravdepodobne sa do urcitej miery zahustia aj ullice Metodova a Jelacicova.
"A netreba zabudat, ze MHD/cyklistika nie je odpoved na vsetko a vsetky situacie a utocit na autickarov. ist z Karlovky na Zlate do prace, potom pracovne k Auparku, nasledne spat do kanclu a zaniest nieco do Devinskej a ist domov - to fakt nedas inak ako autom. Ak teda nechces stravit pol dna pracovnej doby v MHD."
Asi si zle pochopil moj prispevok. Neviem, kde som doslova utocil na autickarov. To bude asi nejaka zla interpretacia. Places nad nespravnym hrobom. Nikde som nepisal, ze auto treba zobrat tomu, kto ho realne potrebuje. Ale ak ho realne potrebujes, obmedzenia nie su nieco, co sposobi, ze zacnes trucovat. Naopak, ti ludia, ktori auto az tak nepotrebuju, zistia, ze ich trasa sa stane efektivnejsia pomocou inej dopravy a to je ciel takychto opatreni. Ak sa ti stale, aj napriek obmedzeniam, oplati to auto pouzivat, potom pojdes autom. Ak to u niekoho ineho vypali inak, o to lepsie, lebo ti uvolni cestu.
"Nabrezie bolo vzdy upchate, to nie je domena iba River Parku. Je to sposobene tym, ze to je iba jedna z 3 tranzitnych tras cez Bratislavu pre asi 1/3 Bratislavy a Zahorie. Plus je to prva nahradna trasa ak sa nieco stane na Lafranconi."
Este v roku 2002 upchate nebolo. V smere do mesta bola doprava trochu zahustena kvoli tomu, ze za Chatam Soferom bol len jeden pruh. Byt tam vtedy 2 pruhy, tak tie akoze zapchy ani nevznikaju.
"A stale sa zabuda na to, ze ak chcete "kazit radost autickarom" nema sa ist na to delom, ale salamovou metodou - lebo inak v sucasnej dobe, kde plati "bud si s nami alebo proti nam", ako je vidno aj tu v diskusii, sa raz palica zlomi a vyhra niekto, kto zase naopak bude rusit tieto zmeny a zvyhodnovat auta napriek tomu, co "hipsterske trendy" udavaju. Ze sa to nemoze stat? Ani Trump nemal na 95% vyhrat a hla co bolo"
Uz len formulacia "chcete kazit radost autickarom" jasne hovori, ze mas krv v ociach a nepises objektivne. No ja teda neviem. Cele nulte roky sa naopak robila autickarom radost a hyckali sme si ich. Rozsirenie nabrezia, dialnicny prietah, Most Apollo s rozsirenim Kosickej, rozsirenie Zahradnickej (zatravneny kusok elektrickovej trate je v podstate vedlajsi produkt a krizovatka s Mileticovou riesena pomerne krkolomne), rozsirenie Pristavnej, sprejazdnenie plneho profilu D2 k Madarskym hraniciam, tunel Sitina s rozsirenim Mlynskej Doliny... To vsetko su investicie v prepocte za desiatky, mozno az stovky milionov EUR, ale zjavne je to vsetko malo, lebo "my sme ti zli, co chcu kazit autickarom radost". Zaujimalo by ma, kolko novych elektrickovych trati sa vtedy postavilo, pripadne kolko cyklotras alebo trolejbusovych trati. Viem o jednej - ostrovnej trolejbusovej trati na Dlhe Diely, ktora aj tak nemala riesit nejaku lepsiu dostupnost MHD, iba fuciace autobusy plaziace sa do kopca (aj to nie je vyriesene uspokojivo, kedze L32 stale nie je trolejbusova). Pocitam do toho aj neskor dorobene obratisko. TT Prazska - Hrobonova (az 2012) povazujem skor za manipulacnu, t. j. s minimalnym prinosom pre cestujucich. Jediny prinos pre MHD v tych rokoch boli nakupy novych autobusov a modernizacie starych elektriciek.
Ale ano, to je take inteligentne a vecnym sposobom to prispieva k diskusii, ked ides na mna tahat Trumpa.
O pospolitom Americkom narode mam svoj nazor uz isty cas. Na Slovensku Trumpove obdoby volia hlavne ludia mimo Bratislavy a scenar, ze sa tu niekde obmedzila doprava, zrazu neprekonvertuje cele obyvatelstvo tohto mesta, aby volilo niekoho takeho. Je to dost trapny "argument".
Mimochodom, co ine je postupne obmedzovanie salamovou metodou, ako napr. zrusenie odbocenia zo Sancovej na Raciansku a neskor Krizna? Ty mas pocit, ze do tohto mesta udrie blesk a zrazu tu budu vsetky obmedzenia naraz? Neviem, ci si si casovo skomprimoval roky do jedneho tyzdna alebo ako to vidis, lebo modernizacia RR pojde tak najskor o 2-3 roky, a to som velky optimista (pozri sa na II. etapu Petrzalskej elektricky).
Ja sam mam auto a kvoli Kriznej teraz nejdem skakat tri metre patdesiat. Mozno sa parkrat pozabudnem a absolvujem okruh okolo Avionu, mozno sa rozhodnem obist to po Radlinskeho, ale vyplakavat, ako nas tu vsetkych idu obmedzovat? Uz davno nemam taky vek, kedy by som potreboval taketo veci k zivotu. Posunuli mi miesto otocenia cez Karlovesku, takze musim zachadzat dalej. Ked idem nieco vybavovat ohladom mojich zamestnaneckych veci, musim ist po novom na Stefanikovu. Kedze je korona, vyhybam sa MHD, lebo som rizikovy. Parkovanie v ulickach prilahlych k Stefanikovej je o drzku, ale stazujem sa? Viem, ze v sucasnej dobe som sam sucastou problemu. Pritom na jeden prestup sa tam viem pohodlne dostat MHD, len cakam, kedy budem konecne zaockovany a vyhodnocujem si moznosti. Este v decembri som aj cestu do prace asi dvakrat absolvoval MHD a viem, ze je to lepsie, lebo teraz neviem parkovat nikde v blizkosti (od najblizsieho parkoviska to mam este cca. 10 minut peso), no ked zasa pojdem MHD, tak zo zastavky som v budove do troch minut. Ale aj tak je to teraz jedno, kedze (opat) robim z domu.