Dopravný podnik Bratislava nasadzuje do premávky nové minibusy

V najbližších dňoch budú sprevádzkované štyri nové moderné vozidlá.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) nasadí do premávky v priebehu decembra štyri nové, nízkopodlažné minibusy. Na trasách do kopcovitých častí nahradia staršie, 12-ročné vozidlá. Minibusy sa postupne zaradia na linky s nižším dopytom cestujúcich, napríklad na linku 147 a po úprave prejazdnosti komunikácii, resp. trasy aj na linku 44.

Minibusy Iveco First FCLEI sú dlhé takmer 8 metrov a oproti starším vozidlám majú vyššiu kapacitu. Prepravia naraz 32 cestujúcich, z toho 14 na nových, pohodlných, koženkových, čalúnených sedadlách v červenom a modrom prevedení. Modré sú určené prioritne pre cestujúcich so zníženou pohyblivosťou. Nástup a výstup cestujúcich do vozidiel bude zabezpečovaný prednými dverami. Ich priestor je nízkopodlažný a hneď oproti nim sa nachádza priestor určený pre cestujúcich s detským kočíkom alebo cestujúcich s obmedzenou možnosťou pohybu.

Každé vozidlo je vybavené výkonnou klimatizáciou, kvalitným kamerovým systémom, LED svietidlami, Wi-Fi pripojením a USB nabíjačkami. „K 11 novým autobusom, ktoré premávajú na letisko a sú najmodernejšími v danom segmente a v danej triede, pribudli ich najmenší bratia“, povedal predseda predstavenstva DPB Ing. Martin Rybanský. Nové autobusy ponúknu cestujúcim prehľadné zobrazovanie informácií prostredníctvom vonkajších informačných tabúľ, vnútorného LCD displeja umiestneného v prednej časti vozidla a informácií o MHD umiestnených v interiéri vozidiel. Vybavené budú označovačom cestovných lístkov s prípravou na platbu bankomatovou kartou a napr. aj funkciou hlásenia linky a smeru pre nevidiacich cestujúcich. Dôležitým technickým parametrom bola šírka vozidla a jeho zadný nájazdový uhol, aby bolo vozidlo schopné prekonať komplikovaný prejazd úzkymi cestnými komunikáciami bez zdržania a poškodenia a zvládnuť aj kopcovité terény.

Minibusy sú veľmi pohodlné aj pre vodičov DPB. Kabína vodiča je od priestoru cestujúcich oddelená sklenenou prepážkou, ponúka moderný dizajn a komfort, pohodlné sedadlo, ergonomicky usporiadané ovládacie prvky, ako aj chladiaci box a dostatočne veľký priestor pre uloženie osobných vecí. Vozidlá vynikajú aj moderným vzhľadom, sú v červenej farbe v kombinácii s čiernou, ktorá lemuje determálne, zatmavené okná. Interiér vozidla je
ladený v troch farebných sivých odtieňoch a je doplnený nerezovým prevedením zadržovacích tyčí a madiel, spolu s farebným prevedením sedadiel tak interiér vozidla pôsobí kompaktne, príjemne a prehľadne.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
A čo tak dať ho na linku 27,a spustiť premávku celý deň
Reakcia na: Marek0106 #1:
A to nemehlo elektricke kam dat ? Okrem 58 uz prakticky nemoze nikde jazdit.
Reakcia na: Petto #2:
Na 77/2 by sa nasadiť nedali?
Reakcia na: Petto #2:
nevydrží ani na 151?
“Nástup a výstup cestujúcich do vozidiel bude zabezpečovaný prednými dverami.”

A nie su nahodou prve dvere v busoch DPB zablendovane plus doplnene vkusnou paskou efektne doplnenou A4? 🙂
Reakcia na: FFF13 #4:
Celý deň určite nie, jedine ak by sa pridalo poradie jazdiace iba cez špičku.
Reakcia na: Petto #2:
Tu sa krásne ukazuje zbytočnosť tých elektrobusov, stáli veľa a niet ich kde uplatniť pre malý dojazd a sú akože "eko".
Snáď už v DPB pochopili že toto je nateraz slepá ulička a zmysel majú parciály.
Reakcia na: Kotlár #7:
Nepochopia a robit nic take nebudu. Pointa je “kupit” a ako bonus PR fotky, co “sme nakupili nove”. Ze to nema realne vyuzitie, to uz potom nikoho netrapi, lebo to nie su ich peniaze...
Reakcia na: kecho #5:
Ak má vodič uzatvárateľnú kabínu alá 30T, čo evidentne Rošero spĺňa, tak nie. 🙂
Reakcia na: Kotlár #7:
správne, zmysel to má akurát tak na 43 kde to vyjazdí celý deň avšak je potrebná rýchlonabíjačka. Btw keď už plánujú spojenie 203 a 41, nedala by sa k nim pripojiť aj 144? Cez víkend by mohli dať parciály na Kolibe dole palice a pokračovať až pod Kamzík. Jediný problém by mohol byť nedostatok času na priebežné dobíjanie batérií. Pre cestujúch by to bolo pohodlnejšie ako presadať do malého EBN 8. Prípadne by aj cez týždeň napr. každý druhý alebo štvrtý spoj mohli ísť až na Kamzík (int. 30 alebo 60 min)
Reakcia na: Jak44 #9:
Moze byt, ze ma kabinu, lenze tento nezmysel stale nezrusili:

“Dopravný podnik Bratislava (DPB) obmedzil od štvrtka nástup a výstup prednými dverami autobusov a trolejbusov. TASR o tom informoval vedúci odboru marketingu a komunikácie DPB Matej Michlík.”

https://bratislava.sme.sk/c/22356486/v-bratislavskych-autobusoch-obmedzili-vystup-a-nastup-cez-predne-dvere.html
Reakcia na: kecho #11:
Ja viem, že ak treba, argumenty sa dajú ohýbať, ale boli v tom čase jednodverové autobusy? Neboli. A čo by bola podľa teba v tej dobe lepšia (zrozumiteľnejšia) komunikácia?
"DPB obmedzuje nástup vo všetkých vozidlách, ktoré nemajú kabínu vodiča oddelenú rovnako ako električky."?
Reakcia na: FFF13 #10:
Asi si nevidel nikdy konečnu Kamzík že? 12m voz sa tam neotoci. Hoc plán to neni zly.
ADD2: Baterka v parcialnom trolejbuse je mala, preto sa dokaze nabit na 100% aj za 10min pocas jazdy ako trolejbus. Preto nejaka 3min zachadzka na Kamzik by nemala byt problem, kedze by vozidlo slo ako tbus usek od Budkovej az po Kolibu cca 20min.
Reakcia na: Jak44 #12:
Kedze Dopravny podnik toto vseobecne obmedzenie nezrusil, takze sa zbytocne snazis vykluckovat z logickeho nezmyslu. 🙂
Reakcia na: kecho #14:
No a že prečo sme ako národ tam kde sme. Viac k tomu čo nemám. 🙂
Reakcia na: Petto #13:
To sa mi nejako nechce veriť, široké je podľa mňa dosť.
Reakcia na: Petto #13:
Otázka na znalcov: Parciály vedia rekuperovať aj do bateriek alebo iba do trolejov?
Reakcia na: 3pa3ck3 #17:
Aj aj.
Reakcia na: kecho #11:
Toto "nezmyselné" obmedzenie funguje v skoro celej Európe. Dokonca v niektorých vyspelejších krajinách než je Slovensko ohradili priestor okolo vodiča o dosť prasáckejšie než v BA. Toto je Trondheim: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Coronavirus-separation-on-bus-Trondheim_01.jpg

Je to až neuveriteľné na čo všetko sa dokážu ľudia sťažovať.
Reakcia na: johnnyjanko #19:
Len si všimni akú tam má vodič kabínu. Toto obmedzenie môže mať akú-takú logiku v lokalitách kde majú otvorené kabíny. Ale v BA kde sú uzatvorené je to úplný nezmysel.

Napr. v Štokholme začali tento týždeň postupne obnovovať nástup prvými dverami po domontovaní bratislavského typu kabíny: https://sl.se/contentassets/d4887c987a234e9dac095b822fcda480/vink-buss3.jpg (pôvodne boli totožné ako na tvojom linku z Trondheimu)
Reakcia na: 3pa3ck3 #17:
Parciály primárne rekuperujú do bateriek, potom do pomocných pohonov a ak už nemôže nič z toho pobrať, tak do drôtov. A ak neberú ani tie, tak do odporníka (ale to sa už nevolá rekuperácia).
Čo sa rozumie pod pojmom zmena trasy L44?
Reakcia na: Trolley #22:
Nebude to znamenať iba odstránenie prekážok na trase a upravenie prejazdného profilu (hlavne medzi Júlovou a Kolibou)?
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
Myslim, ze po Julovej to ani doteraz nebehalo. Slo to po Na revine a na Bardosovu, nie?
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
Ja by som potenciálny problém videl aj na Matúškovej, kde autá parkujú priamo na ceste a nie vždy nechajú dostatočný priestor na prejzad väčších vozidiel.
Reakcia na: IBBI #24:
Nie, chodilo to po Bárdošovej, ako píšeš. Júlovú a Kolibu som myslel ako zastávky. 😉
Reakcia na: 810zssk #20:
No neviem, mne sa bratislavské riešenie zdá lepšie. Kabíny v BA sú síce uzavretejšie ako v Štokholme alebo Trondheime, ale na úplné uzavretie by ešte bolo treba dolepiť nejaké igelity alebo plexisklá. Vzhľadom na to, že v BA sa nemusí nastupovať cez prvé dvere ani sa nedajú u vodiča kupovať žiadne lístky, mi príde "bratislavské" riešenie jednoduchšie aj menej škaredé.
Reakcia na: kecho #8:
Používam racionálnu logiku, tak sa ospravedlňujem, ale aký má zmysel kúpiť takéto zbytočné vozidlá?! Preplatí ich z časti EÚ, ale namiesto jedného naftového potrebujeme na vyjazdenie služby 2 vozidlá + zbytočné km na výjazdoch/ dojazdoch a do toho iný typ servisnej základne, rýchlo/obyčajné nabíjačky.

Rovnaký postup bol použitý aj pri nákupe 30 Tr a DeGešov, kedy ich nie je kam vypravovať alebo sú pokazené pritom namiesto viacerých 30 Tr mohli kúpiť pár 31 Tr a v najlepšiom prípade sa úplne vyhnúť kasni od SORu.

+ "15" dĺžkových variant autobusov namiesto dostatočného počtu kĺbových vozidiel.👽
No za mňa to má za zadnou nápravou ešte dosť velký kus kasne na to aby sa s tým super jazdilo po tých uličkách olemovaných halabala parkujúcimi autami...ale to je asi zvyk a rozmaznanie zo svojej dodavky 😬
Reakcia na: johnnyjanko #27:
Veľmi preceňujete intelektuálne kapacity vírusu, to je asi jedné čo sa k tomu dá povedať 😀 DPB-kabíny poskytujú ochranu ktorá šancu chutenia hnusoby minimalizuje na takmer nulu.
Ale pozerám, že doputové tlačidlá zjednotené nie sú.
Reakcia na: 810zssk #20:
Paradoxne na Slovensku toto ohradenie majú prevádzky kde sú, len veľké kabíny. SADky celý čas odbavujú prednými dverami a pritom tam šoféri nie su chránený absolutne ničím. (Výnimka je Slovak Lines a ešte nejaké SADky na východe, čo namontovali tie igelity)
Reakcia na: NOKS #29:
Ale tu je jasné riešenie - magistrát ako objednávateľ MHD a zároveň ako správca ciest, po ktorých premáva MHD, by mal byť záujem na tom, aby premávka MHD bola aj v takýchto lokalitách bezproblémová a nebola ohrozovaná halabala parkujúcimi autami. Takže tam by sa mali najprv zobudiť.
Reakcia na: Kotlár #7:
Elektrobusy neboli akcia DPB. Treba sa pozrieť spätne na to, kto chcel byť smart primátor.
Reakcia na: Petto #2:
To môže byť príležitosť na to, aby sa s linkou 58 niečo urobilo a aby nemala interval ako výsledok výmeny v tenise.
Reakcia na: Solider #33:
keby to bolo byvalo take jasne zo strany magistratu, tak by ani L56 nemusela premavat po alstrovej jednosmerne.....