Dopravný podnik Bratislava nasadzuje do premávky nové minibusy

V najbližších dňoch budú sprevádzkované štyri nové moderné vozidlá.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) nasadí do premávky v priebehu decembra štyri nové, nízkopodlažné minibusy. Na trasách do kopcovitých častí nahradia staršie, 12-ročné vozidlá. Minibusy sa postupne zaradia na linky s nižším dopytom cestujúcich, napríklad na linku 147 a po úprave prejazdnosti komunikácii, resp. trasy aj na linku 44.

Minibusy Iveco First FCLEI sú dlhé takmer 8 metrov a oproti starším vozidlám majú vyššiu kapacitu. Prepravia naraz 32 cestujúcich, z toho 14 na nových, pohodlných, koženkových, čalúnených sedadlách v červenom a modrom prevedení. Modré sú určené prioritne pre cestujúcich so zníženou pohyblivosťou. Nástup a výstup cestujúcich do vozidiel bude zabezpečovaný prednými dverami. Ich priestor je nízkopodlažný a hneď oproti nim sa nachádza priestor určený pre cestujúcich s detským kočíkom alebo cestujúcich s obmedzenou možnosťou pohybu.

Každé vozidlo je vybavené výkonnou klimatizáciou, kvalitným kamerovým systémom, LED svietidlami, Wi-Fi pripojením a USB nabíjačkami. „K 11 novým autobusom, ktoré premávajú na letisko a sú najmodernejšími v danom segmente a v danej triede, pribudli ich najmenší bratia“, povedal predseda predstavenstva DPB Ing. Martin Rybanský. Nové autobusy ponúknu cestujúcim prehľadné zobrazovanie informácií prostredníctvom vonkajších informačných tabúľ, vnútorného LCD displeja umiestneného v prednej časti vozidla a informácií o MHD umiestnených v interiéri vozidiel. Vybavené budú označovačom cestovných lístkov s prípravou na platbu bankomatovou kartou a napr. aj funkciou hlásenia linky a smeru pre nevidiacich cestujúcich. Dôležitým technickým parametrom bola šírka vozidla a jeho zadný nájazdový uhol, aby bolo vozidlo schopné prekonať komplikovaný prejazd úzkymi cestnými komunikáciami bez zdržania a poškodenia a zvládnuť aj kopcovité terény.

Minibusy sú veľmi pohodlné aj pre vodičov DPB. Kabína vodiča je od priestoru cestujúcich oddelená sklenenou prepážkou, ponúka moderný dizajn a komfort, pohodlné sedadlo, ergonomicky usporiadané ovládacie prvky, ako aj chladiaci box a dostatočne veľký priestor pre uloženie osobných vecí. Vozidlá vynikajú aj moderným vzhľadom, sú v červenej farbe v kombinácii s čiernou, ktorá lemuje determálne, zatmavené okná. Interiér vozidla je
ladený v troch farebných sivých odtieňoch a je doplnený nerezovým prevedením zadržovacích tyčí a madiel, spolu s farebným prevedením sedadiel tak interiér vozidla pôsobí kompaktne, príjemne a prehľadne.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #33:
keby to bolo byvalo take jasne zo strany magistratu, tak by ani L56 nemusela premavat po alstrovej jednosmerne.....
Reakcia na: Petto #2:
To môže byť príležitosť na to, aby sa s linkou 58 niečo urobilo a aby nemala interval ako výsledok výmeny v tenise.
Reakcia na: Kotlár #7:
Elektrobusy neboli akcia DPB. Treba sa pozrieť spätne na to, kto chcel byť smart primátor.
Reakcia na: NOKS #29:
Ale tu je jasné riešenie - magistrát ako objednávateľ MHD a zároveň ako správca ciest, po ktorých premáva MHD, by mal byť záujem na tom, aby premávka MHD bola aj v takýchto lokalitách bezproblémová a nebola ohrozovaná halabala parkujúcimi autami. Takže tam by sa mali najprv zobudiť.
Reakcia na: 810zssk #20:
Paradoxne na Slovensku toto ohradenie majú prevádzky kde sú, len veľké kabíny. SADky celý čas odbavujú prednými dverami a pritom tam šoféri nie su chránený absolutne ničím. (Výnimka je Slovak Lines a ešte nejaké SADky na východe, čo namontovali tie igelity)
Ale pozerám, že doputové tlačidlá zjednotené nie sú.
Reakcia na: johnnyjanko #27:
Veľmi preceňujete intelektuálne kapacity vírusu, to je asi jedné čo sa k tomu dá povedať 😀 DPB-kabíny poskytujú ochranu ktorá šancu chutenia hnusoby minimalizuje na takmer nulu.
No za mňa to má za zadnou nápravou ešte dosť velký kus kasne na to aby sa s tým super jazdilo po tých uličkách olemovaných halabala parkujúcimi autami...ale to je asi zvyk a rozmaznanie zo svojej dodavky 😬
Reakcia na: kecho #8:
Používam racionálnu logiku, tak sa ospravedlňujem, ale aký má zmysel kúpiť takéto zbytočné vozidlá?! Preplatí ich z časti EÚ, ale namiesto jedného naftového potrebujeme na vyjazdenie služby 2 vozidlá + zbytočné km na výjazdoch/ dojazdoch a do toho iný typ servisnej základne, rýchlo/obyčajné nabíjačky.

Rovnaký postup bol použitý aj pri nákupe 30 Tr a DeGešov, kedy ich nie je kam vypravovať alebo sú pokazené pritom namiesto viacerých 30 Tr mohli kúpiť pár 31 Tr a v najlepšiom prípade sa úplne vyhnúť kasni od SORu.

+ "15" dĺžkových variant autobusov namiesto dostatočného počtu kĺbových vozidiel.👽
Reakcia na: 810zssk #20:
No neviem, mne sa bratislavské riešenie zdá lepšie. Kabíny v BA sú síce uzavretejšie ako v Štokholme alebo Trondheime, ale na úplné uzavretie by ešte bolo treba dolepiť nejaké igelity alebo plexisklá. Vzhľadom na to, že v BA sa nemusí nastupovať cez prvé dvere ani sa nedajú u vodiča kupovať žiadne lístky, mi príde "bratislavské" riešenie jednoduchšie aj menej škaredé.
Reakcia na: IBBI #24:
Nie, chodilo to po Bárdošovej, ako píšeš. Júlovú a Kolibu som myslel ako zastávky. 😉
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
Ja by som potenciálny problém videl aj na Matúškovej, kde autá parkujú priamo na ceste a nie vždy nechajú dostatočný priestor na prejzad väčších vozidiel.
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
Myslim, ze po Julovej to ani doteraz nebehalo. Slo to po Na revine a na Bardosovu, nie?
Reakcia na: Trolley #22:
Nebude to znamenať iba odstránenie prekážok na trase a upravenie prejazdného profilu (hlavne medzi Júlovou a Kolibou)?
Čo sa rozumie pod pojmom zmena trasy L44?
Reakcia na: 3pa3ck3 #17:
Parciály primárne rekuperujú do bateriek, potom do pomocných pohonov a ak už nemôže nič z toho pobrať, tak do drôtov. A ak neberú ani tie, tak do odporníka (ale to sa už nevolá rekuperácia).
Reakcia na: johnnyjanko #19:
Len si všimni akú tam má vodič kabínu. Toto obmedzenie môže mať akú-takú logiku v lokalitách kde majú otvorené kabíny. Ale v BA kde sú uzatvorené je to úplný nezmysel.

Napr. v Štokholme začali tento týždeň postupne obnovovať nástup prvými dverami po domontovaní bratislavského typu kabíny: https://sl.se/contentassets/d4887c987a234e9dac095b822fcda480/vink-buss3.jpg (pôvodne boli totožné ako na tvojom linku z Trondheimu)
Reakcia na: kecho #11:
Toto "nezmyselné" obmedzenie funguje v skoro celej Európe. Dokonca v niektorých vyspelejších krajinách než je Slovensko ohradili priestor okolo vodiča o dosť prasáckejšie než v BA. Toto je Trondheim: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Coronavirus-separation-on-bus-Trondheim_01.jpg

Je to až neuveriteľné na čo všetko sa dokážu ľudia sťažovať.
Reakcia na: 3pa3ck3 #17:
Aj aj.
Reakcia na: Petto #13:
Otázka na znalcov: Parciály vedia rekuperovať aj do bateriek alebo iba do trolejov?