Skúšobné jazdy Solarisu Trollino 24 budú prebiehať bez cestujúcich.
Po októbrových testoch hybridného trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris bude bratislavský dopravný podnik (DPB) v najbližších dňoch testovať aj jeden z najdlhších trolejbusov s prepravnou kapacitou cez 200 cestujúcich. Pôjde o trojčlánkový, 24-metrov dlhý trolejbus Solaris Trollino 24, ktorý do Bratislavy zapožičia na testovanie výrobca. O jeho príchode do Bratislavy informoval predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.
Cieľom testovania je overiť možnosť prevádzky trojčlánkových trolejbusov v uliciach hlavného mesta. "Skúmať sa budú rôzne parametre vozidla. V prvom rade to bude prejazdnosť ulíc, odbočení a dĺžka zastávok. Dôležitá je tiež spotreba veľkokapacitného, trojčlánkového hybridu v bežnej premávke, pri nabíjaní počas jazdy aj počas státia. Zaujímavé bude aj porovnanie s 18-metrovým hybridom, ktorý DPB testoval koncom októbra. DPB preverí napríklad aj vlastnosti pri jazde na trakčné batérie. V uliciach hlavného mesta ho otestuje na celej trolejbusovej sieti, no najmä na trase linky 201, kde sa bude hodnotiť aj dĺžka jazdného času v porovnaní so súčasnosťou. Testy sa uskutočnia výlučne bez cestujúcich," priblížila priebeh testovania hovorkyňa DPB Ľubica Melcerová. Trolejbus bude mať DPB zapožičaný do 2. decembra 2020.
Mesto i dopravný podnik už v minulosti informovali, že majú záujem o nákup takýchto veľkokapacitných trolejbusov, ktoré by mohli byť nasadené na nosnú trolejbusovú linku 201 na Dolné hony. Výsledky testov napomôžu stanoviť špecifikáciu pre plánovaný nákup 24-metrových trolejbusov.
V priebehu tohto roka dopravný podnik zároveň pripravil aj zámer eurofondového projektu na nákup nových trolejbusov, v rámci ktorého by chcel nakúpiť aj 16 takýchto veľkokapacitných 24-metrových trolejbusov s prídavným batériovým pohonom.
Trojčlánkové trolejbusy majú v ponuke napríklad výrobcovia Hess, Van Hool a Solaris. V premávke ich môžeme stretnúť napríklad vo Švajčiarsku alebo v Rakúsku.
Viko