Okrem obnovenia premávky električiek pripravil DPB aj ďalšie zlepšenia v premávke MHD.
Od 26. októbra 2020 od 13. hodiny bola obnovená premávka električkových liniek 4 a 9 do Karlovej Vsi a Dúbravky a zároveň premávka trolejbusov linky 33 na Dlhé diely. Náhradné autobusové linky X5 a X33 budú zrušené. Do prevádzky bude uvedený nový prestupný terminál Riviéra (pôvodná zastávka Molecova) a integrovaná zastávka električiek a autobusov Záluhy v Dúbravke. Súčasne sa posilní premávka všetkých električkových liniek v rannej špičke.
- Linka 4 bude premávať po trase Zlaté piesky/ŽST Nové Mesto – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Kamenné nám. – Nám. Ľ. Štúra/Šafárikovo nám. – Chatam Sófer – Lafranconi – Karlova Ves – Dúbravka, Pri kríži.
- Premávať bude v intervale 4 minúty v rannej špičke, 5 minút po zvyšok dňa a 7-8 minút večer a počas voľných dní.
- Linka 9 bude do obnovenia premávky cez Blumentál premávať po trase Ružinov, Astronomická – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Nám. SNP – Kapucínska – Lafranconi – Karlova Ves, Kútiky.
- Premávať bude v intervale 4 minúty v rannej špičke, 5 minút po zvyšok dňa a 7-8 minút večer a počas voľných dní.
- Linka 33 bude premávať po pôvodnej trase Riviéra - Dlhé diely, Kuklovská.
- Zastávka Riviéra bude obsluhovaná na novovybudovaných nástupištiach pri električkových zastávkach, čím sa podstatne zlepší prestup medzi trolejbusmi a električkami.
- Linka 133 nebude obnovená.
- Náhradou za túto linku bude nový pohodlný prestup v integrovanom prestupnom uzle na Riviére medzi linkami 32 33 a 4. V rannej špičke bude posilnená linka 33, ktorá pôjde každé 4 minúty, čo je o 25 % – 50 % viac odchodov, a všetky spoje budú nízkopodlažné. Navyše v danom čase DPB nasadí iba najväčšie električky na trase linky 4 smerom na Šafárikovo námestie. Cestujúci sa tak do centra mesta dostanú častejšie a bez čakania v dopravných zápchach.
- Linky 20 83 84 a N34 budú obojsmerne obsluhovať zastávku Záluhy na električkovej trati, prestup medzi električkami a autobusmi tak bude možný bez nutnosti prechádzania cez cestu.
- Linky 32 33 139 N33 a N34 budú obsluhovať zastávku Riviéra v novej polohe pri električkových zastávkach.
- Linky 29 30 31 37 39 N31 N33 N34 budú obsluhovať zastávku Chatam Sófer v smere k Lafranconi v pôvodnej polohe pri pamätníku.
V Karlovej Vsi budú v rannej špičke premávať električky každé 2 minúty, zároveň sa zvýši prepravná kapacita oproti stavu pred začatím modernizácie električkovej trate. Všetky električky na linkách 4 a 9 budú v pracovných dňoch veľkokapacitné a naviac bude mimo špičky a cez víkend zabezpečených až do dvakrát viac spojov na nábrežie a Šafárikovo námestie ako bolo v minulosti. Medzi Karlovou Vsou (Kútiky) a nábrežím (Most SNP) sa skráti jazdná doba zo 16 minút na 14 minút.
Dúbravka bude okrem častejšieho spojenia na nábrežie profitovať aj z pravidelnejšieho intervalu električiek než pred modernizáciou. Z Dúbravky pôjde električka každé 4 minúty v rannej špičke (pred modernizáciou čakali cestujúci niekedy až 6 minút), resp. každých 5 minút v čase medzi špičkami počas pracovných dní. Linka 5 bude nahradená dvakrát častejšie jazdiacou linkou 4, ktorou je možné dostať sa do dôležitého uzla Trnavské mýto a taktiež prestúpiť na linku 3 do Rače na zastávke Mariánska.
Spojenie Dúbravky s uzlom Kapucínska-Zochova je možné naďalej linkami 83 a 84 bez prestupu, kde zostáva v platnosti častejší interval cez víkendy zavedený počas výluky.
Čo zatiaľ nebude fungovať a čo sa bude ešte dorábať?
Magistrát hlavného mesta informoval, že do polovice novembra, resp. podľa možností protiepidemických opatrení budú ešte prebiehať dokončovacie práce, ktoré ale neobmedzia premávku električiek.
Na zastávkach bude prebiehať výmena dočasných výplní stien prístreškov za sklenené. Podľa magistrátu nebudú funkčné ani informačné tabule na zastávkach. Výťahy na zastávkach Botanická záhrada a Kútiky nebudú v prevádzke, lebo k nim chýba dokumentácia od zhotoviteľa. Nadchod na zastávke Nad lúčkami tiež nebude v prevádzke, lebo prebieha jeho dokončovanie. Navyše rampa na strane Kempelenovej ulice ešte rekonštrukciou neprešla. Nadchod bol totiž v horšom stave, než sa predpokladalo.
Prebiehať budú aj práce na chodníkoch, cestných obrubníkoch, dokončovaní križovatky Molecova a vegetačných úpravách popri trati. Postupne sa bude dopĺňať aj trvalé dopravné značenie. O spustení cestnej svetelnej signalizácie na radiále mesto zatiaľ neinformovalo. Chodník na nábreží pri zastávke Chatam Sófer sa má dokončiť v priebehu prvého novembrového týždňa. Počas druhého novembrového víkendu má prebehnúť asfaltovanie križovatky Molecova, čo si môže vyžiadať obmedzenie premávky trolejbusov.
Primátor hlavného mesta na brífingu k otvoreniu električkovej trate informoval, že problém s "dunením" v rámci prvej etapy bol vyriešený. V poslednej časti (tunel - Jurigovo nám.) sa podľa neho uvedený problém už nezopakoval.
Ma178rek
v Mlynskej ževraj je problém s nejakými sieťami pod zemou, ináč by bola vhodná vetva smer internáty, ak by sa viedli nejaké linky z Mlynov, tak obe električkové cez Lafranconi, 1 smer šafko a naspäť, druhá cez Obchodnú a smer Nové Mesto... jedine normálne použitelné obratisko
zase nemusíme mať celosieťový interval rovnaký