Cieľom je overiť vlastnosti takéhoto vozidla pred verejnou súťažou na ich obstaranie.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) v týchto dňoch v uliciach mesta testuje kĺbový hybridný trolejbus s prídavným batériovým pohonom. Ide o vozidlo Škoda 27 Tr Solaris, ktoré si DPB zapožičal z Českých Budejovíc. S využitím prídavného zdroja elektrickej energie môže trolejbus premávať aj mimo trolejového vedenia. Testovacie jazdy budú prebiehať týždeň, budú však iba bez prepravy cestujúcich.
"Cieľom testov je preverenie prevádzkových vlastností hybridných trolejbusov, ktoré časť trasy jazdia na batérie a časť pod trolejovým vedením. Dôležité parametre sú napríklad výdrž batérie, jej vybíjanie a nabíjanie. Podstatné je aj preverenie dopadu prevádzky hybridných trolejbusov na napájanie trolejových tratí," priblížila účel testovania hovorkyňa DPB Ľubica Melcerová. Na základe získaných výsledkov bude možné lepšie nastaviť podmienky verejnej súťaže na obstaranie takéhoto typu trolejbusov.
Vozidlový park bratislavskej MHD by v budúcnosti mohli doplniť aj takéto hybridné trolejbusy, s využitím ktorých by mohli byť niektoré autobusové linky premávajúce časť trasy pod trolejovým vedením nahradené práve batériovými trolejbusmi. Aj v súčasnosti DPB prevádzkuje trolejbusy, ktoré môžu premávať aj mimo trolejového vedenia (Škoda 25 Tr, Škoda 30 TrDG), no tie ako prídavný zdroj elektrickej energie využívajú dieselgenerátor.
MatejBA
Z letiska na 96 su to skor narazove problemy charterov, kedze vacsina turistov aj tak chodi na 61, cize cez den by tam boli zbytocne a oslabovali kapacitu, pricom kym som robil pri Avione tak na 96 som osobne cez leto nezazil ani raz kufre v ulicke ako na 61 kde to bolo skoro kazdodenna zalezitost.
Zo stanice okrem studentskych liniek 131 a 141 prichadza do uvahy iba 93 a 32, kde ti ale opat v spicke podakuju za znizenie kapacity/zbytocnu "skrinu" na tasky a realne to nie je potrebne.