Predlžovanie platnosti niektorých predplatných cestovných lístkov (26.8. – 31.12.2020)

Nárok na bonusovú platnosť majú niektorí držitelia štvrťročných a ročných električeniek IDS BK.

Bratislavská integrovaná doprava informovala, že s ohľadom na jarnú pandémiu, počas ktorej viacerí cestujúci nemohli, alebo nechceli využívať svoj zakúpený predplatný cestovný lístok (PCL) IDS BK, pristupuje v rámci kompenzácie k predlžovaniu platnosti 90-dňových a 365-dňových predplatných lístkov. Bonusová platnosť však bude cestujúcemu priznaná až po zakúpení ďalšieho predplatného cestovného lístka (30-, 90- alebo 365-dňového) v období od 26. augusta do 31. decembra 2020 (s výnimkou 365-dňových PCL, ktorých platnosť končí po 31.12.2020).

Nárok na bonusovú platnosť majú len tí cestujúci, ktorí mali 90-dňový alebo 365-dňový PCL platný aspoň jeden deň od 16. marca do 14. apríla 2020. Cestujúcich, ktorí si medzičasom PCL stornovali, sa predlžovanie platnosti netýka.

Bonusová platnosť bude k novozakúpenému predplatnému lístku priznaná podľa toho, aký typ PCL mal cestujúci v rozhodujúcom období platný. V prípade, ak mal viac platných PCL, bonusová platnosť bude pridelená tomu s najdlhšou platnosťou, pričom zónová platnosť bude podľa posledného zakúpeného PCL.

Typ PCL platný medzi 16.3. a 14.4.2020 Bonusová platnosť k novému PCL zakúpenému do 31.12.2020
90-dňový (všetky typy) + 30 dní
365-dňový (obyčajný, dôchodcovský) + 60 dní
365-dňový (žiacky, študentský) + 90 dní

Bonusová platnosť (vo forme bonusového PCL) bude vygenerovaná automaticky 14 dní pred koncom platnosti novozakúpeného PCL (t.j. skôr ako 14 dní pred koncom platnosti nového PCL cestujúci bonusový PCL pri overovaní platnosti PCL vidieť nebude).

V prípade držiteľov 365-dňových PCL, ktorých sa akcia týka a majú PCL zakúpený od 1. januára do 24. augusta 2020 (teda ich platnosť skončí až v roku 2021), sa bonusová platnosť vygeneruje automaticky k súčasnému PCL najneskôr 14 dní pred koncom jeho platnosti.

Bonusová platnosť sa nebude priznávať cestujúcim, ktorí mali v rozhodujúcom období platný bezplatný PCL (SeniorPas, darca krvi).

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ešte trochu zložitejšie by to nešlo?

Seriózne, je taký strašný problém proste dotknutým osobám vystaviť voucher v príslušnej hodnote, platný napr. 18 mesiacov a nech ho použijú na akýkoľvek PCL chcú, kedy chcú?
K teme otazka z diskusneho fora:
Rocny Pcl kupeny 3.1.2020, povodna platnost karty do 6/2020, cize v predajni predlzena do 1/2021., kedze Pcl je platny do 2.1.2021.
Podla spravy idsbk je plus 60 dni automaticky k platnemu pcl. Je mozne mat platny pcl aj v 2-3/2021, ked fyzicka platnost karty skoncila v 1/2021?
Reakcia na: 810zssk #1:
Alebo aspoň normálne pripísať bonusové dni ku všetkým už zakúpeným 365-dňovým PCL, pri ktorých boli splnené podmienky bez podmieňovania nákupu nového PCL u časti z nich keď už nič iné...

Ako som povedal už vo všeobecnej diskusii: som zvedavý kto bude ochotný riešiť v decembri 2021 [to je viac ako rok a pol od tohoto oznámenia] to, že mi bonusové dni neboli priznané ak sa niečo pokazí a neprebehne predĺženie (priprísanie bonusových dní) korektne automaticky na konci platnosti novozakúpeného PCL. Pretože pokaziť sa môže vždy čokoľvek.
Cize ti co si kupili rocny PCL pocas ETM v 9/2019 si mozu piskat 😃
Reakcia na: Petto #4:
Ved si kupia do 31.12.2020 dalsi, ked su to taki pravidelni cestujuci. 🙂
Reakcia na: kecho #2:
Nie, ale ak si vybavíš novú kartu (ideálne skôr ako v posledný deň platnosti), tak dostaneš bonusový PCL už na tú novú.
Reakcia na: 810zssk #1:
Samozrejme, že by to šlo aj komplikovanejšie. Napríklad všetkých poslať na Olejkársku po voucher a potom do niektorej predajne pre jeho uplatnenie.
Reakcia na: Valec #6:
Ako mozem dostat bonusove 2 mesiace na kartu Y, na ktorej nebol pcl, ku ktoremu sa dana akcia vztahuje? Pridem s dvomi bmk za tetou za okienkom, ze chcem “automaticky” dva mesiace zadarmo na kartu Y, lebo na karte X mam pcl?

Snazim sa pochopit realny postup “automatickeho predlzenia pcl” v takomto pripade.
Ozaj, ten, kto si kupil rocny pcl presne 25.8.2020 ma proste smolu? 😄 Ked bonusy su do 24.8. a od 26.8...
Co v pripade, ak mi PCL konci 16.9.2020, mala som 365dnovy obycajny listok a zaroven v ten den mi.konci aj karta(elektricenka)?
Uz mam vystavenu novu elektricenku.
Ak sa zakupim napr.30dnovy PCL uz na novu elektricenku, dostanem bonus aj na nu?
Reakcia na: Minettka #10:
Určite by ste ho mali dostať na tú novú kartu, len neviem, či to bude automaticky.
Reakcia na: Minettka #10:
Ak tú novú kartu spravili ako kópiu pôvodnej, tak automaticky na novú. Ak nie, stačí sa potom (ak tých 12-10 dní pred koncom novo zakupenej električenky nebude v systéme) ozvať a doplní sa to ručne.
Chápem tomu správne, že keď som si 24.8. kúpil nový PCL na 90 dní, tak mi bonus nebude prirátaný k nemu, ale až k ďalšiemu PCL, ktorý si kúpim v novembri?
Reakcia na: kecho #8:
Pri personalizácie novej karty môžu na predajni postupovať dvoma spôsobmi.
1. Všetky údaje nahodia na novo, ako keby šlo o nového zákazníka.
2. Spravia akoby diplomat karty, kedy sa všetky údaje akoby prenesú na novú kartu. Ideálne je mať starú kartu so sebou, ale malo by to ísť ak bez nej (dohľadajú si ťa v databáze).

Pri spôsobe 1 nijako nevieme, že či máš nárok na bonusový PCL alebo nie a získať ho môžeš len tak, že sa sám prihlásiš že si bonusový nedostal a spracuje sa to ručne (aj keby si sa ozval až niekedy v priebehu roka 2021).
Pri spôsobe 2 sa ale automaticky spáruje číslo starej aj novej karty a bonusový PCL ti potom automaticky naviaže na novú kartu.

Na predajniach dostali už na konci júna pokyny postupovať výhradne podľa bodu 2 a naviac, pre istotu, aj ručne evidujú ceny kariet. Takže na 99% to bude fungovať automaticky a správne.
Reakcia na: TomJ #13:
Chápeš správne, ale pre istotu to ešte preverím.
Reakcia na: kecho #9:
Určite nie, musím overiť, či náhodou neprišlo k chybe pri dátumoch.
Reakcia na: Valec #7:
Áno, to by bolo IDS BK hodné riešenie. Lebo v roku 2020 technológia neumožňuje spraviť ku karte záznam o tom že tam je nárok na X dní navyše ktorý si zákazník môže uplatniť (online alebo inde) 🙂 Preto radšej navrhnime 40 rôznych spôsobov podľa toho aký PCL kto kedy mal, aký si kúpi a kedy si ho kúpi, nech sa v tom nevyzná ani divá sviňa a už vôbec nie vždy excelentne vyškolený personál dopravcov IDS BK.

Btw, rácio za tým že študenti dostanú 30 dní navyše oproti plne platiacim by ma tiež zaujímalo.
Reakcia na: 810zssk #17:
Riešenie, ktoré navrhuješ by si vyžiadalo násobne času na prípravu, vývoj a nasadenie. A tiež by bolo násobne drahšie.
Reakcia na: Valec #18:
To už tak u emtrestu býva že jednoduhšie riešenia stoja viac 😂😂😂
Reakcia na: 810zssk #19:
To, že sa tebe zdá jednoduchšie neznamená, že aj naozaj jednoduchšie je.
Reakcia na: TomJ #13:
Chápem koho/čo, rozumiem komu/čomu.
Reakcia na: Valec #20:
Samozrejme. Vytiahnut zoznam platnych PCL a vygenerovat k nim zaznam v databaze je narocnejsie ako automatizovane generovat extra kupony podla tych nahodnych pravidiel. Ako hovorim, u emtrestu to uz tak chodi.
Reakcia na: Petto #4:
Máš pocit, že tie PCL neplatili v období marec-apríl?
Reakcia na: Valec #14:
Dakujem za vysvetlenie.
Cize o rok nezabudnut si to vypytat alebo ziadat duplikovanie.
Reakcia na: Valec #14:
Ahoj, len si to chcem jednoznačne potvrdiť. V správe sa uvádza:
"Bonusová platnosť bude k novozakúpenému predplatnému lístku priznaná podľa toho, aký typ PCL mal cestujúci v rozhodujúcom období platný."

Čiže:
1) v súčasnosti mám zakúpený 365-dňový PCL, ktorého platnosť končí v októbri 2020
2) v súčasnosti chcem zakúpiť 90-dňový PCL

Ak to chápem správne - znamená to, že aj v tomto prípade mi vznikne nárok na 60 bonusových dní, resp. celková platnosť 90-dňového PCL bude tak trvať 150 dní?

Vopred vďaka
Reakcia na: JJ #25:
Áno, je to tak. 🙂
Podla tohto dochodcovia nemaju narok. Smutne.Prave ti by to privitali.
Na elektricenku iba v Bratislave sa to nevztahuje?
Reakcia na: Paty #27:
1. Kde ste sa docitali ze dochodcovia nemaju narok?
2. Vztahuje sa to na vsetky elektricenky, aj tie bratislavske.
Mal som rocnu elektricenku a k nej mi teda nalezi bonus 2 mesiace, ale to musim kupit zase rocnu? alebo staci aj mesacna a pribudnu 2 mesiace? ide o to ze rocnu ani kupit nemozem lebo mi konci platnost karty v takom dlhom obdobi....
Reakcia na: viperman #29:
Stačí kúpiť mesačný
Reakcia na: viperman #29:
Stačí mesačný, ale ak chcete ročný, na predajni vám ho vydajú aj keď presahuje platnosť karty.
Je potrebné, aby nový PCL začal platiť najneskôr 31.12.? Alebo ho stačí KÚPIŤ dovtedy, ale platnosť môže začať až neskôr? Vďaka za vysvetlenie.
Reakcia na: johnnyjanko #32:
V texte sa píše: "po zakúpení ďalšieho predplatného cestovného lístka (30-, 90- alebo 365-dňového) v období od 26. augusta do 31. decembra 2020 (s výnimkou 365-dňových PCL, ktorých platnosť končí po 31.12.2020)" takže ho podľa mňa stačí zakúpiť do konca roka.
Bude sa riešiť predlžovanie PCL za jeseň 2020 ?
Bol zakúpený PCL od 2.9. na 3 mesiace a od 5.10. je zasa dištanč. výučba. Cestovné za 2 mesiace ostane zasa nevyužité? Aj keď sa za jarné obdobie predĺžila platnosť PCL o mesiac, teda platí do konca decembra 2020, aj tak to stratilo zmysel, lebo sa do školy necestuje. Kompenzácia by mala byť v podobe 2 mesiacov plus k ďalšiemu zakúpenému obdobiu. A po týchto skúsenostiach váham, či si kúpiť PCL na 3 mesiace. A ak si taký nekúpim a bude ešte niečo vôbec kompenzovať, tak sa ma to ani nebude týkať ?!
Reakcia na: erpo #34:
Mohli ste požiadať o vrátenie alikvótnej čiastky ešte koncom Októbra, keď už bolo viac menej jasné, že školy zostanú zatvorené dlhšie a vedeli ste, že PCL nevyužijete. O prípadných kompenzáciach sa podľa mňa rozhodne až pri znovuotvorení všetkých škôl. 🙂
Znamená to teda, že ak mám zakúpený lístok s platnosťou od 16.9. do 14.12., predĺži sa mi jeho platnosť automaticky o 30 dní alebo musím si ísť dať predĺžiť platnosť do predajne?
Reakcia na: DoHo #36:
Kompenzácia sa priznáva vtedy, ak si mal zakúpený (citujem článok) "90-dňový alebo 365-dňový PCL platný aspoň jeden deň od 16. marca do 14. apríla 2020". Ak toto spĺňaš, a zároveň si si kúpil ďalší predplatný lístok od 16.9., tak bonusová platnosť sa k nemu pripočíta automaticky.
Reakcia na: erpo #34:
Bohužiaľ o kompenzáciách za jesenné protipandemické opatrenia sa ešte nerozhodlo. Teraz je to trochu iné, menej prísne ako na jar (zatiaľ), pretože škôlky aj prvý stupeň ZŠ fungujú, a teda aj rodičia nemusia byť skoro všetci na OČR, takže aj výpadok cestujúcich je menší než na jar.

Ale podľa mňa by bolo vhodné kompenzovať aspoň žiakov a študentov, to súhlasím.
Predpokladám že kompenzácie už nebudú, predsalen teraz je to menej neočakávané. Dobrý kompromis by bol keby BID umožnila po dobu pandémie voliteľne pozastaviť si platnosť PCL na určitú dobu. Len to by sa zas predpokladám programovalo mesiace (a hlavne zas narážame na tú skvelú e-ticketingovú infraštruktúru kedy síce vieme na diaľku PCL pridať, ale nevieme ho na diaľku odobrať).
Reakcia na: johnnyjanko #32:
Stačí si ho kúpiť.
Reakcia na: Urbanway 2423 #35:
Koncom októbra by za PCL kúpený od 2.9. už nič naspäť nedostal.
Reakcia na: 810zssk #39:
BID nerozhoduje o podmienkach platnosti CL. A kto ti povedal, že sa PCL na diaľku odobrať technicky nedá?
Reakcia na: 810zssk #39:
Nevidím dôvod, prečo by mali byť nejaké kompenzácie pre cestujúcich, verejná doprava funguje naďalej. Až po jej zastavení by malo zmysel o tom diskutovať.
Reakcia na: Urbanway 2423 #35:
Pokiaľ nebýva v Bratislave, tak by to znamenalo nutnosť zaslať ISIC poštou a vzhľadom na jeho dôležitosť pre VŠ študenta (je to hlavný a častokrát už jediný doklad o štúdiu plus sú na neho naviazané ďalšie veci) je to príliš veľké riziko.
Reakcia na: Valec #42:
DPB ku príkladu tvrdí, že PCL sa na diaľku odobrať dá, avšak info o tom, že PCL bol stornovaný, si všetky označovače či revízorské čítačky stiahnu až v noci. Kvôli tomu teda všetky karty zadržiavajú na oddelení do ďalšieho dňa. Ak by totiž karty hneď vracali, po priložení k označovaču by sa vraj PCL opäť na kartu zapísal.

Súhlasím, že asi by to po 20 rokoch chcelo update systému. 🙂
Reakcia na: Jak44 #45:
Príde mi úplne logické, že pokiaľ označovač/revízorská čítačka dokáže zapísať lístok, tak podobme ho vie aj vymazať
Reakcia na: 3pa3ck3 #46:
Pri kúpe cez eshop je možné zakúpiť električenku až od nasledujúceho dňa. Povedal by som, že presne kvôli tomuto.
Reakcia na: Jak44 #47:
No veď by stačilo, ak by stornovanie platilo až od nasledujúceho dňa
Reakcia na: 3pa3ck3 #48:
Áno, áno. Potom mi to aj došlo, ako si to myslel.

To je potom relevantná otázka, že prečo to teda nie je možné. 🤔
Reakcia na: Valec #42:
Dedukujem z toho že dopravcovia vyžadujú fyzické predloženie karty na výmaz lístka.
Reakcia na: Jak44 #45:
Pozor, to je niečo iné - tam ide o fyzické storno lístka z karty a zároveň zabezpečenie aby sa do nej znova z databázy nezapísal (čo je inak tiež dosť blbé riešenie - ak vieme zabezpečiť aby sa do karty nezapísal dva krát ten istý kredit, to isté by malo ísť spraviť aj s PCL).
Reakcia na: 3pa3ck3 #43:
Dôvod je ten že chceme aby si ľudia v budúcnosti ďalej kupovali PCL, čo po skúsenosti že ich mesiace nemohli využívať nebudú. Kompenzácie na mieste asi nie sú, ale pozastavenie platnosti PCL a odloženie na neskôr by bol dobrý kompromis.
Reakcia na: 3pa3ck3 #46:
Ak raz HW dokáže do karty zapísať jednu vec, dokáže do nej samozrejme zapísať aj hocičo iné. Otázka je ako je na tom SW, teda či je tá feature naprogramovaná.
Reakcia na: Jak44 #45:
Je to smiešne, existuje asi tisíc technických riešení, ktoré by toto mohli lepšie vyriešiť. Napr. by sa pri stornovaní na predajni nahral na kartu záznam o zrušení PCL, a tento by (kvôli novšiemu času zápisu) "prebil" informáciu o platnosti PCL, ktorú majú revízori v čítačkách.

Ešte jednoduchšia možnosť je - ako už viacerí spomenuli - stornovať až od nasledujúceho dňa. Zákazník môže odkráčať s kartou vo vrecku, ten deň ešte môže cestovať a nemusí na druhý deň znovu merať cestu do predajne.
Ja mám otázku, ak som mal 365 dňový lístok platný do septembra tohto roka, kúpil som si ptm 3mesačný lístok nemal som dostať 2 mesiace navyše?
Reakcia na: Ma178rek #55:
Mal, treba sa ozvať BIDke. 🙂
Reakcia na: Ma178rek #55:
Áno, prvý bonusový miesiac by sa ti mal pripísať niekedy teraz v decembri (tých 14 dní pred koncom PCL 90), a druhý bonusový mesiac sa pripíše až 14 dní pred koncom toho prvého.
Reakcia na: yellowcaptcha #57:
Ahá dobre akože ja sa nebudem hádať kvôli mesiaci ja som využíval služby aktívne
Reakcia na: Ma178rek #58:
Ak ale nevidíš na konte tú bonusovú platnosť určite by som na tvojom mieste na info@idsbk.sk napísal.

Keď už pre nič iné tak preto aby mali dôvod v budúcnosti zvoliť menej problematický systém uplatňovania/pripisovania nároku na bonusy.

Čím menej ľudí sa im ozve s problémami tým jednoduchšie sa im bude tváriť aké super riešenie to bolo a nabudúce ho bez váhania zopakujú znova. 😉
Reakcia na: yellowcaptcha #59:
Ja mám bonus, len zatiaĺ moesto 60 dní som dostal 30.. neuvedomil som si že 60 dní naraz sa ani nedá
Reakcia na: yellowcaptcha #57:
Facepalm. To má zas akú logiku?
Reakcia na: 810zssk #61:
Predpokladám, že to vychádza z podmienok internetového predaja – tam majú nastavené, že PCL je možné zakúpiť maximálne 30 dní pred požadovaným dňom platnosti. A PCL 60 v ponuke bežne nieje.

Teda to poskladali bez toho aby museli čokoľvek upravovať.

Túto teóriu podporuje aj táto veta zo stránky IDS BK:

„Cestujúcim, ktorí majú nárok na bonusovú 90-dňovú platnosť, bude 14 dní pred koncom platnosti novozakúpeného PCL vygenerovaná celá 90-dňová bonusová platnosť.“

V rovnakom článku sa píše aj o tom že sa zapíše najprv prvých 30 dní a potom druhých 30 – neviem či to tam bolo od začiatku, ale bolo by to dobré doplniť aj do tohoto článku.

https://www.idsbk.sk/oznamy/95m4001ya41d/

[DPB o tom že najprv sa zapíše 30 a potom ďalších 30 tiež nepíše nič, teda sa domnievam že to bolo do článku na IDSBK doplnené až neskôr: https://dpb.sk/sk/sprava/predlzovanie-cestovnych-listkov-kvoli-koronavirusu ]



Mohli si vytvoriť pre interné potreby PCL 60 a pripísať ten 14 dní pred koncom PCL držiteľom ktorý mali nárok na dva bonusové mesiace. Alebo pre interné potreby upraviť ten limit koľko dní pred požadovaným dňom platnosti je možné „kúpiť“ (pridať) ďalší PCL a pridať oba mesiace naraz – najlepšie hneď pri kúpe nového PCL.

Alebo ešte lepšie použiť zľavový kód, ktorý by si zákazník mohol uplatniť a kúpiť si hneď tie mesiace zadarmo, či lacnejší dlhší PCL alebo si to nechať pripísať ako kredit do peňaženky na nákup eCL.

Miesto toho máme toto, a to ešte bude kopec ľudí prekvapených, že im to nebolo automaticky pripísané už k platným PCL ako čakali.

Či že prišli o nárok na bonusovú platnosť, lebo si ten nový PCL na základe ktorého sa im pripíše bonus nekúpili do konca tohoto roka.
“V prípade držiteľov 365-dňových PCL, ktorých sa akcia týka a majú PCL zakúpený od 1. januára do 24. augusta 2020 (teda ich platnosť skončí až v roku 2021), sa bonusová platnosť vygeneruje automaticky k súčasnému PCL najneskôr 14 dní pred koncom jeho platnosti.“

Nevygenerovalo sa automaticky ani ň, takze sa tesim, ze zas musim nahanat nieco, co malo byt automaticky funkcne...
Reakcia na: kecho #63:
Aktualizacia - v databaze predlzenie je, ale na listkovom automate to neukazuje novy PCL (iba stary), esteze si ma cestujuci overovat platnost PCL v automate, ked su zavrete listkopredajne.

Ale na druhej strane pochvala za ochotu a rychlost pri overovani pre pani z ots DPB.
Reakcia na: kecho #64:
Už aj tarifný systém by si zaslúžil nejaký ten upgrade, pretože takýchto "chybičiek krásy" sa v poslednej dobe čím ďalej viac (asi preto, že od systému chceme aj niečo viac ako možnosť pridania jedného PCL). Som zvedavý, kedy DPB a IDS BK napadne, že vylepšenie informačného a tarifného systému by im mohlo výrazne uľahčiť a skrátiť prácu a že je lepšie raz obstarať poriadny systém ako potom narýchlo vymýšľať rôzne "kreatívne" riešenia.
Reakcia na: Urbanway 2423 #65:
Upgrade je jedna vec, ale ak ho zas objednajú u Správneho Dodávateľa, tak sa ďaleko nepohneme.

Od 2022 sa ráta s podstatnou zmenou odbavovania cestujúcich v regiodoprave, takže na to nejake zmeny asi naviazané budú. Žiaľ to vyzerá tak že sa stále ráta s tým že každý dopravca sa bude hrať na vlastnom pieskovisku a potom si ich budú pracne prepájať - čo je imho najväčší štrukturálny problém ktorý dnes tarifný systém IDS BK má.
Reakcia na: 810zssk #66:
Presne preto som písal, že by to mal riešiť skôr samotný IDS BK a mal by obstarať nejaký poriadny systém, ktorý by potom ostatným dopravcom "nariadil" a tí by si iba do autobusov namontovali potrebnú techniku.

Inak, vie sa, aké zmeny v odbavovaní sa od 2022 plánujú?