DPB chce nakúpiť spolu 90 nových trolejbusov a električiek

Nákup nových vozidiel bude závisieť od získania finančných prostriedkov z eurofondov.

Dopravný podnik Bratislava plánuje v najbližších rokoch ďalšie veľké rozšírenie vozidlového parku elektrickej trakcie prostredníctvom eurofondov. Spolu by chcel nakúpiť 40 nových električiek a 50 nových trolejbusov. DPB pripravil štyri zámery národných projektov, prostredníctvom ktorých sa bude uchádzať o nenávratný finančný príspevok z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Nové električky

Nákup nových električiek plánuje DPB realizovať prostredníctvom troch projektov, z ktorých zámery dvoch už boli schválené. V prvom projekte má ísť o nákup 10 jednosmerných veľkokapacitných električiek primárne pre Karlovesko-dúbravskú radiálu. Električky by mali mať dĺžku do 32,5 metra. Projekt má nadväzovať na dokončenie modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály. Odhadované náklady na nákup 10 električiek sú vo výške 24,5 mil. €, očakávané dodanie električiek má byť do 22 mesiacov od objednania.

V ďalšej etape DPB plánuje nakúpiť 20 jednosmerných veľkokapacitných električiek, taktiež s dĺžkou do 32,5 m. Aj tieto vozidlá majú byť určené primárne pre zmodernizované trate. Odhadované náklady na nákup 20 električiek sú vo výške 49 mil. €, očakávané dodanie električiek má byť do 27 mesiacov od objednania.

Tretím projektom, ktorého zámer bol predložený na rokovanie, ale zatiaľ ešte nebol schválený (aktualizácia: ku dňu 31.7.2020 bol zámer schválený), je nákup 10 obojsmerných nízkopodlažných veľkokapacitných električiek. DPB uvádza medzi dôvodmi na nákup obojsmerných električiek ich využitie pri výlukách počas modernizácii tratí, ale taktiež v bežnej premávke, kde ako príklad uvádza posilové spoje na Karloveskej radiále po zastávku Riviéra, alebo spoje do Petržalky po Jungmannovu.

Súčasný počet 30 obojsmerných električiek sa podľa DPB javí ako nedostatočný, pretože z dlhodobých skúseností sa ukázalo, že v prevádzke sa dá pre vysoký počet nehôd udržiavať súčasne najviac 24 vozidiel, čo umožňuje ich prevádzkovanie najviac na dvoch linkách pri jednolinkovom variante, resp. na troch linkách pri dvojlinkovom variante.

Predpokladané náklady na nákup 10 obojsmerných električiek sú vo výške 26,2 mil. €, očakávané dodanie električiek má byť do 24 mesiacov od objednania.

Nové trolejbusy

Ďalším zámerom národného projektu, ktorý zatiaľ ešte nebol schválený (aktualizácia: ku dňu 31.7.2020 bol zámer schválený), je nákup 50 nových trolejbusov na rozšírenie vozidlového parku DPB. V tomto projekte sa DPB uchádza o príspevok na nákup 16 veľkokapacitných 24-metrových trolejbusov s prídavným batériovým pohonom pre krátkodobú jazdu mimo napájania z trolejového vedenia, 11 hybridných sólo trolejbusov s prídavným batériovým pohonom s dojadzom aspoň 6 km mimo trolejového vedenia a 23 kĺbových (18-metrových) hybridných batériových trolejbusov s dojadzom minimálne 7,6 km mimo trolejového vedenia.

Veľkokapacitné dvojkĺbové trolejbusy plánuje DPB nasadiť na najvyťaženejšiu trolejbusovú linku 201 z Hlavnej stanice na Dolné hony. Hybridnými trolejbusmi by chcel DPB nahradiť viaceré autobusové linky, ktorých trasa z veľkej časti vedie pod trolejovým vedením. V zámere sa spomína napríklad linka 61 premávajúca medzi Hlavnou stanicou a Letiskom a zlúčenie linky 41 s trolejbusovou linkou 203.

Hybridné trolejbusy majú byť využívané aj na linke 210, kde sa predpokladá zatrolejovanie úseku Autobusová stanica - Nové SND, pričom by ďalej mohli trolejbusy mimo trolejového vedenia premávať až do terminálu pod Mostom SNP. V pláne je aj predĺženie trolejbusovej linky 209 z Trenčianskej ulice k novej panelákovej výstavbe na Hraničnej a Mlynských nivách.

Odhahované náklady na nákup 50 nových trolejbusov sú vo výške 41 mil. €.

Navrhované nasadenie dvojkĺbových a hybridných trolejbusov. Zdroj: Zámer projektu Trolejbusy pre Bratislavu

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Inak škoda že sa neplánuje kúpiť radšej 45-50 metrové električky, na Račiansku a po dokončení aj Petržalskú radiálu by sa určite hodili.
Tak tá nová 203 bude riadna vyhliadková jazda.
Reakcia na: N/A #1:
Vraj sa uvažuje nad možnou opciou na dodatočné predĺženie tých nových električiek o dva články, keď na to bude uspôsobená infraštruktúra, napájanie z meniarní a vymyslí sa pre to vhodná linka, keďže 5ka už asi nie je na programe dňa. 🙂
Reakcia na: Osky #3:
"Uspôsobená infraštruktúra, napájanie z meniarní" pre dvojkĺbové trolejbusy je?
Prekvapuje ma zámer nasadiť parciálne trolejbusy na linku 61, keď sa teraz špeciálne pre linku 61 nakúpili nové autobusy, ktoré sa svojim špecifickým vyhotovením na iné linky moc hodiť nebudú.
Reakcia na: Trammat #5:
Hneď z fleku by sa hodili na 32 či 93.
Reakcia na: Osky #3:
Trojka je vhodná viac než dosť... na oboch koncoch (bude) treba v špičkách silnejší ako systémový interval. L5 síce bola najdlhšia, ale z/do Dúbravky toho zas toľko nevozila.
Mňa by zaujímalo, ak na 201, 203, 209 a 210 nasadia nové trolejbusy, kam pôjdu tie súčasné, ktoré ešte nemajú za sebou ani polovicu (pri deklarovanej 25-ročnej ledva tretinu) životnosti.
Namiesto dobudovanie trolejových úsekov budú nakupovať hybridné trolejbusy.
Keď na toto prostriedky sú, tak prečo zarezali tender na autobusy ?
Reakcia na: Valec #8:
Mne napadlo posilnenie intervalu celkovo na trolejbusových linkách. Síce by vznikol zrejme až moc luxusný interval, ale iné riešenie mi veľmi nenapadá.
Keď pôjde 61 cez Trnávku, vie sa ktorá linka pôjde namiesto nej cez Ivánsku cestu, alebo sa posilní 39?
Zvláštne je podľa mňa to, že sa neplánuje zatrolejovanie 210 až po Most SNP, veď to nie už je až taká dlhá trasa, chápem však, že problémom by mohli byť kríženia, ktorých by tam bolo až cca 8 namiesto 2.
Na 209 sa podľa tohto nasadia parciály, čiže sa už nebudú ťahať troleje až na Hraničnú? Čo bude v prípade predĺženia 209 s predĺžením 66?
Predpokladám, že tie dvojkĺbové trolejbusy budú asi odstavené na Hroboňke (keďže pôjdu na 201), to sa tam zmestia? Nebudú sa musieť preradiť niektoré kĺbáky?
Reakcia na: Trammat #10:
Tak si zober uz len keby spojili 32 a 204 (podla mna blby napad kvoli zapcham) tak by si potreboval viac vozidiel.

Na 204 mas 6 vozidiel pri 15 minutovom intervale a 10 vozidiel na 32 (hlavne kvoli rannej spicke).

Ak by si chcel udrzat celodenny interval aspon 10 minut, tak by si potreboval minimalne 10-11 vozidiel + spickove + ZV + extra ak by si chcel pokryt pripadne meskania v zapchach. To iste aj predlzena 203 a ak sa kupia parciale, tak predpokladam, ze Degese pojdu prve prec kvoli problemom a nizkej kapacite.
Reakcia na: Valec #8:
No, cez pracovné dni už pre ne zostane len 205 (po otvorení Mlynských nív), možno 208 (ak ju dovtedy nezrušia úplne) a 211 - čo nám dáva 7 (príp. 8 ) potrebných trolejbusov z 35 (20%). 😃 Cez víkendy je tam pre ne 204, 205, 207, (208) a 211, čo je spolu 16 (resp. 17) poradí, čiže 45% zo všetkých trolejbusov. Podľa tohto nebude ani jeden deň v týždni, kedy budeme potrebovať viac, ako polovicu sól, ktoré máme, nedali by sa potom niekde odpredať?
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
A nebolo by lepsie, ako odpredavat vozy, zacat staviat viac trolejbusovych trati, ked sa chceme hrat na ekologiu? 🙂
Reakcia na: MatejBA #14:
Aj tak ale neviem, kde by sa dala postaviť taká trať, aby tam boli potrebné sóla.
EDIT: Teraz mi napadla Drotárska cesta, ale to je snáď jediná taká trať.
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
Myslím, že Prešov akékoľvek secondhandy ocení 😃
Ale vážne, objem nakúpených trolosorov rátal s rozširovaním siete (Mlynská dolina, Lamač príp. Ovsište), takže ak sa sieť rozšíri len parciálmi, logicky vznikne nadbytok. Mlynská by ale mala byť na stole a snáď aj niečo ďalšie rozbehnú.
Reakcia na: Viko #16:
Kam bola plánovaná trať v Mlynskej doline, na CSÚ? A nechceli do Lamača po novej trati viesť 63?
Reakcia na: Viko #16:
Ako mohol "objem" rátať s rozšírením siete, keď nestačil ani na obnovu vozoparku tej vtedajšej? Určite aspoň 50 nových trolejbusov ešte treba kúpiť, aby konečne mohli ísť tie staré odpočívať...
Reakcia na: Maremi #9:
Prečítaj si ešte raz nadpis a prvú vetu článku a odpoveď si práve našiel - na nákup autobusov nám nedá nikto ani cent...
Reakcia na: Peter6607 #18:
Pripúšťam, že mám z tepla fatamorgány, ale ja v Bratislave vidím jazdiť len 2x 14Tr a 2x 15Tr ktoré sa držia len ako šotodogma. Akých 50ks starín tu treba obmeniť? 😃
Reakcia na: Viko #20:
Peter6607 mal určite na mysli 25Tr, tie sem nemali nikdy ani doraziť a nie do nich ustavične liať prachy 😠
Reakcia na: trolejbus6207 #21:
Tých je ale iba 6 a nie 50. 😃
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Ja by som povedal, že logická vozovňa pre väčšinu výpravy 201 je Trnávka.
Reakcia na: Viko #16:
Myslím, že práve secondhandové TROLEJBUSY je to, čo Prešov nepotrebuje.
Reakcia na: Maremi #9:
Asi preto, že na autobusy dotácie ťažko budú.
Reakcia na: Urbanway 2423 #17:
Mlynská dolina sa už mala podľa dávnejšieho harmonogramu pomaly začať projektovať (neviem v akom aktuálnom stave je) a ma ísť čisto len o zatrolejovanie linky 32. Preto už aj pri terajšej modernizácii sa už s tým ráta a od Molecovej až po Lafranconi dávajú na to plánované stĺpy (aby mohli byť použité aj ako trakčné stĺpy pre električky ako aj trolejbusy).
Reakcia na: Urbanway 2423 #22:
To je pravda 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #15:
od Vojenskej nemocnice po Lesopark ? dokončiť úsek od Hraničnej na ulicu Mlynské nivy ? prepojenie Koliby a Kramárov ?
Reakcia na: trolejbus6207 #19:
A ten predošlý tender nešiel tiež z eurofondov ? Odkiaľ by chcelo DPB zobrať +- 25 miliónov eur ?
Reakcia na: Maremi #29:
Nešiel. Peniaze na Otokary má dať magistrát a to je aj hlavným dôvodom, prečo celý nákup stojí.
Reakcia na: Maremi #29:
Dotačné podmienky v SR (na rozdiel od ČR) neumožňujú použitie únijných prostriedkov na nákup autobusov.

Peniaze by DPB, (resp. ako ramzi správne povedal magistrát) získal úverom 🙂
Koľko zostane vysokých električiek po spustení 2. etapy v Petržalke? Teraz je reálna šanca vymeniť všetky električky za nízkopodlažné keď EÚ rozdáva miliardy a štát ich nevie minúť. Investícia do kvalitnej mhd je dobrá investícia. Mesto by malo zalobovať u vlády a žiadať viac na električky.
Reakcia na: Viko #20:
Samozrejme som to myslel obrazne, ale určite si porozumel s ohľadom na tvoju prvú vetu.
Reakcia na: Jajboli #32:
ono by to chcelo aj pridat nejake elektricky (a stare rovno nevyradovat a nelikvidovat) - pretoze v sucasnosti pri tom pocte vozov ktore ma podnik k dispozicii nemas velmi ako riesit navysenie vykonov... a ze sucasny interval v nekrizovom rezime na niektorych radialach nestaci sa uz snad vie a pokial mesto mysli svoju snahu o vytlacanie aut a snahu o vacsi podiel verejnej dopravy na dopravnych vykonoch, tak potrebuje dakam tych potencialnych novych cestujucich aj napchat....
Reakcia na: si #34:
Myslim ze vytlacanie aut a snaha o vacsi podiel VHD su v Bratislave na niekolko rokov pase.
Reakcia na: 810zssk #35:
tak zatial som nezachytil ziadnu info o tom zeby chceli oneskorit zrovna zavadzanie parkovacej politiky, ci to naozaj je myslene cisto len tak ze potrebuju viac podojit ludi (ci uz s trvalym pobytom alebo bez) ?
Reakcia na: Osky #3:
Ale predsa DPB už testoval súpravu troch T6A5 ktorá bola ekvivalentná 45 metrovým električkám a jediný problém bol že niektoré zastávky boli prikrátke, tak hádam predĺžiť zopár zastávok nebude problém. Keďže u nás sa na jednej riadiále kvôli križovatkám a pod. nedá zahustiť spoločný interval na menej ako 2 minúty, riešením je potom už len nasadiť dlhšie električky. Na novú trať do Petržalky a na račiansku radiálu sa budú takéto električky poriadne hodiť. A zhodou okolností na to netreba vymýšľať linku, pretože už ju máme - je to trojka 😃
Reakcia na: gejza #28:
S prepojením Koliby a Kramárov bol nejaký problém, takže sa to takmer určite realizovať nebude. O trati do lesoparku som nikdy nepočul, že by ju vôbec niekto navrhoval a myslím si, že tam sú elektrobusy lepšie riešenie, lebo troleje by tam mali podľa mňa rušivý vplyv. Jediná reálna mi príde tá Hraničná s predĺžením 209, vďaka čomu by bolo (aspoň cez víkendy) potrebných až cca 22 sól. Cez týždeň by to však stále bolo iba cca 17 poradí. Celkovo mi v poslednej dobe prídu klasické 12-metrové sóla (nemyslím midibusy, ktoré sú niekde neyhnutné z hľadiska prejazdného profilu) menej a menej využiteľné, keďže sa už nerobia linky ,,od všadiaľ všade," ale skôr sa vsádza na linky z dobrými intervalmi a prestupnými väzbami.
Reakcia na: S499.1023 #23:
Ako by si ich ale dostal na Čiližskú, neboli by potom príliš dlhé výjazdové trasy? (dalo by sa to asi vyriešiť napr. ľavím odbočením k Trhovisku na Saléziánoch za pomoci toho krátkodobého batériového pohonu)
Reakcia na: Urbanway 2423 #39:
Mame 50 sol (35 klasik a 15 degesov).


205 po dokonceni ASMN zhltne 5-6 vozov
209 po predlzeni a miernom posilneni 10 (kedze planuju plne zatrolejovat aj zvysok trasy tak parcial netreba)
210 potrebujes po predlzeni k Eurovei 5 vozidiel (ak teda nepredlzia az pod most SNP - potom otazka ci budu parcialne tbusy alebo potiahnu draty)
211 mas 2 vozy
203 by pravdepodobne ostali sola, s predlzenim by si tam potreboval predpokladam 9-10 vozidiel

To mas odhadovanu vypravu 31-33 sol, co mas akurat plny stav klasik. Aj keby som sa sekol a bolo treba do 30, tak 5-10 vozidiel v zalohe je akurat-len tak tak pre pripady ZV, poruch, havarii, servisov (pri ich kvalite...). Plus urcite ostane aj 208, cize aj tam moze ist par vozov (ked sa napriklad da trasa Sulekova - Nuppu/Hranicna).

15 Degesov zas bude urcite na striedacku jazdit s parcialmi, ako zaloha alebo budu ako prve vyradene pre problemy s motormi.

Cize len tak ich vyradit nemozes 🙂
Reakcia na: MatejBA #41:
Ja som myslel práve to, že na niektorých linkách nebudú potrebné normálne sóla, ale parciály/degeše a tým pádom by mohol byť veľký prebytok normálných sól a nedostatok parciálov (preto som rátal len 35 normálnych tbusov a nie degeše). 🙂
EDIT: Ja som počítal s tým, že na 203, 209 a 210 budú krátke parciály, tým pádom by zostali normálne sóla len na 205, 208 a 211, ktoré nezhltnú veľmi veľa vozov. Ak by ale čo i len jedna linka bola zatrolejovaná, tak vtedy by už bol dopyt aj po normálnych sólach. Ak má ale byť 209 zatrolejovaná, tak beriem späť, nevedel som sa k tomu nikde dopátrať. 🙂
Reakcia na: FFF13 #38:
Zastávky neboli jediným problémom.
Reakcia na: color #43:
Aké boli ďalšie?
Reakcia na: Viko #20:
A na nových trolejbusových tratiach bude jazdiť čo? Autobusy? A električky to isté, veď sa to nakoniec v článku aj spomína.
Reakcia na: Kobenhavn #45:
Veď čítaj pozorne, bavili sme sa o obmene a nie o rozširovaní vozoparku.
Nejako nam tu vypadla potencialna klbova parcialova 205 na letisko. Tam by mali by ist skor podla mna parcialy a nie na 61 ktora dostane batozinove vozidla. Nebude aj na HS problem s 4 linkami na 2 stopy trol.vedenia ? Mozno sa prida este aj L32 co uz by bol problem skoordinovat 5 liniek.
Reakcia na: Urbanway 2423 #40:
Ak by mali lepsiu baterku mozu prist aj mimo trol.vedenia z Trnavky odbocia do Tomasikovej a napoja sa na Gagarinke. 🙂
Reakcia na: Jak44 #31:
Jasné, už chápem. Tak to je ale veľká chyba, prečo si na seba šijeme bič 😞
Reakcia na: Jak44 #31:
To nie je pravda. Okrem OPII, určeného pre dráhové vozidlá, predsa existuje aj IROP, kde sa za ekologický pohon považuje aj Euro6 diesel... Problém je skôr v tom, že Bratislavský kraj ako najviac rozvinutý región na viacero výziev nemá nárok.
Reakcia na: Urbanway 2423 #40:
Jazdilo sa na Saleziánoch doprava (preloženie zberačov, zbiehacia výhybka na Miletičovej bola) a otočkou na Jelaćićovej.
Mna napriklad zaujalo to, ze nizkopodlaznost sa spomina len pri obojsmernych elektrickach. Neviem, ci sa da pausalne predpokladat, ze aj tie ostatne vozidla maju byt nizkopodlazne, ale ked uz, mohlo to tam byt uvedene.
Reakcia na: S499.1023 #51:
Tak oproti výjazdu z Hroboňovej mi to stále príde trochu zložité (a ani by to takmer vôbec neskrátilo výjazdovú trasu, obidve rátam že by končili až pri Saleziánoch), tak ale to je len môj názor. Jedinou výhodou by snáď bola väčšia vozovňa na Trnávke.
Reakcia na: S499.1023 #23:
Po vybudovaní chýbajúcej odbočky od SAV na Hlavnú stanicu ani veľmi nie.
61ka bude mať tým pádom zmenenú trasu ako vidím, čo by mohlo znamenať to, že presmeruje sa 63ka spodom cez Ivánsku alebo?
Reakcia na: lostrail #52:
Nízkopodlažnosť je spomenutá aj pri jednosmerných, no toto sa naozaj dá vnímať ako samozrejmosť (s výnimkou ukrajinského Tatra-Jug už ani nikto vysokopodlažné električky nevyrába). Okrem toho, EÚ by asi finančne neprispela na projekt, ktorý by bol v rozpore s jej vlastnými princípmi (nariadenie 1371).
Reakcia na: Peter6607 #4:
Tých problémov na trase 201 bude viacero: viaceré zastávky bude potrebné prebudovať, pretože sa tam buď dvojkĺbak nezmestí, prípadne sa už zaňho nezmestí ďalší kĺbak, čo by napríklad na Račku bol celkom dosť problém. Okrem toho bude potrebné vyriešiť aj problém s výstupišťom na Hlavnej stanici, ktoré je v ľavotočivom oblúku a nie je možné pristaviť voz k nástupnej hrane (hrozí úraz pri vystupovaní) a pri existujúcom intervale a nutnosti prekladu s 202 je z priestorových dôvodov vylúčené, aby sa tam stretli dva vozy za sebou.
Reakcia na: Osky #3:
Linka 5 vôbec nebola najvyťaženejšia linka, to je iba spomienková nostalgia, pretože najvyťaženejšia linka bola linka 4.
Reakcia na: Petto #47:
A tam sú intenzity na to, aby tam bol kĺb? Pretože mne sa to nezdá.
Reakcia na: Solider #59:
To je uz na polemiku ci klby ano ci nie (len sola), ale parcialy na letisko by sa tam hodili tiez. A konecne bude aj spojnica Nivy - letisko.
Otazne potom kde nasadit stare sola 30Tr - 50ks spolu s APU.
208 - 5ks (povodna trasa Sulekova - Mliekarenska)
211 - 2-3ks
209 - 5ks ( spoje Nusch-Mliekarenska) , 6-7 ks by boli parcialy (NOU-NUPPU)
možno ešte L33, ak bude sucasne existovat s L32 klb.tbusom
Reakcia na: Solider #54:
Prvé spoje ráno potrebuješ z periférie do centra a večer naopak.
Reakcia na: S499.1023 #61:
O čo rýchlejšie je na trase linky 201 v smere na DH výjazd z Trnávky oproti výjazdu z Hrobonky? A samozrejme, potom posledné dojazdy by mali vynechať Trnavské a Račianske mýto? Alebo sa otočiť na stanici a ísť podstatne dlhšiu dojazdovú trasu na Trnávku, než na Hrobonku?
Reakcia na: Petto #60:
Nerozumiem. Veď nákupom nových tbusov sa nahradí len 5-6 ks sólo z linky 203 a 5 ks DG z linky 210. Tak sa všetky DG presunú buď na linku 208 alebo na vybrané predĺžené spoje linky 209. Aj tak si však myslím, že úsek Mliekarenská - Hraničná - Nuppu by sa aj s výhľadom do budúcnosti oplatilo zatrolejovať.
Reakcia na: Solider #63:
Úsek Mliekarenská - Hraničná - Nuppu aj má byť zatrolejovaný.
Reakcia na: Solider #57:
Možno by stálo za zváženie to, že by 201 končila na normálnom výstupišti autobusov a 41 by sa presunula na trolejbusové výstupište? V takomto prípade by sa však asi museli skrátiť prestávky na Hlavnej stanici na minimum.
Reakcia na: Petto #60:
Potom by však bolo logickejšie viesť 61 s parciálmi po Ivánskej ceste (ak by teda takú dlhú cestu vydržali)
Reakcia na: Solider #63:
Kadiaľ sa plánuje vedenie linky 208 po skončení všetkých možných výluk a dostavaní úseku k NUPPU?
Preco zase take kratke eleltricky?
... Tretím projektom ... je nákup 10 obojsmerných nízkopodlažných veľkokapacitných električiek. DPB uvádza medzi dôvodmi ... alebo spoje do Petržalky po Jungmannovu.


Ta Petrzalka je trochu krivy argument. V case dodania elektriciek by uz totiz mala byt dobudovana komplet petrzalska elekricka. Alebo zeby uz mal niekto ine informacie ? 🤔
Reakcia na: jozin #69:
Na Jugmannovej ale nebude predsa plnohodnotné obratisko, takže pokiaľ tam budú chcieť viesť vložené/posilové skrátené spoje, bude treba obojsmerné vozy....
Reakcia na: ceres #70:
Bude ale po Jungmannovu taký veľký dopyt, aby tam chodili vložené spoje?
Reakcia na: Urbanway 2423 #67:
Asi v trase Šulekovazm-Hodžko-Kollárko-29.8.-ASMN-Košická-Miletičova-Ružova dolina a ďalej ako 209
Reakcia na: Ma178rek #72:
Cez 29.8. bude vedená 212 po skončení výluk. Tá 208 teraz nepremáva do Ružovej doliny preto, lebo z 90% kopíruje 202/212. Skôr by bol lepší návrat do pôvodnej trasy Šulekova - Hodžovo - Americké - Svätoplukova - Prievozská - Ružová dolina - pokračovanie k NUPPU.
Reakcia na: Urbanway 2423 #71:
Rozumnejšie by bolo obracať ich až pri Technopole, ale keďže sa úpravy projektu radšej zamerali na vyhadzovanie mimoúrovňových riešení, tak nezostáva než pracovať s tým, čo máme.
Reakcia na: Viko #74:
Technopol od Janíkovho dvora zas nie je až tak ďaleko, aby to malo nejakú zmysluplnú úsporu.
Ak sa na Jungmannovu bude navážať celé Ovsište, časť Hájov a Dvorov, tak tam môže byť celkom zásadný zlom v dopyte.
Reakcia na: Valec #75:
A budú sa stíhať obraty? Ak na trati ostane jediná koľajová spojka nejakých 50 metrov pred zast. Chorvátske rameno, tak vzhľadom na predpokladaný interval na radiále sa kľudne môže opakovať situácia z Mosta SNP z leta 2016, kedy L1 a L4 museli bežne čakať kým sa L6 manipulačne presunie na druhú koľaj.
Reakcia na: Valec #75:
Lenže časť Hájov a Dvorov bude v dotyku s elinou už v novej polohe Jungmannovej pri ramene, nebude sa navážať k existujúcim koľajovým spojkám. Neviem si predstaviť, ako nasmerovať ľudí prestupovať do skrátených spojov pri TPD.
Hlavne že na základe pocitov zrušili obratisko Jungmannova 🙄, osobne by som navrhol prvý rok, rok aj pol neriešiť skrátené spoje ale cez APC vyhodnotiť dopyt a na základe toho naprojektovať úvrať - ale správne poznamenané pre interval ako tretiu koľaj ale myslím si že skôr v mieste zástavky Chorvátske rameno, resp. Gessayova.
Reakcia na: Kotlár #78:
Hoci uz bol pripraveny a vyvalcovany teren pod obratiskove kolajnice (ved uz od 2020 predsa jazdime do Janikovho dvora), ale klukaty chodnik okolo obratiska nechali - holt, take typicke komplexne riesenie...
Ale aspon pri dodatocnom dorabani obratiska uz nemusia presuvat chodnik. 🙂
Reakcia na: N/A #64:
Da sa niekde pozriet aj presna planovana trasa?
Reakcia na: GHZ6621 #73:
hej už som si pozrel staré linkové vedenie 🙂 ale tak to kľudne môže ísť na 212 v trase terajšej a 208 spodkom, ale neviem aký veľký dopyt to generuje
Reakcia na: N/A #76:
Či budú stíhať neviem, snáď to niekto posúdil keď s takým riešením uvažuje.
Ak by to bolo na mne, tak by som navrhol jedno nástupište obojstranné a na jeho "odvrátenej strane" odstavnú koľaj. Takže počas celého obratu by mohli ľudia vy/nastupovať.
EIDT: A nebolo by treba ani súčasné výhybky meniť (ak by teda jednu spojku nechceli odtiaľ vyhodiť), len by jednu ďalšiu doplnili.
Reakcia na: N/A #56:
Myslel som si, len ked pri tlacovych spravach magoriatu v poslednych rokoch clovek raz nevie...
Reakcia na: Viko #77:
Tak napr. severná časť Dvorov IV to bude mať stále lepšie z Bosákovej. Rovnako tak Dvory I a III (časť z okolia Daňového úradu) a všetky oblasti po trase linky 99 medzi Kopčanmi a Ovsišťom bude najvýhodnejšie zvážať na prestupnú zastávku Bosákova.

Áno, mať možnosť obratu cca v strede radiály má význam, ale otázne je, či taký, aby tie ušetrené 2 km v jednom smere pri niekoľkých špičkových spojoch priniesli zmysluplnú úsporu.

Petržalka bude potrebovať minimálne taký interval, aký je na Račianskej po Vinohrady. Pri takom sa obraty ani robiť veľmi nebudú dať a ak by, tak možno s nejakou doplnkovou linkou typu posilová L6.
Reakcia na: Valec #84:
Tak ak pre nic ine, tak aspon pre MU aby neostala odstavena cela trat od centra po Janikov dvor.

To sa potom rovnako mozes pytat, naco stavaju odstavnu kolaj pri Molecovej, ked o 2km dalej mas obratisko 🙂
Reakcia na: MatejBA #85:
O vhodnosti budovania koľajových spojok som na tomto fóre už niekoľkokrát písal. Aj tie ale majú na riešenie prípadov MU len minimálny (skôr žiadny) vplyv.