V Ivanke pri Dunaji pribudlo P+R parkovisko

Železnice Slovenskej republiky pokračujú v zlepšovaní infraštruktúry pre cestujúcich v Bratislavskom kraji.

Na začiatku letných prázdnin bola slávnostne ukončená výstavba nového záchytného parkoviska pri železničnej zastávke v Ivanke pri Dunaji. Nové parkovisko typu P+R sa nachádza v tesnom susedstve železničnej zastávky na Nádražnej ulici. Pozostáva z dvoch častí a jeho celková kapacita je 158 miest pre osobné vozidlá a parkovanie na ňom je bezplatné. Parkovisko je oplotené a je vybavené osvetlením a kamerovým dohľadom.

"Prístup z parkoviska ku nástupištiam je riešený dvomi spôsobmi, a to v podobe prístupového chodníka, ktorý okrem iného slúži aj ako bezbariérový prístup k železničnému nástupisku pre imobilných cestujúcich a krytým schodiskom. Pre lepšiu informovanosť cestujúcej verejnosti sú k dispozícii 4 informačné tabule, ktoré zobrazujú odchody vlakov a sú situované smerom k obom stranám parkovísk alebo umiestnené priamo nástupištiach" uviedla hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Ria Feik Achbergerová.

Súčasťou nového parkoviska je aj krytý prístrešok pre bicykle s kapacitou 80 bicyklov, kde si môžu cestujúci bezplatne zaparkovať a uzamknúť svoj ekologický dopravný prostriedok na neobmedzený čas. Prístrešok je taktiež chránený kamerovým systémom.

Výstavba parkoviska prebiehala od jesene 2019 a na jeho výstavbu prispela EÚ prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra príspevkom 1,7 mil. €. Investorom výstavby boli Železnice Slovenskej republiky a stavbu realizovala spoločnosť Metrostav. V budúcnosti je výstavba nových záchytných parkovísk pri železnici plánovaná aj v Zohore a Nových Košariskách.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vyzerá to dobre ,otázne je kolko ludí to presvedčí...ono zasa ani trafiť sa tak aby rovno chytil vlak a nečakal na neho dlho neni také jednoduché keďže kolóny vedia byť už od Senca...a ochota ludí zostať v tom aute (ideál po 1KS) a presúvať sa za cenu 156x vymáčknutia spojky je dakedy až neuveritelná 😬
Reakcia na: NOKS #1:
Bude to plne, ver tomu, a po stanicu od obce uz nezvyknu byt kolony, odkedy si vodici vsimli, ze frekvencia zatvarania zavor je vyssia po zavedeni S65. Od decembra budu zastavovat aj REX vlaky, takze v rannej spicke v priemere bude interval dvanast minutovy.
Reakcia na: NOKS #1:
Senčania chodia na vlak do Senca. Bernolákovčania chodia na vlak do Bernolákova. Sem pôjdu ľudia z Ivanky , Zálesia, možno malá časť z Malinova a po Triblavinskej, ak tam nie je niekde nejaký zákaz, nejakí ľudia z Grobov a Čiernej Vody.
Bol som tam pred pár dňami, vyzerá to dobre, ale nechápem, prečo sa v minulosti projektovali žel. zastávky s nástupišťami prerušenými cestou. Naposledy keď som tam aj s bicyklom čakal na vlak, prišiel síce nízkopodlažný, ale bicyklové dvere zastali práve tam, kde nebolo nástupište, ale cesta. Takže namiesto nízkopodlažnosti som musel prekonať cca 70 cm schod. Napriek tomu, že krátky poschoďák by sa v pohode zmestil buď pred cestu alebo za cestu. Otrasné. Pevne verím, že dnešné predpisy by už nedovolili vybudovať takú zastávku a že aj Ivanka a podobné sa dočkajú rekonštrukcie.
Reakcia na: johnnyjanko #4:
Od BA po Sturovo su okrem Topolnice vsetky zastavky takto stavane, lebo takto to bolo historicky dane, tie nastupiska su cca. patdesiat rokov stare, ale aj predtym boli takto postavene. No ale aj v staniciach je problem, lebo tam su zas niekolkokrat po x metroch znizene nastupistia pri prechodoch, napr. v Senci podlaha laku na tychto miestnach siaha priemernemu cloveku po kolena.