Projektant sa pri návrhu riešenia na elimináciu nízkofrekvenčného hluku inšpiroval v susednej Viedni.
V týchto dňoch sa na stavbe Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály začína budovať nový koľajový zvršok v úseku medzi tunelom a Jurigovým námestím. V celej dĺžke bude nový zvršok opäť typu pevná jazdná dráha, pričom časť bude pokrytá vegetačným krytom (rozchodníkom) a časť bude s betónovým povrchom. Tento typ zvršku bol použitý aj v úsekoch Jurigovo nám. - Kútiky a Harmincova - Hanulova. Keďže sa však po sprevádzkovaní prvej etapy zmodernizovanej trate v Karlovej Vsi objavil rušivý nízkofrekvenčný (ľudovo dunivý) hluk pri prejazde električiek, hľadalo sa riešenie, ako tomuto problému predísť v poslednom modernizovanom úseku medzi tunelom a Jurigovým námestím.
Doteraz sa pevná jazdná dráha budovala tak, že na uvalcovanú vrstvu štrkového lôžka sa položila v celej šírke trate vrstva drenážneho betónu, na ktorú sa taktiež v celej šírke uložili antivibračné rohože. Následne bola pre každú koľaj samostatne zrealizovaná železobetónová nosná doska a nakoniec bol zriadený zelený, alebo betónový kryt trate. Pôvodná konštrukcia koľajového spodku a zvršku je zrejmá napríklad na tejto fotografii.
Magistrát sme požiadali o priblíženie nového riešenia, ktoré by malo zabezpečiť odstránenie spomínaného nízkofrekvenčného hluku. "Skrátili sa dosky pevnej jazdnej dráhy z 24 m na 6 m a antivibračná rohož sa premiestnila pod drenážny betón, ktorý sa rozdelil na 2 samostatné celky. Každá koľaj tak bude fungovať samostatne. Tým, že meníme akustické vlastnosti dráhy, už by sa nemal objaviť nízkofrekvenčný hluk ako v Karlovej Vsi," priblížila nové riešenie hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Katarína Rajčanová. Nový spôsob konštrukcie (s výnimkou skrátenej dĺžky nosných dosiek) je možné vidieť na tomto zábere a porovnanie pôvodného a nového uloženia antivibračných rohoží.
Na otázku, či je takéto riešenie niekde v praxi overené, hovorkyňa hlavného mesta odpovedala, že projektant navrhol toto riešenie na základe konštrukcií električkových tratí, ktoré sa používajú v hlavnom meste Rakúska. Či sa toto riešenie osvedčí aj v Bratislave, sa dozvieme najskôr v septembri po spustení električkovej dopravy do Karlovej Vsi.
Doteraz však nie je jasné, či a ako sa odstráni problém s dunivým hlukom v úseku medzi Jurigovým námestím a Kútikmi. Podľa doterajších vyjadrení zhotoviteľ a projektant stále hľadajú riešenie. Medzitým zhotoviteľ začal realizovať aj vrchný zelený kryt v úseku medzi Jurigovým nám. a zastávkou Nad lúčkami, kde nestihol byť zrealizovaný v minulom roku. V miestach, kde doteraz chýbala podkladová vrstva pre rozchodník, sa opäť použil riečny štrk (okruhliaky) namiesto naprojektovanej štrkodrvy. Zaujímali sme sa tiež preto, či už mesto preverilo vhodnosť tohto materiálu (magistrát nás o preverovaní informoval už začiatkom novembra 2019) a či mesto vyvodí voči zhotoviteľovi sankcie za túto zmenu. "Uvedený materiál (okruhliaky) má vyššiu priepustnosť ako pôvodný materiál. Sankcie nie je možné uplatniť, avšak v prípade, že sa preukáže nevhodnosť tohto materiálu, bude na náklady zhotoviteľa vymenený," uviedla hovorkyňa magistrátu Bratislavy.
Doplnené: Od 17. júna prebieha na úseku od Jurigovho nám. po Kútiky oprava vlnitých zvarov koľajníc, ktoré boli taktiež zdrojom hluku pri prejazde električiek. Brúsenie prebieha opäť ručným spôsobom za pomoci benzínovej brúsky.