Bude trolejbus Škoda 21 Tr opäť jazdiť v bežnej premávke?
Bratislavský dopravný podnik v minulom roku počas osláv trolejbusového výročia prezentoval po desiatich rokoch opravený nízkopodlažný trolejbus Škoda 21 Tr #6401. Bratislavčania sa ním mohli vtedy previezť iba na príležitostnej jazde v novembri, keďže o jeho budúcom využití (či už v bežnej premávke, alebo ako výcvikové vozidlo) nebolo definitívne rozhodnuté. Ako sme sa dozvedeli z DPB, situácia sa dodnes nezmenila. "O budúcom premávaní vozidla 6401 na bežných linkách DPB sa v súčasnosti rozhoduje", poinformoval nás Matej Michlík z oboru komunikácie DPB. Trolejbus však napriek tomu dňa 19. mája 2020 absolvoval službu na linke 203.
Vo februári 2019 sa do prevádzky po dlhoročnom odstavení a následnej rekonštrukcii zaradila súprava električiek T3AS+T3Mod #7303+7304. Dopravný podnik investoval nemalé finančné prostriedky aj do sprevádzkovania týchto električiek známych svojou poruchovosťou. Pri prevádzke súpravy sa však opäť vyskytli technické problémy a tak od apríla 2019 sú električky opäť nevyužívané. Súpravu však zrejme v premávke opäť uvidíme. "Pri tejto električkovej súprave chce DPB čo najskôr vyriešiť existujúce technické problémy, ktoré bránia jej zaradeniu do premávky s cestujúcimi," priblížil ďalšie plány DPB s týmito električkami Matej Michlík.
V uplynulých dňoch sa po dlhšom čase do premávky vrátila súprava električiek T6A5 #7921+7922, ktorá ako ďalšia v poradí dostala nové statické meniče Cegelec namiesto pôvodných meničov ČKD.
Dopravný podnik v roku 2019 zakúpil 11 jazdených nízkopodlažných kĺbových autobusov MAN a Solaris. Od polovice marca, až na dve výnimky, sa tieto autobusy v premávke neobjavili. Naopak, takmer 30-ročné vysokopodlažné kĺbové Karosy jazdia každý pracovný deň. Dôvod tohto stavu opäť priblížil Matej Michlík z DPB: "S príchodom bezpečnostných a hygienických opatrení v súvislosti s COVID-19 boli tieto vozidlá odstavené. Uvedené vozidlá majú totiž otvorenú kabínu vodiča a preto uprednostňujeme bezpečnosť našich zamestnancov i vypravovaním do premávky starších vozidiel, avšak s lepším oddelením kabíny vodiča od priestoru pre cestujúcich."
Oprava dlhodobo odstavených autobusov pokračuje a do premávky sa po 10 mesiacoch vrátil aj autobus SOR 18 NB City #1825. Po viac ako pol roku bola opravená aj Karosa B 741 CNG #2649.
Trammat