Vozidlové novinky

Bude trolejbus Škoda 21 Tr opäť jazdiť v bežnej premávke?

Bratislavský dopravný podnik v minulom roku počas osláv trolejbusového výročia prezentoval po desiatich rokoch opravený nízkopodlažný trolejbus Škoda 21 Tr #6401. Bratislavčania sa ním mohli vtedy previezť iba na príležitostnej jazde v novembri, keďže o jeho budúcom využití (či už v bežnej premávke, alebo ako výcvikové vozidlo) nebolo definitívne rozhodnuté. Ako sme sa dozvedeli z DPB, situácia sa dodnes nezmenila. "O budúcom premávaní vozidla 6401 na bežných linkách DPB sa v súčasnosti rozhoduje", poinformoval nás Matej Michlík z oboru komunikácie DPB. Trolejbus však napriek tomu dňa 19. mája 2020 absolvoval službu na linke 203.

Vo februári 2019 sa do prevádzky po dlhoročnom odstavení a následnej rekonštrukcii zaradila súprava električiek T3AS+T3Mod #7303+7304. Dopravný podnik investoval nemalé finančné prostriedky aj do sprevádzkovania týchto električiek známych svojou poruchovosťou. Pri prevádzke súpravy sa však opäť vyskytli technické problémy a tak od apríla 2019 sú električky opäť nevyužívané. Súpravu však zrejme v premávke opäť uvidíme. "Pri tejto električkovej súprave chce DPB čo najskôr vyriešiť existujúce technické problémy, ktoré bránia jej zaradeniu do premávky s cestujúcimi," priblížil ďalšie plány DPB s týmito električkami Matej Michlík.

V uplynulých dňoch sa po dlhšom čase do premávky vrátila súprava električiek T6A5 #7921+7922, ktorá ako ďalšia v poradí dostala nové statické meniče Cegelec namiesto pôvodných meničov ČKD.

Dopravný podnik v roku 2019 zakúpil 11 jazdených nízkopodlažných kĺbových autobusov MAN a Solaris. Od polovice marca, až na dve výnimky, sa tieto autobusy v premávke neobjavili. Naopak, takmer 30-ročné vysokopodlažné kĺbové Karosy jazdia každý pracovný deň. Dôvod tohto stavu opäť priblížil Matej Michlík z DPB: "S príchodom bezpečnostných a hygienických opatrení v súvislosti s COVID-19 boli tieto vozidlá odstavené. Uvedené vozidlá majú totiž otvorenú kabínu vodiča a preto uprednostňujeme bezpečnosť našich zamestnancov i vypravovaním do premávky starších vozidiel, avšak s lepším oddelením kabíny vodiča od priestoru pre cestujúcich."

Oprava dlhodobo odstavených autobusov pokračuje a do premávky sa po 10 mesiacoch vrátil aj autobus SOR 18 NB City #1825. Po viac ako pol roku bola opravená aj Karosa B 741 CNG #2649.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trammat #6:
V Košiciach bolo počas víkendovej korona-výpravy nariadené vypravovať staršie plynové Citelisy do 11 mimoriadnych služieb (aj keď bol dostatok novších naftových SOR) kvôli zmluve na odber plynu, keďže vo víkendovej výprave sa až na jednu výnimku plyňáky nevypravujú vôbec.
Či to vypravovanie plynových B741 napriek voľným novším vozidlám nemá náhodou podobné dôvody?
Reakcia na: Trammat #8:
Áno je ale tiež sme nastúpili zadnými a mali na háku
Reakcia na: FFF13 #7:
V Berline je skutočne nástup do autobusov len prednými dverami? Počas mojej návštevy (začiatok 2018) sa tam do autobusov nastupovalo všetkými dverami. Ale je možné, že som len natrafil na vodičov, ktorí to mali na háku.
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Tie Solarisy sú z Berlína a tam majú do autobusov nástup len prvými dverami čo až tak nevadí lebo nosným systémom MHD sú tam metro S-Bahn a električky. MANy sú z Klagenfurtu a tam neviem ako to mali/majú riešené ale zdá sa mi že tiež len prvými dverami
Vďaka za zaujímavé informácie, akurát by ma zaujímalo, prečo argumentujú u jazdeniek otvorenou kabínou keď autobus 4921, ktorý má otvorenú kabínu, takmer každý deň jazdí? Predpokladám, že s ním jazdia majitelia, ktorým to nevadí, tak pevne verím, že aj na juráku by sa našli vodiči, ktorí by si radšej vzali jazdenku s otvorenou kabínou ako karosu.
Zabudli ste sa spýtať na prebiehajúcu opravu 6266.
Má vôbec zmysel vypravovať tú 21Tr na normálne linky, lebo by sa podľa mňa skôr, či neskôr aj tak pokazila a opäť by ju bolo ťažké opraviť. A nie je bežných 12m trolejbusov dostatok?
Prečo majú vlastne v Nemecku, Rakúsku, ... otvorenú kabínu vodiča? Ešte na prímestkých linkách (kde sa predávajú lístky) sa to dá pochopiť (aj keď aj tam sa to dá vyriešiť, ako napríklad v Prahe na linkách do regiónu, prevádzkovaných DPP), ale na linkách bez predaja lístkov, mi to veľký zmysel nedáva.
To je super, že sa opravovalo 16 ročné vozidlo za nie málo peňazí, ktoré teraz stojí. Len škoda, že nie je primátor Nesrovnal, na toho sa mohli hádzať aj takéto prešľapy, nové vedenie je zakázané kritizovať 🙂