Sumár premávky počas vianočných sviatočných dní.
Štedrý deň (24. decembra)
- Denné linky budú jazdiť podľa cestovných poriadkov platných pre voľné dni. Ich premávka sa postupne ukončí po cca 17:30. Posledné odchody denných liniek nájdete v cestovných poriadkoch v stĺpci 24.12.
- Od 18:30 v smere z centra a od cca 18:55 v smere do centra dopravu zabezpečia nočné linky, ktoré budú až do 23:30 jazdiť každých 30 minút a od 23:30 podľa bežných cestovných poriadkov nočných liniek. Odchody nočných liniek nájdete v cestovných poriadkoch v stĺpci 24./25.12.
- Dopravu na podvečerné evanjelické Služby Božie zabezpečia linky dennej dopravy.
- Doprava na Polnočné Omše Rímskokatolíckej cirkvi bude zabezpečená nočnými linkami (cca 22:55 a 23:25 do centra, 01:30 z centra).
Prvý sviatok vianočný (25. decembra)
- Všetky linky budú premávať podľa cestovného poriadku platného pre voľné dni.
- Linka 801 bude premávať až od 6:46 zo ŽST Rusovce a 6:55 z Rajky.
- Linka 69 nebude premávať.
Druhý sviatok vianočný (26. decembra)
- Všetky linky budú premávať podľa cestovného poriadku platného pre voľné dni.
- Linka 69 nebude premávať.
Podrobné odchody všetkých liniek MHD vrátane prvých a posledných spojov nájdete aj v ich cestovných poriadkoch na stránkach imhd.sk. Na 24. decembra sú vytvorené samostatné stĺpce s odchodmi. Pri ceste odporúčame použiť aj Plánovač cesty.
Jadran
To len v DPB sa nedokážu spamätať z presvedčenia, že
1, ľudia v noci necestujú,
2, nemá kto robiť nočné,
takže vozy naviac do nočnej výpravy zo zásady nie (maximálne keď je nejaká akcia). Vďaka týmto pseudodôvodom stále funguje systém (až na malé úpravy), ktorý tu bol zavedený v roku 2007 a ktorý v mnohých aspektoch už dávno nedokáže vykryť súčasný dopyt.
K bodu prvému, dopyt po nočných spojoch v BA neustále rastie (pričom sa stále neriešia oblasti, ktoré nočnú obsluhu MHD nemajú vôbec).
K bodu druhému, na autobusových prevádzkach je cca posledný rok až nadstav ľudí, ktorí majú záujem pracovať len na nočné smeny, nie každý, komu by vyhovovali nočáky, sa dostane k takej službe. Lebo nemá k akej.
Potom ešte jedna obľúbená dogma: v noci nie je čo vypraviť, lebo vozy sa v noci opravujú.
K tomuto bodu sa snáď nemusím bližšie vyjadrovať - o tom, ako sa robí údržba v noci, svedčí každodenná poruchovosť vozov, obzvlášť tých, ktoré ráno nevyjdú na trať pre rôzne závady.