Dopravný podnik po Vianociach ruší linku 901 (od 28.12.2019)

Dopravu do Hainburgu zabezpečí v limitovanom rozsahu a za zvýšené cestovné Slovak Lines.

Ako sme už informovali, hlavné mesto a Dopravný podnik Bratislava sa rozhodli ukončiť prevádzku na komerčnej medzinárodnej linke 901 do rakúskeho Hainburgu z dôvodu nezáujmu dotknutých strán o jej financovanie. Posledným dňom premávky linky 901 bude 27. december 2019.

Od 28. decembra 2019 bude dopravu medzi Bratislavou a Hainburgom zabezpečovať dopravca Slovak Lines Express na linke 105801. Zverejnené informácie o premávke potvrdili očakávanú redukciu spojov i nárast ceny cestovného na tejto trase.

Autobusy linky 105801 budú premávať po trase Bratislava, autobusová stanica - Most SNP - Einsteinova - Wolfsthal - Hainburg an der Donau.

Obmedzenie rozsahu premávky

Od pondelka do soboty bude premávať medzi Bratislavou a Hainburgom len 11 párov spojov (oproti súčasným 16 párom) v neatraktívnom intervale 75 - 90 - 150 minút. V nedeľu a počas rakúskych sviatkov budú premávať len 4 páry spojov - ráno, naobed, popoludní a večer. Autobusy budú po novom premávať len do 20:15 z Bratislavy a do 20:50 z Hainburgu, čo je skrátenie dennej premávky o 3 hodiny.

Počas vybraných sviatkov (Nový rok a Vianočné sviatky) autobusy nebudú premávať vôbec. Doteraz linka 901 premávala 365 dní v roku.

Aktualizácia: Po kritike cestujúcej verejnosti sa Slovak Lines rozhodol zrušiť nedeľné obmedzenie premávky počas rakúskych sviatkov. Na Nový rok by mala byť nedeľná premávka. Cestovný poriadok však zatiaľ tieto zmeny neuvádza.

Nárast ceny cestovného

Jednosmerné obyčajné cestovné vzrastie pri kúpe u vodiča v autobuse zo súčasných 1,50 € na 2,50 €, polovičné cestovné pre deti 6 - 15 rokov a študentov 16 - 26 rokov zdražie z 0,75 € na 1,50 €. Deti do 6 rokov, ktoré doteraz cestovali zadarmo, budú taktiež platiť polovičné cestovné.

Po novom budú plné cestovné platiť aj seniori nad 60 rokov a držitelia preukazov ŤZP/ŤZP-S, ktorí doteraz cestovali za polovičné cestovné.

Pes sa bude prepravovať len v prípade, ak bude zatvorený v nejakej schránke a nebude ťažší ako 10 kg (vrátane schránky). Cena za prepravu psa bude 1 €. Doteraz sa zviera v malej schránke prepravovalo zadarmo, pes bez schránky za plné cestovné (s výnimkou vodiaceho psa). O prípadnej preprave batožiny na novej linke sa zverejnené informácie nezmieňujú.

Zľavu 30 centov dopravca ponúka cestujúcim, ktorí si cestovný lístok zakúpia cez internet, alebo jeho mobilnú aplikáciu. Tieto sa ale budú predávať len na konkrétny odchod, pri využití skoršieho spoja (najskôr o 2 hodiny) bude potrebné doplatiť rozdiel v cene vodičovi. Neskorší spoj nebude možné využiť vôbec.

Cena spiatočného lístka bude vo výške dvojnásobku jednosmerného lístka, pričom spiatočný lístok nebude možné zakúpiť u vodiča autobusu.

S linkou 901 sa ruší aj spiatočný zvýhodnený lístok, ktorý umožňoval cestovanie na linke 901 a vlakoch ÖBB do Petronell-Carnuntum a Fischamendu.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: birch #158:
Tak super, vyzerá, že linka sa uživí. Akurát ma jemne desí to veľké meškanie, ale asi sa to dalo čakať pri tom motaní sa na autobusku. Som rád, že si zrecenzoval novú "901ku", chystal som sa aj ja vyskúšať. 😊
Dokumentačne sa podelím o svoju skúsenosť z dnešnej cesty do Hainburgu (posledný deň školských prázdnin):

Autobus z Bratislavy do Hainburgu s odchodom 15:25 z Einsteinovej meškal 14 minút, spoj bol takmer plný, voľných bolo max. 5 sedadiel.

Autobus naspäť do Bratislavy s odchodom od Ungartor o 17:09 meškal 29 minút, na Ml. Nivy sa mu podarilo meškanie o dve minúty skrátiť. V autobuse bolo do 10 voľných miest. Časť cestujúcich vystúpila na Einsteinovej, väčšina pod mostom SNP (zastavili sme na zastávke L50/70 na nábreží), na Ml. Nivy išlo päť cestujúcich.

Lístky som si kupoval cez aplikáciu Slovak Lines (cena 2,20 Eur za jednu cestu) a zaujalo ma, že teraz s odstupom niekoľkých hodín vidím v histórii ciest nie plánovaný, ale reálny čas odchodu (tzn. 15:39 namiesto 15:25 a 17:39 namiesto 17:09 (minúta hore dole)).
PDF lístok, ktorý sa dá v aplikácii stiahnuť, obsahuje plánovaný čas a aj keď som na zastávke nastupoval do autobusu, aplikácia ešte ukazovala plánovaný čas, tzn. k aktualizácii dochádza asi až po ukončení jazdy.
Reakcia na: D555.3008 #155:
Včera to okolo obeda išlo pod most celkom slušne naplnené. Kto nemá auto sa musel prispôsobiť akt. ponuke.
Skôr si myslím , že ak to bude jazdiť plné je šanca na pridanie spojov.
Hmm, takže na komerčnú linku preradili vozidlo z prímestskej dopravy? To akože prečo nepoužíva vonkajšie ani vnútorné transparenty? Vpredu mal dnes položenú takú tabuľu (aspoň, že nie obyčajný papier).

A to čo za odbavovací systém to tam má? To je asi nejaká nová prenosná pokladnica, písmo na lístku slabo vytlačené / ťažko čitateľné... Je tam aj úplne maličký QR kód (DPH na cestovné do zahraničia ja 0 😵. Na rozdiel od pôvodnej 901-ky nestojí pri Auparku...
tri vozy a 12 vodičov na tuto linku ❓
Ak to takto bude dajte mi vediet okamžite sa prihlasim🙃
DPB to robil s dvoma a celkovo troma vodičmi / ostatni boli na zaskok len/❗

je to pravda zbytočna zachadzka na Ml.Nivy aspon v takychto nerealnych časoch na obrat /75 min./ v časoch zápch na nabreži a v okoli Ml.Niv.

a po 7,januari bude asi váčsia vyťaženost ,ale ak dosiahnu 1/2 cestujucich ako DP tak to bude zazrak
😇
Reakcia na: on-line #149:
Ako si sa dopočítal k potrebe 12 vodičov a troch vozov?
Reakcia na: on-line #148:
Na tento CP stačí 8 vodičov a pri veľmi dobrej konštelácií 7.
Reakcia na: on-line #148:
Tri vozy na den su moc. Klucom je vyhodit nezmyselnu zachadzku na ASMN. DPB vyjazdil hodinovy takt s jednym vozom, aj ked za cenu dvoch dier. Idealne riesenie by boli dva vozy, s tym ze by bol takt 60 minut bez dier, v spicke zahusteny na 30 (dopyt tam na to je, aj ked s kazdym dnom prevadzkovania tejto SADistickej parodie bude nenavratne klesat).
Reakcia na: on-line #148:
Načo 12 vodičov? Pokojne by tam mohla byť 1 ranná, 1 poobedná a 2 celodenné služby(krátky, dlhý týždeň)
Reakcia na: on-line #148:
CP OK. Ale ty musis velmi rad soferov 😃 .. Za kazdym 80minut prestavka na AS ? Zakonna prestavka staci ak maju free kazdych cca 20minut po kazdom kole. Tvoj CP vyjazdia s prehladom aj 4 soferi na 2 vozy. 1.poradie by malo odchody v neparnej hodine z AS (5-21), 2.poradie v parnej hodine (6-22).
Na tych 12 uz badam 5Minut ale netusim jak si to vyratal. 💀 💀 💀 No nie kazdemu ide matika 😆
Reakcia na: on-line #148:
Ospravedlnujem sa za preklepy v druhej strane pdf ale urcite sa chapeme ze tam mali byt 45 😃
plus nejazdit to jednym vozom ale rovno 3 neviem ako maju tie setry co im dosli primestske kam maju ist ale takto by sme to vedeli vyjazdit len ako som hovoril 12 vodicov 😉
Teraz ma ukamenujte ale 12 vodicov najst a je to vyjazditelne 😃
Take male scifi
Reakcia na: MatejBA #146:
Mňa OSOBNE by ani nenapadlo na Silvestra poobede niekam cestovať. Takže takýto spoj by v mojej predstave mohol byť obsadený ak tak nejakými Rakúšanmi, vracajúcimi sa domov.
Čím ale, upozorňujem výslovne, NECHCEM tvrdiť, že tento SAD-istický model je dobrý. Ten to zabíja definitívne.
Reakcia na: S499.1023 #144:
Vsak hovorim, ze to nie je moc reprezentativne, som si toho sam vedomy. 🙂

Ale zas v mnohych firmach/na uradoch pustali dnes ludi domov okolo 12. To chces povedat ale ze ANI JEDEN (inym slovom nula) cestujucich nevyuzil spoj, po ktorom nic 90 minut neslo?
Reakcia na: S499.1023 #144:
Mas pravdu ze dopyt je iny, ale to nevyhnutne neznamena ze nejak zasadne pada. Urcite je vacsi ako v bezny vikend (a v soboty SL jazdi totozny CP ako dnes). Ja som dnes isiel niekolkymi dost plnymi spojmi, ci uz MHD, alebo vlakmi (Metropolitan bola uplna zoo).

Urcite nebolo standardom mat v taketo dni 0.
Reakcia na: MatejBA #142:
Hej, Silvester popoludní je vyslovene referenčný deň.
Reakcia na: MatejBA #141:
Vsak kto by tym cestoval v takejto podobe...
Reakcia na: MatejBA #141:
Teda odchod bol 12:30, ja som ju videl trochu neskor na nadjazde ponad D1 pri Inchebe smer Rakusko 🙂
Viem, ze dnesok nie je moc reprezentativny ale videl som "901" do Hainburgu (12:30 ASMN) a bola totalne prazdna - ani jeden cestujuci - ak to tak je aj na inych odchodoch, tak dlho ta linka nepozije 🙂
Nič v zlom, ale táto zmena s prečíslovaním, zvýšením tarify, zriedením intervalov vytvorilo podmienky pre postupný zánik tejto, čím ďalej obľúbenejšej, linky.