Infraštruktúra Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji sa postupne zlepšuje.
V priebehu uplynulých mesiacov pribudli nové záchytné parkoviská a prestupné terminály pri viacerých železničných staniciach v Bratislavskom kraji. Dochádzajúcim do Bratislavy umožňujú zaparkovať automobil v regióne a pokračovať do hlavného mesta ekologickou vlakovou dopravou, ktorá nestojí v zápchach. Záchytnými parkoviskami je zatiaľ najlepšie pokrytá železničná trať v smere na Trnavu, kde môžu cestujúci využiť nové prestupné terminály vo Svätom Jure a v Šenkviciach a čoskoro bude sprevádzkované veľké záchytné parkovisko v Pezinku. Pri železničnej stanici Trnava, ktorá je tiež zapojená do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, v súčasnosti budujú veľký automatický parkovací dom pre bicykle s kapacitou 118 bicyklov. Na Záhorí bolo vybudované nové záchytné parkovisko v Malackách a v najbližších rokoch by malo pribudnúť aj v Zohore (pravdepodobne v roku 2022). Na trati smerom do Senca je v realizácii záchytné parkovisko v Ivanke pri Dunaji a v budúcom roku by chcelo mesto Senec vybudovať parkovací dom pri prestupnom termináli IDS pri železničnej stanici. Na regionálnej trati do Komárna sa pripravuje výstavba záchytného parkoviska v Nových Košariskách, ktorého realizácia sa predpokladá v roku 2021.
Prínosom nových terminálov a parkovísk je aj zveľadenie pôvodne zanedbaných priestorov v okolí železničných staníc. Záchytné parkoviská a terminály sú budované s finančnou podporou z fondov Európskej únie prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra a Integrovaného regionálneho operačného programu.
Prestupný terminál Svätý Jur
Koncom júla 2019 bol do prevádzky uvedený nový bezbariérový prestupný dopravný terminál pri železničnej stanici vo Svätom Jure, ktorého výstavba prebiehala od leta 2018. Vybudované tu boli nové zastávky regionálnych autobusov, záchytné parkovisko pre 58 automobilov a prístrešok pre bicykle s cykloodpočívadlom. Terminál je napojený aj na známu cyklotrasu Jurava. Myslené bolo aj na miesta pre krátkodobé zastavenie osobných automobilov pre naloženie/vyloženie cestujúcich, tzv. Kiss&Ride (K+R). Celý terminál je monitorovaný bezpečnostným kamerovým systémom.
Výstavbu prestupného terminálu zabezpečilo mesto Svätý Jur, celkové náklady na vybudovanie terminálu dosiahli 613 tisíc €.
Prestupný terminál Šenkvice
Začiatkom novembra 2019 bol do prevádzky odovzdaný novovybudovaný prestupný terminál so záchytným parkoviskom pri železničnej stanici v Šenkviciach na Nádražnej ulici. Vybudované tu boli nové autobusové zastávky, krytý prístrešok pre odstavenie bicyklov, parkoviská s celkovou kapacitou 87 automobilov a prístupové chodníky. Navigáciu vodičov na jednotlivé parkoviská zabezpečujú elektronické tabule s informáciami o počte voľných miest. Terminál je monitorovaný bezpečnostným kamerovým systémom.
Záchytné parkovisko môžu využiť aj obyvatelia blízkej Modry, Vištuku a Blatného, ktorí môžu zo Šenkvíc pokračovať do hlavného mesta vlakom. V budúcnosti sa plánuje aj výstavba cyklotrasy medzi Modrou a Šenkvicami.
Výstavbu prestupného terminálu zabezpečila obec Šenkvice a celkové náklady dosiahli približne 1,2 mil. €.
Záchytné parkovisko Pezinok
Prestupný terminál verejnej dopravy so záchytným parkoviskom pre 50 automobilov bol pri železničnej stanici v Pezinku vybudovaný už v roku 2013. V tomto roku na opačnej strane železničnej trate pribudne veľké záchytné parkovisko.
Výstavba nového záchytného parkoviska na voľnej ploche oproti železničnej stanici v Pezinku začala v apríli 2019. V súčasnosti je už dokončené a čaká na sprevádzkovanie. Parkovisko na ulici Za dráhou bude umožňovať odstavenie 291 automobilov a pre cyklistov bude k dispozícii krytá odstavná plocha pre 30 bicyklov. Nové parkovisko je oplotené, osvetlené a zabezpečené kamerovým dohľadom.
Prístup k nástupiskám železničnej stanice je zabezpečený podchodom, ktorý bol predĺžený až k záchytnému parkovisku. Zabezpečený je aj bezbariérový prístup prostredníctvom výťahov v podchode. Aktuálne informácie o odchodoch vlakov budú dostupné na elektronickej tabuli aj na parkovisku. Investorom výstavby záchytného parkoviska boli Železnice Slovenskej republiky a jeho vybudovanie vyšlo na 1,954 mil. €.
Záchytné parkovisko Malacky
V roku 2015 bol pred železničnou stanicou v Malackách vybudovaný prestupný terminál integrovanej dopravy. Koncom septembra 2019 bolo do užívania odovzdané nové záchytné parkovisko neďaleko železničnej a autobusovej stanice v Malackách na ulici Na píle, ktoré bolo zrealizované v rámci projektu zvýšenia kapacity existujúceho prestupného terminálu IDS. Záchytné parkovisko ponúka 91 miest pre osobné automobily. Parkovacie miesta sú vybavené senzormi, informácia o voľných parkovacích miestach je dostupná cez mobilnú aplikáciu ParkDots. Pribudnúť má aj prístrešok pre bicykle.
Projekt záchytného parkoviska realizovalo mesto Malacky a náklady na jeho výstavbu dosiahli 755 tisíc €.
Záchytné parkovisko Ivanka pri Dunaji
Posledným záchytným parkoviskom, ktoré sa realizuje v roku 2019, je parkovisko pri železničnej stanici v Ivanke pri Dunaji. Výstavba začala 17. októbra 2019 a parkovisko by malo byť k dispozícii v priebehu jari 2020. Jeho kapacita bude 158 miest pre osobné automobily a 80 miest pre bicykle. Parkovisko bude vybavené oplotením, osvetlením a kamerovým dohľadom. Zabezpečený bude aj informačný systém poskytujúci informácie o odchodoch vlakov.
Projekt výstavby záchytného parkoviska pripravili Železnice Slovenskej republiky a jeho výstavba vyjde na 1,705 mil. €.
Technopol